אם אתם מנסים למכור מוצר או שירות באינטרנט, כנראה שאתם עושים שימוש בדפי מכירה, הידועים גם בשם "דפי נחיתה". דף נחיתה, כשמו כן הוא, זהו בעצם דף שהגולש נוחת אליו לאחר שהוא מקליק על מודעה פרסומית בגוגל או בפייסבוק לרוב.
לכל דף נחיתה תהיה מטרה, בדרך כלל השארת פרטי התקשרות (ליד), הרשמה לתוכנה או רשימת תפוצה, קניית מוצר ועוד.
דגשים חשובים בכתיבת קופי שיווקי לדף נחיתה
על מנת לבנות דף נחיתה איכותי שיוביל לפניות ומכירות רבות, נדרש מצד אחד קופי שיווקי אטרקטיבי ומצד שני עיצוב מושך ומותאם למוצר. כמובן שצריך שהקופי והעיצוב יהיו גם בהתאמה למובייל.
כדי שנוכל לכתוב תוכן שיווקי לדף נחיתה, עלינו להבין בראש ובראשונה מיהו קהל היעד של המוצר, מה אנחנו מוכרים לו, כיצד המוצר נותן מענה לצורך של קהל היעד ואילו תועלות הוא מספק לו וכמובן התוכן צריך להכיל הנעה לפעולה שתוביל את הגולש לביצוע הפעולה הרצויה.
-
התמקדו בתועלות לגולש ולא במאפייני המוצר שלכם:
אחת הטעויות הבולטות של משווקים בעיצוב דפי נחיתה הוא הצורך שלהם להחמיא ולפרגן לעצמם במקום להתבונן על הצרכים של הגולש. הגולש מחפש פתרונות – הוא לא מחפש מוצרים. כיצד המוצר שלכם נותן מענה לבעיות והצרכים שלו?
-
אמון זה הדבר החשוב מכל
אל תפלו בדברים הקטנים. מספיקה שגיאת כתיב אחת קטנה בדף הנחיתה שלכם כדי למנוע מכל הגולשים שיגיעו לשם להשאיר את פרטי האשראי שלהם. בארץ כולנו חשדניים (והאמת, בצדק). אל תעזרו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לברוח.
לעוד דגשים חשובים על בניית אמון מול לקוחות
דגשים חשובים בעיצוב דפי נחיתה:
-
להפנות לדף בית של האתר או לדף נחיתה ייעודי?
דילמה מוכרת שכל מנהל קמפיין ובעל אתר נתקל בה – למה לעצב דף נחיתה אם אני יכול להפנות את הגולש לדף בית של האתר שלי? אז קודם כל במידה ומדובר בקמפיין לאתר מכירות (אתר איקומרס), אני בהחלט ממליץ להפנות את הגולשים לדפי מכירה ייעודיים פנימיים באתר. אך בכל מקרה אחר, אני חושב שהפניית הגולש לדף בית עשויה להיות בעייתית, לאור העובדה שדף הבית הוא כללי מדי ולא ממוקד במוצר / שירות הספציפי אותו אתם אתם מפרסמים במודעה. זה בדר"כ יכול להבריח את הגולשים ואף להוריד את ציון האיכות של הקמפיין שלכם.
-
דף נחיתה ארוך או קצר?
אחת הדילמות הידועות של משווקים היא האם לעצב דף נחיתה ארוך (טרנד די בולט בשנים האחרונות) או דף נחיתה קצר.
אינני בא לקבוע באופן חד משמעי (למרות שאני באופן אישי מתחבר יותר לעיצוב קצר וקולע) ובהחלט גם עיצוב של דף נחיתה ארוך יכול להיות אפקטיבי במקרים מסוימים (בעיניי, בעיקר במקרים בו נדרש לבנות אמון גדול ובמקרים בהם אנחנו מנסים לייצר מכירה כבר בפעם הראשונה שהגולש נחשף אלינו).
-
שימוש נכון בצבעים
לצבעים שונים יש השפעה שונה – אני מניח שזה היה נראה לכם מוזר אם דף נחיתה של עו"ד פלילי היה מעוצב בצבע ורוד למשל… אנשים משייכים משמעויות וקונטקסט שונה לצבעים שונים, למשל:
- צבע כחול – משדר אמון, אבטחה, בטיחות, שקט
- צבע ירוק – מתקשר לבריאות, מזל, טבע, כסף
- סגול / ורוד – מתקשר לקמפיינים של מוצרים לנשים, תינוקות, ילדים.
- צהוב – מסמל אופטימיות, משהו צעיר, קייצי
- שחור – צבע חזק ועוצמתי, מסמל תשוקה, עוצמה, תחכום אך עשוי גם לסמל משהו אפלולי
- אדום – מסמל אנרגיה, חום ואהבה אך עשוי לסמל גם דחיפות / אזהרה / סכנה.
- כתום – צבע אגרסיבי ובולט. לרוב משתמשים בו בכפתורי הנעה לפעולה.
דגש חשוב נוסף לגבי צבעים – באמצעות שימוש נכון בצבעים מנוגדים נוכל להבליט חלקים חשובים – כך למשל אם הדף ברקע לבן, הטופס התקשרות יהיה בצבע שחור והכפתור הנעה לפעולה יהיה בצבע כתום.
-
פחות טקסט , יותר ויזו'אל:
לגולשים אין כוח לחפירות. נסו להיות ממוקדים ולשלב יותר תמונות וסרטונים מאשר טקסטים. לא צריך לחזור על עצמכם יותר מדי פעמים, את הפלרטוטים תשאירו לאנשי המכירות. אחד האתגרים הגדולים של קופירייטרים הוא לכתוב טקסטים קצרים שמעבירים את המסר הרצוי ומניעים לפעולה.
-
אל תתנו לגולשים פתח יציאה:
דף הנחיתה שלכם הוא לא מקום שאתם רוצים שהגולש ייצא ממנו. ברגע ששילמתם להביא את הגולש (מקמפיין בגוגל או פייסבוק), הדבר האחרון שאתם רוצים לשים בדף הנחיתה שלכם זה קישור החוצה לדף הפייסבוק או לדפים אחרים באתר שלכם. זו בדיוק הדרך והפתח לגולש לברוח החוצה.
-
הנעה לפעולה:
הנעה לפעולה חייבת להיות ברורה ובולטת. הלקוח לא צריך להתאמץ להבין מה אתם רוצים שהוא יעשה. וכן, כמה שזה נשמע לכם מוזר אתם צריכים לרשום ללקוח מה אתם רוצים שהוא יעשה. זה יגדיל את כמות הפניות בעשרות אחוזים.
בנוסף, טופס ההתקשרות חייב להכיל מעט שדות – השתדלו לא להפריד בין שדה שם לשם משפחה למשל ובכל מקרה רצוי כמה שפחות שדות למילוי.
-
a/b testing:
שאף אחד לא יגיד לכם שיש נוסחה בדוקה להמרות. הנוסחה היחידה שאני מכיר בשיווק דיגיטלי היא לנסות עד שזה עובד. תנסו עיצובים שונים, תמונות שונות, קופי שונה – עד שתמצאו את התמהיל שמייצר את ההמרות הרבות והאיכותיות ביותר.
-
חלוקה נכונה לקהלים:
אי אפשר לשדר את אותו מסר לכל הקהלים. עליכם לחלק את הקהל שלכם לתתי קהלים ולמיקרו קמפיינים ולייצר לכל תת קהל את המסר המותאם עבורו.
-
למדוד!
אין דבר כזה קמפיין בדיגיטל בלי למדוד. כל היופי בדיגיטל היא היכולת למדוד כל דבר. המינימום זה להטמיע קוד מעקב המרות / פיקסל בדף תודה (או בכל שליחת טופס / רכישה) וכמובן קוד רימרקטינג לשיווק חוזר.