הפונטים שבהם אתם משתמשים אומרים עליכם הרבה – וגם על המותג שלכם. הם עושים זאת על ידי העברת מסרים ועירור של רגשות בקרב הקוראים. אם אתם בונים מותג חדש, בחירת הפונטים היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי והפן הפונקציונאלי שלו. כדאי לחשוב אילו מסרים תרצו להעביר, איזה מותג תרצו לבנות ומי הם הקהלים שלו – וכיצד תוכלו לצוד את העין ואת הרגש שלהם. המילים הבאות יעזרו לכם לבנות את המותג שלכם טוב יותר באמצעות בחירה נכונה ואסטרטגית של פונטים.
להתחשב בפונטים הקיימים
במידה והמותג הקיים כבר משתמש בפונטים מסוימים – כדאי להשתמש באותם פונטים או לשאוף להשתמש בפונטים שדומה להם. יש חשיבות רבה לשמירה על עקביות בכל התכנים הדיגיטליים והמודפסים שלכם. מותג זקוק ל-DNA ברור ואחיד, אחרת הוא לא יהיה זכיר בקרב הקהל, והפונטים שבהם הוא משתמש מהווים חלק מהותי בכך.
לבנות תדמית ואישיות למותג
במידה והמותג שלכם חדש מהניילונים, ואתם עדיין עובדים על יצירת תדמית ברורה עבורו, זה המקום שלכם להשקיע מחשבה בבחירה ראשונית של פונטים שצפויים ללוות אותו לכל אורך חייו. על מנת לעשות זאת, יש לחשוב על האישיות של המותג העתידי שלכם. זה הזמן להאניש את המותג – אילו תכונות אופי אתם מעוניינים להעניק לו? האם הוא קלאסי או חדשני? חצוף או שמרני? היתולי או רציני? מיינסטרימי או אנדר-גראונד אלטרנטיבי? וינטאג' או מודרני? לאחר שבניתם באופן רעיוני את האישיות של המותג, ניתן לגשת לבחור לו פונטים בעברית .
להעביר רגשות ומסרים
לכל תוכן מילולי יש את היכולת להעביר רגשות ומסרים. מלבד בחירת המילים עצמן, שלהן יש כמובן חשיבות אדירה, גם לבחירת הפונט יש השפעה. חישבו אילו מסרים תרצו להעביר לקוראים שלכם ואילו רגשות תרצו לעורר בהם במהלך הגלישה והקריאה באתר. לאחר מכן, כאשר תיגשו לבחור פונטים בעברית, תוכלו להשתמש בתובנות הללו על מנת לבצע בחירה טובה ומדויקת יותר. שיווק מתבסס במידה רבה על פסיכולוגיה והעברת מסרים תת-הכרתיים – וכדאי לדעת כיצד להשתמש בכך לטובת ההצלחה של המותג שלכם.
לא לשכוח את קהלי היעד
אחד הכללים החשובים ביותר בפרסום הוא לזכור מי הוא האדם שייחשף אליו בסופו של דבר. באותה מידה שצריך להתאים את הפונטים לערכי המותג, יש להתחשב בקהלי היעד המרכזיים שלכם, ולבחור את הפונטים שמתאימים להם. חשבו אילו פונטים ידברו אליהם, יעוררו בהם רגש ויניעו אותם לפעולה. אנשים מתחברים למותגים מסוימים בגלל שהם מרגישים שהם מייצגים אותם, בגלל שהם מזדהים איתם – או לכל הפחות שואפים להזדהות איתם. אם אתם מבינים מי קהל היעד שלכם, כיצד הוא מדובר ומה הוא אוהב – הפונטים שתבחרו יפתחו לכם צוהר דרכו תוכלו להגיע אליו.
פונט בלעדי משלכם
מלבד האפשרות להשתמש בפונט קיים, בין אם הוא פונט חינמי או פונט בתשלום, עומדת בפניכם גם האפשרות לבנות ולעצב למותג שלכם פונט חדש ובלעדי משלו – פונט שאין לאף אדם או גורם אחר. לצורך כך יש לפנות למעצבים ולחברות שעוסקים בכך. כמובן שלתוך הפונט הזה צריך ליצוק את כל מה שהזכרנו כאן. פונט בלעדי משלכם, כל עוד הוא מתאים למותג ולקהל, יכול לבדל אתכם ולהיות מזוהה עם המותג שלכם – ובהחלט כדאי לכם לשקול את האפשרות הזאת.