איך כותבים כתיבה שיווקית?

אם אינכם מצויים ברזי כתיבת התוכן, סביר להניח כי צמד המילים "כתיבה שיווקית" יעלה לכם בראש אסוציאציות של כתיבה לוחמנית, נושכת כזו, שעיקרה – שיווק בכל מחיר. מילים מפתות, שמטרתן למכור, למכור ושוב למכור. וזה נכון, או, לפחות, היה נכון לכתיבה שיווקית אולד סקול, זו שכל עיקרה היה למכור כאן ועכשיו, בלי חשיבה ארוכת טווח, בלי תכנון אסטרטגי, כלום – תפוס כפי יכולתך – Catch as catch can, וכל המרבה, הרי זה משובח.

מה, בעצם, השתנה עם השנים בכתיבת התוכן השיווקי?

בישראל (ולמעשה, הרבה לפני כן, גם בעולם כולו), התחילו להתייחס אל כתיבת תוכן שיווקי כאל חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית הכוללת. כבר לא "אז אנחנו צריכים למכור מיץ תפוזים לאברשה מקיבוץ העוגן? בואו נכתוב לו בפשטות "שתה מיץ!", אלא חשיבה כוללת יותר, שהיא, אמנם, שיווקית, אבל בונה את התקשורת ואת היחסים בין המותג לבין קהל היעד שלו. אנחנו כבר לא מסתכלים על בקבוק המיץ הבודד שאברשה יקנה (או לא יקנה) כרגע, אלא מבססים איתו קשר רגשי, מדברים איתו על מה שתגרום לו שתיית המיץ הספציפי הזה (הוא, כמו כולנו, יהפוך לגבוה, בלונדיני וחזק, עם עיניים כחולות J), מספרים לו עד כמה המיץ הזה עדיף על המיצים המתחרים (וכמובן, עושים את זה בעדינות, כי אנחנו לא מותג ש"מלכלך" על אחרים), ובעיקר, אנחנו גורמים לו לבטוח בנו, להתייחס אלינו כאל ברי סמכא בתחום הבריאות (כי למה לעצור במיץ? אנחנו דואגים לבריאותו ולתדמיתו של אברשה, הוכחנו את זה, לא?), ובכך, אנחנו פותחים לעצמנו פתח לשווק לו בעתיד גם מוצרים אחרים.

מחפשים עוד טיפים לכתיבת תוכן שיווקי?
היכנסו לסרטון שאנידור הכין-

הכי חשוב – לבסס מעמד של בר סמכא!

נכון, הגישה האסטרטגית אורכת זמן רב יותר, וכמובן שהיא גם דורשת השקעת משאבים רבים יותר (זמן, כסף, מחשבה), אולם היא מבוססת, רובה ככולה, על הגישה השיווקית המודרנית הגורסת שקל הרבה יותר למכור (גם בפעם הראשונה, אגב) למי ש"מכיר" אותך. עכשיו, במרבית המקרים ההיכרות הזו אינה חייבת להיות היכרות אישית, מכיוון שאנחנו "מכירים" מותגים, מוצרים ושירותים היכרות וירטואלית מעמיקה, הרבה לפני שאנחנו, בפועל, רוכשים אותם. חישבו, למשל, על מותג מפורסם, כמו קוקה קולה, לדוגמה. אתם תהיו הרבה יותר נכונים, מבחינה רגשית, לתת צ'אנס למשקה חדש שנושא עליו את הסמל המוכר של קוקה קולה, מאשר להתנסות במשקה חדש של חברה שאינה מוכרת לכם. זה טבעי, זה הגיוני, וזהו, למעשה, על רגל אחת, כל עניין ה"בר סמכא" שאנחנו מדברים עליו, כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן שיווקי.

איך מבססים מעמד כזה באמצעות כתיבה שיווקית?

ראשית, מפסיקים לחשוב על "למכור" ומתחילים לחשוב על "לשווק", כשכאמור, שיווק הוא פעולה רחבה הרבה יותר מאשר מכירה נקודתית ספציפית. שנית, זוכרים שאנחנו משווקים כאן, לפני הכל, תדמית ומיתוג של מוצר או שירות, ולכן, אנחנו משתמשים בשפה המתאימה לאסטרטגיה השיווקית שלהם. דבר שלישי ואחרון – זוכרים שכתיבה שיווקית היא אמנות, וככזו, אם אינכם מסוגלים לבצע את המשימה היטב, מוטב שתשאירו אותה לאנשי המקצוע המנוסים!

 

 

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *