גוגל נוהגת לעדכן באופן שוטף את האלגוריתם שלה על מנת לייצר תוצאות חיפוש טובות ורלוונטיות יותר לגולשים. אחת המלחמות הגדולות של גוגל היא נגד האתרים שאינם מספקים תכנים בעלי ערך לגולשים ולמעשה אינם התוצאה הטובה ביותר לשאילתות החיפוש של הגולשים.
במסגרת העדכון המקיף של גוגל פנדה שנלחם בחוות התוכן ובאתרים בעלי תוכן גרוע, גוגל פרסמה שאלון בבלוג שלה, בו היא מציעה לאתרים לבדוק האם התכנים באתר שלהם עונים על הגדרות החיפוש של גוגל. עמידה בשאלון זה תבטיח לכם דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.
כמו כן תוכלו לקרוא את התרגום שלנו למסמך דירוג האתרים הסודי של גוגל שדלף החוצה בשלהי 2011.
להלן השאלון דרכו תוכלו לקבוע האם התוכן באתר שלכם טוב:
- האם המידע שמופיע במאמר נראה לכם אמין, כזה שניתן לסמוך עליו?
- האם המאמר נכתב על ידי מומחה ו/או אדם שנחשב למקצועי בתחום או שמדובר
בכותב לא מוכר בתחום? - האם האתר מכיל תוכן מועתק או שמכיל מספר דפים בעלי תוכן דומה שמתמקד
במילות מפתח שונות? - האם היית מרגיש בנוח לתת את פרטי האשראי שלך לרכישה באתר זה?
- האם המאמר מכיל שגיאות כתיב או טעויות במידע המוצג בו?
- האם נושאי המאמרים באתר עשויים לעניין את הגולשים או שמדובר בנושאים שמותאמים לשאילתות חיפוש פופולאריות בלבד? (הערה: אין כל רע בדפי נחיתה באתר שמכילים את מילות המפתח הפופולאריות בתחום – אך לא רק, יש לייצר גם תכנים שתורמים ערך ואינם נועדו דווקא לקידום מילות מפתח. א.ח)
- האם במאמר זה יש תוכן מקורי? מידע מקורי / טבלאות ונתוני מחקר מקוריים?
- האם מאמר זה נותן ערך מוסף איכותי לעומת מאמרים מתחרים באותו נושא בתוצאות החיפוש?
- האם היית משתף מידע זה? ממליץ עליו / עושה לו Like?
- האם המאמר מכיל יותר מדי פרסומות שמפריעות לקריאה השוטפת שלו?
אם עקבתם אחרי כל השאלות, וודאי כבר הבנתם שהדברים הכי חשובים בתוכן באתר שלנו הם איכות ומקוריות של התכנים ומתן ערך מוסף אמיתי לגולשים. ענו על שאלות אלה וודאו שהתכנים באתר שלכם נותנים מענה ראוי להן. במידה ולא, מומלץ לכם להשקיע זמן ולשפר את התכנים או אפילו לכתוב אותם מחדש.
אחת השאלות שהולכות ותופסות יותר נקודות בדירוג האתר שלנו היא שאלה 9 – האם הייתם משתפים את התוכן. כוחו של שיווק במדיה חברתית עולה מיום ליום ואחד המדדים לאיכות של תוכן באתר היא כמות השיתופים שהוא זוכה במדיה החברתית.
חשיבותו של תוכן באתר אינטרנט גדולה מאוד ויש לו השפעה מהותית על קידום האתר שלכם בגוגל. על מנת לבנות אתר עם תוכן טוב, קודם כל יש לבנות היררכיית תוכן שתעזור לגוגל להבין מהן מילות המפתח החשובות לקידום באתר.