, ,

צעד אחד לפני כולם – זיהוי טרנדים ומגמות בשיווק דיגיטלי

אהבתם? שתפו!

סודה? בן כמה אתה? עד לפני כמה שנים סביר להניח שזאת השאלה שהמלצר היה מפנה אלייך אחרי הבקשה ההזויה הזאת, כי סודה תויגה כמשקה למבוגרים בלבד, האמת? קשה לשים את האצבע על מתי ואיך זה קרה, אבל נדמה כי בין לילה סודה הפכה לאחד המשקאות הפופולאריים והטרנדיים ביותר.

בסודה סטרים (גאווה ישראלית!) זיהו את המגמה ורכבו על ההצלחה עם פרסומות שבהן שולבו כוכבי הסדרה הכי מדוברת אי פעם, הלוא היא משחקי הכס, כי על (כס) הברזל יש להכות בעודו חם. ואין כמו שילוב בין טרנדים מוצלחים.

הנה למשל אחת הפרסומות ובה צרכן תמים שמעדיף לקנות סודה מבקבוק זוכה ל-"מצעד בושה" – זוהי פרודיה על אחת הסצנות המפורסמות ביותר ממשחקי הכס, הפרסומת אגב זכתה לנתוני צפייה אורגניים מדהימים:

 

בעוד שהסדרה משחקי הכס היא טרנד חולף, עד שתגיע סדרה מוצלחת יותר, לגבי סודה, כך לפחות מקווים בסודה סטרים מדובר במגמה שצפויה להימשך, אבל כדי להמשיך את ההצלחה וכדי להמשיך ולייצר עניין החוכמה הגדולה היא לדעת לנצל את המומנטום ולזרום עם המגמה הרווחת.

כמובן שעל מנת להיות מעודכנים בכל הטרנדים החמים אנחנו יכולים להיעזר בתקשורת המסורתית, עיתונים, טלוויזיה וכו'. אבל אם ניקח את זה למגרש המשחקים שלנו – יש כמה עזרים שיקלו עליכם במציאת הטרנדים החמים והמדוברים במדיות החברתיות, את המאמר הבא נקדיש לזיהוי מגמות וטרנדים בעידן הדיגיטלי, ונתחיל איך לא? עם  Google Trends כמובן.

Google Trends הוא כלי פשוט ונהדר לגילוי מגמות ויצירת תוכן – באמצעותו תוכלו לגלות מה מספר החיפושים שנעשו בגוגל עבור כל דבר שיעלה בדעתכם, החיפוש יכול להיעשות על ידי אזורים ומדינות מסוימות, תאריכים, קטגוריות ועוד, כך למשל נראה הגרף בחיפוש אחרי משחקי הכס, עלייה משמעותית בחודשים שבין יולי – לסוף אוגוסט (התאריכים בהן הסדרה שודרה), ובחודש ספטמבר שוב צלילה במספר החיפושים, אז אם ניקח את זה לדוגמא שלנו הרי שברור שהפרסומת של סודה סטרים צריכה להיות משודרת בחודשים שבהן הסדרה רלוונטית ומדוברת.

 

 

אז בקמפיין הבא שלכם במקום לנחש פשוט תבדקו לפני את השטח, איפה מחפשים את המוצר שלכם, באיזה תאריכים מתעניינים בו, בחודשים שבהם יש היענות גדולה יותר למוצר שלכם מומלץ להשתמש בפרסום ממומן להגברת החשיפות ואף לבנות אסטרטגיית תוכן שתמשוך גולשים רלוונטיים לאתר.

אם ננסה לפשט את זה (תרתי משמע) אפשר להניח שחיפושים עבור בגדי ים יהיו נמוכים בחורף, לעומת עלייה משמעותית בקיץ, כך למשל אם תראו שהמוצר שלכם לא זוכה לכמות חיפושים גדולה באזור או זמן מסוים בהחלט ניתן לעשות מבצעים על מנת לעורר עניין ולהגדיל את המכירות – גוגל טרנדס הוא בהחלט כלי שיתן לכם אינדיקציה מצוינת לתחילת הקמפיין.

 

Buzzsumo  – אתר מצוין לגילוי מגמות ו-"מה שחם ברשת", השימוש בו בדיוק כמו גוגל טרנדס הוא פשוט וקל עבור כל משתמש, מה שכן על מנת להרחיב אופציות צריך לשלם בעבורו.

האתר בעצם מציג עבורך את השיתופים הפופולאריים ביותר עבור מה שהקלדת בשורת החיפושים, החיפוש נערך במדיות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, ופינטרסט.

זה למשל מה שמצאנו אחרי חיפוש של משחקי הכס, שניים מכוכבי הסדרה מתחתנים במציאות, עם כמעט מיליון שיתופים רק בפייסבוק, בהחלט מעורר עניין. וכך בכל קמפיין שלכם וזה לא משנה אם אתם יוצרים תוכן לאתר, כותבים קופי לעמוד נחיתה או בעיצומה של בניית אסטרטגיית תוכן, תמיד תוכלו להציץ ולראות מה חם ורלוונטי עבורכם, למה אנשים מגיבים, מה אנשים משתפים וכך לפעול בהתאם לצרכים שלכם.

 

אפשרות נוספת היא לבדוק מי הם "המשפיענים" הכי גדולים בתחום שלכם, אלו התוצאות למשל בחיפוש אחר משפיעני ספורט, אותם עמודים זוכים לכמויות אדירות של טראפיק ועוקבים, ניתן גם לראות את אחוזי האינטראקציה וזה בהחלט שימושי עבורכם.

 

זה לא משנה כמה יצירתי אתה וכמה אתה טוב במה שאתה עושה, על מנת ליצור תוכן רלוונטי ומוצלח תמיד צריך להיות עם היד על הדופק ומעודכנים בכל מה שחדש, רק כך תוכל להקדים את המתחרים שלך ולהיות צעד אחד לפני כולם.

 

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *