יתרונות הפרסום בגוגל
אם יש לכם עסק, בוודאי כבר שמעתם, בגרסה זו או אחרת, את המשפט הבא – הפרסום בגוגל נחשב לערוץ השיווק הבסיסי אבל הקריטי ביותר להצלחה, בין אם בגיוס לידים ובין אם בהבאת לקוחות חדשים לעסק שלכם. וזה נכון, בעיקר ומאחר שכאשר אנחנו מדברים על תוצאות מהירות הניתנות למדידה, האפיק השיווקי של פרסום ממומן בגוגל מוגדר כאחד מכלי השיווק היעילים ביותר שעומדים לרשותנו כיום בעולם הדיגיטלי. באמצעות פרסום בגוגל נוכל להגיע במהירות וביעילות אל לקוחות פוטנציאלים, שזקוקים למוצר או לשירות ומחפשים את העסק שלכם (אבל יגיעו אל המתחרים שלכם, אם לא תדאגו להפגין שם את הנוכחות הנדרשת).
פרסום בגוגל או פרסום פייסבוק?
במציאות של היום, 2 הזירות העיקריות לפרסום הן גוגל ופייסבוק.
גוגל מכילה גם את יוטיוב, ג'ימייל, מפות וכמובן המודעות בתוצאות החיפוש, בעוד שפייסבוק מכילה גם פרסום באינסטגרם, מסנג'ר, ווטסאפ ועוד.
הנה קצת על ההבדלים בין הזירות:
למה דווקא גוגל?
גוגל היא, בראש ובראשונה, מנוע החיפוש שמאפשר לגולש להגיע לאתרים שמספקים לו את התוצאה המתאימה ביותר לחיפוש שלו. תוצאות החיפוש המוצגות בכל שאילתה שמבצע גולש תהיינה מורכבות מהתוצאות האורגניות והתוצאות הממומנות הכוללות מודעות פרסומת ממומנות. בחלוף השנים, התרחבה גוגל ויצרה את רשת הפרסום שלה – אותה רשת, שבאמצעות המערכת המתקדמת, מאפשרת לעסקים להציג פרסום באתרים שונים. כיום, שיתוף הפעולה הזה כולל מיליוני אתרים, אשר, יחדיו, הם יוצרים את רשת המדיה של גוגל.
אז איך מפרסמים בגוגל?
גוגל אדס, מערכת הפרסום של גוגל, מאפשרת לבעלי העסק המפרסמים באמצעותה למשוך אליהם תנועת גולשים (הלקוחות הפוטנציאלים) ע"י הצגת המודעות המפנות את הגולש לאתר או לעמוד הנחיתה הרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש שלו. הקידום הממומן בגוגל מחויב בשיטת PPC (כלומר Pay Per Click), מה שאומר שמפרסם המודעה משלם, אך ורק, עבור המודעות שעליהם הקליקו הגולשים, מה שהופך את הפרסום בגוגל למבוסס תוצאות. בעמודי תוצאות החיפוש, מופיעות מודעות הפרסום הממומן מעל לתוצאות האורגניות המוצגות, דרך נוספת של גוגל לוודא כי החשיפה של המודעות הממומנות הינה מקסימאלית, ואם אם מאד תנסו להתעלם מהן, לא ממש תצליחו. חשוב לקחת בחשבון בעת כתיבת מודעות בגוגל אדס, להבין את הצורך והביטוי שאותו מחפש הגולש ובהתאם לזה לכתוב את הקופי של המודעה.
יתרונות הפרסום בגוגל
אז דיברנו על רשת המדיה של גוגל (כלומר – הכר הפוטנציאלי הרחב לפרסום שגוגל פורשת בפני המפרסמים), דיברנו גם הבלטת תוצאות החיפוש הממומנות בעמודי התוצאות של מנוע החיפוש, עכשיו, במסגרת יתרונות הפרסום בגוגל, ראוי גם להזכיר את המערכת שבאמצעותה מתבצע הפרסום. מערכת הפרסום של הקידום הממומן בגוגל מכילה אינספור אפשרויות שונות, שמאפשרות לכם לנהל את הקמפיין שלכם באופן המיטבי ביותר ולהפיק את המרב האפשרי מהן. בנוסף, על אף מורכבותה היחסית, מדובר במערכת שהיא קלה למדי ללמידה, כך שלא תצטרכו להקדיש להיכרות עימה יותר מידי זמן. אופציה נוספת שמציעה המערכת, היא היכולת לביצוע רימרקטינג (ז"א – לבצע את השיווק לגולשים שביקרו באתר או בעמוד הנחיתה שלכם), דבר המעלה, באופן ניכר, את סיכויי ההמרה של כל פרסום.
לסיכום
יכולנו להיסחף ולכתוב עוד אלפי מילים על דרכי פרסום בגוגל, על פרט טכני זה או אחר, אבל אין בכוונתנו להלאות אתכם יותר מידי. די אם נסכם בכך שנאמר, כי גוגל מציעה פלטפורמת פרסום יעילה ומשתלמת, שמי שיודע לנתב אותה לצרכיו כהלכה, יכול להקפיץ את הפופולאריות שלו בזמן קצר יחסית. מי שלא – מוזמן לפנות אלינו!