, , ,

איך בונים קמפיין בפייסבוק – המדריך המלא למקדם המתחיל 2019

קידום במערכת הפרסום של פייסבוק כבר מזמן הפכה לכלי נצרך במערכת הכישורים של כל משווק או מקדם בישראל ובעולם.
אבל, עם כל עידכוני המערכת שצצים להם כל שני וחמישי בפייסבוק וחוסר ידע של מקדמים או בעלי עסקים שמבצעים את הקידום, בעצם ישנם אינספור דוגמאות לכישלון של עסקים שמנסים לפרסם אבל לא צולחים את מכשול המערכת התנודתית של פייסבוק.
המאמר הבא אמור לעזור לכם להבין כיצד המערכת בנויה צעד אחר צעד ולקבל הדרכה כיצד להצליח לייצר קמפיין פייסבוק טוב בעצמכם!

לפני שנצלול לחלק המעשי והטכני במערכת הפרסום של פייסבוק – Facebook ADS Manager חשוב קודם כל לעשות כמה צעדים פשוטים לפני כן עם עצמכם כבעלי העסק או עם אותו לקוח שמעוניין שתקדמו אותו.
לפעמים קשה להגיע לתשובות חד משמעיות ולפעמים אפילו בעל עסק יתקשה לענות על שאלות פשוטות בנוגע לעסק שלו ולמטרה שלו אבל לא מומלץ לדרוך צעד אחד קדימה לפני תוכנית ברורה ומסודרת שיש לכם, מניסיון ;]

אז מה כדאי לשאול את עצמנו וגם לענות? מה המטרה שלשמה אנו באים לקמפיין הזה?

ולא להגדיל הכנסות זו מטרת על של כל בעל עסק אבל המטרה שלך צריכה להיות ממוקדת כדי להבין איך אני משיג את מטרת העל.
למשל: ע"י הגדלת חשיפה אוכל למשוך עוד לקוחות פוטנציאליים לעסק שלי
האם כבר אספתי DATA  בעבר על הלקוחות שלי? יש לי חבר מועדון / רשימת מיילים?
האם יש לי אתר או דף נחיתה שארצה להפנות אליו ומיהו הקהל הפוטנציאלי שלי – מקום מגורים, תחומי עניין, גיל ועוד.

ועכשיו אחרי ההכנות – לחלק המעשי!

מערכת הפרסום של פייסבוק בנויה מ-3 שלבים עיקריים.

השלב הראשון –  מטרת הקמפיין שלי:
או במילים אחרות, מה ארצה שהלקוח שייחשף למודעה יעשה ?
ההחלטה תלויה באסטרטגיה שבה תבחרו.
למשל, במידה והמוצר אותנו אנו מוכרים לא מוכר נרצה קודם ליצור אינטראקציה ראשונית עם הלקוח בצורה של חשיפת המוצר ונעשה זאת או ע"י קמפיין מעורבות (Engagement) או באמצעות פרסום וידיאו – כיוון שסרטון נחשב לבעל ההשפעה הגבוה ביותר בחשיפה בפייסבוק ולרוב גם כרוך בעלויות הנמוכות ביותר ליצירת קהלים (שצפו בסרטון).

שימו לב, שהמטרות בנויות באופן בו בנוי תהליך שיווק.
לרוב, לא ניתן למכור למישהו שלא מכיר אותנו.  לכן יש מטרות שמיועדות לחשיפה, יש מטרות שמיועדות להגדיל את החיבור עם הגולשים שמתלבטים ויש מטרות שמיועדות לייצר מכירות או ביקורים בחנות למשל.


מטרות קמפיין מהן תוכלו לבחור:

  • Traffic – כשנרצה להפנות תנועת גולשים לאתר / למאמר או דף נחיתה חיצוני
  • Engagement – בדרך כלל נשתמש כשנרצה לייצר חשיפה גבוהה לפוסט בקרב קהל היעד, דבר שיתבטא בעיקר בחשיפה לקהל שיגיב או ייתן לנו בלייק :]
  • Lead Generation – טופס ליצירת לידים  – איסוף הפרטים של הלקוחות בטופס פנימי

App Installs – קמפיין להתקנות / הורדות אפליקציה ועוד….

 

בהתאם לסוג הקמפיין שנבחר יפתחו עבורנו אפשרויות נוספות בחלק השני של הקמת הקמפיין.

אז לאחר בחירת מטרת הקמפיין ונתינת שם לקמפיין החדש נעבור לשלב השני של קידום פוסט ממומן –

שלב שני – הקהל, התקציב ושאר הירקות !!!

צ'ק ליסט לבנייה של שלב 2:

  • בחירת עמוד
  • נתונים דמוגרפיים (טרגוט)
  • מיקומים
  • תקציב ותזמון

בחלק הזה נעסוק באמת בכל מה שחשוב כדי להגדיר את איכות הקמפיין שלנו והדיוק שלו לקהל.

הגדרת עמוד

לעיתים נתבקש להגדיר מאיזה עמוד נרצה לפרסם (במידה ואתם מנהלים מספר דפים עסקיים) כמו למשל בקמפיין לידים.

לאחר שנגדיר את העמוד נתחיל בחלק החשוב שלשמו עשינו את שיעורי הבית קודם לכן –

נתונים דמוגרפיים

  • מי הקהל שלנו?
  • מה המיקום הגיאוגרפי שלו? האם הוא בכמה חלקים בארץ? האם נרצה להוציא חלק מהמיקום הגיאוגרפי מתוך הקמפיין? האם הוא נמצא במדינה אחרת?
  • נגדיר את הגילאים, המגדר והשפות – שפת הממשק שבו הקהל שלנו משתמש.
    טיפ: בישראל רבים משתמשים בממשק באנגלית אף על פי ששפת האם שלהם היא עברית.

בתהליך הטרגוט שלנו אנו יכולים למקד את הקהל שלו ע"י אלפי תחומי עניין ומצבים שונים החל מהתנהגויות מסוימות (מעורבות קנייה גבוהה וכו') , אוהבי מותג מסוים (מותגים צריכים להיות מספיק מוכרים בפייסבוק כדי שנוכל לבחור בהם) ועד רמת המערכת יחסים שבו הקהל שלו נמצא.
נוכל גם במקביל לצמצם את הקהל שלנו ע"י הוצאה של תחומים מסוים או נתונים דמוגרפיים מסוימים שאנו יודעים בוודאות שהם לא חלק מהקהל היעד שלנו.

שימו לב תמיד שהקהל שלכם אכן צריך להיות מפוקס ככל האפשר כדי לפגוע בקהל רלוונטי אך לא קטן ומצומצם מדיי – אין הגדרה מדויקת לגודל קהל אולטימטיבי וזה משהו שאפשר לשנות תמיד בהתאם לתגובתיות ותדירות החשיפה לקהל.

בצד הימני של המסך תוכלו לראות הערכה לגודל הקהל שלכם ובהתאם לכך תוכלו לערוך שינויים.

נוכל גם לייצר את הקהל פעם אחת ולהשתמש בו גם כקהל שמור בקמפיין הבא.
או להעלות קהל שמור מתוך אקסל.


כמו כן, נוכל לייצר קהל דומה לקהל שקיים אצלנו ברשימה או שאוהבים את הדף שלנו למשל (באמצעות Lookalike Audience) וכך פייסבוק יאתרו עבורנו על פי תחומי עניין ועוד נתונים דמוגרפיים נוספים קהל שעשוי להתעניין במוצר שלנו בדומה לקהל שאוהב את הדף שלנו או קהל שיצר אינטראקציה עם הדף שלנו לאחרונה ועוד..

מרגישים שמיציתם את הקהל? ערכו שינויים – הגדילו אזורי מגורים רחבים יותר, הרחיבו את תחומי העניין או שנו את הגילאים.

מיקומים – בחלק הזה נבחר היכן נרצה שהמודעה שלנו תוצג.

ניתן לבחור מיקומים בצורה אוטומטית וכך פייסבוק תציג את המודעה שלנו בהתאם לשיקולים שלה, דבר שמושפע לרוב על ידי סוג המטרה ובהתאם לכך סוג המודעה שבחרנו בהתחלה במטרת הקמפיין.


אני דווקא ממליצה לא להשתמש במיקומים האוטומטיים אלא לבחור מיקומים בצורה ידנית (מסומן בחץ) ואז יפתחו בפניכם האפשרויות הקיימות עבור המטרה שבחרתם.

כך תוכלו בעצם לבחור באופן אקטיבי היכן אתם מעוניינים שהמודעה שלכם תתפרסם – בעמודה השמאלית של העמוד הראשי או ב- Marketplace ועוד בהתאם לתוכן המודעה שאתם מפרסמים.

תקציב ותזמון קמפיין בפייסבוק – Let’s talk business

אז מה התקציב שלכם ומה מודל התשלום המועדף עליכם?
מעדיפים לחלק אותו על פני ימים ולהגדיר תקציב יומי או לתת למערכת לעשות את שלה ולהגדיר לפייסבוק תקציב כולל עבור הקמפיין?
באיזה אופן יתבצע התמחור –  על פי כמות החשיפה או פר ליד ?
וכאן גם ניתן להגדיר מה משך הקמפיין שלכם – האם תרצו להגדיר יום סיום או לתת לקמפיין לרוץ עד שתפסיקו אותו?
תרצו שהקמפיין יעבוד ברצף בכל שעות היממה או שיש לכם לקוח שמעדיף לא לפרסם במהלך שעות מסוימות או בשישי – שבת?
ישנן אופציות רבות עד רמה של הגבלת העלות הממוצעת לכל מעורבות בפוסט וכך תציבו גבולות למערכת בנוגע לכסף שלכם.

את ההגבלה הידנית על התקציב נבצע ע"י הגדרת BID בהתאם לפעולה שנרצה להיות מחויבים בגינה –
כמו לדוגמא –
בקמפיין לידים אגביל את המערכת לממוצע של 25 ₪ בממוצע לליד בהתאם למשתני העלות שלי אך קחו בחשבון שלעיתים כשהצעת המחיר שלי נמוכה ממה שפייסבוק יכולה להציע (גם בטווח מעט גבוה יותר) הקמפיין שלי עלול לא להיחשף או להגיע לתוצאות.

מזל טוב, הגעתם לחלק האחרון של הקמת הקמפיין – המודעה!

בחלק הזה תוכלו לבחור להקים מודעה או לקדם פוסט שכבר העלתם לעמוד העסקי שלכם.
במידה ובחרתם להקים מודעה חדשה תצטרכו לספק למערכת באנר בגודל המתאים או סרטון מותאם,
גדלי הבאנרים בפייסבוק משתנים בהתאם לסוג המודעה וכו'.
גודל הבאנר הפופולארי במרבית הקמפיינים: 1200X627.
כמו כן תוכלו ליצור בשלב הזה דרך המערכת מודעת קרסולה או מצגת שקופיות (וידיאו שתוכלו ליצור ממספר תמונות שברשותכם) ואפילו מודעת קנבס.
כמובן נדרש גם קופי טוב בחלק העליון של המודעה וניתן להוסיף מתחת לבאנר משפיע המניע לפעולה.

שימו לב להשתמש בתמונות מורשות שעומדת במדיניות פייסבוק ועומדת בהגבלות הרבות כמו למשל שאחוז הטקסט בתמונה כולה לא יעלה על 20%.

הגעתם לחלק האהוב עליי ביותר — כפתור ה – Confirm !

והמודעה שלכם תשלח לבדיקה ותפורסם בקרוב.

אהבתם? אל תתנשאו – תעשו לייק ושתפו את החברים שעוד לא יודעים :]
בהצלחה!
נוי בר

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

9 תגובות
  1. עופר
    עופר says:

    מאמר מצויין !

    תודה רבה על שיתוף הידע. האם לאחר העלאת הקמפיין לאוויר, קיימת אפשרות לשנות את גובה ה- Cost per click ? אם כן, כיצד ?

    תודה רבה,
    עופר.

    הגב
  2. מיכל
    מיכל says:

    שלום,

    הקמתי קמפיין בפייסבוק ובads manager רשום לי שהמודעה not delivering, קמפיין is of ועשיתי כל מה שאמרת. מה לא בסדר?

    תודה,
    מיכל

    הגב

קישורים & פינגים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *