בשעה טובה החלטתם להקים אתר חדש לעסק שלכם.
בניית אתר היא תהליך מורכב וחשוב שכרוך בהשקעת זמן ולא מעט כסף, לכן השאיפה היא לעשות את התהליך הזה פעם אחת כמו שצריך.
שלב ראשון: חשוב שתדעו מה אתם רוצים ותבואו לתהליך מוכנים. זה יחסוך לכם זמן וכסף, ובעיקר יעזור לכם להגיע לתוצר טוב יותר.
שלב שני: איך תדעו לבחור חברה לבניית אתרים? גם כאן, נרכז עבורכם מספר שאלות שחובה לבדוק.
חשוב לציין, אם אתם בונים אתר חדש – זה הזמן לשלב מקדם אתרים, על מנת שתוכלו לשמור את כוח הקידום של האתר הישן
מה חשוב שנגדיר עם עצמנו לפני בניית אתר:
-
מה מצב העסק שלכם כרגע?
- האם אתם עסק פעיל (האם כבר יש לכם אתר) או שאתם בונים אתר בפעם הראשונה?
- אם יש לכם כבר אתר: האם האתר מקודם בגוגל? האם לקוחות פונים אליך דרך האתר? דרך אילו דפים ושירותים? מה לא עובד טוב באתר הנוכחי?
-
מטרות בניית האתר החדש:
- מה חשוב לכם שיהיה באתר החדש?
- האם יש מוצרים חדשים שאתם רוצים להציג באתר? האם יש לקחים מהאתר הישן שאתם רוצים ליישם באתר החדש?
- כיצד משתלב האתר בתהליכי השיווק שלכם? האם מדובר ב"כרטיס ביקור" בלבד או באתר שאמור לגייס לידים ואף למכור פיזית מוצרים?
אל תשכחו שהאתר צריך לפגוש את הצרכים של הלקוחות שלכם – לא רק את הצרכים שלכם!
-
מה לקוחות יוכלו לעשות באתר? מה עושים באתר שלכם?
בניית אתר חדש היא פעולה שעושים אחת לכמה שנים, לכן חשוב להגדיר מה גולשים יוכלו לעשות באתר החדש.
על איזה צורך האתר שלכם עונה, אילו פעולות הוא מאפשר לגולשים לבצע, אילו תועלות הוא מספק לגולש? מה האתר שלכם כן יוכל לעשות ומה לא? תהיו ממוקדים.
אילו דפים ופיצ'רים תרצו שיהיו באתר?
- דף אודות, דף צוות האתר
- הרשמה לניוזלטר
- כפתורי שיתוף לרשתות חברתיות
- מנוע חיפוש פנימי באתר
- חיבורים למערכות חיצוניות (CRM, אוטומציה ועוד.)
- האם האתר פונה לגולשים בשפות שונות? אילו שפות תרצו באתר?
- האם יש חנות באתר? האם יש מכירה פיזית של מוצרים באתר?
- האם מתבצעת גביית כספים / סליקה / פאיפאל באתר?
- בלוג/מגזין
- השארת פרטי התקשרות בטופס באתר
- צ'אט
- מפה אינטראקטיבית
- ניהול משתמשים באתר (יוזרים שנרשמים לאתר ויכולים לבצע בו פעולות)
- מצגות/סרטונים
- מידע מובנה (לצרכי SEO)
- האם אתם צפויים לשלב שטחי פרסום באתר (מודעות גוגל אדסנס, תכניות שותפים וכד').
-
איזה סוג אתר אתם צריכים?
- אתר איקומרס למכירת מוצרים אונליין
- אתר תדמיתי שמציג את השירותים שלכם
- פורטל תוכן / בלוג
- אינדקס
- תוכנה שמספקת שירות כלשהו / SAAS
-
יצירת קשר – מהן דרכי יצירת הקשר באתר?
- האם נעשה שימוש בטופס צור קשר בלבד ו/או מספר טלפון
- האם יש לכם מערכת ניהול לקוחות (CRM) שתרצו לאסוף אליה נרשמים ברשימות תפוצה?
- האם תרצו לשלב מערכת צ'אט באתר?
-
מי קהל היעד של האתר?
- מה מאפיין את קהל היעד הזה? מה הוא צורך? איזה סוגי תוכן הוא מחפש?
- מה השפה שצריך לדבר אליו, מה הויז'ואל שמדבר אליו?
- מה הכאב של הקהל הזה? מה הצורך השיווקי שלו? אילו פתרונות הוא מחפש?
-
איך אתם מתכוונים למדוד את הפעילות שלכם?
- בדקו אילו מערכות ניטור ומדידה תוכלו לשלב באתר (תג מנג'ר, גוגל אנליטיקס, קודי מדידה ומעקב של קמפיינים בפייסבוק / גוגל וכד')
- אילו תהליכים אתם מודדים? מה חשוב לכם לדעת? יש היום המון אפשרויות למדידה בתוך האתר, כולל מספרי טלפון מדידים, אפשרות למדוד זמני שהייה, הקלקות על כפתורים ספציפיים, נטישה באחד הדפים בתהליך הרכישה באתר ועוד… חשוב שתכירו את האפשרויות ותקימו את היסודות הנדרשים כבר במהלך בניית האתר.
- באילו הנעות לפעולה (Call to action) תרצו להשתמש באתר?
-
האם יש שפת מותג? צבעים, לוגו, שפה?
- אם תגיעו עם כיוון ברור לשפה והצבעים של המותג שלכם – זה יחסוך זמן רב (וכסף) בתהליך העיצוב.
- האם יש לכם חומרים מוכנים שתוכלו לספק למעצב?
- האם יש לכם דומיין או שאתם צריכים לרכוש דומיין? מומלץ להגיע לתהליך עם שם דומיין שכבר בחרתם ורכשתם. רצוי שגם יהיה לכם מייל עם כתובת הדומיין שלכם (למשל אצלי: [email protected] )
-
מה אהבתם / לא אהבתם באתרי המתחרים?
רשמו לעצמכם על מנת שתוכלו להציג לחברה שבונה לכם את האתר.
-
כמה זה דחוף?
מניסיוני, פרויקטים של בניית אתר יכולים להתארך ולהיגרר חודשים אם אין אפיון אתר תקין וברור, ואם יש פערים בתאום הציפיות בין הספק ללקוח. בניית אתר בלחץ זמנים בדר"כ יוביל לאי עמידה בדדליין ולתוצר באיכות נמוכה יותר.
-
מה התקציב שלכם?
לא חסרות חברות לבניית אתרים. זו הסיבה שהשונות בין מחירים לבניית אתרים גבוהה מאוד. לא בהכרח היקר ביותר יהיה הטוב ביותר אבל בוודאות הזול ביותר לא יהיה האיכותי ביותר. אל תחסכו כאן יותר מדי אבל תבדקו היטב על מה אתם משלמים.
אתר תדמיתי או בלוג תוכן פשוט לרוב יהיו בעלי העלויות הנמוכות ביותר וינועו סביב כמה אלפי שקלים בודדים. במידה ותרצו עיצוב מותאם אישית – תצטרכו להגדיל את התקציב.
אתרי איקומרס יעלו קצת יותר ועשויים לעלות כמה עשרות אלפי שקלים.
תוכנות SAAS ידרשו שעות פיתוח רבות ומומלץ לעבוד עם מתכנת in house או עם מתכנתים זולים יותר מעבר לים.
-
כמה גולשים אתם מעריכים שיגיעו לאתר מדי יום?
אתרים שמושכים טרפיק גדול ידרשו אחסון אתר גדול יותר בהתאם.
-
איפה אתם הולכים לאחסן את האתר שלכם?
כמעט כל בונה אתר יציע לכם לאחסן את האתר שלכם אצלו בתוספת עלות חודשית קבועה. לפעמים זה אפילו חלק מהחוזה של חברה לבניית אתרים. לכן, כדאי שתעשו קצת ש.ב לפני כן ותבדקו באיזו חברת אחסון כדאי לכם לבחור.
-
כמה סוגי תבניות דפים תרצו שיהיו באתר?
בסופו של יום במרבית האתרים שאתם רואים יש כמה סוגי תבניות דפים בודדות:
- דף בית
- דף אודות / דף צוות
- דף עמוד נחיתה/דף קטגוריה
- דף "איך זה עובד"
- דף לקוחות/טסטימוניאלס
- דף בלוג
- דף פוסט
- דף מוצר
- גלריית תמונות / קטלוג ועוד…
ככל שתרצו יותר דפים מעוצבים בהתאמה אישית – עלות בניית האתר תגדל.
-
מי יתחזק את האתר באופן שוטף?
בניית אתר היא לא פרויקט חד פעמי. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה העסק שלכם אתם צריכים לתחזק אותו ואני לא מדבר על תחזוק טכני שאתם צריכים לדרוש בחוזה בניית אתר שלכם. אני מדבר על תחזוק שוטף שלכם – העלאת תכנים ותמונות לאתר באופן שוטף, מענה לגולשים ,בדיקת תקינות האתר (טפסים וכד'), טיפול בלידים, יצירת רשימות תפוצה ועוד.
בדקו שיש לכם את הזמן והיכולת לתחזק את האתר בשוטף או שמראש תבחרו ספקים מתאימים שיעזרו לאחר השקת האתר (סוכנות פרסום, חברה לקידום אתרים, אנשי תוכן, מעצבים וכו')