אופטימיזציה לאתרים היא אחת הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר בקידום אתר. אנו נוהגים לחלק אופטימיזציה למבנה ותוכן.
אופטימיזציית מבנה נעשית בשלבים הראשונים של תהליך קידום אתרים.
עבודת קידום אתרים מתחילה בעריכה ובנייה של הדפים באתר , כך שיהיו נגישים לסריקה של מנועי החיפוש.
כחלק מהתהליך אנחנו סורקים את האתר בכלי סריקה חיצוניים כמו Screaming frog ובודקים אם ישנן בעיות SEO:
אופטימיזציית מבנה היא עבודה ארוכה, בה יש לעבור על כל דף באתר ולערוך אותה בצורה אופטימאלית עבור מנועי החיפוש.
יש לבדוק בכל דף כותרות ושיבוץ מילות מפתח, יש לוודא שאין פקודות קוד שמונעות סריקה של התוכן, ויש לוודא שיש גישה לכל קטע תוכן, היעזרו בנו בשירותי אופטימיזציית מבנה ובשירותי מחקר מילות מפתח – פנו אלינו.
אופטימיזציית מבנה
אופטימיזציית מבנה הוא שם כולל לכל הפעולות שיש לעשות בתוך האתר – על מנת להפוך את הדפים בו לנגישים למנועי החיפוש.
מה הכוונה נגישות למנועי החיפוש?
גוגל בסך הכל מחפש חווית גלישה , על כן אתרים שיהיו עמוסים במדיה וסרטונים רבים – מהירות טעינת העמוד תהיה איטית , דבר שיפגע בחוויית הגלישה – ועל כן מעמדו של הדף ייפגע.
חסמים של תוכן וקישורים:
- Meta robots – פקודת noindex בראשית העמוד
- פקודת nofollow בקישורים
- Java Script באנרים וכפתורים מסוג
- תוכן וקישורים על אובייקט פלאש (נכון באופן חלקי)
- פקודת noindex בראשית העמוד
אופטימיזציית מבנה – על מה להקפיד?
בדיקת תבניות באתר – ככל שהאתר יהיה בעל דפים רבים יותר – הוא חייב להיות מושתת על מספר תבניות קבועות – זה מקל על תחזוקה ועל עדכון שוטף של האתר.
היררכית מילות מפתח – עריכת העמודים בהתאם למילות מפתח.
שימוש במילות מפתח בכותרות הראשיות, כותרות משנה, תגיות meta (חשוב מאוד), תג alt על תמונות. יש לעשות תכנון כתיבת תוכן לפי חלוקת מילות המפתח על פני כלל העמודים באתר.
מנגנונים אוטומטיים באתרים מרובי דפים – אתרי מסחר אלקטרוני המאופיינים כאתרים מרובי דפים, חייבים להשתמש בעזרת המתכנת על מנת להקל על קידום האתר.
זה יכול להיעשות בעזרת מנגנונים אוטומטיים שישבצו מילות מפתח , יזינו תגיות meta , יוסיפו קישורים על גבי מילות מפתח – והכל באופן אוטומטי.
מפת אתר – אמצעי נהדר לעזור לגוגל לאנדקס את כל דפי האתר שלכם – הוא באמצעות מפת אתר.
מפת אתר נחלקת לשני קבצים שונים – הקובץ הראשון הנו קובץ מפת אתר XML שבנוי על סמך פורמט מסוים , ואותו שולחים לגוגל .
באמצעות קובץ זה תוכלו לקבוע את המשקלים של כל דף באתר שלכם ולהבהיר לגוגל מיהם הדפים החשובים באתר. הקובץ השני הוא דף אינטרנט מפת אתר – בו יש גישה מפורטת לכל הדפים באתר.
לסיכום, אופטימיזציית מבנה הנה קריטית לנגישות מנועי החיפוש לאתר שלכם.
אם אתם חושבים שגוגל לא אוהב את האתר שלכם – רוב הסיכויים שעליכם לעשות אופטימיזציית מבנה לאתר שלכם.
כעת , מומלץ שתקראו על אופטימיזציית תוכן