איך להשיג טראפיק לאתר באמצעות תוכן ישן?

אילון סבג

פברואר 11, 2019

הרבה פעמים אנחנו מחפשים נושאים לכתיבת תכנים חדשים באתר שישיגו טראפיק ויעניקו ערך אינפורמטיבי לגולשים שלנו, אבל האמת? ברוב המקרים יש לנו אוצר בידיים בדמות תוכן שאנחנו יכולים לעשות בו שימוש ולקבל בדיוק את מה שרצינו בלי יותר מידי מאמץ.

באילו סוגי תוכן אפשר לעשות שימוש חוזר באתר?

  • מדריכים מקצועיים שעברו שינויים עם הזמן ונדרשים לרענון/עדכון
  • הדרכות או מצגות שניתן לעדכן מחדש
  • מאמרים ישנים שהביאו הרבה תנועה לאתר וניתן לחדש או להוסיף מידע רלוונטי

בגדול, מומלץ מאוד בכל כמה חודשים לעשות מעבר על כל התכנים באתר ולהבין האם כדאי לרענן אותם, בסופו של דבר חשוב לזכור שאנחנו נמצאים בתחום שבו אם אתה קופא על השמרים אתה מאבד את הרלוונטיות והידע שלך, בנוסף, מספיק שלא תיכנס לפלטפורמה מסוימת במשך מספר חודשים ולאחר מכן תתחבר שוב לאותה מערכת, אתה תגלה כי נעשו בה שינוים רבים שאותם תצטרך ללמוד מחדש – לכן גם חשוב עם הזמן להתעדכן בחידושים ופיצ'רים שיוצאים.

זיהוי המאמרים שנעדכן:

אז אחרי שכבר הבנו אילו סוגי תוכן יכולים לעזור לנו ואיך בדיוק, אנחנו צריכים להבין אילו מאמרים לבחור, אז ההמלצה שלי היא לא לעדכן את כל המאמרים כמובן, אלא לעשות בדיקה ולראות אילו מאמרים ומדריכים הביאו לנו את כמות הטראפיק הגדולה ביותר לאתר או שהשיגו אינטראקציה גבוהה (שיתופים ברשתות חברתיות וכו'), בנוסף אם המאמרים הללו נמצאים במקומות גבוהים בביטויי מפתח בגוגל אז שווה לעדכן אותם. קחו בחשבון שלדפים האלה יש כבר ותק לא קטן וכנראה גם קישורים וסיגנלים נוספים שמעידים לגוגל על חוזק הדף.

את הנתונים נוכל למצוא בגוגל אנליטיקס או ב- Search console – המידע שנקבל על הדפים הפופולאריים יעזור לנו לזהות ולבחור את המאמרים/מדריכים שנרצה לעדכן.

כמו כן, אם יש באתר מדריכים מקצועיים אז סביר להניח שעם הזמן המדריכים הופכים לפחות רלוונטיים בשל שינויים, לכן כדאי לעבור עליהם מחדש ולעדכן.

חשוב לדעת:

המאמרים שלך השיגו כבר מיקומים בביטויים שונים בגוגל – לא חבל לוותר על זה? כנראה שהרבה מאוד גולשים מגיעים לשם ונעזרים בתוכן או במדריכים שיצרתם, אז אם כבר הם מגיעים לשם רצוי שזה יהיה מעודכן ורלוונטי עם צילומי מסך והסברים כמה שיותר עדכניים.

רצוי גם לשנות את שמות הכותרות, אם למשל כתבתם מדריך על "פרסום ממומן בגוגל" אז אפשר לעדכן את זה ל-"פרסום ממומן בגוגל לשנת 2019" הסיבה היא כדי להראות לגולשים שמגיעים לדף שהמאמר הוא עדכני ותקף לימים הללו, בטוח קרה לכם שנכנסתם לקרוא מאמר בנושא שעניין אתכם וגיליתם לצערכם שצילומי המסך או ההסברים כבר פחות רלוונטיים להיום – תמנעו את זה מהגולשים שלכם.

מה בדיוק נשנה בתוכן?

  • להרחיב את התוכן – אם בנושא המאמר שלקחתם יש שינויים וחידושים אז אפשר להרחיב את המאמר, לעבות אותו ולהפוך אותו לאיכותי ורלוונטי יותר, גם בגוגל נותנים עדיפות למאמרים עם תוכן רב וזה יתרון נוסף.
  • לעדכן צילומי מסך – הרבה פעמים קורה שמדריך מסוים נשאר רלוונטי אך יש בו דוגמאות עם צילומי מסך ישנים שבה הפלטפורמה נראית בצורה שונה, או שנוספו אפשרויות, רצוי לעשות צילומי מסך חדשים ולהעלות במקום הישנים.
  • לשנות את התוכן – אם יש שינויים מהותיים בנושא המאמר או המדריך שלכם אז זה יצריך לשנות חלקים שלמים בתוכן, קצת יותר עבודה, אבל יחזיר את התוכן שלכם להיות רלוונטי ואיכותי ולספק ערך מעולה לגולשים.
  • הוספת מילות מפתח חדשות – אם בתחום או באותו נושא של המאמר יש ביטויים חדשים שיכולים שרלוונטיים עבורכם תוכלו להוסיף אותם ולהרוויח קהל שיחפש את הביטויים האלה.
  • הוספת קישורים והפניות רלוונטיות – ייתכן שבעקבות עדכון התוכן תוכלו להוסיף קישורים והפניות בתוך המאמר למאמרים נוספים שנכתבו לאחר מכן, עוד תוספת נהדרת לגולשים שלכם.
  • שינוי כותרת ודסקריפשן – במידה ותראו לנכון תוכלו לשנות את כותרת המאמר/תיאור המאמר כדי שיתאימו יותר לחיפושים בגוגל או יהיו יותר רלוונטיים בעבור הגולשים .
  • הוספת תוכן עשיר וויזואלי: בשנים האחרונות חוויית צריכת התוכן משחקת תפקיד חשוב בהשפעה על הגולשים ובהשפעה על הקידום. אם אתם כבר מעדכנים את התוכן, מומלץ גם להעשיר אותו ולשלב תוכן ויזואלי דוגמת סרטונים / אינפוגרפיקות / סקרים ועוד.

 

דברים שחשוב לא לעשות!

  • לא לשנות את כתובת ה-URL של המאמר – הסיבה לכך היא ששינוי כזה יחזיר את קידום הדף ל-0 ובעצם תאבדו את הכוח שצברתם בעבר מהמאמר הזה. במידה וכן בוצע שינוי – מומלץ לעשות הפניית 301.
  • לא למחוק תכנים ישנים – כנראה שבחיפוש שלכם תמצאו גם הרבה מאוד מאמרים לא רלוונטיים שאולי אפילו יעלה בדעתכם למחוק – אז ממש אין צורך, סביר להניח שלא מגיעים אליהם הרבה גולשים וצריך לזכור גם שכל התכנים באתר הם בעלי ערך קידומי.

במידה וערכתם שינוים מהותיים במאמרים אז מומלץ מאוד לשתף אותם מחדש ברשתות החברתיות ואיפה שניתן כדי לעדכן את הגולשים שלכם בשינויים ובתוספות.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים