גם אם רק אתמול הקמתם את העסק החדש שלכם, בוודאי כבר אמרו לכם שאתם זקוקים לשיווק והרבה. זה בסדר, תירגעו, אומרים את זה לכולם.
האמת היא, שאכן, כל עסק (ובמיוחד עסק חדש, שעדיין לא ביסס נראות דיגיטלית) זקוק לשיווק, אבל סוג השיווק, המינונים והפלטפורמות משתנים מתחום לתחום, ואפילו מעסק אחד למתחרהו, גם אם שניהם נמצאים בדיוק באותו תחום העיסוק ופונים לאותו פלח שוק. למעשה, כל העניין של השיווק הדיגיטלי מורכב הרבה יותר ממה שנוכל להסביר אותו בפרוטרוט על רגל אחת במאמר, אז בואו נתמקד במשהו שכולנו מכירים ומסכימים על חשיבותו – שיווק בפייסבוק.
שיווק בפייסבוק
בדומה מאד לקידום בגוגל, המתחלק לקידום אורגני או קידום ממומן (שפחות או יותר, יש סוג של בלאנס ביניהם, לפחות בכל הנוגע ליעילותם), גם שיווק בפייסבוק מתחלק לשני אפיקי שיווק מקבילים – אורגני וממומן. וכאן, בערך, מסתיים הדמיון בין שני האפיקים הללו. זאת, מאחר ובעוד ניתן לקדם את האתר שלכם בקידום אורגני (לא ממומן) בגוגל בהשקעה של מעט מאמץ, קידום אורגני בפייסבוק הוא כבר סאגה שונה לגמרי. בין אם בשל העובדה שקיימת אינפלציה עצומה בתכנים ובפוסטים בפייסבוק, ובין בשל העובדה שלגוגל יש אינטרס לגרום לבעלי דפים עסקיים לשלם עבור החשיפה שהם מקבלים, כיום, קשה מאד להשיג חשיפה טבעית לפוסטים בפייסבוק, ובמיוחד, כאמור, כאשר המדובר בתכנים שמקורם בעמודים עסקיים.
זו הייתה הבשורה הרעה, והנה, מגיעה גם הטובה…
נכון, למעשה, פייסבוק מאלצת אתכם להשתמש במערכת הפרסום הממומן שלה (ונכון, זה יכול להכעיס לאללה, מסכימים לגמרי!), אבל, "תמורת" זה, היא מעמידה לרשותכם מערכת מתקדמת (שמשתכללת בכל שנה, בשל הפופולאריות שלה כרשת חברתית וכאפיק פרסומי) שמאפשרת לכם לא מעט אופציות לפרסום, גם כאלה, שעדיין, לא הגיעו לגוגל. יתרה מכך, פייסבוק נחשפת למידה ונתונים פרטיים רבים של גולשים, שתורמים לה אותם מיוזמתם ובחפץ לב, כך שקמפיין בפייסבוק לא רק נותן לנו פלטפורמת שיווק רבת משתתפים, אלא גם מאפשר לנו לייצר קמפיינים לקהלים ספציפיים, על סמך הנתונים האישיים שלהם (גיל, מין, מקום מגורים, תחומי עניין וכן הלאה), על סמך הרגלי הגלישה שלהם, וגם על בסיס האינטראקציות שהם מקיימים עם הגולשים האחרים בפלטפורמה, ביניהם – עסקים אחרים.
רוצים לשמוע קצת יותר על בניית בניית מותג אינטרנטי? היכנסו לסרטון הבא
מדוע חשוב לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק, ולא די בפרופיל על שם העסק?
לדף עסקי בפייסבוק יש לא מעט יתרונות. כן, פייסבוק אכן מצמצמת חשיפה לדפים העסקיים, אבל, מצד שני, היא מצ'פרת בשפע אופציות, כפתורים ופיצ'רים שמאפשרים לכם לשפר את האינטראקציה עם המתעניינים ועם הלקוחות הקיימים והפעילים שלכם.
חשוב מאד לזכור כי ההתנהלות בפייסבוק היא גלויה לגמרי, ואנשים לא יהססו לכתוב ביקורות פוגעניות לפעמים, גם כאשר אתם נאלצים לנשוך שפתיים ולענות להם בנימוס ממלכתי. אין מה לעשות, האצילות מחייבת, והנראות העסקית שלכם שם הרבה יותר חשובה מ"יוסי כהן מבת ים"{שם גנרי}
(ספק רב אם לא נמצא "מאחוריו" אחד מהמתחרים שלכם) שנורא חשוב לו להשמיע את הקול שלו על שירות לקוי, לכאורה, שקיבל מכם. וכאן, אנחנו חייבים להדגיש – אם אינכם מסוגלים לשלוט בעצמכם ואתם יודעים זאת מראש, פשוט אל תנהלו את הדף העסקי שלכם בעצמכם. אתם נמצאים, כל הזמן, תחת זכוכית מגדלת, התכנים שלכם נבחנים בשבע עיניים וכך גם התגובות שלכם. אין לכם מושג מי צופה בכם, ואתם לא רוצים, בגלל אותו יוסי כהן מדומיין, להפסיד לא מעט לקוחות מוצלחים!