לינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה ביותר בעולם.  קרוב למיליארד משתמשים, רובם משתייכים למגזר העסקי ומשתמשים בלינקדאין לניהול הקריירה שלהם.

מומלץ לקרוא: מדריך כיצד משתמשים בלינקדאין

פתיחת חשבון ופרופיל אישי בלינקדאין

הקמת חשבון לינקדאין מתחילה קודם כל בבניית פרופיל מקצועי בלינקדאין.   בעת הקמת חשבון בלינקדאין תידרשו להירשם עם כתובת הדוא"ל שלכם ובהמשך תידרשו להתחיל בבניית הפרופיל והזנת החלקים השונים החל מתמונת פרופיל, רקע תעסוקתי ופעילות.  למעשה פרופיל לינקדאין הוא קורות חיים של העידן הדיגיטלי ועל כך נפרט בהמשך.  חשוב לציין שלצד פרופיל לינקדאין שמיועד לאנשים, אפשר בלינקדאין (בדיוק כמו ברשתות חברתיות אחרות) להקים דף עסקי בלינקדאין וחשבון פרסום.  על נושא זה תוכלו לקרוא בהרחבה במדריך זה.

 

הקמת פרופיל מקצועי בלינקדאין – מתחילים:

ברגע שתירשמו ללינקדאין ותקימו את החשבון שלכם, לינקדאין כבר תוליך אתכם שלב אחר שלב כדי שתוכלו להזין את השדות הרלוונטיים.

נתחיל בחלק העליון והראשי של הפרופיל:

תמונות בפרופיל לינקדאין

כמו כל פרופיל ברשת חברתית, גם בלינקדאין תידרשו להציג תמונות פרופיל ותמונת קאבר.   בנוסף בהמשך תוכלו גם להציג קישורים / מסמכים לאלמנטים חשובים / פרויקטים חשובים שעשיתם תחת Featured

featured in linkedin profile

מידות מומלצות לתמונות פרופיל בלינקדאין:

  • תמונת פרופיל: 400X400
  • תמונת קאבר: 396X1584

לתמונות חשיבות מכרעת בעיקר ביצירת אמון ופנים מאחורי הפרופיל – נושא שמאוד קריטי בחיבורים עסקיים ומציאת עבודה / עובדים.

 

פרופיל מקצועי בלינקדאין

 

כותרת (שם) ותקציר פרופיל:

מתחת לתמונת הפרופיל שלכם יופיע שם המשתמש/הפרופיל.  שימו לב: רצוי בחלק זה לרשום את השם שלכם גם בעברית וגם באנגלית.  כך תוכלו להתאים גם לגולשים שמחפשים את השם שלכם בעברית וגם כאלו שמחפשים באנגלית.  יתרון משמעותי כאן הוא שפרופיל הלינקדאין שלכם לא מופיע רק בתוך תוצאות החיפוש של לינקדאין אלא גם בתוך תוצאות החיפוש בגוגל.

לצד השם שלכם תוכלו להגדיר תקציר של 120 תווים על עצמכם (Headline).   חלק זה צריך להציג אתכם באופן שיווקי ולהכיל מילות מפתח שרלוונטיות לתחום שלכם.

תחת התיאור שלכם (בירוק) תוכלו להוסיף קישור לאתר שלכם ותחתיו תופיע כמות העוקבים אחריכם.   את כל החלקים הללו תוכלו לערוך בקלות באמצעות סמן העיפרון שמופיע בכתום בחלק הימני העליון בתמונה.

שימו לב שבחלק הראשי של הפרופיל, בצד ימין, מופיע מקום העבודה ומקום הלימודים שלכם.  חלק זה ניתן לבחירה מתוך כלל מקומות העבודה שעבדתם בהם ומוסדות הלימוד שלמדתם בהם ויוגדרו בהמשך.

בתחתית חלק זה תמצאו את הכפתור:  Add profile section.  תחת חלק זה תוכלו למצוא את כלל האפשרויות שתוכלו להוסיף לקורות החיים שלכם בלינקדאין.

 

sections בפרופיל לינקדאין

 

 

About – אודות

חלק חשוב מאוד בו תוכלו לספר על עצמכם, רקע מקצועי, תחומי התמחות וכד'.  בחלק זה עומדים לרשותכם 2600 תווים, בהם תוכלו להציג מידע מקצועי, ניסיון וכל מה שאתם חושבים שחשוב לציין בפני מי שייחשף לפרופיל שלכם (מעסיקים / שיתופי פעולה / עובדים וכד').

אני ממליץ (בדומה לרוב הפרופיל) לרשום בשפה האנגלית, שהנה השפה הרשמית והפופולארית בלינקדאין.  עם זאת, אם תסתכלו למשל בפרופיל שלי, תוכלו לראות שלצד התקציר באנגלית, הוספתי גם פירוט בעברית עבור המחפשים בעברית…

כאן המקום לכתוב על עצמכם תוכן שיווקי בגוף ראשון.  אין צורך לפרט כל דבר שעשיתם בחיים, אלא דברים חשובים הקשורים בעיקר לתחום המקצועי שלכם כיום.

הוספת ניסיון מקצועי והשכלה בפרופיל לינקדאין

מגיעים לחלקים המעניינים.  אם קראנו ללינקדאין מקודם קורות חיים דיגיטליים, אז כאן זה בא לידי ביטוי.  זה המקום שלכם לכתוב את הרזומה שלכם.  כל ניסיון תעסוקתי ומוסד לימודי רלוונטי שיש לכם, תוכלו להוסיף ולפרט את השנים בהם בוצעה הלמידה / העבודה, פרויקטים שהובלתם ומידע מפורט על כל משרה.   חשוב לציין, במיוחד לאלו מכם שאין יותר מדי ניסיון מקצועי, גם עבודה בהתנדבות היא עבודה – כל עוד היא תרמה והובילה לתוצאות.

כתיבת מיומנויות והמלצות בלינקדאין

בכל פרופיל לינקדאין מקצועי תוכלו לראות ממליצים.  המלצות נועדו להקנות אמון והוכחה חברתית.  נושא זה סופר חשוב, במיוחד לאור העובדה שקורות חיים רבים נתפסים כיום כלא אמינים ומוגזמים.    הוספה של מיומנויות (Skills) והמלצות (Recommendations) תגדיל את האמון בכם ותייצר לכם קורות חיים מבוססי ממליצים.

כדי לקבל את ההמלצות, תצטרכו "לעבוד" בזה. לפנות לקולגות ואנשים שעבדתם אתם בעבר ולבקש את המלצתם.  גם "תן וקח" עובד פה לא רע בכלל.

אלמנטים שכדאי להוסיף לפרופיל לינקדאין

כאמור, בחלק העליון של הפרופיל תוכלו למצוא תחת ה- Sections את כל האלמנטים שאפשר להוסיף לפרופיל.

בין הנושאים שכדאי להוסיף:

  • פרויקטים שהובלתם
  • מאמרים אקדמיים שכתבתם
  • פטנטים שכתבתם
  • הסמכות / תעודות
  • ארגונים ודירקטוריונים שאתם לוקחים בהם חלק
  • פעולות התנדבות

 

לסיכום – מה חייב להיות בכל פרופיל לינקדאין מקצועי?

  • תמונה פוטוגנית ורשמית
  • תיאור שיווקי קצר ומקצועי
  • תקציר מקצועי המציג את תחומי ההתמחות שלכם
  • ניסיון מקצועי מגובה במקומות עבודה וממליצים
  • ניסיון השכלתי
  • פעילות חברתית, פעילות מקצועית בתעשייה
  • אירועים ופרויקטים שהובלתם / לקחתם בהם חלק.

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *