כתיבת תוכן הדור הבא – דפי שאלות ותשובות Q&A

אם אתם מקדמים או מתחזקים אתר אינטרנט או בלוג, אחד הנושאים החשובים ביותר הוא כמובן יצירת תוכן באופן שוטף.

עדכון תוכן באופן שוטף עוזר לאתר להתקדם בגוגל ובמקביל עוזר לאתר למצב את עצמו כגורם סמכותי מקצועי שמתעדכן באופן שוטף בתוכן ומידע חדשני.

בתחילת פעילות של כל קידום אתר וכתיבת תוכן, אנחנו מבצעים תהליך שנקרא מחקר מילות מפתח – תהליך זה עוזר לנו להבין מהם הביטויים שגולשים מחפשים בגוגל וכך ממקד אותנו בנושאים שכדאי לכתוב עליהם באתר.

רובנו נעדיף לבחור ולהתמקד בביטויים שיש בהם כוונת רכישה, כמו למשל: כרטיס טיסה לברצלונה.   אך, אם אנחנו רוצים לבנות אסטרטגיית תוכן שתמשוך אלינו גם גולשים שלא בשלים עדיין לרכישה ועדיין מגששים וחוקרים נושא מסוים, עלינו לחפש ביטויים שימשכו אותם אלינו.

אחד התחומים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר לאור העובדה שיותר ויותר גולשים מעדיפים לחפש באופן קולי ולא לרשום בתיבת הטקסט בגוגל – הוא קידום של ביטויי שאלות ותשובות.

הגולשים שנכנסים לגוגל נמצאים במצב מחקרי, הם רוצים ללמוד והם עושים זאת על ידי שאילת שאלות.  ברגע שנבין מהן השאלות שהגולשים שואלים ונדע לכתוב דפי נחיתה ייעודיים שייתנו מענה לשאלות אלו – נוכל להרוויח את הגולשים ולהתקדם לתוצאות הראשונות בגוגל.

נוסף על כך, יש לא מעט מקרים שהגולש לא יודע מה הוא צריך.  כך למשל גולש יכול לרשום בגוגל "איזו משחה מורחים לתינוק עם כוויות".  אנחנו נוכל לכתוב על זה מאמר קצר שמפנה בהמשך למוצר שאנו רוצים למכור לו.

תוסיפו לכך את העובדה שבשנה האחרונה אנחנו רואים שגוגל משלבת במקרים רבים "תוצאה 0" כמענה לשאלות ותבינו שהעתיד של כתיבת התוכן נמצא בשאלות ותשובות.

 

אז איך נדע אילו שאלות הגולשים שואלים?

  • חפשו מה אנשים שואלים בקבוצות פייסבוק ובפורומים
  • תשאלו את אנשי המכירות שלכם מה הלקוחות הפוטנציאליים שואלים אותם / תשאלו ישירות את הלקוחות שלכם – מה חשוב להם לדעת?
  • חפשו מה אנשים שואלים באתרי שאלות ותשובות:

 

  • Serpstat:  האתר serpstat.com הוא כלי מילות מפתח נהדר שמאפשר לכם לראות אילו ביטויים אנשים מחפשים וכמה גולשים מחפשים אותם בחודש.

 

שימו לב שב- serpstat תוכלו למצוא תחת content marketing כלי חבוי שנקרא Search questions.   בכלי זה תוכלו לקבל מגוון שאלות ורעיונות.  לצערנו לא פעיל בעברית, אבל באנגלית תוכלו לגלות כאן אחלה ביטויים.

 

  • נסו להיעזר בשאלות דומות שגוגל מציע:

  • כלי מילות מפתח נוספים ששווה להיעזר בהם:

    • Ubersuggest
    • keyword.io
    • כלי מילות מפתח של גוגל

מחפשים רעיונות למאמרים לבלוג?

אין דרך טובה יותר למצוא נושאים לכתיבה בבלוג מאשר לכתוב על מה שמעניין את הלקוחות שלכם.  אם תשכילו להבין מה הגולשים שלכם שואלים ותדעו לייצר את התוכן שייתן את המענה הטוב ביותר עבורם – תוכלו להגדיל את החשיפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים, להגדיל את תנועת הגולשים לאתר ולהתקדם טוב יותר בגוגל.    כמות השאלות שאפשר לשאול על כל נושא רק גדלה משנה לשנה ואלו מכם שיידעו לשלב את השאלות הללו באסטרטגיית התוכן שלנו ייהנו מבנק בלתי נגמר של רעיונות לפוסטים ומאמרים.

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

חברת AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן באינטרנט. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

אהבתם? שתפו!
אנידור חקק

אנידור חקק, מנכ"ל AD תוכן ומדיה, המספקת שירותי כתיבת תוכן, מנכ"ל היידה דיגיטל - המספקת שירותי שיווק באינטרנט. מהנדס תעו"נ, בלוגר ומרצה על קופירייטינג, קידום אתרים, מדיה חברתית.

מאמרים אחרונים

פיתוח אפליקציות

מתעניינים בפיתוח אפליקציה? ברוכים הבאים לתחום הכי לוהט בעולם! האפליקציה מהווה כיום את אחת הדרכים…

2 שבועות לפני

כך תבדקו מהם הקישורים שמובילים לאתר מסוים (וגם, למה זה חשוב?)

גם לאחר שמושלמת בניית אתר, והתוצאה היא בדיוק כפי שרציתם, מומלץ בחום להמשיך להקדיש לו…

3 שבועות לפני

מודעות שיחה בלינקדאין – LinkedIn convesation ads

לינקדאין ממשיכה לשדרג את מערכת הפרסום שלה (ועל הדרך להעתיק לא מעט מפייסבוק) וכעת משיקה…

4 חודשים לפני

איך לבנות משפך מכירה לקהל חדש באמצעות תוכן?

למציאת קהל היעד שלנו ברשת יש 2 תהליכים מרכזיים בעולם הפרסום: PULL ו-PUSH. PULL –…

6 חודשים לפני

עריכת תוכן SEO

תוכן איכותי ורלוונטי הוא חלק אינטגראלי וחשוב מאוד בכל תהליך קידום אתר בגוגל (SEO) וכפי…

7 חודשים לפני

כתיבת ספר דיגיטלי – האם זה שונה מהוצאת ספר המיועד להדפסה?

אנשים רבים חולמים לכתוב ספר ולהוציא אותו לאור. לרבים מאתנו יש רעיון שמסתובב בראש במשך…

8 חודשים לפני