מבחינה עסקית, אתר הוא הנכס הדיגיטלי הבסיסי ביותר, ולכן, נדיר מאד למצוא בית עסק או חברה (בלא קשר לגודלם) שאין להם לפחות אתר אחד. זה יכול להיות אתר תדמית, אתר מכירות, גם וגם, או כל סוג אחר של אתר, אבל אחד כזה, בטוח יש לכם. עכשיו, אם לא בא לכם לשחק "הקיץ של אביה" בגרסה הדיגיטלית שלו, השלב הבא, אחרי בניית האתר, הוא הקידום שלו. ליתר דיוק – הקידום שלו בגוגל, שכן, אין הרבה טעם להשקיע בבניית אתר יפה, אם אף אחד לא יידע עליו, נכון? וכאן, בדיוק, אנחנו מתחילים לדבר על קידום אתרים בגוגל.
דברים שחשוב לדעת על קידום אתרים בגוגל
השאלה הראשונה המתבקשת היא – למה דווקא גוגל, שהרי SEO פירושו Search Engines Optimization ואין פה שום אזכור לגוגל ? ובכן, גוגל חולשת על פלח השוק העיקרי של מנועי החיפוש ומבססת את מעמדה יותר ויותר בכל יום. כך שבואו ולא נשלה את עצמנו – כשאנחנו אומרים "קידום אתרים במנועי חיפוש", אנחנו מדברים, כיום, בראש ובראשונה, על קידום אתרים בגוגל.
השאלה השנייה, שאף היא מתבקשת כאשר אנחנו מדברים על השילוב בין קידום אתרים וגוגל, היא האם משתלם יותר קידום אורגני או קידום ממומן?
אנחנו מדברים על ויכוח שנמשך כבר שנים בין מקדמים מהאסכולות השונות וגם בין בעלי אתרים. לא נכנס לדיון הזה, אבל נדגיש מספר דברים:
- לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות משלה, ומה שנכון ומתאים לעסק אחד, לא בהכרח מתאים למתחרה שלו, בגלל הנתונים הספציפיים של כל אחד משניהם.
- אפיק הקידום האורגני הוא יסודי יותר, ומשכך – הוא גם מצריך זמן רב יותר עד שהתוצאות מתחילות להיות מורגשות. למעשה, עד לפני זמן לא רב, קידום ממומן הבטיח לכם קיצור דרך (כלומר – התשלום מיצב אתכם בראש התוצאות שבעמוד הראשון). אולם, כיום, זה לא כך, ובגלל שלא מעט בעלי אתרים מפרסמים בגוגל באופן ממומן, גם על דירוג התוצאות הממומנות עצמן, ישנה תחרות לא קטנה. ומפה – זה כבר באמת, נתון לשיקול הפרטני שלכם.
השאלה השלישית היא "לכמה" זמן יחזיק קידום האתר שלכם? ובכן, פה, נצטרך להיות "האיש הרע" בסיפור. קידום אתרים (ובכלל – כל עניין האתרים והתכנים שבהם) הוא תחום דינאמי, שכל הזמן זז, משתנה, מתפתח. ולכן, אין המדובר בזבנג וגמרנו, אלא בעניין שצריך כל העת, לא רק להיות עם אצבע על הדופק ולעקוב אחרי השינויים שחלים בתחום, אלא גם ליישם אותם על האתר שלכם, הלכה למעשה.
כן, אנחנו יודעים שנראה לכם שהמדובר בכאב ראש, אבל, מצד שני, אם תתייחסו אל זה כמו אל כל השקעה שאתם עושים כיום בעסק שלכם כדי שתניב לכם פירות בעתיד (ובמקרה של קידום אתרים בגוגל, זה אפילו לא העתיד הנורא רחוק), יהיה לכם קל יותר להתייחס לכך כאל דבר שבשגרה.