מאז תחילת עידן מנועי החיפוש, קישורים היו פקטור חשוב בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש לחיפושים שונים. מגמה זו לא נעלמה אלא רק הלכה והשתכללה עם השנים וגם היום, מערך קישורים איכותי, חזק ומתפתח הוא חלק משמעותי מהצלחה אפקטיבית וברת קיימא בתהליכי קידום אתרים. אז איך בניית קישורים משפיעה על קידום אתרים ומדוע בהחלט חשוב שתשקיעו משאבים ביצירת קישורים איכותיים – התשובות מיד.
פנימיים, נכנסים ויוצאים – סוגי קישורים
קישור או לינק הוא פריט לחיץ בדף אינטרנט, כאשר לחיצה עליו מובילה מדף אחד לדף אחר. קישורים יכולים להיראות כמו חלק אינטגראלי מהטקסט בדף (לרוב צבועים בצבע אחר), כתמונות או ככפתורים. אפשר לסווג שלושה סוגים מרכזיים של קישורים, כולם רלוונטיים לקידום אתרים בגוגל.
- קישורים פנימיים: קישורים בין הדפים באותו אתר. אופטימיזציה של קישורים פנימיים מסייעת לגוגל ולמשתמשים לנווט באתר שלכם ומשפרת את דירוג האתר.
- קישורים נכנסים: הסוג המרכזי והחשוב ביותר לקידום אתרים (SEO). קישורים המפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים, בעלי שם דומיין אחר מהאתר שלכם. יש מגוון כלים לבדיקת קישורים נכנסים בהם תוכלו להשתמש.
- קישורים יוצאים: קישורים מהאתר שלכם המפנים לאתרים ודפים חיצוניים, באתרים אחרים.
כמות ואיכות קישורים = שיפור בדירוג האתר בתוצאות החיפוש
המשוואה הרשומה למעלה היא הפשטה מהותית של התשובה הקצרה לשאלה החשובה והמרכזית של "איך בניית קישורים משפיעה על קידום אתרים?" ככל שלאתר יש יותר קישורים וככל שקישורים אלו איכותיים מבחינת המבנה שלהם ובעיקר הגורם שמהם הם מגיעים, כך גוגל ייתן לאתר דירוג גבוה יותר מבחינת איכות, אמינות וסמכותיות – וזה יבוא לידי ביטוי בשיפור מיקום האתר בתוצאות חיפוש למונחים רלוונטיים.
מבחינת גוגל, כאשר אתר גדול, איכותי, אמין וסמכותי שולח קישור לאתר שלכם, זו תעודת כבוד ואמינות לאתר שלכם – מה שיעלה את הדירוג לאתר. כך, ככל שהקישור הנכנס לאתר מגיע מאתר יותר "חזק" (מבחינת אמינות, פופולאריות, סמכותיות ואיכות), כך ההשפעה תהיה מהותית וחיוביות יותר.
ניתן לראות זאת כך: אתרים איכותיים וחזקים מאוד הם כמו החברים המומחים שלנו שאליהם אנו פונים לייעוץ מדויק ואמין, עם מידה נכונה של סמכותיות בנושא המסוים. לכן כאשר אתר חזק כזה מפנה בקישור לאתר שלכם, מבחינת גוגל זה אומר המון לגבי החוזק והאמינות של האתר שלכם.
אלגוריתם הדירוג והחיפוש של גוגל כה מורכב, מקיף ומדויק היום שהוא יודע לזהות קישורים איכותיים וחזקים על פני קישורי "זבל" או אפילו קישורים שלא עומדים בהגדרות של גוגל עצמה – למשל קישורים ממומנים, קישורים ממקורות מזויפים וכיוצא באלו. באותו הקשר, כאשר דנים בשאלה "איך בניית קישורים משפיעה על SEO", קריטי להבין שאיזון מדויק בין כמות לאיכות הוא מהותי להצלחה ולניצול יעיל של המשאבים שלכם.
מוזמנים לצפות בוובינר שאנידור ביצע בנושא:
בניית קישורים – איך זה קורה בפועל?
בניית קישורים היא אומנות של ממש בעולם השיווק הדיגיטלי בכלל וקידום האתרים האורגני בפרט. קישורים נכנסים איכותיים וחזקים למשל מגיעים לרוב דרך כתבות תוכן איכותיות המועלות לאתרים חזקים, ובתוך הכתבה יש קישור ממילת מפתח רלוונטית לאתר המקודם. כמו כן מקובל להעלות תכנים רלוונטיים ואיכותיים לאתרים בעלי קשר לתחום הפעילות של האתר המקודם – בין אם באתרים העוסקים בנושא, אתרים של תחומים דומים וכיוצא באלו.
בניית מערך קישורים נכנסים היא מרכיב אינהרנטי ומהותי בתהליכי קידום אתרים, לכן כמו התחום כולו גם כאן מדובר על משחק לטווח הארוך. לכן יש להוסיף קישורים נכנסים כל הזמן, בכל חודש לייצר עוד תכנים ולהשיג עוד קישורים. כמו כן גם האופטימיזציה של קישורים פנימיים חשובה ונמשכת כל הזמן וגם מערך מצומצם וחכם של קישורים יוצאים מהאתר המקודם שלכם לאתרים מתאימים ואיכותיים אחרים.