קידום אתר באינטרנט מתחיל בהופעה בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. גם האתר שלכם יכול להופיע שם!
כמה זמן לוקח לקדם אתר באינטרנט?
נתחיל באמירה שקשה לעיבוד לכל ישראלי ממוצע – קידום אתרים אורך זמן ודורש סבלנות. כן, כן , סבלנות.
קידום בגוגל הנו משימה שיש לעשות לאורך זמן , ככל שתתמידו ותשקיעו יותר – גוגל לא יוכל להתחמק מהעשייה שלכם. קידום באינטרנט נחלק למעשה למספר אסטרטגיות:
קידום אתרים אורגני , שמתבסס על עבודה מאסיבית ולאורך זמן בה יש למלא את האתר בדפי תוכן בפילוח לפי מילות מפתח , בשילוב עבודת קישורים לחיזוק האתר. קידום אורגני למעשה מתחיל בעבודת פנים בה מתחזקים ובונים את דפי האתר עם תוכן רב. על כל הדפים להיות נגישים בצורה קלילה למנועי החיפוש. אתרים שלא יאפשרו נגישות לעכבישים של גוגל שסורקים את האתר – פשוט לא יקודמו בגוגל ולמעשה יאבדו פוטנציאל שוק גדול.
לאחר עבודת הפנים מושקעת עבודת חוץ בחיזוק האתר מבחוץ. באמצעות קישורים משלל אתרים ברשת כגון: רשתות חברתיות, בלוגים, אתרים מאמרים ציבוריים, אתרים דומים ברשת וכמובן החלפות קישורים – תוכלו להראות לגוגל שישנם אתרים רבים שמחזקים , תומכים ומצביעים על האתר שלכם כאוטוריטה בתחומו.
לצד קידום אורגני יש גם קידום ממומן. קידום ממומן מתמקד במודעות פרסום ממומנות בגוגל, באתרי תוכן שונים ברשת ופרסום קמפיין ממומן בפייסבוק.
שלבי קידום באינטרנט:
בדיקת אתר – קידום באינטרנט מתחיל בבדיקה מהו הסטאטוס של האתר שלכם כיום. כמה שנים הדומיין קיים, האם ישנה אופטימיזציית מבנה ותוכן באתר,
כמה קישורים נכנסים לאתר ולכל עמוד, האם כל דפי האתר מאונדקסים ומוכרים על ידי גוגל, מקום אחסון האתר, עמידה בתקני קידום ומיקוד האתר לפי מילות מפתח. שלב זה כולל ראיון מעמיק עם בעל האתר.
חקר מתחרים – קידום באינטרנט ניתן ללמוד מהמתחרים . בעזרת כלים כמו seoquake שהנו תוסף לדפדפן – תוכלו ללמוד הכל על המתחרים שלכם.
כיצד הם מקדמים את האתר שלהם, כמה זמן הדומיין שלהם קיים, כמה תכנים וכמה קישורים נכנסים לאתר שלהם,
מהו קצב עדכון והופעת תכנים וקישורים חדשים ועד כמה האתר שלהם ממוקד ורלוונטי לתחום. באמצעות חקר זה תוכלו ללמוד מהן הדרישות להגעה לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.
סטטיסטיקות – למדו בעזרת הכלי סרץ' קונסול ובעזרת כלי הסטטיסטיקות Google Analytics על היסטורית האתר שלכם.
איזו שאילתות חיפוש נפוצות מביאות תנועה לאתר, מהן מילות המפתח הממוקדות של האתר, האם יש דפים שנסרקים לא כראוי על ידי גוגל , האם יש קישורים שבורים.
קידום באינטרנט – מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הנו משימה שלרוב נוטים לזלזל בה במהלך קידום אתרים בארץ.
הסיבה נובעת מכך שבארץ ישנה פחות תחרות ועל כן גם הסטנדרטים של קידום באינטרנט נוטים לרדת.
מחקר מילות מפתח איכותי יכול לקחת עד חודשיים!!
מדובר בעבודה סיזיפית בה יש לבדוק ולסקור אלפי ביטויים ומילות מפתח, ומתוכן לבחור את המילים שיהיו הכי כדאיות לקידום.
מחקר מילות מפתח
קידום אתר באינטרנט – אופטימיזציית מבנה ותוכן
הליבה של כל אתר. השינויים הקטנים בתוך דפי האתר, שישפיעו רבות על קידומו.
אופטימיזציית מבנה בודקת את תבניות האתר, בודקת את המבנה הבסיסי ורואה האם יש נגישות לכל המידע והתוכן באתר.
באופטימיזציית מבנה נעשית עבודת עריכה על כל דפי האתר, שיבוץ מילות מפתח, עריכת כותרות ותגי meta, צירוף תוכן לתמונות, בניית מערך קישורים פנימיים ועוד.
אופטימיזציית מבנה
אופטימיזציית תוכן עורכת כל עמוד בהתאם למילות מפתח ייעודיות לו.
בהתאם לחישוב משקלי הדפים השונים, מקדם אתרים ישבץ מילות מפתח בהתאם לחוזק כל דף נחיתה.
שיבוץ מילות המפתח יתמקד בכותרות, תגיות, תמונות ובאופן שוטף בגוף הטקסט.
אופטימיזציית תוכן
קראו איך עושים אופטימיזציה לאתרים
לאחר מכן נבנית תכנית עבודה , נקבעים נושאים לכתבות תוכן שייכתבו לאתר ונעשית תכנית להשגת קישורים איכותיים לאתר.
אחזקה חודשית כוללת במהלך קידום אתר:
הזנת תכנים באופן שוטף, הוספת קישורים נכנסים איכותיים, בקרה על דו"חות האתר, עדכון ושינוי אופטימיזציית מבנה ותוכן בהתאם לנדרש.
לאלו מכם שלא מודעים, גוגל משנה את האלגוריתם שלו מדי מספר חודשים.
בכל שינוי שכזה , חלות תמורות גדולות בתזוזות מקומות האתרים בתוצאות מנוע החיפוש. למשל השינוי של גוגל קפאין והעדכונים המשמעותיים – פנדה ופינגווין, שניערו את הרשת ושינה מיקומים של אתרים רבים ברחבי העולם..
אלו השלבים העיקריים במהלך קידום באינטרנט.