טעויות נפוצות שעושים בעת רכישת אחסון אתרים

צוות האתר

מרץ 7, 2021

מחפשים פתרון אחסון לאתר האינטרנט החדש שלכם? בהחלט יש המון הצעות ופתרונות לאחסון אתרים כיום, הן בשוק המקומי בישראל והן פתרונות מתקדמים יותר דרך ספקיות אחסון גלובליות, כך שזה בהחלט יכול להיות מבלבל.

חלק משמעותי מגיבוש ההבנה איזה פתרון אחסון אתרים אתם צריכים, מה אתם לא צריכים ומה ייתן לכם מענה טכנולוגי, תפעולי וכלכלי אופטימאלי הוא ללמוד מטעויות של אחרים. לכן הפעם נסביר לכם אודות טעויות נפוצות שבעלי אתרים עושים בעת רכישת אחסון אתרים – כמובן לצש הדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות אלו. כאן גם נרים את המסך מעל כמה מהטקטיקות השיווקיות של חברות אחסון אתרים.

קונים חבילת אחסון רק לפי המחיר

במקרים רבים של שיווק לאחסון אתרים, יש שני נרטיבים מרכזיים:

  • כל פתרונות אחסון האתרים זהים, לכן קנו את הזול ביותר.
  • איכות עולה כסף, אז קנו את פתרון האחסון היקר ביותר ותקבלו את הטוב ביותר.

אף אחד מנרטיבים אלו אינו נכון כמובן. למחיר יש משמעות מבחינת כדאיות תכנית האחסון שאתם קונים ועמידה בתקציב שלכם, אך זהו בהחלט לא הנתון היחיד וגם לא החשוב ביותר. אמנם שירות אחסון זול במיוחד יכול לספק ביצועים דומים לאלו של שירות כפול במחיר, אך החיסכון יכול לעלות לכם בפחות תמיכה, שירות לקוחות גרוע, יותר אתרים המאוחסנים על אותו שרת פיזי וכן הלאה.

לכן, אל תקנו חבילת אחסון אתר רק לפי המחיר שלה אלא לפי המכלול שאתם מקבלים, תוך כדי בחירת ההצעה בעלת מחיר סביר והגיוני לעומת יתר האפשרויות בשוק.

 

נופלים בפח של הבטחת ה"ללא הגבלה"

אחד הגימיקים הכי נפוצים שחברות אחסון אתרים מיישמות כדי למשוך לקוחות חדשים הוא להבטיח משאבים ללא הגבלה – למשל רוחב פס, כוח עיבוד ואחסון ללא הגבלה. אך כמו תמיד, האמת נמצאת בפרטים הקטנים ואין שום דבר ללא הגבלה, בטח לא בתכניות אחסון משותף (חלשות מאוד בכוח עיבוד, רוחב פס ואחסון) זולות באופן מחשיד.

עדיף לדעת מראש מה המגבלות האמיתיות של תכנית האחסון שלכם וכך לדעת מתי לשדרג כאשר האתר שלכם גדל ועדיין ליהנות מכל היתרונות של תכנית אחסון אתרים איכותית, מקיפה וניתנת להתאמה אישית.

 

בחירת תכנית אחסון משותפת כאשר בפועל כדאי לקנות אחסון בענן

תכניות אחסון האתרים הזולות ביותר הן של אחסון משותף, בהן על שרת אחד יושבים למעשה כמה אתרים, כולם משתמשים יחד בכוח העיבוד, באחסון וברוחב הפס של אותו שרת. לעומתן, יש תכניות של שרת וירטואלי בענן, בהן האתר מאוחסן כביכול על שרת פרטי, אך למעשה על שרת אחד – או יותר טוב, על תשתית ענן אמיתית המחברת יחד מאות שרתים שונים ומציעה סביבה וירטואלית עוצמתית בענן, זאת דרך יישום טכנולוגיות של שרתים פרטיים בענן

אחסון משותף יכול להתאים לאתרים מסוימים, אבל לאחרים ממש לא, כמו כן זהו פתרון שיכול להתאים בהתחלה אך בהמשך תצטרכו משהו גדול וחזק יותר. לכן גם אם אתם בוחרים ללכת על אחסון משותף, חשוב לוודא שאתם יכולים בקלות להעביר את האתר לפתרון בענן כאשר תגיעו לנקודת הזמן בה תזדקקו לכך.

 

מתעלמים מתחום אבטחת המידע והסייבר

אחד הדברים שהרבה פעמים מוזנחים כאשר מחפשים פתרון של אחסון אתר הוא אבטחה, כאשר דווקא היום זהו תחום קריטי שחובה לטפל בו ולהקדיש לו מחשבה ומשאבים. אפילו האתר הקטן והפשוט ביותר, זקוק לאמצעי אבטחת מידע וסייבר, כבר מרמת פתרון אחסון האתר. לכן לצד אלמנטים אחרים כמו טכנולוגיות, מחיר, יכולות התאמה אישית, מהירות אתר, רוחב פס, אחסון וכן הלאה, שימו לב לנושא האבטחה – למשל הגנת ספאם, הצפנת התנועה עם פרוטוקול SSL וכיוצא באלו – זה גם ישפר את אבטחת האתר עבורכם, גם יקנה ביטחון לגולשים וגם ישפר את דירוג האתר בגוגל.

 

מאמינים להבטחות לגבי זמן פעולת האתר ללא השבתות (Uptime)

חברות אחסון אתרים רבות, בעיקר קטנות או כאלו המתבססות על תכניות אחסון משותף, מתפארות ב-Uptime של 99.9%. זו טעות להסתמך על נתון זה ולבחור תכנית לפי הבטחה זו, כי אין לה ממש משמעות כפי שניתן לחשוב. ראשית, אין כמעט דרך באמת לחשב את ה- Uptime לאתר המסוים שלכם, שנית איך שהחברה מחשבת Uptime לאו דווקא פועל לטובתכם – יכול להיות שהחישוב הוא על פני כל האתרים המאוחסנים ולא ספציפית לאתר שלכם.

יתרה מכך, 0.1% של זמן השבתת האתר זה עדיין 10 דקות לאורך שבוע, או כ-45 דקות לאורך חודש – מה שאתם בהחלט לא רוצים, או סדרה של תקלות רגעיות היוצרות חוויית משתמש גרועה ונטישת האתר אך אפילו לא נרשמות בתור Downtime. וחשוב מכל, הבטחות כגון אלו אינן מגובות על ידי שום דבר אלא הן פשוט הבטחות שיווקיות. לכל ספק פתרון אחסון תהיינה תקלות מדי פעם, לכן הסתמכו על ביקורות משתמשים, על גודל חברת האחסון ועל הטכנולוגיות המשמשות לאחסון האתרים – בהקשר זה, אחסון אתרים בענן, בתשתית ענן אמיתית מספקת את הביצועים הטובים והאמינים ביותר גם מבחינת Uptime – כי נעשה שימוש בהמון שרתים המחוברים יחד, עם יכולות תיקון שגיאות אוטומטיות והקצאת משאבים יעילה בין כל כוח העיבוד והמחשוב של סביבת הענן.

 

לא שמים לב לאיכות והיקף התמיכה הטכנית המוצעת בתוכנית האחסון

פרמטר חשוב ביותר בפתרון אחסון האתרים שאתם בוחרים בו הוא התמיכה הטכנית שאתם יכולים לקבל, כי בשלב כלשהו יהיו תקלות, תצטרכו עזרה ותהיינה לכם שאלות לגבי האתר שלכם. טעות נפוצה היא להתעלם מהיבט איכות והיקף התמיכה המוצעת בתוכנית אחסון אתרים – מה שמתברר במהרה כטעות, ואז מאוד מסובך ולעיתים יקר לצאת מתקלה או בעיה אחרת שנתקלתם בה.

בכל סוג וגודל של אתר תהיינה תקלות, תצטרכו סיוע טכני כלשהו, לכן קריטי שיהיה לכם למי לפנות, בזמינות מלאה ותמידית ובכמה אפיקי תקשורת. המלצה שלנו, אל תתפשרו על פחות מתמיכה טכנית זמינה 24/7/365!

 

לסיכום

מנינו לכם כמה מהטעויות הנפוצות ביותר שאנשים נוטים לעשות. אנחנו מקווים שהמאמר הזה נתן לכם מידע שיוכל לשמש אתכם הלאה בעת בחירת פתרון אחסון אתרים. אנחנו ממליצים בחום על פתרון האחסון בענן של חברת DigitalOcean. מעבר לכך, אנחנו ממליצים בחום לעשות זאת דרך חברת Cloudways, שתעזור לכם לנהל באופן עצמאי ונכון את השרת שלכם באחת מהחברות המובילות בעולם.

אם אתם צריכים הכוונה נוספת בתחום, מידע נוסף על פתרון אחסון בענן או מידע נוסף על חברת Cloudways והיתרונות שלה, אתם מוזמנים לבקר ב-EasyCloud, חברה שכל מטרתה היא להנגיש את תחום האחסון בענן ולהוביל אתכם לפתרונות הנכונים עבורכם.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל סוכנות דיגיטל – פיאלקוב דיגיטל. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים