latest news

 

על מה כולם מדברים? מה הנושאים הכי חמים כרגע שמשיגים הכי הרבה פעילות ואינטראקציות במרחב הדיגיטלי? יצירת תוכן סביב נושאים עדכניים ופופולאריים יכולה בהחלט לקדם את האתר והעסק שלכם וזו דרך אפקטיבית מאוד "להאכיל" את אותה מכונת תוכן-סושיאל-שיתוף שהיא רשת האינטרנט. אבל עוד לפני שאתם מפיקים תוכן מעולה על בסיס נושאים אקטואליים ואטרקטיביים, איך מוצאים את הנושאים הטרנדיים ביותר?

כמובן שהעסק שלכם או מהות האתר שלכם לא חייבים להתאים בדיוק לנושאים הטרנדיים ביותר כרגע ואתם לא צריכים לחפש הזדמנויות "לרכוב" רק על נושאים חמים ואקטואליים הנוגעים לתחום הפעילות שלכם. עם יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא וכתיבת קופי ותוכן מעולים, אפשר ליצור תוכן רלוונטי, אטרקטיבי ויעיל לקידום האתר שלכם, כמעט לגבי כל נושא טרנדי.

זכרו כי במציאות הדיגיטלית והשיווקית כיום, קשה כל הזמן לחשוב על רעיונות מקוריים ליצירת תוכן חדש לקהלי היעד שלכם. אחת הדרכים הכי יעילות למצוא רעיונות חדשים לתוכן שלכם היא לבדוק מה הטרנדים הכי חמים במרחב הדיגיטלי, על מה כולם מדברים ברשת. כך ניתן ליצור תוכן מתאים ורלוונטי ולקבל טראפיק לאתר שלכם.

בדיוק כמו שאתם, בתור משווקים דיגיטליים, מחפשים כל הזמן מה הטרנדים והמגמות בשיווק דיגיטלי, כך גם צריך להיות עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לנושאים חמים שנמצאים בשיח הדיגיטלי. בנוסף, יצירת תכנים המבוססים על נושאים טרנדיים, יכולה בהחלט לקדם את המיתוג של אתר או עסק מול קהלי היעד שלו.

כשאנחנו מדברים על יצירת תוכן סביב נושאים טרנדיים, הכוונה היא ממש לאו דווקא ליצור מאמר ארוך ומפורט שאיכשהו מקשר בין האתר שלכם לאותו נושא טרנדי – שעשוי כמובן לא להיות קשור לפעילות האתר שלכם. יש מגוון אדיר של אפשרויות ליצור תוכן – פוסטים יצירתיים ומצחיקים ברשתות חברתיות, סרטון יוטיוב, ניוזלטר, מבצע מיוחד באתר, מודעה פרסומית, פוסט רלוונטי ומשעשע בבלוג וכן הלאה.

 

חיפוש ידני או שימוש בכלים טכנולוגיים

אפילו אם אתם חיים ונושמים את האינטרנט והמרחב הדיגיטלי, זיהוי וגילוי של הנושאים הכי טרנדיים וחמים היא משימה מורכבת הצורכת זמן – זה הגיוני לגמרי כי האינטרנט היא מרחב עצום עם למעשה אינסוף אתרים ומדיומים, היוצרים יחד את הנושאים הכי טרנדיים בכל רגע נתון. כך שעולה די מהר השאלה: האם כדי למצוא את הנושאים החמים שכולם מדברים עליהם צריך לעשות חיפושים ידניים באתרים מרכזיים או האם עדיף להשתמש בכלים טכנולוגיים המיועדים בדיוק למטרה זו?

אתם יכולים לבדוק השלמות אוטומטיות בחיפושי גוגל או לעבור על הפידים במדיה החברתית שלכם כדי לנסות להבין על מה אנשים וערוצי תקשורת מדברים, אבל זה צורך המון זמן וזה גם לא ממש מדויק או מדעי. כדי להגיע להישגים ממשיים וליצור תוכן שבאמת מתאים לטרנדים הכי חמים באותה נקודת זמן, אתם זקוקים לנתונים המראים אילו נושאים הם באמת חמים ורלוונטיים – כך תוכלו לכמת את הצורך והביקוש לתוכן החדש והיצירתי שאתם הולכים ליצור.

מכאן שהתשובה לשאלה ששאלנו קודם היא שבהחלט רצוי להתבסס במידה משמעותית על כלים טכנולוגיים המסייעים לאתר את הנושאים הטרנדיים ברשת ועל מה אנשים מדברים. יש היום מגוון כלים כאלו, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. נעבור על האפשרויות העיקריות.

 

מציאת נושאים טרנדיים עם Google Trends

גוגל טרנדס, כפי שהשם מרמז, היא כלי מבית גוגל המשמש לאיסוף תובנות ונתונים לגבי מונחי חיפוש במנוע החיפוש של גוגל. זהו כלי מעולה וחינמי כדי להבין מה אנשים מחפשים. הממשק מספק נתונים בזמן אמת של טרנדים בחיפוש, מטווח של השעה האחרונה או עד שנים אחורה.

עם גוגל טרנדס אפשר לחפש טרנדיות והיקפי חיפוש למונחי חיפוש ספציפיים או כלליים ואפשר לעשות סינון לפי מיקום גיאוגרפי ושאר פרמטרים. יש גם המחשות ויזואליות המקלות עוד יותר על הבנת הנתונים ואפשר להשוות בו זמנית כמה מונחי חיפוש או נושאים.

מעבר לחיפוש לפי מונחי חיפוש או נושאים מוגדרים, תוכלו גם לקבל תמונת מצב כללית של טרנדים בחיפוש בעמוד מגמות החיפוש היומיות שגוגל מפיקה. שירות Google Trends הוא כלי עוצמתי וחשוב שבכל מקרה משווקים דיגיטליים ויוצרי תוכן צריכים להשתמש בו.

 

מדיה חברתית

כמעט כולנו חוטאים בגלילה אינסופית, ודי חסרת טעם, בפיד של רשת חברתית כזו או אחרת, בין אם מדובר על פייסבוק או טוויטר או על אינסטגרם או לחלופין reddit (פלטפורמה פחות פופולארית בישראל, אך לא נטול ערך לנושאים מסוימים) ואפשרויות אחרות. כשאתם מחפשים את הנושאים הכי חמים שכולם מדברים עליהם, אתם יכולים להפוך את הגלילה האינסופית הזו לפעולה שימושית. פלטפורמות מדיה חברתית בנויות כך שהן אמורות לקדם את הנושאים הטרנדיים ביותר, כך שהגיוני לחפש שם רעיונות לתוכן מקורי, רלוונטי ועדכני שאתם יכולים ליצור.

בחיפוש טרנדים במדיה חברתית, צריך לשים לב לנושאים כמו ביצועי התוכן מבחינת תוצאות בחיפושים וביצועי עמוד באנליטיקס, אך גם לתת דגש מהותי על מעורבות חברתית (Engagement) בצורה של שיתופים, אזכורים, תיוגים, Re-Tweets, לייקים וכדומה. סטטיסטיקות סושיאל אלו נותנות תמונת מצב עדכנית ורלוונטית האם מדובר על נושא טרנדי שכדאי לכם להפיק סביבו תוכן רלוונטי ומתאים או להמשיך לחפש משהו עם יותר השפעה ו-Reach.

 

מציאת נושאי שיווק תוכן בעזרת BuzzSumo

הכלי של BuzzSumo מיועד בדיוק כדי לחקור ביצועי תוכן באינטרנט ולקבל תובנות מעשיות איכותיות לגבי שיווק באמצעות תוכן. זהו אמנם כלי בתשלום, אבל הוא מציע יכולות חזקות ומגוונות מאוד ומשמש משווקים דיגיטליים ויוצרי תוכן בכל העולם כדי למצוא איזה תוכן עובד הכי טוב. אפשר לחפש נושאים, קישורים ואתרים ולקבל נתונים עשירים ופרקטיים למחקר תוכן.

לצד חיפושים בנושאים או אלמנטים מסוימים, באז-סומו מציע תצוגה מתעדכנת בזמן אמת של התוכן הכי טרנדי, נושאים לרעיונות ליצירת תוכן, השאלות הכי פופולאריות בשלל נושאים ומילות המפתח עם הביצועים הטובים ביותר. ויש עוד שלל כלים ואפשרויות בכלי השימושי הזה למחקר תוכן ואיתור הנושאים הטרנדיים ביותר.

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *