הביטוי התוכן הוא המלך אינו עניין של מה בכך. לתוכן יש אחריות רבה להצלחתו של כל אתר אינטרנט כיוון שהוא זה שמעניק את כל ההסברים לגולש, כדי שהוא יצלול פנימה ויישאר בתוך האתר וייחשף לכל רבדיו. כאשר התוכן אינו קולח ומרתק, אין לגולש כל סיבה להישאר באתר והוא יעדיף לחפש אתר אחר בתחום העניין שלו, אשר בו קיים תוכן איכותי שיעניק לו ערך מוסף ואת כל המידע אשר נחוץ לו.
הידע העצום שקיים באוטוסטרדת המידע יוצר מצב שבו כל גולש מעוניין לקלוט עוד ועוד ידע כדי להעשיר את רמת האינטליגנציה שלו ולכן מי שעוסק בנושא בניית אתרים לעסקים מודע לכך ומעניק מיקום רב בכל אתר לכתיבת מאמרים בטיב מעולה שיפתחו לגולשים צוהר רחב והם יחכימו ויוסיפו לעצמם ידע נרחב בכל פעם שהם מגיעים לאתר, כיוון שכמות התוכן גדלה מעת לעת.
תוכן איכותי על פי דרישות האלגוריתם של גוגל
האלגוריתם של גוגל מבצע סריקות אין סופיות לגבי התכנים המופיעים באתרים השונים. כאשר האלגוריתם נתקל באתר מסוים בתכנים שאינם מועתקים או משוכתבים, אלא תוכן איכותי ומסקרן, באופן אוטומטי הדירוג של אתר זה עולה וכך הוא מתברג בין האתרים הממוקמים במיקומים הראשונים בנושא ספציפי.
ככל שהאתר יקודם, כך כמות הגולשים שייכנסו אליו מדי יום תהיה גדולה יותר, החשיפה תתרחב ואם מדובר באתר מקוון גם כמות המכירות יעלו באופן מתמיד.
סוגים של תכנים באתר האינטרנט
התכנים המופיעים באתר הם תכנים מגוונים. יש מאמרים אינפורמטיביים המעניקים ידע על ההרכב של מדפסת או של מכונה מסוימת. יש גם תכנים שיווקיים המספרים על מוצרים מסוימים ומסתיימים בטוויסט של הנעה לפעולה, כדי להניע את הגולש שהוא לקוח פוטנציאלי לפתוח את הכיס ולרכוש מוצרים שמציע אתר זה במחירים אטרקטיביים וכדאיים.
בנוסף לכך יש בכל אתר אינטרנט גם תכנים וויזואליים. הגולשים אוהבים מאד לצפות בסרטונים מעניינים, בתמונות שמעניקות לגולש את ההבנה המדויקת במה מדובר. הנושא הוויזואלי התעצם מאד בשנים האחרונות עקב האינטראקציה עם הקהל, אשר סחפה את הגולשים לקשרים עם ההנהלות של האתרים בנושאים שונים.
תוכן מומחים
כל אתר מפרט את תחום העיסוק שלו שבו הוא מתמחה. אחת האופציות המעניינות היא פרסום תכנים מקצועיים המדגישים את המיומנות של עובדי חברה זו או אחרת בנישה מסוימת, כמו לדוגמה חברה אשר מפיצה תוכנה גרפית ייחודית שהמתכנתים שלה המציאו או כתיבת תוכן מקצועי בעולמות ה- B2B או למשל הרצאות מקצועיות שמועברות ע"י צוות החברה.
באופציה זו יפרסם תוכן איכותי ברמה גבוהה על ידי כל אחד מאנשי המפתח בחברה. כמו מאמר מקצועי על היתרונות של תוכנה זו על פני המתחרים כדי לבדל אותה, עובד אחר בחברה יכתוב על שפע האפשרויות הביצועיות והפונקציות באמצעות התוכנה אשר מקלות מאד על המעצבים הגרפיים. מי שקורה את המאמרים הייחודיים הללו מבין את כל המעטפת, נהנה מאד לקרוא חומר מקצועי שמסייע לו וקיימת סבירות שירשם וירכוש את התוכנה.