מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO
קודם כל בואו נבין מה זה בכלל ביטויי זנב ארוך?
ביטויי זנב ארוך הם ביטויי חיפוש ממוקדים ביותר שעונים במדויק ובאופן ספציפי על כוונת המחפש. למילים האלו יש בדרך כלל נפח חיפוש נמוך , תחרות נמוכה ושיעורי המרות גבוהים. לדוגמא "נעלי ריצה" – ביטוי גנרי שעליו יש תחרות גבוהה מול כל ענקי הספורט לעומת "נעלי אדידס אולטרה בוסט" שהוא ביטוי יותר ספציפי והתחרות עליו תהיה נמוכה יותר בדרך כלל.
אנו קוראים למילות המפתח הללו "זנב ארוך" מכיוון שאם הייתם מסדרים את מילות המפתח שלכם לפי נפחי החיפוש שלהן בצורת גרף, המילים הגנריות תהיינה בראש הגרף ואילו המילים האלו תהיינה בקצה "הזנב הארוך" של עקומת הביקוש לחיפוש (למי שמכיר את הגרף של התפלגות נורמלית), מה שאומר שיחסית מעט אנשים מחפשים את המונחים האלה בכל חודש.
מקור: ויקיפדיה
מה האסטרטגיה עם ביטויי זנב ארוך?
ביטויי זנב ארוך מבטאים צורך מאוד ברור של הלקוח שאתם יכולים לפתור , כוונת הגולש והמענה שהוא מחפש הם ברורים. לכן, כאשר אתם מבינים במדוייק את כוונת החיפוש, אתם יכולים ליצור תוכן המתייחס באופן מדויק לשאלת החיפוש ובכך להביא לאחוזי המרה גבוהים . לדוגמא: גולש שמחפש את המונח "רכבים יפניים" ייתכן שהוא מחפש מידע כללי לגבי המותגים השונים של הרכבים וגם אם הוא נוטה לרכישה, המונח מאוד כללי ולאו דווקא יש לכם מה להציע לו. לעומתו, גולש שמחפש "טויוטה קורולה 2019 יד שניה" כוונתו ברורה ביותר ואם יש לכם מה להציע לו אתם תוכלו להתברג בתוצאות רלוונטיות. כמובן, ייתכן שהמשתמש מחפש מידע נוסף על מה שמוצע, מותגים שונים או סתם מחפש מתוך עניין אבל יש סיכוי גדול הוא שהוא רוצה ומוכן לרכוש או לבצע המרה כלשהי כבר בעת החיפוש.
חשוב להדגיש שהאורך האמיתי של מילות המפתח האלו לא משנה מבחינה טכנית. ביטויי זנב ארוך נוטים להיות באורך של לפחות שלוש מילים בשל הספציפיות שלהן, אבל ישנם חיפושים מדויקים בנפח נמוך באורך מילה אחת או שתיים בלבד ,כגון שמות מותגים רבים, נחשבים גם למילות מפתח ארוכות זנב בשל נפח חיפושים נמוך יותר. לדוגמא החיפוש הגנרי "וויסקי" עם ממוצע חודשי של 5400 חיפושים בישראל לעומת הביטוי "שיבאס 21" שנחשב לזנב ארוך עם ממוצע של 140 חיפושים בחודש .
מדוע מילות מפתח עם זנב ארוך חשובות בקידום אתרים
אם אתם בעלי אתר, כנסו לחשבון גוגל סרצ' קונסול שמשוייך לאתר שלכם וגללו בין מונחי החיפוש שאתם מדורגים עליהם. מעבר קל עליהם יגלה לכם שכנראה הרוב המכריע יהיו ביטויי זנב ארוך. לפי הניתוח של Backlinko על מאות מיליוני מילות חיפוש עולה שמעל 90% מכל שאילתות החיפוש הן מילות מפתח עם זנב ארוך. כעת תארו לעצמכם מה הייתם יכולים לעשות אם כל השאילתות הממוקדות ביותר הללו יעבירו פניות חדשות ישירות לנכסים הדיגיטליים שלכם עם המרות גבוהות.
היתרונות המרכזיים של ביטויי זנב ארוך
ישנם שלושה יתרונות עיקריים למיקוד מילות מפתח מדויקות אלו.
1. פחות תחרות
מילות מפתח עם זנב ארוך הן ספציפיות לעסק שלך ולנישה שלך, וכתוצאה מכך, נפח החיפוש נמוך (שזה החיסרון בביטויים הללו). עם זאת, הצד החיובי של זה הוא שהתחרות נמוכה יותר על ביטויים אלה ונדרש פחות מאמץ כדי לדרג במיקום טוב את ביטויי הזנב הארוך. בעזרת כמה צעדים פשוטים של שילוב מילות המפתח בדף ובניית קישורים תוכלו להזניק את דפי הנחיתה שלכם למקום בולט.
2. המרות גבוהות יותר – ביטויים ממוקדים למכירות / ללמידה
מחקר קצר של מילות זנב ארוך יעזור לכם לגלות במדויק את כוונת החיפוש. עם כוונת חיפוש, תוכלו לזהות שאילתות המעידות על כוונת הקונה (לדוגמה, "שידת החתלה ורודה 5 מגירות" ) או צורך במידע נוסף (למשל "איך להתקין דשא סינטטי").
אפשר להשתמש בידע הזה כדי לתת מענה מתאים ורלוונטי באמצעות תוכן / עיצוב דפי מכירה עם הנעה לפעולה כדי להכניס לידים באופן מדויק למשפך המכירות שלכם ולהשלים בהצלחה מהלך שלוקח גולשים שמחפשים ידע וממיר אותם לצרכנים משלמים.
3. ביצוע אופטימיזציה לחיפוש סמנטי, חיפוש קולי (Voice search)
מילות מפתח עם זנב ארוך הן חלק בלתי נפרד מהאופטימיזציה לחיפוש סמנטי. אנו חיים בעידן שבו 55% מבני המילניום נוהגים לפנות לגוגל באמצעות חיפוש קולי מדי יום , התופעה עדיין לא נפוצה בארץ כמו בחו"ל אבל היא בהחלט קיימת ומתרחבת מיום ליום. כאשר משתמשים אלו מבצעים שאילתות על הפלטפורמות הללו, הם משתמשים בביטויי מפתח ארוכי זנב כגון שאלות "מסעדה טבעונית בנהריה" ופקודות מתוך כוונה ברורה "השוואת מחירים דלק 95 אוקטן" . נסו לחזות את הכוונה מאחורי שאלות חיפוש קוליות בדיבור טבעי, כך שתוכלו לספק תשובות לגבי העסק והשירותים שלכם ולמקד טוב יותר את ביטויי המפתח הארוכים האלה.
גם אם המשימה מייגעת ודורשת זמן, מאמץ ויצירתיות היא משתלמת מאוד. כאשר אתם מתמקדים באתר שלכם בביטויי זנב ארוך , גם כאשר כמות החיפוש נמוכה, מילות מפתח אלו עדיין יכולות להיות בעלות ערך רב עבור העסק שלכם.
איך למצוא מילות מפתח עם זנב ארוך
ישנן מספר דרכים לחיפוש מילות מפתח עם זנב ארוך שכולן נגישות וידידותיות.
כלי מילות המפתח של גוגל
אין ספק שזהו הכלי הטוב ביותר למשימה הזו. כלי מילות המפתח של גוגל הוא הכלי שבו אנו, מקדמי האתרים, משתמשים על בסיס יומיומי. אם ברשותכם חשבון של גוגל אדס הכלי מובנה במערכת.
כאן תוכלו לקרוא מדריך איך להקים חשבון בגוגל אדס לטובת מחקר מילים.
גשו לכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל לחצו על האפשרות "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות?" בחלון שנפתח הזינו את המילים שרלוונטיות לעסק שלכם גם אם הם מילים גנריות וכמה מילים יותר ממוקדות . לדוגמא אם אתם מוכרים ריהוט הכניסו "ספות" "ספה" "ספות מעוצבות" "ספות נפתחות" "ספות פינתיות" בחלון הבא תקבלו רשימת מילים שתרחיב לכם את הרשימה ותיתן לכם עוד ביטויי זנב ארוך. שימו לב בדוגמא הבאה בה ניתן לראות הצעה של קרוב ל1900 מילים !
במידה ואין לכם גישה לכלי מילות המפתח, הנה מספר כלים שאמנם אינם דומים לו בהיקף אבל עדיין יכולים לעזור לכם. בנוסף, גם אם השתמשתם בכלי מילות המפתח עדיין ייתכן שתגלו ביטויים חדשים.
ההשלמה האוטומטית של גוגל
הקלידו מילות מפתח בשורת החיפוש של גוגל ומיד יפתח בפניכם חלון גלילה עם מילים נוספות באותו התחום .
ההצעות של גוגל בתחתית
גללו לתחתית כל SERP ורשום את החיפושים הקשורים.
קבלו סרטון שיעזור לכם במשימה
אוקי, יש רשימה, מה עכשיו?
כעת, לאחר שיש לכם רשימה מקיפה של כל מילות המפתח הפוטנציאליות שלכם, הגיע הזמן להתחיל לצמצם את הרשימה. מחקו את כל המונחים שאינם מעבירים בבירור את כוונת המשתמש. לדוגמה השאלה "מה זה שזלונג" לא מעידה בבירור שהגולש אכן מעוניין בכוונת רכישה ברורה ומיידית. בנוסף, הוציאו מילים שהם שמות מותגים מתחרים כמו "ספות ביתילי" או מונחים שאינם מגדירים את העסק שלכם לדוגמא "ספות רביצה זולות" אם העסק שלכם לא מוכר כאלו.
איך לבנות תוכן סביב מילות מפתח ארוכות זנב
כעת, יש לכם רשימה של מילות מפתח עם זנב ארוך שכוללת לעיתים מאות או עשרות מילים, אז מה עושים?
בעולם אידיאלי, הטוב ביותר היה ליצור דף ייעודי לכל ביטוי זנב ארוך אבל בפועל זה בלתי אפשרי כיוון שנדרשת כמות של מאות ולפעמים אלפי דפי נחיתה שאינה עומדת בתקציב רגיל. לכן הדרך הטובה ביותר היא ליצור רשימות מילים שקשורות לאותו שדה ולקבץ אותן לדוגמא "ספה נפתחת" "ספה נפתחת למיטה" "ספה נתחת אורטופדית" וליצור עבור כל רשימה כזו דף נפרד שיכיל את שלל המילים הקשורות לאותו השדה הסמנטי כאשר המילים בעלות נפח החיפוש הגבוה יותר ישובצו בכותרות המשנה .
על תהליך זה תוכלו לקרוא במדריך שלנו – תכנית SEO
והנה סרטון מעולה שיעזור לכם.