האם תוכן AI (שנכתב ע"י מכונה) טוב ל-SEO או שזה נחשב לספאם?

אנידור חקק

אפריל 7, 2022

תוכן AI

אחד התחומים הבולטים ביותר בגזרת השיווק הדיגיטלי וה- SEO בפרט בשנים האחרונות הוא השימוש בכלים שונים להקל על הפעילות השוטפת.  זה התחיל לפני שנים רבות בכלים שעוזרים לנו ליצור קישורים בהמון אינדקסים ואתרים שונים והמשיך בכל מני ספינרים שיודעים לקחת מאמר וליצור ממנו כמה גרסאות שונות.

גוגל מבחינתה מאז ומעולם התנגדה לכל השימוש בכלים האלה וחיפשה תמיד את "הטבעיות".  וכך עם השנים כמו משחק של חתול ועכבר, בעלי האתרים מחפשים את הפרצות וגוגל מחפשת לסתום אותם בשלל עדכוני ליבה החל מגוגל פנדה, פינגווין ועוד חיות בשחור לבן. אז כדי להבהיר את זה בצורה ברורה, ג'ון מולר מגוגל אומר גם השבוע בהתייחסות ברורה לכלי ה- AI לכתיבת תוכן שמבחינת ההנחיות של גוגל מדובר בפעילות שנחשבת לספאם ועלולה להוביל לענישה מצדה של גוגל.  לדברי מולר, תוכן AI נכנס תחת הקטגוריה של Auto generated content שמבחינת גוגל עלול להוביל לעונש והורדת דירוגי האתר.

 

תוכן אוטומטי AI

 

 

השאלה האמיתית שמעניינת כאן, היא כמה גוגל יכולה באמת לדעת שמדובר בתוכן שנוצר ע"י מכונה?  איך גוגל יכולה לדעת שמדובר בכתיבה של תוכן מקצועי ואיכותי, במיוחד לאור העובדה שמשנה לשנה היכולות של הכלים האלה משתפרות, מה שהופך את העבודה של גוגל להרבה יותר קשה ולמעשה, צריך לומר, גוגל נזקקת לעזרת התנהגות הגולשים כדי לאבחן האם התוכן אכן נוצר באמצעות מכונה או נכתב ע"י אדם.  במיוחד שאפשר למצוא ברשת לא מעט תכנים שאמנם נכתבו ע"י אדם אבל אולי היה כבר עדיף שמכונה תכתוב אותם 😊

תוכן AI – מה אנשי SEO אומרים?

תוכן AI כאמור, זה נושא חם מאוד וגם תעשיית ה- SEO עוקבת מקרוב.  ככל שאיכות התוכן שהכלים הללו יודעים לייצר משתפרת, כך גדלה הסקרנות מצד המקדמים שמחפשים לייעל ולקצר תהליכים / לחסוך בעלויות.

כלי AI ליצירת תוכן:

הכלים המובילים כיום ליצירת תוכן אוטומטי הם:

  1. Jasper (לשעבר JARVIS)
  2. rytr.me שיודע גם לייצר תוכן בעברית.

 

הכלים האלה לא מתיימרים רק לייצר תוכן פשוט למטרות SEO, הכלים האלה שואפים גם לעזור לכם ליצור תוכן שיווקי לאתר שלכם ולדפי מכירה שונים ברשת.   אם אתם שואלים אותי, אין בעיה לעשות ניסיונות וניסוייים, אך כשמדובר בכתיבה של תוכן שיווקי, שנועד לפנות לקהל יעד, לגעת בכאב שלו, לדבר לרגש שלו ולהניע אותו לפעולה – זה עדיין תוכן שאני תמיד אעדיף לכתוב בעצמי או לתת לקופירייטר לכתוב.

אז מי שעוקב בשנה האחרונה בטוח כבר סקרן לגלות האם זה עובד או לא.   לאלו שמתנסים ובודקים, אפשר לומר בצורה די ברורה שיש לא מעט פעמים שזה נותן את המענה הראשוני.  זה עדיין ידרוש מכם כנראה לעבור על התכנים לעריכה/הגהה אבל כנראה שהתוצר הראשוני שתקבלו יהיה לא רע בכלל.  השאלה.. אם גוגל יודעת לזהות תוכן AI?

האם גוגל יודעת לזהות תוכן AI?

בוא נתחיל בזה שגוגל אומרת שהיא יודעת הרבה דברים ובפועל, מקדמי אתרים רבים יגידו לכם שזה רחוק מהמציאות.  אבל עדיין, בתור אנשי SEO, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שמדובר בסוגיה שמאוד חשובה לגוגל וכמו שכלי ה- AI השונים משתפרים ביכולות שלהם, כך גוגל משתפרת ביכולת לגלות את התכנים האלה ולדאוג שהם לא יקודמו.  אז האם גוגל באמת יודעת ויכולה להבחין בין תוכן שנכתב ע"י מכונה לתוכן שנכתב ע"י אדם?

ציטוט נוסף של ג'ון מיולר מגוגל:

 

כתיבת תוכן על ידי מכונה ל- SEO

 

בשורה התחתונה, תוכן אוטומטי שנכתב ע"י מכונה טוב ל- SEO או לא?

גוגל היום לא יכולה לזהות ולדעת בוודאות האם התוכן נכתב ע"י מכונה או ע"י בן אדם.  זה כמו שגוגל אומרת שהיא בודקת איזה קישורים הם קנויים ואילו קישורים הם "טבעיים".   אין לה באמת דרך ממשית לדעת את הדברים האלה אלא אם היא מזהה דפוס כלשהו.  למשל בקניית קישורים, גוגל יכולה לראות רשימות של אתרים שמופצות ברשת בסיטונאות עם הצעות למכירה, אז יש להם את היכולת לגלות את האתרים הללו ולעשות להם Devalue.   היא יכולה גם לזהות אתרים שמוציאים באופן סיסטמתי קישורים לא קשורים בהכרח מכל פוסט עם כמות מילים פחות או יותר קבועה – במילים אחרות אלמנטים או סממנים שיכולים להעיד שיש על ניסיון לספאם, מכירת קישורים וכד'.

ג'ון מיולר אומר בפירוש שאם צוות הספאם של גוגל מזהה תוכן כזה, הוא באופן מיידי יעניש את אותו אתר.

כתבתי בעבר את דעתי על תוכן דיגיטלי, אני חושב שככל שהזמן יעבור התוכן יהיה חייב להיות מקצועי יותר.  גוגל הולכת כבר שנים למגמה של איכות על פני כמות ולדעתי תכנים שייכתבו ע"י כותבים בעלי רקע בתחום עליו הם כותבים, תמיד יהיו טובים יותר מתוכן שכתב מישהו ששרבב כמה משפטים מכמה אתרים שונים ובטח שטוב יותר מתוכן שיצרה מכונה.

2023 – תוכן AI זה דבר לגיטימי!

במהלך שנת 2023 גם גוגל יישרה קו עם העולם וקבעה שתוכן AI זה דבר לגיטימי כל עוד הוא אכן נכתב עם ערך לגולש. אבל אם אתם עושים 1+1 אתם כבר מבינים שקצב יצירה והעלאת תכנים לאתרים עלה באופן משמעותי וימשיך לעלות ולכן יהיה עוד יותר קשה לדרג מאמרי תוכן, במיוחד אם אין בהם חידוש מסוים והם 'אותה גברת בשינוי אדרת'.

עדכון מרץ 2024:  בעקבות עדכון אלגוריתם משמעותי של גוגל, גוגל מבהירה:  אתרים שייצרו תוכן AI בכמויות מסיביות לצד יצירה של תוכן שלא נותן חידוש או משהו מקורי – זה עלול להוות דגל אדום לגוגל על שימוש לא תקין ועלול להוביל לענישה מגוגל!

אין לגוגל בעיה עם תוכן AI , יש לה בעיה עם יצירה מסיבית של תוכן שלא מוסיף כלום ושום דבר.

ChatGPT – העתיד כבר כאן

אז אם Rytr ו JASPER היו כלים נחמדים שלא ממש עשו עבודה טובה אלא הכנה, בסוף נובמבר 2022 הגיעה הטכנולוגיה שמבשרת שהעתיד כבר כאן – ChatGPT  (מדריך בנושא). צ'אט בוט שייתן לכם תשובה מסודרת עם תוכן מקצועי מקיף ואיכותי בכל נושא שתרצו.

ואחרי שגוגל איחרה את הרכבת, היא השיקה את גוגל בארד שמהווה תחרות לצ'אט GPT

לפרטים נוספים, ממליץ שתצפו בסרטונים הבאים:

 

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים