מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?

צוות האתר

יולי 1, 2021

מבחינה עסקית, אתר הוא הנכס הדיגיטלי הבסיסי ביותר, ולכן, נדיר מאד למצוא בית עסק או חברה (בלא קשר לגודלם) שאין להם לפחות אתר אחד. זה יכול להיות אתר תדמית, אתר מכירות, גם וגם, או כל סוג אחר של אתר, אבל אחד כזה, בטוח יש לכם. עכשיו, אם לא בא לכם לשחק "הקיץ של אביה" בגרסה הדיגיטלית שלו, השלב הבא, אחרי בניית האתר, הוא הקידום שלו. ליתר דיוק – הקידום שלו בגוגל, שכן, אין הרבה טעם להשקיע בבניית אתר יפה, אם אף אחד לא יידע עליו, נכון? וכאן, בדיוק, אנחנו מתחילים לדבר על קידום אתרים בגוגל.

 

דברים שחשוב לדעת על קידום אתרים בגוגל

השאלה הראשונה המתבקשת היא – למה דווקא גוגל, שהרי SEO פירושו Search Engines Optimization ואין פה שום אזכור לגוגל ? ובכן, גוגל חולשת על פלח השוק העיקרי של מנועי החיפוש ומבססת את מעמדה יותר ויותר בכל יום. כך שבואו ולא נשלה את עצמנו – כשאנחנו אומרים "קידום אתרים במנועי חיפוש", אנחנו מדברים, כיום, בראש ובראשונה, על קידום אתרים בגוגל.

השאלה השנייה, שאף היא מתבקשת כאשר אנחנו מדברים על השילוב בין קידום אתרים וגוגל, היא האם משתלם יותר קידום אורגני או קידום ממומן?

 

אנחנו מדברים על ויכוח שנמשך כבר שנים בין מקדמים מהאסכולות השונות וגם בין בעלי אתרים. לא נכנס לדיון הזה, אבל נדגיש מספר דברים:

  • לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות משלה, ומה שנכון ומתאים לעסק אחד, לא בהכרח מתאים למתחרה שלו, בגלל הנתונים הספציפיים של כל אחד משניהם.
  • אפיק הקידום האורגני הוא יסודי יותר, ומשכך – הוא גם מצריך זמן רב יותר עד שהתוצאות מתחילות להיות מורגשות. למעשה, עד לפני זמן לא רב, קידום ממומן הבטיח לכם קיצור דרך (כלומר – התשלום מיצב אתכם בראש התוצאות שבעמוד הראשון). אולם, כיום, זה לא כך, ובגלל שלא מעט בעלי אתרים מפרסמים בגוגל באופן ממומן, גם על דירוג התוצאות הממומנות עצמן, ישנה תחרות לא קטנה. ומפה – זה כבר באמת, נתון לשיקול הפרטני שלכם.

השאלה השלישית היא "לכמה" זמן יחזיק קידום האתר שלכם? ובכן, פה, נצטרך להיות "האיש הרע" בסיפור. קידום אתרים (ובכלל – כל עניין האתרים והתכנים שבהם) הוא תחום דינאמי, שכל הזמן זז, משתנה, מתפתח. ולכן, אין המדובר בזבנג וגמרנו, אלא בעניין שצריך כל העת, לא רק להיות עם אצבע על הדופק ולעקוב אחרי השינויים שחלים בתחום, אלא גם ליישם אותם על האתר שלכם, הלכה למעשה.

 

כן, אנחנו יודעים שנראה לכם שהמדובר בכאב ראש, אבל, מצד שני, אם תתייחסו אל זה כמו אל כל השקעה שאתם עושים כיום בעסק שלכם כדי שתניב לכם פירות בעתיד (ובמקרה של קידום אתרים בגוגל, זה אפילו לא העתיד הנורא רחוק), יהיה לכם קל יותר להתייחס לכך כאל דבר שבשגרה.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים