לבנות מותג מצליח באמצעות בחירה טובה של פונטים

צוות האתר

יולי 21, 2019

הפונטים שבהם אתם משתמשים אומרים עליכם הרבה – וגם על המותג שלכם. הם עושים זאת על ידי העברת מסרים ועירור של רגשות בקרב הקוראים. אם אתם בונים מותג חדש, בחירת הפונטים היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי והפן הפונקציונאלי שלו. כדאי לחשוב אילו מסרים תרצו להעביר, איזה מותג תרצו לבנות ומי הם הקהלים שלו – וכיצד תוכלו לצוד את העין ואת הרגש שלהם. המילים הבאות יעזרו לכם לבנות את המותג שלכם טוב יותר באמצעות בחירה נכונה ואסטרטגית של פונטים.

להתחשב בפונטים הקיימים

במידה והמותג הקיים כבר משתמש בפונטים מסוימים – כדאי להשתמש באותם פונטים או לשאוף להשתמש בפונטים שדומה להם. יש חשיבות רבה לשמירה על עקביות בכל התכנים הדיגיטליים והמודפסים שלכם. מותג זקוק ל-DNA ברור ואחיד, אחרת הוא לא יהיה זכיר בקרב הקהל, והפונטים שבהם הוא משתמש מהווים חלק מהותי בכך.

לבנות תדמית ואישיות למותג

במידה והמותג שלכם חדש מהניילונים, ואתם עדיין עובדים על יצירת תדמית ברורה עבורו, זה המקום שלכם להשקיע מחשבה בבחירה ראשונית של פונטים שצפויים ללוות אותו לכל אורך חייו. על מנת לעשות זאת, יש לחשוב על האישיות של המותג העתידי שלכם. זה הזמן להאניש את המותג – אילו תכונות אופי אתם מעוניינים להעניק לו? האם הוא קלאסי או חדשני? חצוף או שמרני? היתולי או רציני? מיינסטרימי או אנדר-גראונד אלטרנטיבי? וינטאג' או מודרני? לאחר שבניתם באופן רעיוני את האישיות של המותג, ניתן לגשת לבחור לו פונטים בעברית .

להעביר רגשות ומסרים

לכל תוכן מילולי יש את היכולת להעביר רגשות ומסרים. מלבד בחירת המילים עצמן, שלהן יש כמובן חשיבות אדירה, גם לבחירת הפונט יש השפעה. חישבו אילו מסרים תרצו להעביר לקוראים שלכם ואילו רגשות תרצו לעורר בהם במהלך הגלישה והקריאה באתר. לאחר מכן, כאשר תיגשו לבחור פונטים בעברית, תוכלו להשתמש בתובנות הללו על מנת לבצע בחירה טובה ומדויקת יותר. שיווק מתבסס במידה רבה על פסיכולוגיה והעברת מסרים תת-הכרתיים – וכדאי לדעת כיצד להשתמש בכך לטובת ההצלחה של המותג שלכם.

 

לא לשכוח את קהלי היעד

אחד הכללים החשובים ביותר בפרסום הוא לזכור מי הוא האדם שייחשף אליו בסופו של דבר.  באותה מידה שצריך להתאים את הפונטים לערכי המותג, יש להתחשב בקהלי היעד המרכזיים שלכם, ולבחור את הפונטים שמתאימים להם. חשבו אילו פונטים ידברו אליהם, יעוררו בהם רגש ויניעו אותם לפעולה. אנשים מתחברים למותגים מסוימים בגלל שהם מרגישים שהם מייצגים אותם, בגלל שהם מזדהים איתם – או לכל הפחות שואפים להזדהות איתם. אם אתם מבינים מי קהל היעד שלכם, כיצד הוא מדובר ומה הוא אוהב – הפונטים שתבחרו יפתחו לכם צוהר דרכו תוכלו להגיע אליו.

פונט בלעדי משלכם

מלבד האפשרות להשתמש בפונט קיים, בין אם הוא פונט חינמי או פונט בתשלום, עומדת בפניכם גם האפשרות לבנות ולעצב למותג שלכם פונט חדש ובלעדי משלו – פונט שאין לאף אדם או גורם אחר. לצורך כך יש לפנות למעצבים ולחברות שעוסקים בכך. כמובן שלתוך הפונט הזה צריך ליצוק את כל מה שהזכרנו כאן. פונט בלעדי משלכם, כל עוד הוא מתאים למותג ולקהל, יכול לבדל אתכם ולהיות מזוהה עם המותג שלכם – ובהחלט כדאי לכם לשקול את האפשרות הזאת.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים