איך לבנות משפך מכירה לקהל חדש באמצעות תוכן?

אילון סבג

פברואר 13, 2020

למציאת קהל היעד שלנו ברשת יש 2 תהליכים מרכזיים בעולם הפרסום: PULL ו-PUSH.

PULL – אנחנו מושכים את הקהל אלינו, זאת אומרת שהגולש חיפש אותנו במנוע החיפוש ואנחנו רוצים להופיע בביטויים שהוא מתעניין בהם, כלומר הוא בוודאות מתעניין ובצורה הזאת אנחנו יכולים להיות בטוחים שאנחנו רלוונטיים עבורו.

 PUSH אנחנו לא יודעים על כוונת הגולש ומנסים לטרגט אותו על פי תחומי עניין ונתונים מסוימים ולהגיע לעוד קהלים פוטנציאליים על ידי כך שאנחנו "דוחפים" מודעות או פרסומים שונים, זה נעשה בדרך כלל ברשתות החברתיות.

במקרים של ה-PUSH הקהל הוא פסיבי ולכן אנחנו בונים סוג של משפך מכירה על מנת למקסם את התוצאות, זה אומר שקודם כל ננסה למצוא ולזהות את הקהל בשיטות שונות, לאחר מכן נצבע את הקהל ורק אז ננסה להניע אותו לרכישה באמצעות תוכן שיווקי.

אחת הדרכים הטובות ביותר לפרסם לקהל ממוקד ורלוונטי היא דרך צביעת קהלים (רימרקטינג), אבל גם בתהליך של רימרקטינג יש דרכים שונות לצבוע את הקהל, המוכרת והידועה לכל היא להטמיע קוד פיקסל באתר שבו אתם מפרסמים באמצעות מודעה שיווקית או באנר שמוביל לדף נחיתה של המוצר שלכם. הגולש יודע למה הוא נכנס, הוא בסבירות גבוהה מתעניין בכם וככה תמשיכו לפרסם לו תכנים ומודעות בתהליך הרימרקטינג.

אבל יש דרך נוספת, והיא הדרך העקיפה, באמצעותה תוכלו להגיע לקהל שלכם מבלי לשווק את המוצר/שירות שלכם ועדיין להגיע אליו לאחר מכן. זה יעשה בדרך כלל על ידי מאמרים מאותו תחום שנותנים לקהל שלכם ערך אותו הם מעוניינים לקבל.

למה שנעשה את זה? אז התשובה לכך היא שהרבה פעמים הקוראים נרתעים מאוד מתוכן שיווקי, כלומר אם תכתבו מאמר שלם על המוצר/שירות שלכם וכמה שהוא טוב אז אומנם זה משהו שיכול לעניין את הקהל שלכם אבל הוא יהיה מאוד חשדן וכנראה שגם לא ייצר עבורו ערך אמיתי.

הפתרון: למצוא את הקהל הרלוונטי על ידי כך שתיתנו להם ערך אמיתי באמצעות תוכן, הרבה פעמים זה יעשה בצורה עקיפה אבל המטרה היא אותה מטרה.

דוגמאות:

·         אם אתם רוצים למכור שעוני ספורט, או מוצרים לאנשים פעילים ספורטיבית, אז אתם יכולים ליצור מאמרים כמו "איך לבחור את הפלייליסט המושלם לריצה?", אתם יכולים לפרסם מאמרים על תפריטי מזון שונים להרזיה/עלייה במשקל וכו'.

·         אם אתם רוצים למכור ריהוט לבית, אז אתם יכולים לפרסם מאמרים אינפורמטיביים מתחום הריהוט כמו "הטרנדים החמים בעיצוב הבית לשנת X", או "איך בוחרים ספה לבית?".

·         אם אתם רוצים למכור מוצרי תינוקות וילדים, אפשר לפרסם מאמרים בסגנון "פעילות ספורטיבית לאימהות", "על אילו דברים חשוב להקפיד לאחר הלידה?" וכו'.

·          אם אתם רוצים להגיע לסטודנטים פוטנציאליים כי אתם מקדמים מוסד לימודי, אתם יכולים לפרסם מאמרים כמו: "איזה מקצוע הכי משתלם ללמוד?", "מה ממוצע השכר במקצוע מסוים" ועוד.

·         אם אתם מוכרים חבילות תיירות אפשר לכתוב מאמרים כמו "5 היעדים הפופולאריים לשנת 2020" ושם להכניס גם יעדים שאתם מוכרים.

העיקרון הוא פשוט. רוב המאמרים כאן אפילו לא מציעים את המוצר שאתם רוצים למכור, אבל התוכן מיועד לכאלה שהם קלה היעד שלכם, מי שיכנס הוא בוודאות פוטנציאל עבורכם ולכן שווה "לצבוע" אותו, ומעבר לכך המאמרים גם יתנו להם ערך.

אלו כמובן דוגמאות ממגוון עולמות תוכן, אבל אתם תוכלו בקלות לשייך את הנושאים גם לעולמות התוכן שלכם, בסך הכל צריך להבין מה הקהל שלי רוצה לדעת בתחום שלי (איזה ערך הוא יכול לקבל?), מה הכאבים של הקהל שלי בתחום, למשל בתחום הפנסיה אנשים רבים לא מבינים איך זה עובד ואיך נגבה הסכום אותו גובים מהם, וכך אתם יכולים לעשות להם סדר באמצעות כתיבת מאמרים ולרכוש את אמונם, מעבר לכך שפרסום רב של מאמרים יהפוך אתכם לאוטוריטה בתחום וכזה שאפשר לסמוך עליו.

הסתבכתם עם רעיונות? רוצים שנעזור לכם ליצור תוכן שימשוך בדיוק את הקהלים הרלוונטיים אליכם? נבחרת הכותבים שלAD  מדיה ותוכן מחכה לכם!

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים