Dude, Where’s my REL AUTHOR ? לאן נעלמה התמונה שלי מגוגל

אנידור חקק

דצמבר 29, 2013

אחד המהלכים היפים של גוגל פלוס (וכמובן גוגל) בשנים האחרונות הוא האפשרות להוסיף תמונות כותב לצד מאמרים שכתבנו ישירות בתוצאות החיפוש.

author in serp

להוספה של Rel author  היו מספר מטרות:

 

google authorship

הסיבה הראשונה והעיקרית היא חלק משינוי גישה של גוגל – בו היא מעוניינת להתחיל ולהבין מיהם הכותבים הטובים והבולטים בכל נישה – ולקדם את התכנים שלהם גבוה יותר בגוגל.

זה לא סוד שקישורים הולכים ומאבדים מכוחם בשנים האחרונות וגוגל מחפשים דרכים נוספות למדוד ולדרג את איכות תוצאות החיפוש.

באמצעות השימוש בבעלות על תכנים – קודם כל נוצר גורם של אמון, בו הגולשים יכולים לדעת מי הכותב של אותו מאמר – והאם הוא גורם מספיק אמין בעיניו.  כמובן שככל שכותב מסוים מייצר יותר אינטראקציה עם גולשים והמאמרים שלו זוכים ליותר שיתופים והצבעות ברשתות החברתיות – כך זה מעיד יותר על הרלוונטיות שלו להיחשב ככותב מוביל ומוביל דעה באותה נישה.

סיבה נוספת ועקיפה היא כמובן הצורך של גוגל לחזק את הרשת החברתית שלהם גוגל פלוס ולגרום ליותר אנשים להשתמש בה.

לפחות מהצד של שירות לקוחות בתחום ה- SEO  אני יכול להגיד לכם שזה עבד ובגדול.  לאחר שגוגל החלו להוסיף תוצאות תמונה של כותב לתוצאות החיפוש, פנו אליי מספר לקוחות שלי וביקשו שאוסיף להם גם את התמונה שלהם במאמרים שהם כותבים באתר שלהם.   כך נוצר מצב שבתוך זמן קצר המונים פתחו פרופיל בגוגל פלוס וקישרו את המאמרים שלהם לפרופיל הגוגל פלוס.

ואחרי שכולם הצטרפו, עכשיו הזמן להקשיח את הסטנדרטים..

גוגל מומחית בלגרום לאנשים להצטרף לשימוש בשירותים שלהם.  להזכירכם, כשגוגל החלו לשווק את Gmail הם שיווקו אותו בתור משהו אקסקלוסיבי שעל מנת לקבל אותו היית צריך הזמנה ממשתמש פעיל – וכך בעקיפין הם יצרו רצון עז של אנשים להצטרף לג'ימייל.

גם עם גוגל פלוס (על אף שרובנו לא שוהים בתוכה במהלך רוב היום), גוגל עושה את אותו דבר ומייצרים דרכי פיתוי שונות למשוך אותנו לשימוש בגוגל פלוס (בין אם באמצעות rel author, שימוש בצ'אט וידאו – גוגל הנגאאוטס , המעבר של גוגל מקומות לגוגל local plus ועוד..)

כמובן שיש שירות מצליח ואטרקטיבי, הבהלה לזהב מתחילה די מהר.  וכך, במהרה, הצטרפו מיליוני תוצאות תמונות כותבים בדפי תוצאות החיפוש והיו שם באופן די עקבי בשנתיים האחרונות.

גוגל החלה להרגיש שנוצר קצת זילות בנושא ושכל אחד הוא פתאום "כותב מוסמך" והחליטה להקשיח עמדות.

לא ניתן לדעת בדיוק מה הפרמטרים לפיה גוגל מחליטה, אבל גוגל החליטה להוריד ל- 15% בלבד את כמות הופעות תוצאות תמונה rel author בתוצאות החיפוש.

גם בתוצאות החיפוש בארץ חלה ירידה דרסטית בנושא ולמעשה במרבית תוצאות החיפוש ניתן לזהות מגמה של הורדת תמונות ה- Author.

בצילום המסך הבא מתוך ה- Mozcast ניתן לראות בבירור את הירידה החדה של תמונות rel author  בתוצאות החיפוש.   כפי שניתן לראות, מאמצע דצמבר מתחילים לראות ירידה חדה שממשיכה לאורך כל דצמבר.

moz-google-features-forecast-authorship

מאט קאטס הבטיח ומאט קאטס קיים

באירוע Pubcon האחרון שהתקיים בלאס וגאס, התריע מאט קאטס שגוגל בוחנת הפחתה משמעותית של תוצאות rel author בתוצאות החיפוש.

כפי שתוכלו לראות בציטוט הבא של קאטס, הוא אומר בפירוש שהכוונה היא להפחית את הופעת התמונות לאזור ה- 15%.  לפי בדיקות שגוגל עשתה, זה עתיד לשפר מאוד את האיכות.

נשאלת השאלה איזה איכות?   האיכות של הכותבים המוצגים או שמא האיכות של תוצאות החיפוש שמשתנות בעקבות השינוי הנ"ל.

להלן ציטוט מדבריו של קאטס:

ציטוט מאט קאטס - Author

אז מה אנחנו רואים היום בתוצאות החיפוש?

כרגע ניתן לראות 3 מקרים שונים:

המקרה הראשון מקרה בו שום דבר לא השתנה ומוצגת תמונת הכותב, שם פרופיל הכותב ומספר האנשים שהוסיפו אותו למעגלים – כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

rel author

המקרה השני – מקרה בו הוסרה תמונת הכותב מתוצאות החיפוש, אך עדיין מופיע שם וקישור לפרופיל הכותב בגוגל פלוס לצד כמות האנשים שהוסיפו אותו למעגלים.

להזכירכם, עד לא מזמן ראינו תוצאה מסוג זה במקרים בהם הייתה יותר מתוצאה אחת של אותו כותב בדף תוצאות מסוים – ואז גוגל הציגה רק באחת מהתוצאות את התמונה וביתר הוצג שם הכותב בלבד ומספר האנשים שצירפו אותו למעגלים.

כעת אנו רואים יותר ויותר תוצאות בהן מופיע פרופיל הכותב ללא תמונת הפנים שלו.

תוצאת author ללא תמונה

המקרה השלישי – הסרה מוחלטת של חתימת ה- Author  של הכותב – ללא תמונה, ללא חתימת כותב וללא מספר אנשים שהוסיפו את הכותב למעגלים.

אני מתייחס פה כמובן לתוצאות שבהן הופיע בעבר rel author  וכעת הוא נשלל מהן.

אז מי נפגע?  אילו תוצאות rel author גוגל הורידו?

אין עדיין תובנות ברורות בנושא היות וגוגל לא הבהירו למה דווקא תוצאה אחת ירדה ואחרת לא.   ממה שנראה כרגע העדכון לאו דווקא נעשה נגד כותבים – אלא יותר נגד אתרים.    ממה שנראה חלק מהדומיינים שמרו על הופעה מלאה של תוצאות rel author וחלק אבדו ועברו לגרסה השנייה (ללא התמונה).

עם זאת חשוב לסייג, בחלק מהדומיינים, חלק מהכותבים שמרו על הופעת התמונה שלהם וחלק מופיעים ללא – כפי שתוכלו לראות מתוך חלק מהתכנים באתר Askpavel – שם חלק מהכותבים שמרו על הופעת התמונה וחלק לא…

תוצאות מתוך askpavel

לא נראה שזה השפיע על המיקומים של אותם תכנים בגוגל – אלא רק הסרה של התמונה שלהם מתוצאות החיפוש.

ממה שמדווחים בחו"ל, כותבים בולטים שנוהגים לפרסם מאמרים ותכנים מעמיקים באופן שוטף, לצד אתרים סמכותיים בתחומם (שמקבלים הרבה קישורים וסיגנלים חברתיים) – לא הרגישו את השינוי.

עם זאת, בארץ אני יכול להעיד שבדקתי אחר מספר כותבים שנוהגים לפרסם באופן שוטף (כולל אני) שהתמונה שלהם הוסרה וכעת מופיע רק פרופיל הכותב שלהם ומספר האנשים שצירפו אותם למעגלים.

חיפוש בהתאמה אישית לא נפגע

חשוב לציין שבמידה ואנו מחפשים בגוגל כאשר אנו מחוברים לחשבון שלנו,  תוצג לנו תמונת הכותב במידה והוא במעגלים שלנו.

במידה והוא לא במעגלים שלנו – לא תוצג התמונה.

שוב עוד חשיבות לגוגל פלוס והצורך לגרום לאנשים להוסיף אותנו למעגלים שלהם.

תוכלו לראות זאת למשל בדוגמה הבאה ששלח לי רמי ליכטנברג – כאשר בוצע חיפוש בדפדפן בו רמי לא היה מחובר – לא הופיעה התמונה והופיע רק הבעלות על התוכן ומספר האנשים שהוסיפו אותי למעגלים שלהם

חיפוש מותאם אישית - עם תמונה

כאשר בוצע חיפוש בדפדפן בו רמי היה מחובר – התמונה שלי הוצגה לצד תוצאת החיפוש  (אני במעגלים של רמי בגוגל פלוס) –

חיפוש עם תמונה

גם דפי עסקים שבמעגלים שלכם – יופיעו בתוצאות החיפוש

עדכון:  עוד נקודה מאוד מעניינת – גוגל החלה להציג גם תמונות לוגו של דפי עסקים בתוצאות החיפוש – בהנחה והם במעגלים שלנו.

שימו לב לצילום המסך הבא כשנעשה בזמן חיפוש מותאם אישית  (AD תוכן ומדיה במעגלים שלי)

גוגל מציגה בתוצאות חיפוש מותאמות אישית גם לוגו של דפי עסקים שבמעגלים שלנו

נקודות חשובות נוספות בהקשר זה:

  • מספר האנשים שצירפו את הכותב למעגלים – לא משפיע בשום דרך על הנושא
  • הסרה של תמונה ו- authorship על דף מסוים – עשויה להיגרם בעקבות אי עמידה בהנחיות rel author  של גוגל.

         הנחיות אלו כוללות בין היתר: 

  • קישור לפרופיל של כותבים (אנשים) אמיתיים ולא של פרופיל עסקי כלשהו
  • קישור רק לדפים שיש בהם תוכן / מאמר ולא דף מוצר למשל..
  • אתרים שהשתמשו בתמונת לוגו של העסק ולא בתמונה של הכותב
  • Authorship מיועד לכותב אחד לכל דף  (לפחות נכון לימים אלו)
  • במידה ומדובר באתר חברה / דף בית / דפי מוצרים – נהוג לקשר לדף החברה בגוגל פלוס (באמצעות תגית rel publisher).   גוגל אינה מציגה את תמונת הלוגו בתוצאות החיפוש במקרים אלו – אך בהחלט עשויה בעתיד (היות ובדיקה ב-  rich snippets tool מציגה תמונת לוגו בדפים אלה כרגע..)
  • כרגע זה נראה יותר כמו עדכון שהתמקד באתרים מסוימים ולאו דווקא בכותבים מסוימים.   להלן ציטוט בנושא:

ציטוט Jon henshaw

  • כאמור, כרגע אין התייחסות ברורה מצד גוגל לנושא ומה שנרשם כאן הוא יותר השערות בנוגע לסיבה למה תמונה א' הוסרה ותמונה ב' לא… נמשיך לעקוב.

מה התובנות שלכם?  האם אצלכם זה נראה אחרת? 

האם התמונה שלכם מופיעה בחלק מהאתרים ובחלק לא?

במהלך כתיבת פוסט זה – נעזרתי בפוסט הבא

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

ספטמבר 17, 2024

אימון מודל LORA עצמי במודל FLUX ליצירת תמונות ריאליסטיות

כתיבת תוכן

יולי 30, 2024

רעיונות ליצירת תוכן איכותי באתר

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח