עשרת הדברות: "עשה ואל תעשה" כשמדובר בכתיבה ברשתות החברתיות

להלן עשרת הדברות: "עשה ואל תעשה"
כשמדובר בכתיבה ברשתות החברתיות- מה כדאי לכתוב וממה יש להימנע?

אנחנו חיים בעידן בו הכל מתפתח ורץ מהר מאוד, וכבר לא זוכרים איך נראתה המציאות שלנו לפני עידן הוואטצאפ, הפייסבוק… ורשתות חברתיות אחרות…
הרבה מהתנהלות שלנו היום היא דרך הרשתות החברתיות, אנחנו משקיעים זמן ניכר בהתקשרות דרך מדיות חברתיות חדשות.
עם הזמן נוכחנו לחשיבות הגדולה מאוד של הרשתות החברתיות –  בעיקר במהלך משבר הקורונה, כשהריחוק הפיזי אילץ אותנו להיעזר בהן באופן רצוף יומיומי לכל מטרת התקשרות.

במאמר זה אתייחס לנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם: הצורך לתקשר בצורה טובה עם קהל הלקוחות הוא חשוב ומשמעתי.
אם הנכם בעלי עסק ויש לכם אתר, דף או עמוד פייסבוק, בוודאי נתקלתם לא פעם בהודעות נאצה, גידופים והשפלות מצד לקוחות וקולגות. אז בואו ונדבר על נושא השימוש ברשתות החברתיות וכיצד הוא יועיל לכם ויעזור לכם ליצור מוניטין טוב- מה כדאי ומה לא כדאי לעשות וכיצד לנהוג בשיח ברשתות החברתיות?
אנחנו חיים בעולם מאוד תזזיתי ומהיר ולפעמים בלי לשיים לב אנחנו עונים לא יפה ופוגעים, מגדפים, משפילים, וזה ממש לא צריך להגיע למקום הזה – אפשר וגם צריך ואפשרי להתנהל ברשת החברתית בצורה מכבדת וטובה. החיים שלנו נהיים יותר ויותר מטווחים על ידי רשתות חברתיות.

בעלי עסק? כך תכתבו תוכן שיווקי-

אז להלן עשרת הדברות לשיח ברשתות עם לקוחות ובכלל;

1.סעיף זה נוגע גם בכם וגם בעסק שלכם. ספרו את הסיפור האישי שלכם, ודברו על עצמכם תמיד מנקודת המבט האישית שלכם.
ספרו על ייחודיות העסק שלכם והסיפור שמאחוריו ואז יותר אנשים יצליחו להתחבר לסיפור שלכם.
2.אל תלכלכו- מאמינים בקארמה?, הימנעו מרכילות בעיקר ברשתות החברתיות, אל תפיצו שמעות. אל תפיצו ביקורות שליליות על עסק אחר.
הימנעו מלדבר עם גורם אחד על גורם שלישי , כתבו והתייחסו ישירות ללקוח ולא דרך גורם שלישי.
3.היו כנים, אמיתיים וישרים- לא נוכלים!! אותנטיות זהו שם המשחק, מה שאמיתי ויוצא מהקרביים שלכם הוא מה שבסוף עובד.
4.היו קשובים!- מי לא מכיר את האמרה הידועה: "הלקוח תמיד צודק?", אז בדיוק זה, גם אם מתקבלת עליכם ביקורת נוראית, או נתקפתם ברמה האישית, נשמו עמוק ואל תסחפו להשיב בצורה נוקבת.
5.הימנעו משיפוטיות. הרימו בצורה רגישה ועם הרבה טאקט למי שאתם רוצים בקרבתו.
6.אל תענו בהודעה גנרית – זו טענה שמופנת הרבה לחברות הגדולות, שהם עונים בצורה לקונית על טענות כלפיהם. בסגנון "תודה שפנית עלינו", נכון, זה מעצבן הרבה פעמים לקבל ביקורות אבל עדיף להגיב אליהן, בעיקר כשמדובר על רשתות חברתיות שמגדילות את החשיפה.
7.נסו לא להכליל- לא להגיד משפטים כמו :כולכם חושבים ככה או אחרת, "כל השמאלנים/המזרחים/האשכנזים/הטבעוניים האלה"- הימנעו משיח מכליל.
8.ככלל, הימנעו משיח פוליטי בהקשר לעסקים קטנים- רוב הזמן זה יביא אנשים לחשוב עליכם בשחור ולבן; עדיף להימנע מלחשוף את דעתכם הפוליטית אם אין לכם שאיפות להתעסק בתחום הזה.
9.היו תמיד מוכנים ללמוד, כשאתם כותבים פוסט או כתבה או אפילו תגובה למישהו אחר, תמיד תהיו פתוחים לקבל ביקורת על מה שכתבתם כי הלמידה נעשית דרך שאילתות ושאלות. ידע הוא כוח, וככל שתרצו לדעת יותר ותשאלו יותר, כך תבינו יותר. שתפו פוסטים, הגיבו – וצרו קשר, כך תלמדו המון.
10.כתבו בכבוד ואל תשברו את הכלים, הימנעו מפוסטים מתלהמים, הם אולי יעלו לכם את מידת החשיפה בטווח הקצר אבל בטווח הארוך הם יגרמו לנזק.

אלו היו עשרת הדברות שלי לקופירייטינג טוב ולכתיבת תוכן חיובית לעסק שלכם ובכלל.

תהיו חיוביים – טוב מביא טוב(:

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *