, ,

למה אתם לא מצליחים לייצר ערך מלינקדאין?

אהבתם? שתפו!

בשנים האחרונות לימדתי מאות (ואולי אלפי) תלמידים על לינקדאין.

כל שיעור אני מתחיל תמיד בשאלה: "לכמה מכם יש חשבון/פרופיל בלינקדאין" ובדרך כלל חצי מהכתה מרימה את היד.

לאחר מכן אני שואל, "וכמה מכם משתמשים בפרופיל הזה באופן שוטף ומקבלים ממנו איזשהו ערך או גמול חזרה"?

בשלב הזה ידיים בודדות (אם בכלל) נשארות באוויר.

למה זה קורה ואיך זה שרוב האנשים לא ממש מצליחים להבין את לינקדאין ואיך היא יכולה לעזור להם ביומיום?

לינקדאין – למה אני צריך את זה?

אז בוא נתחיל מכמה הסברים בסיסיים.  לינקדאין היא רשת חברתית עסקית.  היא פחות המקום לשתף "אני והיפות שלי בים" ויותר מאופיינת כזירה שבה אני מנהל את הקריירה שלי.

במציאות כיום, שכירים ועצמאיים כאחד צריכים לנהל נוכחות וירטואלית ולבנות מוניטין אונליין שיעזור להם לנווט את הקריירה שלהם בהצלחה.  לינקדאין משמשת ככלי עיקרי בתהליך המיתוג האישי והעסקי, כשעובדים ומנהלים רבים מוצאים היום עבודה ישירות דרך לינקדאין, שם גם נמצאים לא מעט אנשי השמה שמחפשים את העובד/ת הבא.

אז נכון, לינקדאין לא מתאימה לכולם ולא לכל בעל מקצוע.  יש תחומים יותר חמים בלינקדאין – בדגש על הייטק, תכנות, שיווק, יזמות ועוד..   זה נכון שתחומים הומניים פחות מתחברים ללינקדאין אך חשוב לציין שיש לא מעט אנשי השמה וחברות בלינקדאין שמגייסים גם בעלי תפקידים הומניים. בלינקדאין יש מנוע חיפוש שמאפשר לנו באופן שוטף לראות כמה הרשת רלוונטית עבורנו והאם בתחום שלנו מוצעות משרות וקיים תוכן ומידע רלוונטי עבורנו.

למה הרבה ישראלים לא נמצאים בלינקדאין?

בישראל נכון להיום יש בסביבות 1,600,000 משתמשים ישראלים. עצוב להגיד, אבל יש חסם מאוד בסיסי שחוסם המון ישראלים מלהיכנס ללינקדאין.  לחסם הזה קוראים שפה.  הפלטפורמה של לינקדאין מגיעה בשלל שפות. עברית היא לא אחת מהן.  בהחלט אפשר לכתוב בעברית בלינקדאין אך הממשק עצמו אינו מגיע בעברית.

בנוסף, לישראלים רבים יש את הרושם שאם הם לא בהייטק או יזמים אין להם מה לחפש בלינקדאין. אז נכון שההייטק יותר רלוונטי, אך אני עדיין מאמין שבחיפוש מעמיק ובפעילות רציפה אנשים רבים יוכלו להפיק ערך רב יותר משימוש בלינקדאין.

אז למה בכל זאת אני לא מקבל כלום מלינקדאין?

אתם יודעים מתי רוב האנשים נכנסים ללינקדאין לראשונה באופן אינטנסיבי?

כשפיטרו אותם מהעבודה.  כן, כן, זה הטריגר שגורם לרוב האנשים להיכנס ללינקדאין.  למה?  כי בלינקדאין מוצאים עבודה.

אז זהו ש… לא!

למה לא?

אנשים רבים יוצאים מנקודת הנחה שברגע שהם ייכנסו ללינקדאין, כולם יחכו להם שם בזרועות פתוחות כדי למצוא עבודה ולעזור להם לנהל את הקריירה שלהם.

האמת העצובה והכואבת היא שאף אחד לא מחכה לכם שם. ואם אתם מבינים מה המשמעות של רשת חברתית, אתם מבינים שמי שלא יעבוד ויבנה לעצמו את התשתית הנכונה כנראה ירגיש כמו בסרט "הקיץ של אביה" בתוך לינקדאין.

אין פתרונות קסם ואין קיצורי דרך.

לינקדאין היא רשת חברתית, בדיוק כמו פייסבוק.  ואם אתם רוצים לקבל ממנה ערך כמו שאתם מקבלים מפייסבוק , אתם צריכים להשקיע בה באותה מידה.

אם אני אשאל אתכם כמה שעות אתם משקיעים בחודש/בשבוע/ביום בלינקדאין, מה תענו?

אם אני אשאל את אותה השאלה על פייסבוק?  כנראה שגם אם תשקרו לי אתם עדיין תבינו שאתם נמצאים בפייסבוק חלקים גדולים מהיום/שבוע/חודש שלכם.

אתם רוצים להפיק ערך מלינקדאין, למצוא דרכה עבודות ולקוחות?  תתחילו להשקיע בלינקדאין.

בלינקדאין יש מנוע חיפוש פנימי שמושפע באופן ישיר ממידת הפעילות שלכם.  ככל שתהיו יותר פעילים אתם תבחינו שאתם מופיעים ביותר חיפושים בלינקדאין, יותר אנשים נכנסים אל הפרופיל שלכם ואתם מקבלים יותר פניות וחשיפה.

אז איך לינקדאין יכולה לעזור לכם ביומיום?

  • נטוורקינג: במדינה שבה כולנו רוצים מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו, יש כוח אדיר ביכולת להגיע לכל בן אדם בכל ארגון. לינקדאין היא פלטפורמה מצויינת לפעילות של נטוורקינג ובניית רשתות קשרים.
  • מודיעין עסקי: ריגול אחר מתחרים, הכרות עם קולגות ולקוחות פוטנציאליים ולמידת שוקי יעד. את כל הפעילות הזו ניתן לעשות בלינקדאין.
  • מציאת עבודה: בסופו של יום, לינקדאין היא רשת לניהול קריירה. המון מנהלי משאבי אנוש מחפשים שם את הטאלנט/ית הבא/ה.

מוזמנים לקרוא:  מדריך הכרות ושימוש בסיסי בלינקדאין

זירת ה-B2B הגדולה בעולם – חובה לכל משווק

אז אחרי שהבנו שלינקדאין מצוינת לכל אחד ואחת מאיתנו בבניית מיתוג אישי, הגדלת רשת הקשרים שלנו ואף מציאת עבודה, עכשיו נסביר למה לינקדאין היא זירת ה- B2B הגדולה והטובה ביותר בעולם.

כמה שזה יישמע לכם מוזר, פייסבוק וגוגל מקנאות בלינקדאין.  נכון שהן הרבה יותר גדולות והרבה יותר עשירות מלינקדאין (בלי קשר למייקרוסופט שרכשה את לינקדאין או לביל גייטס), אבל הן עדיין מקנאות.

הסיבה לכך היא הידע המקצועי הנרחב שקיים בלינקדאין.  לינקדאין נחשבת לפלטפורמה בעלת הידע המקצועי הנרחב ביותר על מקומות עבודה ועובדים.  ועל הידע הזה חברות רבות מוכנות לשלם המון כסף.

דוגמה קטנה שתמחיש לכם:

פנה אליכם לקוח שמייצר מוצרי אריזה למפעלים.

מי קהל היעד שלו / למי הוא מוכר?  מנהלי רכש במפעלים וארגונים ספציפיים ברחבי העולם מעלה מ- X עובדים.

נשאלת השאלה: איך אתם מטרגטים את האנשים האלה בפייסבוק?  אז נכון שפייסבוק מאוד מתקדמת בנושא, אבל עדיין בפייסבוק יהיה לכם (כנראה) מאוד קשה למצוא ולפרסם למנהלי רכש מחברות ספציפיות (אלא אם יש לכם דאטה מקדים של כתובות מייל / טלפונים).

איך אתם מטרגטים אותם בגוגל?   אני בספק שאנשים יחפשו את הביטויים הללו בגוגל, וגם אם כן, קשה מאוד לסנן בגוגל מי מחפש והאם הוא מתאים לקהל היעד שלי (גודל חברה, אופי פעילות וכד').

נשארה תשובה אחת ברורה ומדויקת:

לינקדאין היא הפלטפורמה המדויקת בעולם לטרגוט של אנשי מקצוע ובעלי תפקידים ספציפיים מארגונים שונים.  אין לאף פלטפורמה אחרת את הידע שיש ללינקדאין בנושא זה.

אז נכון שלא זול לפרסם בלינקדאין ובינינו גם לא ממש קל והתהליך די ארוך.  אך בכל זאת, אם אתם משווקי B2B ואם קהל היעד שלכם נמצא בלינקדאין – כנראה שגם אתם צריכים להיות שם.

הערה קטנה לגבי דאטה:

כולנו מבינים את החשיבות של איסוף דאטה על לקוחות פוטנציאליים.  לרוב אנחנו עושים זאת באמצעות איסוף כתובות מייל או טלפונים וטרגוט שלהם בפייסבוק.   למי שניסה לעשות את זה בעבר, וודאי שמתם לב שאם הדאטה שלכם מורכבת בעיקר מכתובות מייל של מקומות עבודה (לא GMAIL וכד') – יהיה לכם קשה מאוד למצוא את האנשים האלה בפייסבוק.

בלינקדאין הסיכוי שתמצאו את האנשים הללו לפי כתובת המייל של מקום העבודה – גבוה יותר!

רוצים לפרסם בלינקדאין ולא יודעים איך?

מוזמנים לקרוא את מדריך הפרסום העדכני והמקיף בלינקדאין

מה דעתכם? משתמשים בלינקדאין? יש לכם טיפ מנצח?

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *