כבר שנים שקידום אתרים אורגני מוצג בכל מיני מדריכי "עשה זאת בעצמך" ברשת כמו משהו שמצופה מכם, בעלי האתרים, לעשות בעצמכם, כמו משהו שאם אתם מתקשים או נכשלים בו, משהו אצלכם לא בסדר.
אז בואו ונעזור לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם – אלה לא אתם שלא בסדר כאן.
נכון, בהתחלה, כשכל העניין הזה של קידום אתרים אורגני התחיל, היה קל מאד להשתלב בו, ומרבית בעלי האתרים אפילו הצליחו להשיג תוצאות יפות, מבלי להיעזר במקדמי אתרים מקצועיים. הטריק הזה עבד כמה שנים, עד שגוגל עלתה על זה שתכני האתרים נכתבים אך ורק למטרת הקידום האורגני במנוע החיפוש שלה, ומאותה נקודה בזמן, היא לא רק שהתחילה להרים את הרף שלה בכל עדכון שהוציאה, אלא גם התחילה לשנות את המיקום של הרף בכל פעם. כך שבעלי אתרים שאינם נעזרים בקידום מקצועי מוצאים את עצמם מנסים לטפס, פעם אחרי פעם, לראש תוצאות החיפוש, כשגוגל עצמה מפרקת להם את הסולם מתחת לרגליים.
הנה שתי עובדות חשובות על קידום אתרים בגוגל שאתם חייבים לזכור
העובדה הראשונה בהן, היא בכל שנה (כן, נחזור על זה – ב-כ-ל שנה!) האלגוריתם של גוגל מתעדכן בין 500 ל-600 פעמים. נכון, אתם קוראים על העדכונים הגדולים, המשמעותיים והחשובים שיוצאים, אלה שמחוללים את ה"רעש", אבל על העדכונים הקטנים יותר – לא. כך שגם אם אתם הולכים לישון בתחושה ש"הצליח" לכם להתברג בעמוד הראשון של התוצאות, לא בטוח שזה יהיה גם המצב מחר בבוקר, וכאמור, אפילו לא תבינו למה…
העובדה השנייה היא הבעייתיות המהותית של גוגל, שכאן הזמן להתעכב ולהסביר אותה שוב.
גוגל בנתה מנוע חיפוש שהמטרה שלו להפוך את חייהם של הגולשים האנושיים לנוחים יותר.
איך היא מעריכה את זה? פשוט מאד, באמצעות מכונות (שמן הסתם, אינן אנושיות, אבל מתיימרות לדעת, טוב יותר מכם, בעליהם האנושיים של האתרים, כיצד עליכם להתנהל מול הגולשים).
שמתם לב לפרדוקס?
נחזור על זה שוב – הבינה המלאכותית של גוגל היא זו ששומרת על כך שהאתר שלכם יהיה נוח ונגיש לבני אדם.
אז למה הקידום שלכם בגוגל לא ממש עובד כשאתם עושים אותו בעצמכם?
מן הסתם, הפרדוקס שהזכרנו, במיוחד בשפות שאינן אנגלית, גורם לכך, שלא מעט פעמים, תוכן מדהים שנכתב בכישרון רב, פשוט לא מצליח להתברג בתוצאות החיפוש, כי אין לו את "מה" שהמכונות של גוגל מחפשות בדיוק כרגע (זוכרים? 500-600 עדכונים בשנה).
בינינו?
נראה שלא רק שגוגל מפרקת לבעלי האתרים את שלבי הסולם מתחת לרגליים, היא גם מורחת עליהם גריז, שבמקרה הנדיר שתצליחו, איכשהו, לשים את הרגל על שלב, מיד גם תחליקו ממנו.
ברור לגמרי שעם כל הקומפלקס המורכב הזה מתמודדים גם מקדמי אתרים מקצועיים, אבל להם, בניגוד לכם, אנשי המקצוע בתחומים האחרים, יש כלים טובים יותר לעשות זאת,
כי, מה לעשות?
כל אחד ותחום ההתמחות שלו, לא?!