, , ,

כלי מתכנן מילות מפתח – מחקר מילות מפתח בגוגל

אהבתם? שתפו!

אם הגעתם לפה כי אתם לא רואים יותר מספרים המציגים את כמות המחפשים כל ביטוי בגוגל – כנראה שאתם מחפשים לעשות מחקר מילות מפתח וגוגל לקחו לכם את הגישה למידע הרצוי.

נכון , זה לא כיף, וכתבתי בדיוק בשביל זה פוסט אחר עבורכם שתוכלו למצוא בקישור הבא:  ככה עושים מחקר מילות מפתח כיום

אם אתם עדיין פה, בואו נלמד איך משתמשים בכלי מתכנן מילות מפתח של גוגל:

הכלי החדש של גוגל, למעשה משלב בין שני כלים שהתרגלנו לעשות בהם שימוש בנפרד:

  • כלי מילות המפתח של גוגל – ששימש את כולנו לבדיקת הביקוש (כמות החיפושים) אחר ביטויים שונים בגוגל מדי חודש
  • מעריך התנועה – הכלי שנועד להעריך כמה נשלם עבור כל קליק בקמפיין שנעשה בגוגל אדוורדס.  כלי זה מתבסס על גודל תקציב וכמובן מילות המפתח שנרצה להופיע בהן.

כעת גוגל מאחדים בין השניים ויוצרים כלי חדש שכולנו נצטרך להתרגל אליו.

במאמר זה נסקור עבורכם את השינויים ודרכי השימוש בכלי מילות המפתח החדש של גוגל.

 מתכנן מילות מפתח של גוגל

למה גוגל מאחדים את כלי מילות המפתח עם מעריך התנועה?

רבים טועים ומסתכלים על כלי מילות המפתח ככלי שנועד עבור פרויקט קידום אורגני – אך הייעוד הראשוני של הכלי (וניתן להבחין זאת היטב לפי המיקום שלו בתוך גוגל אדוורדס) – הנו לעזור במציאת מילות המפתח הנכונות ולחלק אותן במסגרת קבוצות מודעות בקמפיין גוגל אדוורדס.

לנו כמשווקים, תמיד הייתה עבודה כפולה במציאת הביטויים ומילות המפתח הרלוונטיות מחד ובדיקת הכדאיות שלהן מבחינת עלויות מאידך גיסא.

כעת מובטח לנו שימוש קל ופשוט יותר בתכנון הקמפיינים השונים שלנו בגוגל אדוורדס.

זה לא אומר שמקדמי אתרים לא יוכלו להשתמש בכלי עבור מחקר מילים, אך כעת הוא מותאם וטוב יותר עבור קמפיין פרסום בגוגל.

"מתכנן מילות המפתח" מוצע לכם כבר כעת – למי מכם שהוא early adopter בקישור הבא

בכניסה ראשונית לקמפיין, יוצג לכם תפריט ראשוני, שיוביל אתכם שלב אחר שלב מחיפוש מילות המפתח ועד הזנתן במסגרת קמפיין האדוורדס שלכם.

keyword-planner

עליכם לבחור מתוך שלושה שלבים:

  1. חיפוש רעיונות למילות מפתח ולקבוצות מודעות
  2. הצגת נתונים על מנת לקבל הערכות חיפוש ועלויות
  3. שילוב של מילות המפתח (נועד לקמפיינים באדוורדס)

אגב, בכל כניסה שלכם לכלי החדש, יוצע לכם לחזור באופן אוטומטי לשימוש האחרון שלכם בו – הכלי החדש זוכר את הפרטים שהזנתם בו בעת שימושכם האחרון ויחזיר אתכם מיידית לנקודה האחרונה בה חדלתם להשתמש בו.

אז מה השתנה בכלי החדש?

כפי שכולנו עדים בחודשים האחרונים, גוגל בעיצומו של שינוי מסיבי בכל חשבונות האדוורדס, כשהשינוי הראשוני הגיע עם המעבר לקמפיינים המשופרים – Enhanced campaigns אותו סקרנו לאחרונה.

השינוי מתחשב בראש ובראשונה בחשיבות שיש לחיפושים מהמובייל ומפלטפורמות נוספות.

בכלי החדש של מילות המפתח, השינוי מתבטא בכמות חיפושים גבוהה יותר המוצגת לנו בעת בדיקה מדויקת של ביטויים.  הסיבה היא, שכעת מוצגים לנו נתונים הכוללים גם חיפושים מתוך מובייל, טאבלטים וכדומה – בעוד שבעבר הוצגו כברירת מחדל רק נתוני חיפוש ממחשבים שולחניים.

חשוב לציין:  בעת שימוש בכלי מילות המפתח החדש – כל הנתונים על כמות החיפושים החודשית מוצגת לפי התאמה מדויקת כברירת מחדל.

על מנת לראות נתונים בהתאמה נרחבת או לביטוי, עליכם להזין גם אומדנים והצעות מחיר ואז לקבל דו"ח כולל על כמות הקליקים / הופעות הצפויה.

שימו לב!   במידה ואתם רוצים לראות את כמות החיפושים – עליכם לנהל קמפיין בגוגל אדוורדס – אחרת לא תוכלו לראות נתונים מספריים אלא לקבל טווח ואומדנים בלבד.

לכן, בכל הקשור לשימוש בכלי על מנת לבדוק כמות חיפושים (עבור קידום אורגני) – די בהקלדת הביטויים וקבלת הנתונים הראשונים על כמות החיפושים – ואז כבר אפשר להוריד לקובץ EXCEL ללא כל נתוני עלויות הקליקים וכו'..

גם בעמודות הנתונים המוצגות לנו ישנם שינויים:

 4

  • בעבר הופיעו לנו 2 עמודות – חיפושים מקומיים חודשיים וחיפושים גלובליים חודשיים.  כעת אוחדו שתי העמודות לעמודה אחת הנקראת:  "ממוצע חיפושים חודשיים" שמתייחס אוטומטית למקום בו מתבצע החיפוש.   עדיין ניתן לפלח ולהגדיר חיפושים באזור מסוים.
  • תדירות הופעת מודעה–  עמודה זו אינה קיימת יותר, אך גוגל מצהירים שבקרוב יהיה נתון חדש שיתווסף ויחליף אותה.  כנ"ל לגבי תדירות חיפוש.
  • על מנת לצפות בנתונים גם על רשת המדיה  (שותפי החיפוש של גוגל) – ישנה אפשרות להגדיר זאת בתוך הגדרות המיקוד – כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה

5

  •  עמודת מחיר משוער לקליק (בחיפוש)  – הוחלפה במחיר ממוצע לקליק וכעת גוגל אומרים שהנתונים יהיו מדויקים יותר.

השינוי העיקרי בכלי החדש, שהוא פשוט יותר ומוביל אותנו שלב אחר שלב בהקמת הקמפיין שלנו בגוגל אדוורדס, מעין מדריך למשתמש.

מחקר מילות מפתח באמצעות מתכנן מילות המפתח – שלב אחר שלב:

שלב ראשון:  חיפוש רעיונות למילות מפתח וקבוצות מודעות

זהו החלק שנשתמש בו גם לבדיקת כמות חיפושים עבור קידום אורגני.

בשלב ראשון עלינו להזין את מילות המפתח שאנו מעוניינים לבדוק את הביקוש עבורן ולקבל הצעות רלוונטיות נוספות מגוגל.  

 רעיונות למילות מפתח

 

ניתן להזין רשימה של מילות מפתח – כל מילה בשורה נפרדת או להפריד באמצעות פסיק בין מילה למילה.  ניתן גם פשוט להזין כתובת של אתר מסוים / דף נחיתה ולקבל מגוגל רעיונות למילות מפתח (בהנחה ואתם רוצים לבחון ולקבל רעיונות מהמתחרים שלכם..)

שימו לב שניתן גם לבחור ולהזין קטגוריות של המוצרים שלכם – כך למשל תוכלו להזין ולחפש מילות מפתח הקשורות למוצרי בריאות או נדל"ן למשל…   מניסיונות ראשוניים – עדיין לא תורם במיוחד בבדיקה בעברית..

7

בנוסף קיימת כאן אפשרות להגדרות מיקוד נרחבות – מדינת יעד, שפות שימוש בקמפיין.  כמו כן ניתן להגדיר אילו ביטויים להציג לפי מחקר מתקדם – למשל להגדיר שיוצעו לי רק מילים עם למעלה מ- 100 חיפושים בחודש או עד מחיר X  לקליק.

בנוסף, בדומה לכלי הישן, ניתן להגדיר מילות מפתח שחייבות להיכלל בביטויים המוצעים או לחלופין מילות מפתח שאיננו מעוניינים שיוצעו לנו.

8

לאחר החיפוש ובהקלקה על "קבל רעיונות", יופיעו לנו הצעות לקבוצות מודעות.

עמודה ראשונה תציג לנו המלצה כיצד לחלק את קבוצות המודעות

עמודה שנייה תציג לנו את מילות המפתח המוצעות לאותה קבוצת מודעות

עמודה שלישית – ממוצע חיפושים חודשיים  (בהתאמה מדויקת)

עמודה רביעית – תחרות  (מתייחס רק לתחרות בגוגל אדוורדס – לא לתחרות מבחינת אורגנית)

עמודה חמישית – מחיר ממוצע לקליק

עמודה שישית – בהקלקה על סימן העריכה , ניתן לבחור האם להציג את כמות החיפושים בהתאמה מדויקת / נרחבת וכו'.. (שימו לב שאם תנסו לשנות כעת, המספר לא ישתנה, כיוון שברירת המחדל כאן היא התאמה מדויקת)..  השינוי יכול להתבצע רק לאחר שמוסיפים הצעת מחיר לקבלת אומדנים בשילוב מעריך התנועה.      הקלקה על הסימן >> בעמודה זו, תוסיף את המילים בה לקובץ המילים / קבוצת המודעות שבחרתם להשתמש בהם בקמפיין (אותו תוכלו להוריד אח"כ לקובץ EXCEL  או כרשימת מילים.)

כמו כן, כמובן שניתן לבחור להציג גם את הרעיונות למילות מפתח – לצד ההצעה לקבוצות מודעות.   אזור הרעיונות למילות מפתח – הוא האזור אותו מחפשים המקדמים בתוצאות האורגניות.

לחצו להגדלה:

9

שימוש בכלי לאחר בחירת מילות המפתח

כאמור, בחירת מילות המפתח מתבצעת בעמודה השישית – שם גם ניתן להגדיר את מידת ההתאמה של המילים שנבחרו על מנת לקבל תוצאות מדויקות יותר.

11

יש כאן יתרון גדול למתכנני הקמפיינים בגוגל אדוורדס – שכן בעבר, היינו צריכים לעבוד קודם כל בכלי מילות המפתח ולקבל רעיונות… להוריד אותן לקובץ נפרד ואז להתחיל תהליך עבודה חדש בכלי מעריך התנועה – לבדיקת עלויות הקליקים בקמפיין.    כעת ישנו קמפיין מאוחד ששומר את כל הנתונים ומאפשר לנו לעבוד סימולטנית ולקבל את כל הנתונים שאנו מעוניינים על מנת לבנות את הקמפיין.

ניתן גם לקבל רעיונות למילות מפתח וגם לקבל אומדנים במקום אחד.

הערכת עלויות קליקים – קבלת אומדנים

חלק זה מתבסס על מגוון נתונים, ביניהם:  גובה התקציב שלכם, המיקום בו מבוצע הקמפיין, תחרותיות, ציון איכות ועוד..   למי מכם שמכיר את מעריך התנועה של גוגל , בו השתמשנו עד כה – אין שינויים גדולים מדי.    מזינים עלות מקסימלית לקליק ותקציב יומי – ומקבלים הערכות לעלות נדרשת לקמפיין.

הקליקו להגדלה:

 12

בתרשים זה ניתן לראות הצעות מחיר מקסימליות לקליק לצד אומדני תנועה להצעות המחיר השונות. כברירת מחדל יוצגו מספר ההקלקות שנוכל לקבל מדי יום.  אפשר גם לבדוק זאת לפי הופעות או עלות.

בעת מעבר עם עכבר על הגרף נוכל לקבל אומדנים שונים עבור כל הצעת מחיר.

בהגדרות המיקוד של הקמפיין נוכל להגדיר מדינת יעד, שפה ובדיקת אומדנים גם ברשת המדיה.

הקלקה על "שמור בחשבון" תאפשר לשמור את הנתונים ומילות המפתח שבדקנו בשלב זה.

 

יש לבחור שם עבור מסע הפרסום, ברירת מחדל להצעת מחיר לקבוצת מודעות ותקציב יומי.

כמובן שאפשר להוריד הכל בצורה מסודרת בקובץ EXCEL.

טיפ לחיים קלים יותר: אם אתם רוצים דו"ח פשוט הכולל רק את כמות החיפושים ומילות המפתח שנבחרו – ממליץ לבחור את האופציה של דו"ח Excel csv ולא את הקובץ CSV של עורך אדוורדס.

 14

 

לסיכום,

אין ספק שהכלי החדש יהיה טוב יותר ונוח יותר למשווקים שבונים קמפיין PPC.  באופן עקרוני מדובר בתהליך שלוקח אתכם שלב אחר שלב במהלך בניית הקמפיין, אך אין ספק שיהיו קשיי מעבר.

לטעמי כלי מעריך התנועה עדיין אינו אינטואיטיבי כל כך וגם המקדמים יצטרכו קצת לחפש את עצמם עד שימצאו את כמות החיפושים למילות המפתח השונות  (לעומת הגדרת ברירת המחדל שמציגה קבוצות מודעות).

נקווה שלפחות הנתונים יהיו קצת יותר מדויקים ואמינים ממה שחווינו וחזינו בעבר.

לאחר בחירת מילות מפתח  (ובדיקת כדאיות גם מבחינת התחרותיות על כל ביטוי) ,  יש להטמיע את מילות המפתח שנבחרו במסגרת דפי נחיתה באתר.

זאת תוכלו ללמוד בפוסט בנושא:  היררכיית תוכן באתר

דגשים נוספים:  אופטימיזציה באמצעות היררכיית אתר

 

לפרטים נוספים תוכלו לקרוא את המאמר ב-  search engine land או במדריך של גוגל אדוורדס

מה אומרים?  האם כבר קיבלתם את הממשק החדש?  האם הוא נוח?  אילו הערות יש לכם עליו?

שתפו אותנו

ואם כבר הגעתם עד לכאן  – נשמח אם תפרגנו ותשתפו גם לחברים שלכם.

אהבתם? שתפו!
22 תגובות
  1. Elazar Gilad
    Elazar Gilad says:

    מאמר נפלא אנידור,

    נשאלה האמיתית היא כמה מדוייק הכלי הזה? וכמה באמת הוא משקף את התנועה שתגיע לאתרים הממוקמים במיקומים מובילים?
    ושאלה מהותית נוספת היא מתי תכתוב לי מאמר נפלא שכזה?

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      תודה גבר
      בכל הקשור לכלי מילות מפתח, תמיד אמרתי שצריך לקחת אותו בעירבון מוגבל.
      אם כי גוגל הודו שהכלי הקודם היה פחות מדויק וכעת הכלי יכלול גם נתוני חיפושים מהמובייל וטאבלטים וכדומה… להגיד לך שזה אמין במאה אחוז.. לא! אבל בהחלט זה קרקע טובה לבדיקת כדאיות לביטוי X מול ביטוי Y.
      בכל מקרה לקמפיינים של אדוורדס נראה לי שזה עתיד לעשות את החיים טובים יותר

      הגב
  2. זהר עמיהוד
    זהר עמיהוד says:

    שלום אנידור ותודה על ההסברים צעד-אחר-צעד לעבודה עם keyword planner.
    מהי ההצדקה, לדעתך, להשתמש בשירות הכפלת מילות המפתח כאשר ישנה אפשרות להשתמש בסימן פלוס, למשל +חולצה +צהוב הביטוי הזה אמור להציג את המודעה לפני כול מי שבביטוי החיפוש שהקליד היתה המילה חולצה וגם המילה צהוב, לא משנה הסדר, ביחיד וברבים, כולל שגיאות כתיב.
    אשמח לשמוע את אבחנתך

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      מה שלומך?
      השימוש במכפלות נועד לדעתי יותר בשביל תכנון הקמפיין על מנת שלא נשכח שום קומבינציה.
      אני בהחלט מכיר ומעודד את השימוש באופרטור + (אם כי קראתי ושמעתי במספר מקרים שהוא לא אפקטיבי תמיד),
      בכל מקרה השימושים הם קצת שונים בייעוד שלהם. בעוד השימוש ב + נועד להדגיש אילו מילים חייבות להופיע בעת התאמה רחבה בקמפיין, במקרה זה יותר מדובר במערך תכנון הקמפיין ובבניית קבוצות המודעות ומילות המפתח.. ברגע שישנם מספר פרמטרים (עד 3 עמודות בכלי החדש) נוכל לחסוך זמן יקר וקבצי EXCEL ולבחון מיידית את כל ההתאמות ולקבל עליהן אומדנים. מדובר פה בחיסכון משמעותי בזמן לדעתי

      הגב
  3. יורי שוב
    יורי שוב says:

    מאמר מצוין. עזר לי להתמצא עם הכלי החדש.
    אבל השאלה היא מה קורה אם אני פשוט רוצה לחפש כמויות חיפושים לביטוי ספציפי ולפי התאמה ספציפית, מה אז עליי לעשות? הכלי החדש נותן לנו הערכה לפי "מונח" שהזנו (בלי התייחסות למונח והתאמת חיפוש ספציפיים), או שאנחנו מקבלים צפי חשיפות. כל אלו, כאמור, רלוונטיים לקמפיין ממומן, אבל מה עם התכנון האורגני?
    כרגע אני פשוט הולך לכלי מילות המפתח הישן, אבל מה יקרה כשיורידו אותו?

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      הי יורי
      אין כל בעיה לחפש עדיין כמויות חיפושים לביטוי ספציפי.
      שים לב שלאחר ביצוע החיפוש לביטויים – שאתה על לשונית של "רעיונות למילות מפתח" ולא על "רעיונות לקבוצות מודעות".. זו התמונה השמינית בפוסט זה.
      מקווה שעזרתי
      בהצלחה

      הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      שמח שיכולתי לעזור
      אשמח לשמוע תובנות ורשמים נוספים אודות הכלי במידה ויש.

      הגב
  4. אבישי קמינר
    אבישי קמינר says:

    כרגיל, מאמר מצוין כתוב בצורה ברורה ורהוטה- תודה רבה אנידור.
    האמת היא שהכלי לא שונה בהרבה מהכלי הקודם אלא אולי באמת טיפה יותר מדויק ומכוונן על תוצאות מדויקות ולא נרחבות שיכולות לבלבל את מי שאינו בקיא בגוגל אדוורדס.
    אישית, קשה לי להתחבר אליו מכיוון שהוא מאוד טכני ופחות אינטואיטיבי כמו הכלי הקודם, אבל אני מניח שעם הזמן גם נתרגל אליו וגם גוגל בעצמם ישפרו אותו.
    מישהו אמר דיוק???? יש לגוגל המון מיסוך ויצירות של הטעיות בביטויים מסוימים, ככה שקשה לדעת עד כמה הכלי הזה מדויק. בגדול, מאמין שאמור לענות על הצרכים הפרסומיים של המשווקים באדוורדס 🙂

    תודה על המאמר הנפלא שלך, למדתי ממנו המון.
    אבישי

    הגב
  5. דני וקסלר
    דני וקסלר says:

    מאמר בעל ערך מוסף למקדמי אתרים , נעזרתי בו על מנת להתחיל לבצע מחקר מילות מפתח ראשון לאחר העלמות "כלי מילות המפתח" הישן … ושאלה : כאשר אני מחפש רעיונות למילות מפתח וכן את כמות החיפושים המדוייקת שלהם תוך שימוש בעמודת "רעיונות למילות מפתח" ואני מבצע מיון על עמודת "ממוצע חיפושים בחודש" לדוגמא מהגדול לקטן אינני רואה את כל התוצאות בעמוד אחד ואין לי מושג איך לגלול מטה או איך להגיע לשאר התוצאות … אשמח לתשובתך, מודה מראש

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      הי דני
      אם כוונתך לצפות בכל המילים שבחרת בקמפיין מהגבוה לנמוך – לא מכיר דרך לעשות זאת ישירות מהכלי
      אני תמיד מוריד את כל המילים הנבחרות לקובץ EXCEL ואז ממיין מגדול לקטן

      הגב

קישורים & פינגים

  1. […] על מנת למצוא את הביטויים הטובים להתקדם בהם בנישה שלכם, תוכלו לקרוא את המדריך שכתבתי לאחרונה על כלי מילות המפתח החדש של גוגל. […]

  2. […]  מילות מפתח – האלמנט העיקרי בקידום אתרים בגוגל – בחירת המילים והביטויים בהן נרצה לקדם דף כלשהו באתר שלנו.  בגוגל, לכל מילת מפתח יש כמות חיפושים חודשית ומתחרים רבים.  ניתן ללמוד יותר על הנושא באמצעות כלי מתכנן מילות המפתח […]

  3. […] הכלי הראשון שמומלץ להיעזר בו הוא כלי מילות המפתח של גוגל למציאת מילות המפתח שיש להן הביקוש הרב ביותר של חיפושים.  לקריאה איך עושים זאת –  מחקר מילות מפתח. […]

  4. […] את המילה הזו או הביטוי הזה בחודש. כל אחד יכול לעשות זאת בכלי מילות המפתח של גוגל. נניח שהם מחליטים איתכם על הביטוי "סגווי ירושלים" […]

  5. […] על מנת למצוא את הביטויים הטובים להתקדם בהם בנישה שלכם, תוכלו לקרוא את המדריך שכתבתי לאחרונה על כלי מילות המפתח החדש של גוגל. […]

  6. […] בחירת מילות המפתח נעשית בעזרת שימוש בעזרת  כלי מילות המפתח החדש של גוגל – מתכנן מילות המפתח. […]

  7. […] על מנת למצוא את הביטויים הטובים להתקדם בהם בנישה שלכם, תוכלו לקרוא את המדריך שכתבתי לאחרונה על כלי מילות המפתח החדש של גוגל. […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *