בואו נניח את זה ישירות על השולחן – כולנו כאן כדי למכור – חלק מאיתנו מוכרים מוצר או שירות, אחרים – משווקים תדמית מסוימת או מבססים מעמד מקצועי, אבל, בשורה התחתונה – אף אחד מאיתנו לא "כאן" רק כי אין לו דבר טוב ומעניין יותר לעשות בחייו. הבעיה הגדולה מתחילה, כשלפני שנוכל להתחיל למכור את מה שיש לנו ושאנחנו רוצים למכור, אנחנו צריכים שיהיה לנו למי למכור זאת, כלומר, אנחנו צריכים להגיע למודעות של קהל היעד שלנו. וכיום, הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל היעד הן המדיות הדיגיטליות השונות – אתרים, רשתות חברתיות, ובראש ובראשונה – מנוע החיפוש העיקרי שמשמש אותנו כיום – גוגל.
מדוע קידום אתרים בגוגל הוא הדרך המהירה והיעילה ביותר להגיע לחשיפה נכונה?
מקורות מידע מרוכזים, מאז ומתמיד שימשו את האנושות בנקודות שבהן היה חסר לה מידע מסוים, המלצה, כיוון. זקני השבט יודעי-כל זכו למעמד מכובד מאד, ודעתם – נחשבה יותר מדעתם של אחרים, בשל זווית הראיה הרחבה שלהם. הם ידעו, למשל, לומר, כיצד נכון יותר לפשוט עור של ממותה ומתי ניתן לצוד דוב מסוג זה או אחר. הם ידעו גם לומר שסכין מסוימת מתאימה לציד, בעוד שסכין אחרת עדיפה לקציר. ופה, למעשה, התחיל הצורך האנושי מאד שלנו במתן תשובות בסדר עדיפות מסוים לשאלות שאותן אנחנו שואלים. קידום אתרים בגוגל ממצב את האתר שלכם בסדר עדיפות גבוה יותר משל השאר, מה שאומר שהאתר שלכם לא רק מדורג גבוה יותר ויזואלית, אלא מדורג גבוה יותר מחשבתית אצל הגולשים ששאלו שאלה מסוימת או חיפשו מוצר / שירות מסוימים. במובן הזה, ההתייחסות שלנו אל מנוע החיפוש של גוגל דומה מאד לחשיבות שייחסו אבותינו הקדמונים לזקני השבט.
מוזמנים לצפות בשיחה של אנידור ודניאל על קידום אתרים בגוגל:
איך גוגל עובד?
מנוע החיפוש של גוגל, אמנם, אינו אנושי, אולם, מאז הופעתו בנוף הדיגיטלי ועד ימינו, העיקרון המוצהר מאחורי פעולתו נשאר זהה – לדמות גלישה אנושית ועל פי אותם קריטריונים לדרג את התוצאות האורגניות של החיפוש. עד לפני זמן לא רב, היו פערים גדולים למדי בין הגלישה האנושית לגלישה והאינדוקס של מנוע החיפוש שלה, אולם, בזכות ההתפתחויות השונות שחלו בתחום הבינה המלאכותית, הפערים הללו הלכו והצטמצמו, וכיום, גם אם, לעיתים, קיים פער ספציפי במקרה זה או אחר (אחרי הכל, עדיין – בינה מלאכותית שאינה אנושית, חייבים לזכור), מרבית תוצאות החיפוש האורגניות הראשונות תתאמנה גם לבחירה שתיעשה על ידי אדם ממוצע ולא מכונה / מנוע חיפוש.
כתוצאה מכך, הפגנת נוכחות וכניסה למודעות של קהל היעד, מצד אחד, ושמירה על מיקום גבוה בתוצאות החיפוש (באמצעות קידום אתרים בגוגל) מצד שני, יכולות להבטיח לכם תעבורה שוטפת ורציפה לאתרכם, וכתוצאה מכך, גם זרם בלתי פוסק של לקוחות חדשים שלפני כן לא הכירו אתכם, לצד לקוחות ותיקים שזוכים בחיזוק לבחירה שלהם בכם.