, , ,

איך בונים קמפיין בפייסבוק עם סט מודעות?

אהבתם? שתפו!

לא מזמן עברנו את פסח ושאלנו מה נשתנה?  אז כמובן שצוקי היהודי היקר דאג לשינוי משמעותי במבנה של קמפיינים בפייסבוק בחודש מרץ האחרון כשהכניס רובד נוסף לכל קמפיין פייסבוק – סט מודעות.

למי שמנהל קמפיינים בגוגל אדוורדס, השינוי נראה הגיוני, שכן עד השינוי המבנה של קמפיין בפייסבוק היה בנוי בסה"כ מהיכולת להקים קמפיין ותחתיו לבנות מודעות שונות עם קריאייטיב שונה.

כך, אם רצינו להגדיל קהל יעד שונה ולהגדיר תקציבים שונים לכל קהל יעד – היינו צריכים לפתוח קמפיינים שונים.

העידן החדש – סט מודעות

סט מודעות נכנס בדיוק במקום בו היה קמפיין בעבר.  כך, סט מודעות נועד לאפשר לנו לפלח ולהתמקד בקהלי יעד שונים – כך שכל קהל יעד יקבל תקציב שונה ותזמון שונה למודעות.

facebook-campaign-structure

.

אגב, למי מכם שמנהל קמפיינים בגוגל אדוורדס, מבחין שעדיין יש שינוי גדול בין הפלטפורמות, כאשר הגדרות התקציב ותזמון המודעות נעשות בגוגל עדיין ברמת הקמפיין, כשקבוצות המודעות מיועדות להתמקדות במילות מפתח שונות.

מה שדומה כאן, הוא שגם סט מודעות, בדומה לקבוצות מודעות בגוגל, נועדו לטרגט קהלי יעד שונים וכך לאפשר לנו יכולת מדידה טובה יותר מה מביא לנו יותר המרות – בגוגל המדידה נעשית על מילות מפתח, בפייסבוק על הגדרות הפילוח שמתאפשרות לנו בפייסבוק.

כעת לאחר שהבנו מה השינוי, נעבור שלב אחר שלב בהקמת קמפיין בפייסבוק עם סט מודעות.

שלב ראשון בהקמת קמפיין בפייסבוק: הגדרת מטרה

בפייסבוק הכל מתחיל מהשאלה מהי מטרת הקמפיין.  החלק הזה מאוד קל ואינטואיטיבי.  אחרי שאנחנו נכנסים ל- Ads manager בפייסבוק (כנראה שעכשיו ימוקם תחת הביזנס מנג'ר אצלכם)

עלינו ליצור מודעה חדשה.

יצירת מודעה בפייסבוק

כעת עלינו להגדיר את מטרת הקמפיין מתוך האפשרויות המוצעות לנו מפייסבוק.  שימו לב שההגדרה כאן נעשית לפי איזו תוצאה תרצו לקבל מהקמפיין.

האפשרויות:

הגדלת חשיפה ומודעות למותג שלכם:

  1. קידום פוסט מדף הפייסבוק שלכם
  2. הגדלת כמות הלייקים לדף הפייסבוק שלכם
  3. קידום לוקאלי – ברדיוס מסוים (טוב לעסקים קטנים שרוצים חשיפה באזור בית העסק שלהם)
  4. הגדלת חשיפה למותג

הגדלת החיבור ביניכם לבין קהל היעד – שלב השכנוע!

  1. קליקים לאתר – הגדלת תנועה לאתר (לקריאת תכנים)
  2. התקנות אפליקציות – למי שמעוניין לקדם הורדה של אפליקציה
  3. אירועים – קידום אירועים בפייסבוק
  4. הגדלת צפיות בסרטונים שאתם מעלים לפייסבוק
  5. מודעות לידים ישירות בפייסבוק

המרות – להפוך גולשים ללקוחות:

  1. המרות באתר – הגדלת כמות גולשים שמבצעים פעולה מסוימת באתר.  מבוצע ע"י הטמעת פיקסל (קוד) בדף תודה באתר שלכם ומדידה כמה אנשים הגיעו אליו.  // לטעמי האופציה המומלצת לבעלי אתרי מכירות.
  2. מעורבות עם אפליקציות – יצירת מודעות שיגדילו את כמות המשתמשים שנחשפת לאפליקציה שלי – הצגת פעילות של משתמשים באפליקציה לחבריהם וכד'.
  3. קופונים / Offer claims – קידום קופון שיצרתם בדף הפייסבוק שלכם.
  4. רימרקטינג לרכישת מוצרים באתרי מסחר (איקומרס)

יש לבחור מטרת קמפיין בפייסבוק

 .

שלב 2: יצירת מודעות

לכל סוג מודעה יש תהליך מובנה אחר ליצירה.  יש גם הבדלים בגדלים בין התמונות של המודעות השונות – תוכלו לראות אינפוגרפיקה עם כל הגדלים בפוסט הבא

גודל אופטימאלי למרבית המודעות/תמונות שיופיעו בניוזפיד: 1200X628 px.

.

כעת עלינו ליצור את המודעות השונות.

שימו לב שעלינו לבחור בשלב ראשוני איפה אנו רוצים שהמודעות יופיעו:

ניתן לקבוע האם אנחנו רוצים שהמודעות יופיעו גם בניוזפיד של מחשבים (לשם כך עליכם לחבר את המודעה לדף פייסבוק כלשהו שאתם מוגדרים בו Admin – בתמונה ניתן לראות ששייכתי את המודעה לדף של AD  תוכן ומדיה).  שימו לב שעל אף שהמודעה בכלל מיועדת לקדם תנועה לאתר (כלומר כל גולש שיקליק על המודעה יופנה לאתר) – עדיין אם נרצה שזה יופיע בניוזפיד, זה חייב להיות מקושר לדף פייסבוק כלשהו.

מלבד האפשרות שהמודעה תופיע בניוזפיד, נוכל גם לקבוע האם אנו רוצים שהמודעה תופיע במובייל ובתפריט מודעות הצד של פייסבוק.

בנוסף נוכל להגדיר כיצד תיראה המודעה:

טקסט כותרת (עד 25 תווים),  טקסט מודעה (עד 90 תווים) וכפתור הנעה לפעולה לאתר שניתן לבחור מרשימה כמו Shop now או Book now למשל (למי שיש ממשק פייסבוק בעברית יופיעו כפתורים בעברית).

 יצירת מודעה בקמפיין פייסבוק 2

.

שלב 3: פילוח קהל יעד שייחשף למודעה

יכולות הפילוח של פייסבוק מגוונות ומקיפות ואפשר ליצור מגוון פילוחים לקהלי יעד שונים שנותנים מלחמה אמיתית ליכולות הפילוח של גוגל.  בעוד גוגל מתמקד בקהלי יעד שונים בעיקר לפי מילות מפתח ברשת החיפוש – רשת המדיה של גוגל הייתה שמחה לקבל את יכולות הפילוח של פייסבוק.

יכולות הפילוח של פייסבוק נותנות לנו אפשרות למקד לפי:

6

  • מיקום – בארץ, בעולם, לפי ערים (בארץ פילוח לפי ערים לא תמיד מדויק, כי לא כולם רושמים איפה הם גרים – במיוחד אם הם גרים במקום לא מוכר ומרוחק).
  • מין (זכר/נקבה)
  • טווח גילאים
  • שפות – לא מדויק. פייסבוק לוקחים נתון זה גם לפי שפת ממשק המשתמש ולא רק לפי השפה בה אנו כותבים..
  • הגדרות מתקדמות: 
  • פילוח לפי מצב מערכת יחסים – גברים שמתעניינים בגברים / נשים וכן הלאה.  אירוסין / נישואין / רווקים / גרושים (שימו לב שלא ניתן להגדיר אלמנה למשל).
  • השכלה –  ניתן לפלח לפי מקצועות לימוד, שנות לימוד, ניתן לפלח סטודנטים / תלמידי תיכון ועוד…   להערכתי לא כל כך מדויק בשל העובדה שמרבית המשתמשים לא מזינים מידע זה על עצמם.
  • מקום עבודה – אפשר לפלח אנשים שעובדים בחברה מסוימת – למשל עובדים ב"טבע" (כל עוד ציינו זאת בפרופיל הפייסבוק שלהם).  ניתן לטרגט גם לפי תפקיד בארגון.  יש כאן ניסיון של פייסבוק לקרוא תיגר על יכולות הפילוח המתקדמות שיש בלינקדאין.
  • הורים – כולל אפשרות לפלח להורים לילדים בגילאים מסוימים (שוב אני בספק כמה זה מדויק, אך שווה לנסות)
  • פילוח קהל לפי מועדים מסוימים – למשל לפני ימי הולדת, אנשים שרק התחתנו / שרק התארסו, אנשים שגרים רחוק מהבית, אנשים שהתחילו עבודה חדשה, אנשים שנמצאים במערכת יחסים מרחוק, אנשים שעברו דירה לאחרונה ועוד..

 

  • Interests – תחומי עניין: פילוח קהל היעד לפי הנושאים שמעניינים אותו בפייסבוק.  למשל:  דפים שהמשתמש עשה להם לייק, אנשים שמתעניינים בספורט, טכנולוגיה וכן הלאה.   שימו לב שתחת כל קטגוריה יש גם תתי קטגוריות (אפשר ללחוץ על החץ הקטן שנמצא בצד שמאל).  למשל אפשר לטרגט אנשים שאוהבים סרטים ובתוך זה למקד לאנשים שאוהבים סרטי פעולה.  הגדרות הפילוח של Interests עובד בצורה של "או".  למשל או אנשים שאוהבים סרטי פעולה או אנשים שאוהבים כדורגל.7

  • Behaviors: פונקציה חדשה יחסית שמאפשרת לטרגט קהלי יעד לפי הרגלי קנייה שלהם.  כרגע רלוונטי יותר למשתמשים בארה"ב וגם כאן לדעתי לא מדויק כל כך, אך סביר שהיכולות ישתפרו בעתיד.  בנוסף ניתן לטרגט כאן אנשים שמשתמשים במכשירי מובייל שונים וניתן לטרגט גם משתמשים לפי הרגלי הטיולים והנסיעות שלהם – למשל אנשים שכרגע בטיול או מתכננים טיול, אנשים שהשתמשו באפליקציה כלשהי של טיולים בתקופה האחרונה ועוד..

פילוח קהל יעד בפייסבוק - behaviors

  • Connections  / אנשי קשר: אפשרות פילוח נוספת לפי אנשי קשר שעשו לייק לדף מסוים, אנשים שחבריהם עשו לייק לדף מסוים. אפשר גם לעשות Exclude ולהוציא אנשים מסוימים מהאפשרות להיחשף למודעה זו – למשל כל מי שכבר עשה לייק לדף שלי..

למידע נוסף בנושא פילוח קמפיינים בפייסבוק – קראו את הפוסט של ינקו

שלב 4: הגדרות Ad sets  ובחירת שם לקמפיין

 campaign and ad set

בשלב ראשון עלינו לבחור שם לקמפיין. ברירת המחדל היא כמובן שם הקמפיין שנקבע לפי ייעודו – למשל ad-media clicks to website.

אפשר לשנות את השם כמובן.

כעת יש לבחור שם גם ל- Ad set, כשגם כאן פייסבוק בוחרת לנו שם ברירת מחדל לפי קהל היעד שבחרנו (להזכירכם סט מודעות נועד בראש ובראשונה להגדרה של קהלי יעד שונים).

על מנת לשנות את שם הקמפיין, פשוט עלינו להקליק “change campaign” ולשנות לשם שיקל עלינו בניהול קמפיינים מרובים ובשליטה על קהלי היעד השונים.  שינוי שם סט המודעות מתאפשר בקלות בכתיבה של שם חדש במקום ברירת המחדל.

שימו לב שבשלב זה אנו קובעים לאיזה קמפיין ישויך סט המודעות. בהקלקה על Change campaign, ניתן לבחור האם סט המודעות שנוצר ישמש עבור קמפיין חדש או שיצורף לקמפיין קיים.

קביעת קמפיין אליו ישויך סט מודעות

כעת יש להגדיר כמובן את הזמנים בהם יפעל הקמפיין.

בשלב זה עלינו להגדיר את התקציב שלנו עבור סט המודעות הנוכחי – לפי תקציב יומי או תקציב למשך כלל הפעילות של אותו סט מודעות.

 bidding and pricing

טיפ אחרון: תסתכלו כל הזמן כמה קהל יעד עתיד להיחשף למודעות שלכם – לאחר כל הגדרות הפילוח.

 הגדרת קהל יעד סופי

שלב 5: Bidding and pricing:

איפה הכסף?  כמובן שבסופו של כל תהליך יצירת מודעות וקמפיין מגיע השלב של הכסף. . בשלב זה עלינו לקבוע לפי איזה מודל תשלום אנו רוצים שהמודעות שלנו יוצגו.

ניתן לבחור מבין 2 אפשרויות:

Bid for clicks – למי שמעוניין ביותר הקלקות שיניבו תנועה לדף נחיתה / לאתר שלו.

Bid for impressions: מיועד בעיקר לקמפיינים של חשיפה.

מן הסתם את ה- ROI של קמפיינים של חשיפה קשה יותר למדוד..

כעת יש לקבוע את מודל התשלום:

האם אנו רוצים שפייסבוק תקבע באופן אוטומטי את גובה הביד על מנת שנקבל יותר קליקים או אפשרות שנייה לפיה אנו רוצים לקבוע ולנהל באופן ידני את הצעת המחיר לכל קליק.

זהו סיימתם להקים קמפיין.  עכשיו רק נותר לבדוק אותו כל יום ולראות האם הוא נותן את התוצאות הרצויות.

מה היתרונות של המבנה החדש של קמפיינים בפייסבוק?

במבנה הקודם פייסבוק ביצע אופטימיזציה לכל קמפיין – כך שמודעות שקיבלו יותר אינטראקציה הוצגו יותר.  הבעיה היא שכל מודעה פילחה קהל יעד שונה וכך נוצר מצב שקהלים שונים כלל לא נחשפו למודעות.

כמובן שהיה ניתן לפתור זאת על ידי יצירה של קמפיינים שונים לקהלי יעד שונים – מה שסיבך את העבודה.

כעת האופטימיזציה מבוצעת לפי Ad sets מה שמאפשר לנו לראות בקלות כיצד כל קהל יעד מגיב למודעות שלנו.

כעת במקום שכל קמפיין יתמקד בקהל יעד שונה – כל קמפיין מתמקד במטרה שונה , כשכל סט מודעות מפלח את המטרה לקהלי יעד שונים.

למשל נניח שאני רוצה לקדם את התנועה לקטגוריית מוצרים ספציפית באתר שלי – אני אוכל ליצור קמפיין לטובת הנושא, כשבתוכו אצור סט מודעות אחד לקהל שכבר היה באתר שלי וקנה מאותה קטגוריה, וסט מודעות נוסף לקהל שנמצא ברשימת התפוצה שלי.

אפשר כמובן לשלב כאן את יכולות הפרסום ברימרקטינג – מה שייצור פרסום ממוקד וטוב יותר.

עוד על שיווק בפייסבוק

אהבתם? שתפו!
9 תגובות
  1. עופר
    עופר says:

    מאמר מצויין !

    תודה רבה על שיתוף הידע. האם לאחר העלאת הקמפיין לאוויר, קיימת אפשרות לשנות את גובה ה- Cost per click ? אם כן, כיצד ?

    תודה רבה,
    עופר.

    הגב
  2. מיכל
    מיכל says:

    שלום,

    הקמתי קמפיין בפייסבוק ובads manager רשום לי שהמודעה not delivering, קמפיין is of ועשיתי כל מה שאמרת. מה לא בסדר?

    תודה,
    מיכל

    הגב

קישורים & פינגים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *