כל כמה זמן מומלץ לפרסם מאמר חדש בבלוג שלכם?

צבי גולדווג

ספטמבר 29, 2022

פרסום בבלוג

לא אחת אני נשאל על ידי חברים ומכרים בעלי עסקים שמתעניינים בבניית אתר אינטרנט, איך כדאי לבנות את האתר , מה לשים לב, ומה אסור לעשות. כולנו יודעים עד כמה מסובך ולא פשוט להקים אתר אינטרנט שיהיה באמת מקצועי ,בנוי היטב ובהתאם לתכנית עתידית .

 

משל הגינה

כיוון שבסך הכל אני בחור נחמד אני משתדל לעזור כמיטב יכולתי בעצות מועילות. אחרי ההסבר הקצר והתמציתי (עצות בחינם, אחרי הכל…) כאחד שעסק בעברו גינון אני אוהב לתת משל מהעולם הצמחים. לא אחת הגענו ללקוח חדש שניכר שהשקיע בעבר בבניית גינה מטופחת עם מערכת השקייה, מסלעות , תאורה ועוד אבל כעבור זמן הגינה הוזנחה, עלו בה עשבים שוטים, צמחים מתו ,אבנים נפלו ותהילת העבר חלפה ממנה והיא נראתה זוועה. 

זה בדיוק העניין בבניית אתרים, מי שחושב שהוא יכול להשקיע זמן רק בבניית האתר ולצפות שמשם הכל ילך כשורה והוא יצליח לקדם אותו טועה ובגדול. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, בדיקות שיפורים. במיוחד חשוב ואפילו חובה להוסיף תכנים חדשים כדי להראות לגולשים ולגוגל שהאתר רלוונטי, חי ומתעדכן. 

אם אנחנו מחברים את הכל ל- SEO, ההמלצה שלנו היא חד משמעית, לבצע כבר במהלך בניית האתר תהליך של מחקר מילים ומתחרים שיתורגם בהמשך לכדי תכנית SEO מקיפה בה נגדיר אילו ביטויים יקודמו בכל דף. 

 

אז מה זה בלוג ? 

בשביל שהאתר והתוכן יתחדש ויתעדכן ,כאמור,  אתם צריכים בלוג עסקי. הסבר פשוט: הדפים הקבועים שלכם באתר נשארים בדרך כלל כפי שהם. לדוגמא, דף אודות ,דפים לפי מחלקות שונות, שירותים שונים שאתם מציעים ועוד. ולכן מומלץ לייחד אזור שבו בדרך כלל דברים מתחדשים -הבלוג.  אם תגלשו בכל אתר של עסק שמכבד את עצמו תמצאו אזור מיוחד בדרך כלל תחת בלוג \ מאמרים ששם מעלים תכנים חדשים ,בדרך כלל מאמרים , כאשר המטרה היא לחדש לגולשים ולהביא להם מידע מקצועי, מהנעשה בעסק ועוד. מטרה נוספת של המאמרים היא הוצאת קישורים פנימיים לחיזוק הדפים שאותם תרצו לחזק בעיני גוגל.  

 

תדירות פרסום תוכן חדש באתר

פרסום תוכן חדש על בסיס קבוע הוא אתגר לא פשוט . גם אם אתם מסוגלים לייצר יצירות איכותיות, עדיין צריך להבין באיזו תדירות צריך לפרסם תוכן חדש. אם תכתבו בתדירות נמוכה הקהל עלול לשכוח אתכם ולא יעקוב אחריכם. מצד שני, אם תפרסמו בתדירות גבוהה יותר אולי לא יהיה להם זמן לעכל את כל התוכן שלכם.  אז מה עושים? האמת, אין כלל ברזל  שמתאים לכל האתרים בעניין הזה , אבל רבים מהמקדמים ממליצים על 1-2 מאמרים בשבוע. 

בכדי לוודא שאכן המאמרים עולים בתדירות הרצויה כדאי מאוד להכין לוח זמנים לפרסום. אנשים רבים לא לוקחים בחשבון כשהם פותחים בלוג או אתר חדש את התדירות שבה הם יצטרכו ליצור ולפרסם תוכן חדש והרבה פעמים המרכיב הכל כך חשוב הזה הולך לאיבוד בתכנית המשרדית השנתית.  עמידה בלוח זמנים מצריכה רצינות ועקביות, ולא תמיד קל ליישם אותה.  עם זאת, זהו מאמץ שיכול גם להשתלם ויתרונותיו רבים. 

 

למה צריך לוח זמנים קבוע לפרסום בבלוג ? 

ישנם מספר יתרונות לפרסום מאמרים בתזמון קבוע בבלוג

 

  • ציפיית הגולשים– הגולשים יודעים לצפות לתוכן חדש בתזמון קבוע מה שמאפשר להם לדעת מתי לחזור ולראות תוכן חדש.  אם אתם מפרסמים מאמר מקורי ביום מסויים, למשל, ייתכן שתראו עלייה בתנועה באותו יום כאשר אנשים מבקרים באתר שלכם בכדי לראות מה חדש.
  • תכנון מראש– ניתן לתכנן תוכן מראש.  אם אתם יודעים שאתם צריכים להכין פוסט חדש ביום מסוים בשבוע תוכלו לתכנן אותו זמן רב מראש כחלק מתכנית שנתית רחבה יותר. בעזרת תכנון שנתי תדעו אילו נושאים תעסקו בכל שבוע, ואפילו להחליף פריטים באמצע השנה במידת הצורך.
  • ארגון הצוות– כאשר אתם חלק מצוות הכל חייב להיות מתואם ומסונכרן בין האנשים השונים .  ניהול התוכן הוא קל יותר כאשר אתם היחידים שכותבים, אבל לא כל כך פשוט אם אתם חלק מצוות . ללא לוח זמנים, דברים יכולים להסתבך.

התעקשות על לוחות זמנים יכול להיות דבר מייגע, אבל עקביות היא חיונית לשגשוג של אתר אינטרנט מצליח. אתרי חדשות, למשל, צריכים לעתים קרובות לפרסם תוכן מדי יום כדי להישאר רלוונטיים. אם אתם מנהלי בלוג, תרצו גם לשמור על קצב פרסום עקבי, כדי שאנשים לא יחשבו שהפסקתם לפרסם. 

 

איך לתכנן נכון את הלו"ז לפרסום באתר שלכם

כאשר אתם מתכננים את לו"ז הפרסום שלכם עדיף לשמור על דברים פשוטים. ישנם שני סוגי לוחות הזמנים המתאימים ביותר לרוב האתרים והבלוגים.

בפייסבוק למשל מומלץ לבדוק ולנתח מתי כדאי להעלות פוסטים

 

פוסטים שבועיים או דו שבועיים

רוב הבלוגים שתתקלו בהם נצמדים לפוסטים שבועיים או דו שבועיים.  זהו לוח זמנים פשוט ויעיל שמאפשר מספיק זמן לחקור נושאים חדשים ולהתפרס על קשת רחבה של נושאים. שבוע בין כתבה לכתבה הוא די והותר זמן לחקור נושא שאתם רוצים לכסות בפעם הבאה , לכתוב טיוטה וללטש אותה ככל האפשר. בנוסף זה נותן לכם מספיק זמן להתאוורר. ברוב המקרים, אנחנו ממליצים להתחיל עם מאמר בודד בשבוע עד שתתרגלו לקצב. לאחר מכן, ככל שהאתר שלכם יגדל, תוכלו לחשוב על הגדלת התדירות לפרסומים דו-שבועיים. 

פוסטים יומיים

סביר להניח שנתקלתם באחר אתר אחד לפחות שמפרסם תוכן חדש מדי יום ויש לו קהל עוקבים נאמן.  אכן , ישנם אנשים מרשימים שמפיקים תוכן חדש בכל יום אבל זה משהו שמיועד ליחידי סגולה. אם תנסו להתחיל עם הפקת חדש לבלוג יום אחר יום  או אפילו אחת ל 2-3  ימים  זה יכול "לגמור" אתכם אם אתם לא רגילים לקצב הזה.  גישה זו, כאמור,  דורשת הרבה עבודה , אבל היא יכולה להיות יעילה מאוד ומאפשרת לכם לכסות כמות עצומה של נושאים.  גם בהנחה שאתם לא עובדים בסופש"ים עדיין זה מאפשר לפרסם כ250  פוסטים בשנה, כמובן שמשימה כזו לא יכולה להיות תלויה בכם ולכתוב כמות מרשימה שכזו בכדי לעמוד בקצב אתם יכולים להשתמש בשרות של הזמנת תכנים .  

סיכום

רוב האתרים צריכים לפרסם תוכן חדש באופן קבוע אם הם רוצים לשגשג. ללא פוסטים חדשים, גוגל לא ימצא אתכם וכמובן גם הגולשים . באופן אידיאלי, עליכם לקבוע לוח זמנים לתוכן חדש ולהיצמד אליו, ולהגביר את הקצב שלך ככל שהאתר גדל.

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים