הרבה פעמים אנחנו מחפשים נושאים לכתיבת תכנים חדשים באתר שישיגו טראפיק ויעניקו ערך אינפורמטיבי לגולשים שלנו, אבל האמת? ברוב המקרים יש לנו אוצר בידיים בדמות תוכן שאנחנו יכולים לעשות בו שימוש ולקבל בדיוק את מה שרצינו בלי יותר מידי מאמץ.
באילו סוגי תוכן אפשר לעשות שימוש חוזר באתר?
- מדריכים מקצועיים שעברו שינויים עם הזמן ונדרשים לרענון/עדכון
- הדרכות או מצגות שניתן לעדכן מחדש
- מאמרים ישנים שהביאו הרבה תנועה לאתר וניתן לחדש או להוסיף מידע רלוונטי
בגדול, מומלץ מאוד בכל כמה חודשים לעשות מעבר על כל התכנים באתר ולהבין האם כדאי לרענן אותם, בסופו של דבר חשוב לזכור שאנחנו נמצאים בתחום שבו אם אתה קופא על השמרים אתה מאבד את הרלוונטיות והידע שלך, בנוסף, מספיק שלא תיכנס לפלטפורמה מסוימת במשך מספר חודשים ולאחר מכן תתחבר שוב לאותה מערכת, אתה תגלה כי נעשו בה שינוים רבים שאותם תצטרך ללמוד מחדש – לכן גם חשוב עם הזמן להתעדכן בחידושים ופיצ'רים שיוצאים.
זיהוי המאמרים שנעדכן:
אז אחרי שכבר הבנו אילו סוגי תוכן יכולים לעזור לנו ואיך בדיוק, אנחנו צריכים להבין אילו מאמרים לבחור, אז ההמלצה שלי היא לא לעדכן את כל המאמרים כמובן, אלא לעשות בדיקה ולראות אילו מאמרים ומדריכים הביאו לנו את כמות הטראפיק הגדולה ביותר לאתר או שהשיגו אינטראקציה גבוהה (שיתופים ברשתות חברתיות וכו'), בנוסף אם המאמרים הללו נמצאים במקומות גבוהים בביטויי מפתח בגוגל אז שווה לעדכן אותם. קחו בחשבון שלדפים האלה יש כבר ותק לא קטן וכנראה גם קישורים וסיגנלים נוספים שמעידים לגוגל על חוזק הדף.
את הנתונים נוכל למצוא בגוגל אנליטיקס או ב- Search console – המידע שנקבל על הדפים הפופולאריים יעזור לנו לזהות ולבחור את המאמרים/מדריכים שנרצה לעדכן.
כמו כן, אם יש באתר מדריכים מקצועיים אז סביר להניח שעם הזמן המדריכים הופכים לפחות רלוונטיים בשל שינויים, לכן כדאי לעבור עליהם מחדש ולעדכן.
חשוב לדעת:
המאמרים שלך השיגו כבר מיקומים בביטויים שונים בגוגל – לא חבל לוותר על זה? כנראה שהרבה מאוד גולשים מגיעים לשם ונעזרים בתוכן או במדריכים שיצרתם, אז אם כבר הם מגיעים לשם רצוי שזה יהיה מעודכן ורלוונטי עם צילומי מסך והסברים כמה שיותר עדכניים.
רצוי גם לשנות את שמות הכותרות, אם למשל כתבתם מדריך על "פרסום ממומן בגוגל" אז אפשר לעדכן את זה ל-"פרסום ממומן בגוגל לשנת 2019" הסיבה היא כדי להראות לגולשים שמגיעים לדף שהמאמר הוא עדכני ותקף לימים הללו, בטוח קרה לכם שנכנסתם לקרוא מאמר בנושא שעניין אתכם וגיליתם לצערכם שצילומי המסך או ההסברים כבר פחות רלוונטיים להיום – תמנעו את זה מהגולשים שלכם.
מה בדיוק נשנה בתוכן?
- להרחיב את התוכן – אם בנושא המאמר שלקחתם יש שינויים וחידושים אז אפשר להרחיב את המאמר, לעבות אותו ולהפוך אותו לאיכותי ורלוונטי יותר, גם בגוגל נותנים עדיפות למאמרים עם תוכן רב וזה יתרון נוסף.
- לעדכן צילומי מסך – הרבה פעמים קורה שמדריך מסוים נשאר רלוונטי אך יש בו דוגמאות עם צילומי מסך ישנים שבה הפלטפורמה נראית בצורה שונה, או שנוספו אפשרויות, רצוי לעשות צילומי מסך חדשים ולהעלות במקום הישנים.
- לשנות את התוכן – אם יש שינויים מהותיים בנושא המאמר או המדריך שלכם אז זה יצריך לשנות חלקים שלמים בתוכן, קצת יותר עבודה, אבל יחזיר את התוכן שלכם להיות רלוונטי ואיכותי ולספק ערך מעולה לגולשים.
- הוספת מילות מפתח חדשות – אם בתחום או באותו נושא של המאמר יש ביטויים חדשים שיכולים שרלוונטיים עבורכם תוכלו להוסיף אותם ולהרוויח קהל שיחפש את הביטויים האלה.
- הוספת קישורים והפניות רלוונטיות – ייתכן שבעקבות עדכון התוכן תוכלו להוסיף קישורים והפניות בתוך המאמר למאמרים נוספים שנכתבו לאחר מכן, עוד תוספת נהדרת לגולשים שלכם.
- שינוי כותרת ודסקריפשן – במידה ותראו לנכון תוכלו לשנות את כותרת המאמר/תיאור המאמר כדי שיתאימו יותר לחיפושים בגוגל או יהיו יותר רלוונטיים בעבור הגולשים .
- הוספת תוכן עשיר וויזואלי: בשנים האחרונות חוויית צריכת התוכן משחקת תפקיד חשוב בהשפעה על הגולשים ובהשפעה על הקידום. אם אתם כבר מעדכנים את התוכן, מומלץ גם להעשיר אותו ולשלב תוכן ויזואלי דוגמת סרטונים / אינפוגרפיקות / סקרים ועוד.
דברים שחשוב לא לעשות!
- לא לשנות את כתובת ה-URL של המאמר – הסיבה לכך היא ששינוי כזה יחזיר את קידום הדף ל-0 ובעצם תאבדו את הכוח שצברתם בעבר מהמאמר הזה. במידה וכן בוצע שינוי – מומלץ לעשות הפניית 301.
- לא למחוק תכנים ישנים – כנראה שבחיפוש שלכם תמצאו גם הרבה מאוד מאמרים לא רלוונטיים שאולי אפילו יעלה בדעתכם למחוק – אז ממש אין צורך, סביר להניח שלא מגיעים אליהם הרבה גולשים וצריך לזכור גם שכל התכנים באתר הם בעלי ערך קידומי.
במידה וערכתם שינוים מהותיים במאמרים אז מומלץ מאוד לשתף אותם מחדש ברשתות החברתיות ואיפה שניתן כדי לעדכן את הגולשים שלכם בשינויים ובתוספות.