איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

צבי גולדווג

פברואר 21, 2023

כותרת מנצחת

 כאנשי SEO אנחנו נתקלים לא מעט פעמים במאמרים שאנחנו באמת חשים צער גדול בשביל הכותב. מצד אחד , ניכר שהשקיעו בהם הרבה זמן ומחשבה כדי שיהיו יצירתיים, מעניינים ומושקעים אבל מצד שני הם נפלו בגדול בדבר אחד חשוב: הכותרת.

כותרת היא הדבר הראשון שהקוראים הפוטנציאליים שלכם יראו. זהו הרושם הראשוני שלכם, שיעזור לכם להתבלט מעל ה"רעש" שמייצרות התוצאות האחרות של מנועי חיפוש. הכותרת היא בעצם הפתח דרכו אנחנו מעוניינים שהגולשים יגלשו  אלינו פנימה וזאת ההזדמנות האחת והיחידה לקבל את תשומת ליבם, לגרות את המחשבה שלהם ולגרום להם להקליק.   אם יש לכם אתר תוכן פעיל מאוד, תוכלו גם להופיע בתוצאות של גוגל דיסקבר ושם לכותרות יש תפקיד מכריע בכמות הגולשים שיבחרו להיכנס לאתר שלכם.

שיטות מומלצות לכתיבת כותרות

אז מה השיטה להגיע לכותרת הטובה ביותר? הנה כמה שיטות .

לסכם את הנושא: מבלי להטעות, סכמו את הנקודה העיקרית של התוכן שאתם מדברים עליו ומה הקהל שלכם ירוויח מלבדוק ולקרוא אותו. תחילה מומלץ להכין לעצמכם תיאור ברור ותמציתי ואחר כך צמצמו אותו לכדי משפט אחד. 

התאמה לטון הדיבור: הכותרת צריכה להתאים לטון של התוכן אם התוכן ידידותי או סמכותי, משכנע או מקצועי הכותרת צריכה להיות בהתאם.

 נסו כמה כותרות: צרו לפחות 5 אפשרויות לכל מאמר. כך, תוכלו לבחור את הרעיונות הבסיסיים הראשונים לגרסאות יותר יצירתיות, מושכות עין ומשכנעות.

אז מה הופך כותרת לוויראלית?

הנה כמה נוסחאות מוכחות של ביטויים וטכניקות שעובדות בכתיבת כותרות.

  • ●        "איך לעשות" – אנשים אוהבים ללמוד דברים חדשים, והנוסחה הזו עוזרת לך למשוך את תשומת הלב שלהם על ידי הצעת פתרון לבעיה. כותרות "איך לעשות" מבטיחות לקוראים שהם ילמדו משהו בעל ערך על ידי קריאת התוכן שלכם. לדוגמה, "כיצד להשיג יותר תנועה לבלוג שלך" או "כיצד לפתוח עסק מצליח ללא כסף".
  • ●         רשימות – נוסחה זו פשוטה אך יעילה – פשוט צרו רשימה של דברים שהגולשים ימצאו מעניינים ושימושיים. רשימות קלות לקריאה וניתן לגלוש בהן במהירות, מה שהופך אותן למושלמות לקוראים שחסרים להם זמן. דוגמאות לכותרות רשימה כוללות "10 פרויקטים קלים לעיצוב הבית" או "7 דרכים לחסוך כסף בחופשה הבאה שלך."
  • ●         הנוסחה ה"סודית" – נוסחה זו מבטיחה לקוראים ידע פנימי שהם לא יכולים למצוא בשום מקום אחר. הכל על יצירת תחושה של בלעדיות ותככים. לדוגמה, "הסוד לירידה במשקל ללא דיאטה" או "הסוד להשגת משרת החלומות שלך".
  • ●         מחלוקת-  הנוסחה ה"שנויה במחלוקת" זוכה לתשומת לב, והיא עוסקת בנקיטת עמדה שנויה במחלוקת בנושא. חשוב להיזהר בעת השימוש בנוסחה זו, מכיוון שאינכם רוצים לפגוע או להרחיק את הקוראים שלכם. דוגמאות לכותרות שנויות במחלוקת כוללות "למה להיות אמא ולהישאר בבית זה רעיון רע" או "למה כולם צריכים להפסיק להשתמש במדיה החברתית".
  • ●         נוסחת ה"שאלה"-  כפי שהזכרנו קודם לכן, שאלות נהדרות לעורר את סקרנותם של הקוראים. נוסחה זו משתמשת בשאלה ככותרת למשוך את הקוראים פנימה. דוגמאות לכותרות שאלות כוללות "האם אתה באמת יכול להרוויח כסף מבלוגים?" או "האם האתר שלך מאובטח? גלה עכשיו."
  • מספרים – שימוש במספרים בכותרות שלך הופך את התוכן שלך למוחשי יותר וקל יותר לעיכול. נוסחה זו משתמשת במספר כחלק המרכזי של הכותרת. דוגמאות לכותרות מספרים כוללות "5 טיפים פשוטים לשינה טובה יותר" או "7 מזונות שמחזקים את כוח המוח".
  • המדריך האולטימטיבי-  קוראים אוהבים מדריכים מקיפים המציעים ידע מעמיק בנושא מסוים. נוסחה זו מבטיחה לקוראים שהם יקבלו את כל המידע שהם צריכים לדעת על נושא במקום אחד. דוגמאות לכותרות "המדריך האולטימטיבי" כוללות "המדריך האולטימטיבי לפתיחת חנות מקוונת מצליחה" או "המדריך האולטימטיבי לארגון הבית".
  • בעיה/פתרון-  נוסחה זו מזהה בעיה נפוצה ומציעה לה פתרון. זוהי דרך מצוינת להראות לקוראים שאתה מבין את נקודות הכאב שלהם ושיש לך את הידע לעזור להם. דוגמאות לכותרות בעיות/ פתרונות כוללות "פתור את בעיות השינה שלך עם הטיפים האלה" או "להיפטר מהעומס אחת ולתמיד עם 3 שלבים פשוטים האלה".
  • ●         טעויות- אנשים שונאים לעשות טעויות, ולכן הנוסחה הזו מבטיחה לעזור לקוראים להימנע מטעויות נפוצות בתחום מסוים. זוהי דרך מצוינת לספק ערך לקוראים שלך ולמצב את עצמך כמומחה. דוגמאות לכותרות "טעות" כוללות "5 טעויות שאתה עושה עם השיווק שלך במדיה החברתית" או "הימנע מהטעויות הנפוצות הללו בעת פתיחת עסק משלך".
  • ●         סיפור אישי – הוספת מגע אישי לתוכן שלכם יכולה להפוך אותו למקובל ומרתק יותר. נוסחה זו משתמשת בסיפור אישי כמרכז הכותרת לדוגמא "כך הצלחתי להפוך חברה כושלת לרווחית בתוך חודש וחצי" או "אל תעשו את הטעות הזו שאני עשיתי".
  • ●         תמציתיות: כותרת טובה צריכה להיות תמציתית ועניינית. הימנעו משימוש בביטויים ארוכים שלא לצורך או באוצר מילים מסובך. כותרת תמציתית תהיה קלה יותר לקוראים לזכור ולשתף.
  • שפה פעילה: כותרות עם שפה פעילה מרתקות יותר מאלה עם שפה פסיבית. שפה פעילה יכולה ליצור תחושת דחיפות או התרגשות ולעודד את הקוראים ללחוץ על המאמר לדוגמא "הכנסו לראות את חמשת האתרים המדהימים האלו "

עוד כמה טיפים

  • הימנעו מקליקבייט: כותרות קליקבייט עשויות ליצור קליקים, אך הן עלולות גם לפגוע באמינות ובמוניטין שלך. במקום זאת, שאפו ליצור כותרות המשקפות במדויק את תוכן המאמר שלך.
  • ●         השתמשו במילות מפתח: הכללת מילות מפתח רלוונטיות בכותרת שלך יכולה לעזור לשפר את האופטימיזציה למנועי החיפוש של המאמר שלך (SEO) ולהקל על הקוראים למצוא. עם זאת, אל תשתמשו יתר על המידה במילות מפתח, שכן הדבר עלול לגרום לכותרת להיראות דואר זבל.
  • ●         בדקו את הכותרות: לבסוף, תמיד כדאי לבדוק את הכותרות שלכם לאחר פרסום המאמר והסיקו מסקנות לעתיד. נסו כמה אפשרויות שונות וראו אילו מהן מניבות הכי הרבה קליקים או מעורבות. זה יכול לעזור לך לחדד את כישורי כתיבת הכותרות שלכם וליצור כותרות יעילות יותר בעתיד.

לסיכום

 כתיבת כותרת טובה חיונית למשיכת קוראים למאמר שלכם. על ידי ביצוע טיפים אלו תוכלו ליצור כותרות מדויקות ומושכות תשומת לב, שיובילו ליותר קליקים וקהל קוראים גדול יותר. זכרו לשמור את זה פשוט, השתמשו בשפה פעילה, הימנעו מ-clickbait, השתמשו במילות מפתח רלוונטיות ובדקו את הכותרות הקודמות שלכם כדי למצוא את ההתאמה הטובה ביותר לקהל.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים

כתיבה שיווקית