, ,

איך לבנות משפך מכירה לקהל חדש באמצעות תוכן?

למציאת קהל היעד שלנו ברשת יש 2 תהליכים מרכזיים בעולם הפרסום: PULL ו-PUSH.

PULL – אנחנו מושכים את הקהל אלינו, זאת אומרת שהגולש חיפש אותנו במנוע החיפוש ואנחנו רוצים להופיע בביטויים שהוא מתעניין בהם, כלומר הוא בוודאות מתעניין ובצורה הזאת אנחנו יכולים להיות בטוחים שאנחנו רלוונטיים עבורו.

 PUSH אנחנו לא יודעים על כוונת הגולש ומנסים לטרגט אותו על פי תחומי עניין ונתונים מסוימים ולהגיע לעוד קהלים פוטנציאליים על ידי כך שאנחנו "דוחפים" מודעות או פרסומים שונים, זה נעשה בדרך כלל ברשתות החברתיות.

במקרים של ה-PUSH הקהל הוא פסיבי ולכן אנחנו בונים סוג של משפך מכירה על מנת למקסם את התוצאות, זה אומר שקודם כל ננסה למצוא ולזהות את הקהל בשיטות שונות, לאחר מכן נצבע את הקהל ורק אז ננסה להניע אותו לרכישה.

אחת הדרכים הטובות ביותר לפרסם לקהל ממוקד ורלוונטי היא דרך צביעת קהלים (רימרקטינג), אבל גם בתהליך של רימרקטינג יש דרכים שונות לצבוע את הקהל, המוכרת והידועה לכל היא להטמיע קוד פיקסל באתר שבו אתם מפרסמים באמצעות מודעה שיווקית או באנר שמוביל לדף נחיתה של המוצר שלכם. הגולש יודע למה הוא נכנס, הוא בסבירות גבוהה מתעניין בכם וככה תמשיכו לפרסם לו תכנים ומודעות בתהליך הרימרקטינג.

אבל יש דרך נוספת, והיא הדרך העקיפה, באמצעותה תוכלו להגיע לקהל שלכם מבלי לשווק את המוצר/שירות שלכם ועדיין להגיע אליו לאחר מכן. זה יעשה בדרך כלל על ידי מאמרים מאותו תחום שנותנים לקהל שלכם ערך אותו הם מעוניינים לקבל.

למה שנעשה את זה? אז התשובה לכך היא שהרבה פעמים הקוראים נרתעים מאוד מתוכן שיווקי, כלומר אם תכתבו מאמר שלם על המוצר/שירות שלכם וכמה שהוא טוב אז אומנם זה משהו שיכול לעניין את הקהל שלכם אבל הוא יהיה מאוד חשדן וכנראה שגם לא ייצר עבורו ערך אמיתי.

הפתרון: למצוא את הקהל הרלוונטי על ידי כך שתיתנו להם ערך אמיתי באמצעות תוכן, הרבה פעמים זה יעשה בצורה עקיפה אבל המטרה היא אותה מטרה.

דוגמאות:

·         אם אתם רוצים למכור שעוני ספורט, או מוצרים לאנשים פעילים ספורטיבית, אז אתם יכולים ליצור מאמרים כמו "איך לבחור את הפלייליסט המושלם לריצה?", אתם יכולים לפרסם מאמרים על תפריטי מזון שונים להרזיה/עלייה במשקל וכו'.

·         אם אתם רוצים למכור ריהוט לבית, אז אתם יכולים לפרסם מאמרים אינפורמטיביים מתחום הריהוט כמו "הטרנדים החמים בעיצוב הבית לשנת X", או "איך בוחרים ספה לבית?".

·         אם אתם רוצים למכור מוצרי תינוקות וילדים, אפשר לפרסם מאמרים בסגנון "פעילות ספורטיבית לאימהות", "על אילו דברים חשוב להקפיד לאחר הלידה?" וכו'.

·          אם אתם רוצים להגיע לסטודנטים פוטנציאליים כי אתם מקדמים מוסד לימודי, אתם יכולים לפרסם מאמרים כמו: "איזה מקצוע הכי משתלם ללמוד?", "מה ממוצע השכר במקצוע מסוים" ועוד.

·         אם אתם מוכרים חבילות תיירות אפשר לכתוב מאמרים כמו "5 היעדים הפופולאריים לשנת 2020" ושם להכניס גם יעדים שאתם מוכרים.

העיקרון הוא פשוט. רוב המאמרים כאן אפילו לא מציעים את המוצר שאתם רוצים למכור, אבל התוכן מיועד לכאלה שהם קלה היעד שלכם, מי שיכנס הוא בוודאות פוטנציאל עבורכם ולכן שווה "לצבוע" אותו, ומעבר לכך המאמרים גם יתנו להם ערך.

אלו כמובן דוגמאות ממגוון עולמות תוכן, אבל אתם תוכלו בקלות לשייך את הנושאים גם לעולמות התוכן שלכם, בסך הכל צריך להבין מה הקהל שלי רוצה לדעת בתחום שלי (איזה ערך הוא יכול לקבל?), מה הכאבים של הקהל שלי בתחום, למשל בתחום הפנסיה אנשים רבים לא מבינים איך זה עובד ואיך נגבה הסכום אותו גובים מהם, וכך אתם יכולים לעשות להם סדר באמצעות כתיבת מאמרים ולרכוש את אמונם, מעבר לכך שפרסום רב של מאמרים יהפוך אתכם לאוטוריטה בתחום וכזה שאפשר לסמוך עליו.

הסתבכתם עם רעיונות? רוצים שנעזור לכם ליצור תוכן שימשוך בדיוק את הקהלים הרלוונטיים אליכם? נבחרת הכותבים שלAD  מדיה ותוכן מחכה לכם!

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

חברת AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן באינטרנט. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *