המלחמה על הזמן והקשב של הגולשים הופכת לקשה יותר מיום ליום. המאמץ למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים לאתר שלכם ולהתמודד עם שלל המתחרים ופיסות התוכן הרבות שמיוצרות מדי יום נראית כמו משימה בלתי אפשרית למשווק המתחיל. שיווק נשען היום בראש ובראשונה על תוכן ואני מזמן לא מדבר רק על תוכן טקסטואלי ומאמרים מקצועיים, אני מדבר גם על תוכן ויזואלי המורכב מסרטונים המופצים בעיקר בפלטפורמות חברתיות כמו טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ואפילו בעולם ה- B2B תמצאו לא מעט סרטוני הדרכה וסרטונים שיווקיים שמופצים ומקודמים בלינקדאין.
במקום להשקיע את כל המאמץ שלכם בלגרום ללקוחות להגיע בפעם הראשונה לאתר שלכם, נסו להשקיע את הזמן שלכם גם בלקוחות הקיימים שלכם ובלגרום להם לחזור לביקורים חוזרים באתר. הרבה יותר קל למכור ללקוח חוזר (בהנחה והוא מרוצה) מאשר ללקוח חדש.
וכאן כמובן יש מגוון דרכים וכלים לשמר ולהחזיר את הלקוחות הקיימים, בין היתר באמצעות שלל פעולות ומערכות אוטומציה וכמובן באמצעות הפצת ניוזלטר ללקוחות שלכם ולאנשים שרכשו מכם / התעניינו בכם בעבר.
ניוזלטר – הרשמה:
שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני הוא שיווק שנכלל תחת ההגדרה "שיווק מורשה", אותה טבע המשווק סת' גודין. זאת אומרת שאנחנו מקבלים את רשות הלקוח לדוור לו ולהמשיך לשלוח לו מסרים באופן שוטף. במציאות של היום יש את "חוק הספאם" וכמו שאתם יודעים לא חסרים עורכי דין בישראל שישמחו לתבוע אתכם ולקחת מכם בקלות כמה אלפי שקלים (פיצוי של עד 1,000 שקלים לכל דבר פרסומת שנשלח).
לכן, כל תכנית ואסטרטגיה לכתיבת ניוזלטר ללקוחות צריכה להתחיל מתהליך של הרשמה לניוזלטר. משווקים ובעלי אתרים רבים נוהגים ליצור "מלכודות דבש" שיפתו את הלקוחות להירשם לניוזלטר בתמורה לקבל מדריך מתנה או משהו דומה.
הנה למשל, הדרך שבה אנחנו מציעים ללקוחות להירשם לניוזלטר שלנו:
בניית רשימת תפוצה להפצת ניוזלטר
השלב הראשון הוא לאסוף את הדאטה ולחלק אותו בצורה נכונה. במהלך הפעילות השיווקית כל מותג צריך לשאוף לבנות רשימות תפוצה. הדרך הנכונה והחכמה לעשות את זה, היא להבין שלא כל הגולשים צריכים לקבל את אותם מסרים ומוטב לחלק את הנרשמים שלכם מהערוצים השונים למספר רשימות תפוצה.
למשל:
- רשימת תפוצה של לקוחות עבר
- רשימת תפוצה של לקוחות נוכחיים
- רשימת תפוצה של אנשים שנרשמו לקורס
- רשימת תפוצה של אנשים שקנו מוצר מקטגוריה מסוימת באתר וכד'
תכנית הפצת ניוזלטר ללקוחות:
- שלב ראשון: איסוף דאטה
- שלב שני: בניית רשימות תפוצה
- בניית אסטרטגיית תוכן
- עיצוב ניוזלטר, תבנית עיצוב
- הפצת ניוזלטר, מערכת דיוור והפצת מסרים.
אסטרטגיית תוכן לניוזלטר
הכל מתחיל מכמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:
- מה המטרה שלכם?
- מי קהל היעד שלכם? תזכרו שהקהל שלכם יתחלק בין מספר רשימות תפוצה שונות בהתאם, כשהאתגר שלכם הוא לכתוב ניוזלטר מותאם לכל קהל יעד.
- מה אתם רוצים להפיק באמצעות הניוזלטר?
ותזכרו שהמטרה היא לא רק למכור.
בשיווק ניוזלטר המבוסס על תוכן גלומים לא מעט יתרונות כמו:
- הגדלת חשיפה וחיזוק המוניטין שלכם
- חיבור טוב יותר ללקוחות שלכם, מתן מידע והשראה
- הגדלת אמון וסמכותיות למותג שלכם
- חינוך שוק
- הכרות ושימושיות טובה יותר במוצרים והשירותים שלכם, שתגדיל את שביעות הרצון שלהם מהשימוש ותשאיר אותם כלקוחות נאמנים לאורך זמן.
- לקוחות ממליצים
- וכמובן… לידים ומכירות.
המדדים שאתם צריכים לבדוק בתהליך:
- אחוזי פתיחה של כל ניוזלטר
- אחוזי הקלקה על CTA וקישורים שמופיעים בניוזלטר
- אחוזי נטישה של רשימת תפוצה בכל ניוזלטר שנשלח
- כמות מכירות / פניות כתוצאה מכל ניוזלטר שנשלח
- כמות תנועה לאתר כתוצאה מכל ניוזלטר שנשלח
עיצוב ניוזלטר
לכאורה, עיצוב ניוזלטר משחק תפקיד משני לצד התוכן שהוא החלק החשוב כאן, אך גם לעיצוב הניוזלטר יכולת להשפיע על התוצאות שלכם. זה המקום לחשוב אולי על תבנית קבועה לניוזלטרים שלכם, שתזוהה באופן מיידי עם המותג שלכם. זה יכול גם להתחבר לקונספט מסוים של נושאים שאתם כותבים עליהם או מבנה קבוע בו אתם בונים את הניוזלטר שלכם.
מומלץ לייצר תבנית קבועה ומזוהה שגם תתאים לאופי המותג שלכם. אם אתם משרד עורכי דין בתחום הפלילי, עיצוב ניוזלטר ורדרד עם לבבות כנראה פחות יעשה את העבודה 😊
כתיבת ניוזלטר בהתאמה אישית
איך כותבים ניוזלטר? שאלת השאלות.
קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם:
- תוכן מותאם אישית לקהל היעד
- לתת ערך ולא רק למכור
- תדירות הפצת ניוזלטר קבועה (אחת לשבוע/דו-שבועי/חודשי). אל תעמיסו יותר מדי.
- נתחו אילו ניוזלטרים ששלחתם זכו לאחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר ונסו להבין מה גרם לכך.
- כותרות! כותרת ניוזלטר היא החוזה הבלתי רשמי שלכם עם הקוראים. שם נמצאת ההבטחה שלכם ואתם לא רוצים להטעות את הגולשים.
- עיצוב ניוזלטר – עצבו את התוכן. חלקו אותו לפסקאות, כותרות משנה.
- הוסיפו הנעות לפעולה CTA בחלקים השונים בניוזלטר, הפנו להמשך קריאה באתר.
- שלבו אלמנטים ויזואליים – תמונות, סרטונים
- אם יש לכם פעילות המשלבת אירועים / הופעות וכו' – שלבו פעילות קלנדרית בניוזלטר שלכם (תאריכים, פרומו וכד').
- אוטומציה קריטית בפעילות של הרשמה לניוזלטר (Auto responder וכו') וכמובן בתהליך של הפצת ניוזלטר. השתמשו בה באופן מושכל כדי לייעל ולשפר את התהליך והשירות.
ניוזלטר לדוגמא:
אני ממליץ לכל אחד ואחת מכם שרוצה לכתוב ולהפיץ ניוזלטר, קודם כל להירשם לניוזלטרים של חברות אחרות, לדוגמא חברות בתחום שלכם שמדוורות באופן קבוע ובעלות רשימות תפוצה – מומלץ להירשם לרשימת התפוצה וללמוד את דפוס הפעולה שלהם – על התדירות, על האסטרטגיה, על הנושאים, על אופן הכתיבה וכד'. עוד כמה טיפים לכתיבת ניוזלטר
ריכזתי כאן כמה ניוזלטרים לדוגמא שיוכלו לעזור לכם לקבל השראה.
הנה דוגמא למענה אוטומטי לגולש שנרשם לרשימת תפוצה:
דוגמא לניוזלטר קצר שנועד לפתות ולגרות את הנרשמים (כדאי להיות רשומים לניוזלטר שלנו..)
ניוזלטר לדוגמא של אתר מאמרים (מיכל מורנו)
מצד אחד היא יודעת למי היא פונה – מי קהל היעד ומה הוא צריך והניוזלטר מופנה רק לכותבי המאמרים באתר.
מצד שני היא גם נותנת ערך (קופון לגוגל) וגם מניעה אותנו לפעולה להיכנס לאתר כדי לקרוא מדריך איך משתמשים בקופון.
ניוזלטר לדוגמא מאתר ספורט365:
בעבר לקחנו חלק בתכנית השותפים של אתר ספורט365 שמוכר כרטיסים למשחקים של ליגת האלופות.
תראו את הפנייה האישית לעמיאל (שהיה בזמנו השותף שלי), תראו את החתימה האישית של הכותב / השולח בסוף הדיוור. אלמנטים שבונים אמון ומייצרים חיבור אישי טוב יותר לקהל היעד.
שימו לב לאלמנטים הויזואליים המושכים ולהנעות לפעולה שיש בניוזלטר.
ממליץ לכם גם להירשם לרשימת התפוצה של הניוזלטר שלנו. אנו משתדלים לכתוב על נושאים הקשורים לשיווק דיגיטלי ולספק מגוון טיפים וכלים לנרשמים.