איך מוציאים קישור חיצוני לאתר מתוך סרטון יוטיוב?

אנידור חקק

פברואר 9, 2014

עדכון 2018:

לא ניתן יותר להוציא קישורים חיצוניים מתוך סרטון יוטיוב לאתר חיצוני – אלא אם ערוץ היוטיוב שלכם בתכנית השותפים של יוטיוב ויש לו לפחות 1000 מנויים ו- 4000 שעות צפייה.

ניתן להוציא קישור לאתר חיצוני מתוך תיאור הסרטון.

 

למדריך עדכני על פרסום ביוטיוב

למדריך עדכני על קידום צפיות ביוטיוב

רבים לא מכירים שישנה אופציה להוציא קישור חיצוני לאתר שלהם – ישירות מתוך סרטון היוטיוב.

אין הכוונה לקישור מתוך תיאור הסרטון, שם נהוג לרוב לרשום מספר מילים אודות הסרטון ולקשר לדף רלוונטי באתר –  אלא לקישור שיוצא על גבי שכבת הנעה לפעולה באמצעות הערות (או בשפה של יוטיוב – Annotations).

אבל שנייה לפני, קודם כל בואו נוודא שיש לנו את הבסיס:

דבר ראשון: הקמת ערוץ יוטיוב, הגדרות ערוץ יוטיוב וכמובן דגשים להעלאת סרטונים ליוטיוב.

את כל זה ריכזתי לכם בסרטון הבא:

כמה מילים על קידום סרטונים ביוטיוב

יוטיוב היא פלטפורמת הווידאו הפופולרית בעולם וכפי שאתם יודעים גם משמשת כמנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (אחרי גוגל כמובן…)

נתון מעניין מאוד הוא שגולשים רבים נחשפים לסרטוני יוטיוב ישירות מתוצאות החיפוש, לאחר שב- 2007 גוגל החלה לשלב תוצאות סרטונים במסגרת תוצאות החיפוש של גוגל.

תוסיפו לכך את העובדה שסרטונים הם תוכן שגולשים אוהבים לצפות ולשתף אותו (בעיקר גם במובייל) – ותקבלו ערוץ שיווקי שחבל לפספס אותו.

כידוע לכם, יוטיוב שייכת לגוגל ולאחרונה מתממשקת לאט לאט עם גוגל פלוס (כיום מי שמעוניין לפתוח חשבון יוטיוב או להגיב על סרטון צריך חשבון גוגל פלוס).

נוסף על כך, כיום ניתן ליצור וובינר שיווקי בשידור חי באמצעות הנגאאוט בשידור חי – ואחר כך לקדם אותו כסרטון לכל דבר ביוטיוב.

במציאות בה הגולשים מחפשים אתכם בעיקר בגוגל או בפייסבוק –  יוטיוב היא פלטפורמה שאי אפשר לזנוח:

קודם כל מבחינת גוגל – גוגל מקדמת סרטוני יוטיוב ומציגה אותם בתוצאות החיפוש  (לעומת סרטוני VIMEO למשל).  בנוסף סרטונים שזוכים לויראליות ושיתופים רבים, הם גם בעלי כוח קידומי רב – כשגם הסרטונים מקודמים בתוצאות החיפוש וגם היכולת להוציא מהסרטונים קישורים

(כפי שאמרתי בדרך כלל מאזור התיאור) תורמת אף היא לקידום של דפים שונים ברשת.

מבחינת פייסבוק – גם כאן מדובר בשיווק בעל פוטנציאל ויראלי.  הגולשים אוהבים לשתף סרטונים והגולשים אוהבים לצפות בהם במובייל.  שני דברים שמתחברים מצוין לפייסבוק ואכן סרטוני יוטיוב זוכים לשיתופים וחשיפה רבה בפייסבוק.

הוספת קישור לאתר מסרטון יוטיוב

אז כפי שציינתי, מלבד האפשרות להוציא קישור מתוך תיאור הסרטון, קיימת גם אפשרות להוציא קישור מתוך "הערה" / Annotation על גבי סרטון יוטיוב.

בעבר היה ניתן להוציא קישור מ- Annotation רק לסרטון אחר ביוטיוב ולא לאתר חיצוני.

אם תעקבו אחר השלבים הבאים – תוכלו גם אתם להוסיף קישור לאתר שלכם מסרטון יוטיוב.

 

שלב ראשון:  כמה הגדרות ערוץ שאתם חייבים לבצע

תחת הגדרות ערוץ יוטיוב, יש להקפיד על 2 דברים חשובים:

1. וודאו שאתם שותף מאומת ביוטיוב – ניתן לעשות זאת בלינק הבא:  https://www.youtube.com/verify

2. וודאו שהגדרות מונטיזציה פעילות בערוץ היוטיוב שלכם.

למעשה כל ההגדרות צריכות להיות מסומנות בצבע ירוק בהגדרות הערוץ שלכם.

 

הגדרות ערוץ יוטיוב

גם בהגדרות תחת "מתקדם"  יש לוודא שהאתר שלכם משויך לערוץ היוטיוב שלכם:

היכנסו לקישור הבא על מנת לשייך את האתר שלכם לערוץ היוטיוב:  https://www.youtube.com/advanced_settings

יש לוודא זאת באמצעות תהליך אימות דרך הוובמסטר טולס (העלאת קובץ לאתר לאימות ושיוך האתר שלכם) –

 

הגדרות נדרשות בערוץ היוטיוב שלכם

לאחר שתקליקו על אימות אתר, תישלח בקשה לחשבון הגוגל וובמסטר טולס (Search console) שלכם – שם תצטרכו לאשר את השיוך.

webmaster confirmation

 

כעת סיימתם עם שלב ההגדרות הבסיסיות שיאפשרו לכם להוסיף קישור לאתר שלכם מהסרטון.

 

שלב שני: הוספת קישור לאתר על גבי Annotation

שימו לב שבעת חזרה לחשבון היוטיוב שלכם, יתווסף באנר בחלק העליון של המסך שלכם – שידרוש מכם לאשר את האפשרות להוסיף קישורי הערות חיצוניים בחשבון היוטיוב שלכם.

בנוסף תידרשו גם לאשר שאתם עומדים בהנחיות של יוטיוב להוצאת קישורים חיצוניים.

link annotation youtube

 

conditions

 

 

 

 

כעת מגיע השלב בו אתם למעשה יכולים להוסיף קישור לאתר משויך מתוך סרטון היוטיוב שלכם.

המדד שלכם אם עשיתם הכל כשורה – הוא הופעת האפשרות קישור לאתר משויך במסגרת ההערות.

בשלב זה עליכם לבחור באחד הסרטונים שלכם ולהוסיף לו הערה / Annotation.

 

הגדרות בוובמסטר טולס

בהוספת הערה יש כמובן לרשום את הטקסט שיופיע בה, את משך הזמן שההערה תופיע בסרטון ולסיום יש לבחור בהוספת קישור על גבי ההערה.

את הקישור יש להוציא ל"אתר משויך" או באנגלית "Associated website" ולהקפיד לרשום קישור מלא לאתר המשויך (כולל Http).

ניתן להזין גם קישור לדף פנימי מתוך האתר , אך לא ניתן להוציא קישורים לאתרים אחרים.

 

associated-2

זהו , סיימתם!

כעת תופיע הערה עם קישור על גבי הסרטון שלכם – וכך זה נראה

 

Youtube annotation link

 

לינק להסבר נוסף בעזרה של גוגל:  https://support.google.com/youtube/answer/2887282?hl=en 

זהו סיימנו.

הבעיה היחידה – שזה נראה מכוער!!!

בשביל זה יוטיוב יצרו את האפשרות לשלב כרטיסים.

למדו על הפיצ'ר החדש והמתקדם להוצאת קישורים מהסרטון – כרטיסים ביוטיוב

בהצלחה 🙂

 

עדכון ספטמבר 2017:

החל מספטמבר 2017 רק ערוצים עם מעל 10000 צפיות במצטבר יוכלו לקשר לאתרים חיצוניים

ערוצים עם למעלה מ- 10000 צפיות במצטבר

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

כתיבת תוכן

אוקטובר 29, 2024

מדריך כתיבת תוכן B2B

אוקטובר 28, 2024

מחקר, ניתוח קבצים ומידע בעזרת NotebookLM – העוזר האישי החדש והחכם של גוגל

ספטמבר 17, 2024

אימון מודל LORA עצמי במודל FLUX ליצירת תמונות ריאליסטיות

כתיבת תוכן

יולי 30, 2024

רעיונות ליצירת תוכן איכותי באתר

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה