השאלון של גוגל – איך תדעו אם התוכן באתר שלכם טוב?

אנידור חקק

אפריל 13, 2012

גוגל נוהגת לעדכן באופן שוטף את האלגוריתם שלה על מנת לייצר תוצאות חיפוש טובות ורלוונטיות יותר לגולשים.   אחת המלחמות הגדולות של גוגל היא נגד האתרים שאינם מספקים תכנים בעלי ערך לגולשים ולמעשה אינם התוצאה הטובה ביותר לשאילתות החיפוש של הגולשים.

במסגרת העדכון המקיף של גוגל פנדה שנלחם בחוות התוכן ובאתרים בעלי תוכן גרוע, גוגל פרסמה שאלון בבלוג שלה, בו היא מציעה לאתרים לבדוק האם התכנים באתר שלהם עונים על הגדרות החיפוש של גוגל.   עמידה בשאלון זה תבטיח לכם דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

כמו כן תוכלו לקרוא את התרגום שלנו למסמך דירוג האתרים הסודי של גוגל שדלף החוצה בשלהי 2011.

להלן השאלון דרכו תוכלו לקבוע האם התוכן באתר שלכם טוב:

  1.  האם המידע שמופיע במאמר נראה לכם אמין, כזה שניתן לסמוך עליו?
  2.  האם המאמר נכתב על ידי מומחה ו/או אדם שנחשב למקצועי בתחום או שמדובר  
     בכותב לא מוכר בתחום?
  3.  האם האתר מכיל תוכן מועתק או שמכיל מספר דפים בעלי תוכן דומה שמתמקד  
     במילות מפתח שונות?
  4.  האם היית מרגיש בנוח לתת את פרטי האשראי שלך לרכישה באתר זה?
  5.  האם המאמר מכיל שגיאות כתיב או טעויות במידע המוצג בו?
  6.  האם נושאי המאמרים באתר עשויים לעניין את הגולשים או שמדובר בנושאים שמותאמים לשאילתות חיפוש פופולאריות בלבד?   (הערה: אין כל רע בדפי נחיתה באתר שמכילים את מילות המפתח הפופולאריות בתחום – אך לא רק, יש לייצר גם תכנים שתורמים ערך ואינם נועדו דווקא לקידום מילות מפתח.  א.ח)
  7. האם במאמר זה יש תוכן מקורי?  מידע מקורי / טבלאות ונתוני מחקר מקוריים?
  8. האם מאמר זה נותן ערך מוסף איכותי לעומת מאמרים מתחרים באותו נושא בתוצאות החיפוש?
  9. האם היית משתף מידע זה?  ממליץ עליו / עושה לו Like?
  10. האם המאמר מכיל יותר מדי פרסומות שמפריעות לקריאה השוטפת שלו?

אם עקבתם אחרי כל השאלות, וודאי כבר הבנתם שהדברים הכי חשובים בתוכן באתר שלנו הם איכות ומקוריות של התכנים ומתן ערך מוסף אמיתי לגולשים.   ענו על שאלות אלה וודאו שהתכנים באתר שלכם נותנים מענה ראוי להן.  במידה ולא, מומלץ לכם להשקיע זמן ולשפר את התכנים או אפילו לכתוב אותם מחדש.

אחת השאלות שהולכות ותופסות יותר נקודות בדירוג האתר שלנו היא שאלה 9 – האם הייתם משתפים את התוכן.  כוחו של שיווק במדיה חברתית עולה מיום ליום ואחד המדדים לאיכות של תוכן באתר היא כמות השיתופים שהוא זוכה במדיה החברתית.

חשיבותו של תוכן באתר אינטרנט גדולה מאוד ויש לו השפעה מהותית על קידום האתר שלכם בגוגל.    על מנת לבנות אתר עם תוכן טוב, קודם כל יש לבנות היררכיית תוכן שתעזור לגוגל להבין מהן מילות המפתח החשובות לקידום באתר.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

כתיבת תוכן

אוקטובר 29, 2024

מדריך כתיבת תוכן B2B

אוקטובר 28, 2024

מחקר, ניתוח קבצים ומידע בעזרת NotebookLM – העוזר האישי החדש והחכם של גוגל

ספטמבר 17, 2024

אימון מודל LORA עצמי במודל FLUX ליצירת תמונות ריאליסטיות

כתיבת תוכן

יולי 30, 2024

רעיונות ליצירת תוכן איכותי באתר

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה