עשרת הדברות: כתיבה ברשתות החברתיות

רויטל רפאלי

אפריל 26, 2021

להלן עשרת הדברות: "עשה ואל תעשה"
כשמדובר בכתיבה ברשתות החברתיות– מה כדאי לכתוב וממה יש להימנע?

אנחנו חיים בעידן בו הכל מתפתח ורץ מהר מאוד, וכבר לא זוכרים איך נראתה המציאות שלנו לפני עידן הוואטצאפ, הפייסבוק… ורשתות חברתיות אחרות…
הרבה מהתנהלות שלנו היום היא דרך הרשתות החברתיות, אנחנו משקיעים זמן ניכר בהתקשרות דרך מדיות חברתיות חדשות.
עם הזמן נוכחנו לחשיבות הגדולה מאוד של הרשתות החברתיות –  בעיקר במהלך משבר הקורונה, כשהריחוק הפיזי אילץ אותנו להיעזר בהן באופן רצוף יומיומי לכל מטרת התקשרות.

במאמר זה אתייחס לנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם: הצורך לתקשר בצורה טובה עם קהל הלקוחות הוא חשוב ומשמעתי.
אם הנכם בעלי עסק ויש לכם אתר, דף או עמוד פייסבוק, בוודאי נתקלתם לא פעם בהודעות נאצה, גידופים והשפלות מצד לקוחות וקולגות. אז בואו ונדבר על נושא השימוש ברשתות החברתיות וכיצד הוא יועיל לכם ויעזור לכם ליצור מוניטין טוב– מה כדאי ומה לא כדאי לעשות וכיצד לנהוג בשיח ברשתות החברתיות?
אנחנו חיים בעולם מאוד תזזיתי ומהיר ולפעמים בלי לשיים לב אנחנו עונים לא יפה ופוגעים, מגדפים, משפילים, וזה ממש לא צריך להגיע למקום הזה – אפשר וגם צריך ואפשרי להתנהל ברשת החברתית בצורה מכבדת וטובה. החיים שלנו נהיים יותר ויותר מטווחים על ידי רשתות חברתיות.

בעלי עסק? כך תכתבו תוכן שיווקי-

אז להלן עשרת הדברות לשיח ברשתות עם לקוחות ובכלל

1.סעיף זה נוגע גם בכם וגם בעסק שלכם. ספרו את הסיפור האישי שלכם, ודברו על עצמכם תמיד מנקודת המבט האישית שלכם.
ספרו על ייחודיות העסק שלכם והסיפור שמאחוריו ואז יותר אנשים יצליחו להתחבר לסיפור שלכם.
2.אל תלכלכו- מאמינים בקארמה?, הימנעו מרכילות בעיקר ברשתות החברתיות, אל תפיצו שמעות. אל תפיצו ביקורות שליליות על עסק אחר.
הימנעו מלדבר עם גורם אחד על גורם שלישי , כתבו והתייחסו ישירות ללקוח ולא דרך גורם שלישי.
3.היו כנים, אמיתיים וישרים- לא נוכלים!! אותנטיות זהו שם המשחק, מה שאמיתי ויוצא מהקרביים שלכם הוא מה שבסוף עובד.
4.היו קשובים!- מי לא מכיר את האמרה הידועה: "הלקוח תמיד צודק?", אז בדיוק זה, גם אם מתקבלת עליכם ביקורת נוראית, או נתקפתם ברמה האישית, נשמו עמוק ואל תסחפו להשיב בצורה נוקבת.
5.הימנעו משיפוטיות. הרימו בצורה רגישה ועם הרבה טאקט למי שאתם רוצים בקרבתו.
6.אל תענו בהודעה גנרית – זו טענה שמופנית הרבה לחברות הגדולות, שהם עונים בצורה לקונית על טענות כלפיהם. בסגנון "תודה שפנית עלינו", נכון, זה מעצבן הרבה פעמים לקבל ביקורות אבל עדיף להגיב אליהן, בעיקר כשמדובר על רשתות חברתיות שמגדילות את החשיפה.
7.נסו לא להכליל- לא להגיד משפטים כמו :כולכם חושבים ככה או אחרת, "כל השמאלנים/המזרחים/האשכנזים/הטבעוניים האלה"- הימנעו משיח מכליל.
8.ככלל, הימנעו משיח פוליטי בהקשר לעסקים קטנים- רוב הזמן זה יביא אנשים לחשוב עליכם בשחור ולבן; עדיף להימנע מלחשוף את דעתכם הפוליטית אם אין לכם שאיפות להתעסק בתחום הזה.
9.היו תמיד מוכנים ללמוד, כשאתם כותבים פוסט או כתבה או אפילו תגובה למישהו אחר, תמיד תהיו פתוחים לקבל ביקורת על מה שכתבתם כי הלמידה נעשית דרך שאילתות ושאלות. ידע הוא כוח, וככל שתרצו לדעת יותר ותשאלו יותר, כך תבינו יותר. שתפו פוסטים, הגיבו – וצרו קשר, כך תלמדו המון.
10.כתבו בכבוד ואל תשברו את הכלים, הימנעו מפוסטים מתלהמים, הם אולי יעלו לכם את מידת החשיפה בטווח הקצר אבל בטווח הארוך הם יגרמו לנזק.

אלו היו עשרת הדברות שלי לקופירייטינג טוב ולכתיבת תוכן חיובית לעסק שלכם ובכלל.

תהיו חיוביים – טוב מביא טוב(:

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים