לינקדאין ממשיכה לשדרג את מערכת הפרסום שלה (ועל הדרך להעתיק לא מעט מפייסבוק) וכעת משיקה את מודעות שיחה – Convesation ads.
למי שזה נשמע מוכר, למעשה מדובר בקמפיין שמפנה את הגולש ישירות לצ'אט מול המפרסם באמצעות ממשק ההודעות של לינקדאין (בדומה לקמפיין מסנג'ר בפייסבוק).
הנה סרטון קצר שיסביר לכם על סוג המודעה החדש:
המשך ישיר למודעות דיוור ממומן
סוג המודעה החדש הוא בעצם המשך ישיר למודעות הדיוור הממומן של לינקדאין, שבעבר נקראו sponsored inmail והיום נקראות message ads.
Message ads נחשבות כיום (לפחות בעיניי) למודעות האפקטיביות ביותר בלינקדאין – כל עוד עושים בהן שימוש נכון ולא ספאמרי.
מדובר גם בסוג המודעות הזול ביותר בלינקדאין, היות והעלות היא לכל שליחה ולא על כל קליק. שליחה ממוצעת עולה בסביבות שקל!
גם כאן, בדומה למודעות דיוור ממומן, שליחת ההודעה מתבצעת רק ברגע ההתחברות של הגולש ללינקדאין.
הקמת קמפיין Conversation ads בלינקדאין
על מנת להשתמש במודעות שיחה, עליכם לבחור באחד מה- Objectives הבאים:
- Website visits
- Lead generation
גם בקמפיין זה, בדומה לקמפיין message ad, תצטרכו להגדיר שולח (sender) ולהעלות באנר ייעודי בגודל 300X250 שיופיע לצד המודעה.
בהנעה לפעולה תוכלו לפתוח ישירות מודעת לידים (בה פרטי הגולש ימולאו מראש).
חשוב שה- SENDER שנבחר יהיה רלוונטי לקמפיין:
- אם אתם רוצים לגרום לאנשים להוריד דמו לתוכנה שלכם למשל, בחרו בדמות כמו מנהל מוצר
- אם אתם רוצים שאנשים יירשמו לתכנית לימודית, בחרו בדמות שעומדת בראש אותה תכנית לימודית
- אם אתם רוצים שאנשים יירשמו לאירוע, בחרו בדמות הנהלה בכירה כמו המנכ"ל או מנהל פיתוח עסקי
תבניות מודעות שיחה
היתרון והשדרוג האמיתי במודעות השיחה בלינקדאין, הן התבניות המובנות שמוצעות לנו בהתאם למטרות הקמפיין שלנו.
תוכלו לבחור את המטרות/תבניות הבאות:
כך למשל נראית התבנית של Recruit new hires:
שימו לב שעדיין תצטרכו לעדכן את הנתונים בכל תבנית.
והנה דוגמה נוספת של תבנית Drive trials and demo's:
יצירת מודעת שיחה עם כפתורי הנעה לפעולה מותאמים באופן אישי לגולש
אפשר לבחור עד 5 כפתורי CTA לכל הודעה שאתם רושמים (ומינימום 2).
מומלץ שלא לתת פתח לגולש לברוח עם תשובות כמו "Not interested" או "No thanks".
למעשה הקמפיין בנוי כמו בוט שמייצר שיחה אוטומטית בהתאם למה שהגולש מקליק. בסיום המידע שהגולש מקליק, תוכלו להפנות אותו להשארת ליד באופן מיידי (טופס לידים) או להפנות אותו לדף נחיתה ייעודי.
שימו לב שהעלות הזולה לשליחה שהייתה ב- message ads נשמרת גם כאן והופכת את הקמפיין הזה לזול במיוחד (יחסית ללינקדאין).
משתמשי הבטא במודעה זו מדווחים על גדילה משמעותית באינטראקציה של גולשים עם מודעות.
טיפים נוספים:
- רצוי שההודעות יהיו קצרות (רוב הגולשים יקראו אותן במובייל) ובשפה פשוטה וברורה (לא עם מילים מורכבות מדי).
- תזכרו שמדובר בשיחה / צ'אט, השפה צריכה להיות בהתאם ולא שפה רובוטית מתוכנתת. זה המקום למיקרו קופי.
- תשאלו שאלות, נסו לייצר שיחה דו-כיוונית.
- ניתן לייצר פנייה מותאמת אישית (כמו בדיוור) שמשלבת את שם הגולש, התפקיד שלו, החברה בה הוא עובד ועוד.. זה מגדיל משמעותית את כמות הגולשים שמגיבים למודעה.
הנה GIF קצר שיראה לכם איך זה יעבוד (הקליקו על התמונה):
לעוד מידע: מדריך מקיף על פרסום בלינקדאין