מה זה סטוריטלינג?

חשבו רגע!
מה המשותף לתנ"ך וספר הילדים שהקראתם לפי השינה לילדכם?
מה הדומה בשניהם, ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם על שיווק דיגיטלי?
התשובה היא: סטוריטלינג.

אז מה זה בעצם סטורי-טלינג?

פשוטו כמשמעו בעברית – סטורי+טלינג = לספר סיפור.
המונח סטורי-טלינג מתאר פעולה חברתית ותרבותית של שיתוף סיפור לו יש בדרך כלל מסר או מוסר השכל.
על בסיס סיפור הסיפורים נבנית כיום ונבנו גם בעבר כל החברות האנושיות.
בתקופתנו, עם מהפכת התקשורת בה אנו חיים והידע שמציף אותנו, המונח סטורי-טלינג מגיע גם למחוזות הפרסום והשיווק הדיגיטלי.

שמעו סיפור?!~

אני סטודנטית לתואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת מלגה שהוענקה לי, עבדתי בתוכנית שנקראת "על משמר הכנסת", ובמהלך עבודתי נכחתי בכנסת והקשבתי לישיבות חברי כנסת.
רוב הדיונים במרביתם משעממים אבל לדוגמא…בחודש נובמבר ספרה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ"ישראל ביתנו" סיפור קורע לב, על בחור בשם לאוניד וינשטיין, שגילה שכשהייה כבר רופא צבאי ורצה להתחתן עם בת זוגו, שאיננו נחשב ליהודי מבחינת רשויות מדינת ישראל. מאוד צרם לי הסיפור שלו ולכן, נשארתי קשובה לאותו נאום שלה במליאה.
הרבה פעמים לוקחים חברי הכנסת סיפור מעניין ,כדוגמא לעוולה שנעשתה לאוניד, ובכך גורמים למאזינים להקשיב להם קשב רב.

מה הנקודה שלי אתם שואלים?

שאנחנו בני האדם יצורים חברתיים, סקרנים וגם רכלנים, שחייבים לספר הלאה כשאנחנו שומעים על סיפור חדש מעניין ופיקנטי, וגם אבל בעיקר, אנחנו גורמים לאנשים להיות יותר מרותקים לדברים שיש לנו לומר/ לכתוב כאשר אנחנו מדברים על מקרה או סיפור אישי.
אפילו מרק צוקרברג הגאון הבין את זה ועל כך מבוססת פייסבוק- על הסיפור האישי שכל אחד/ת רוצה לחשוף .

דוגמא לפרסומת סימפטית שזכורה לי עוד מילדות של "קוטג תנובה":

 

מכירים את האמרה הידועה: "אנשים ישכחו את מה שעשית, אך אנשים לעולם לא ישכחו את הדרך שבה גרמת להם להרגיש" (@ מאיה אנג'לו)
על האמרה הזאת בדיוק הנושא של סטוריטלינג עובד, על קרבה ורגש.

שאלתם את עצמכם פעם מה גרם לחברת קוקה קולה להיות- המותג קוקה קולה?
או מה גרם לחברת אפל להיות המותג אפל?

המותגים האלו מוכרים לנו כחוויה. הם לא מוכרים לנו את המוצר עצמו, אלא את החוויה הנלוות בשימוש בו. הם מוכרים לנו מעמד חברתי, תחושת הצלחה וניצחון.

בעידן שאנחנו חיים אם אנחנו רוצים לכתוב תוכן שיווקי טוב שיביא ליותר גולשים ופעילות לאתרים שלנו, חשוב שנדע לספר סיפור ולמשוך את קהל המחפשים לאתר שלנו, על מנת שנהיה אוטוריטות בתחומינו.

סטוריטלינג – מה הסיפור שלכם?

בתהליך כתיבה סיפורית – סטוריטלינג עלינו לחשוב על חמישה עקרונות מרכזיים:

  • מי?  מי הלקוחות שלנו, מי הוא קהל היעד שלנו; ובאותה נשימה לחשוב על מי הגיבור של הסיפור / של הטקסט אותו אתם הולכים לכתוב
  • מה? מה יש לנו להציע;  ובאותה נשימה לחשוב על מה הסיפור / איך אנחנו מרתקים את קהל היעד אל הטקסט באמצעות סיפור אישי בנושא שיעניין אותם.
  • מתי? מה תוקף ההצעה השיווקית, מתי זה קורה?;ובאותה נשימה, מתי הסיפור התרחש.
  • איך? המוצר שלנו יעזור לפתור את הבעיה; ובאותה נשימה, איך הסיפור מתקשר למטרת הדף / למוצר או השירות שאותו אתם רוצים למכור
  • למה? למה הלקוח הפוטנציאלי לבחור דווקא בנו;

קריאה לפעולה

ובסוף לא לשכוח את ההנעה לפעולה כדי שהלקוח יצור אתנו קשר.
ניתן אף לפתות את הלקוח ליצירת קשר על ידי מתן מבצע כלשהו, פיתוי בקבלת הנחה משמעותית.


בשביל לכתוב כתיבה שיווקית שתגרום ללקוחות להגיע אלינו, עלינו לספר סיפור בצורה חווייתית שתגרום לקוראים שלנו להיות חלק מהסיפור, להיות מרותקים וחלק מהחוויה.

על מנת לשמר את הריתוק של קהלי היעד שלנו, אנחנו צריכים ליצור סיפור. הסיפור מייצר אמפטיה בקהל הצופים וגורם לנו כקהל להזדהות ולהחליט שקוטג' הוא מוצר שמתקשר לבית.
כדי שסיפור יהיה טוב הוא צריך להיות פיקנטי, תהליכי-עם סיבתיות ,קונפליקט שמסתבך ודמויות ברורות.
ברמה השיווקית, עלינו ליצור מצב שבו תוך כמה שורות, הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יבינו מי אנחנו ומה החוויה שהם מקבלים מהשימוש בשירות שלנו / בנו.

פורמט הסיפור הוא פורמט שעובד עלינו כבני אדם, מהרבה סיבות. בעיקר כי הוא משאיר אותנו מרותקים לחוויה ונותן לה נופח אישי, קרוב, מעניין ומרגש.

נכון שהתרגשתם מהסיפור שלי על המלגה בכנסת?

יופי,
עכשיו ליישם על הלקוחות שלכם

עוד פרטים ורעיונות אני כאן בשבילכםן (:

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *