, ,

איך בוחרים ומנהלים כותב תוכן?

אהבתם? שתפו!

אחד האתגרים הכי גדולים של חברת תוכן הוא לקלוע לטעמם של צרכני התוכן (הגולשים), אם תצלחו את המשוכה הזאת תוכלו להיות רגועים שאתם בדרך הנכונה ועושים עבודה טובה. הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על כך הם: אפיון נכון של התכנים, מה שמצריך הבנה ולעיתים מחקר מעמיק וכמובן בחירת כתב תוכן מתאים למשימה.

סוגי התכנים:

סוגי התכנים הם מגוונים ורבים, ישנם מאמרים מקצועיים יותר מתחומים כמו נדל"ן, רפואה, משפטים וכו'. המאמרים הללו מצריכים מהכתב גם ידע מוקדם ובסיסי על הנושא, וגם מצריכים ממנו לחפש מידע נוסף על נושא המאמר בכדי שהתוכן יהיה ברמה הגבוהה ביותר.

יש הזמנות של תכנים שהם יותר קלילים, זה יכול להתבטא בפלטפורמות שבהן התוכן מופיע, וזה יכול להיות לאתר שקהל היעד שלו הוא צעיר יותר ולכן מצריך כתיבה "עכשווית" יותר ופחות מתאמצת.

כתיבה שיווקית:

בעיניי זאת קטגוריה נפרדת, לא כל כתב תוכן איכותי ומקצועי יוכל לכתוב בצורה שיווקית טובה ונכונה, לדעת לשווק משהו בצורה מכירתית דורש יכולות נוספות, כמו יצירתיות, הבנה נכונה של מי הקהל היעד שלי ואיך אני יכול לגעת בכאבים ובצרכים שלהם, לדעת את מי אני מפרסם ולהתכתב עם השפה שלו, ובסופו של דבר בחלק מהמקרים להניע אותם לפעולה או לפחות להתעניינות.

התוכן הוא בהרבה מקרים הפנים של המותג ולכן אפשר להבין את הרגישות של מזמיני התוכן. הנראות של האתר והתוכן שיש בו יגרמו לגולש לגבש דעה ראשונית על המותג וזה יכול להתבטא בדרך שבה הגולש יחליט לפעול כשהוא נחשף למותג, לכן גם הדרישות של הלקוחות הן הרבה פעמים קפדניות.

לקטגוריה זו נכנסים גם תכנים לאתרים, כמו דף בית, דפי אודות, קטגוריות מוצרים ועוד. גם כאן הכתב יצטרך לאגור את כל הכישורים השיווקיים שלו בשילוב של מחקר על הלקוח ואופי האתר.

לאפיין נכון:

הרבה פעמים לקוחות רוצים להזמין תוכן אבל לא בדיוק יודעים איך להסביר מה בדיוק הם רוצים, ברוב המקרים עולם התוכן לא כל כך מוכר להם וכך נוצר מצב שמאוד קשה לאפיין, שאלון איפיון לכתיבת מאמר יכול לעשות בשבילכם את העבודה ולמקד את הלקוח בתשובות הרלוונטיות (דוגמאות לשאלוני אפיון)

במידה ואפיון המאמרים נעשה בשיחה טלפונית אני ממליץ לסכם הכול בכתב ולאשר מול הלקוח פעם נוספת, זה יחסוך אי הבנות בהמשך.

פרופיל אישי:

אחד הדברים היעילים ביותר שתוכלו לעשות על מנת להתאים את הכתבים המתאימים ביותר לתוכן המבוקש הוא ליצור פרופיל אישי בעבור כל כתב, שיחה אישית (לא חייבת להיות ארוכה במיוחד) אך עם שאלות ממוקדות על התוכן שאותו כתב אוהב לכתוב, סביר להניח שאם הכתב יכתוב משהו מהתחום שהוא אוהב ומסקרן אותו זה יעורר בו מוטיבציה גדולה יותר לחקור, להתחדש ובעיקר להשקיע במאמר. מאמר מתחום שלא מוכר לו יוריד את הרמת התוכן בצורה משמעותית.

חשוב לשאול את הכתב כמה מאמרים הוא יכול לכתוב בשבוע/חודש ומהי הזמינות שלו, להעמיס עליו כמות יותר גדולה ממה שהוא יכול לספק יגרום למאמרים להיות פחות מושקעים וכך גם הרמה תרד, חשוב שתדעו גם באילו ימים הוא זמין לכתיבה ובאילו לא, יש כאלה שיכולים לכתוב רק בסופי שבוע וכאלה שיעדיפו בימי חול.

פידבק: בסופו של דבר כולנו אוהבים לקבל פידבקים, טובים כמובן כן? על השליליים כנראה שנשמח לוותר. בכל אופן חשוב לתת גם לכתבים את הפידבק המתאים אחרי כל הזמנה, גם את הפידבקים השליליים אפשר להעביר בצורה נעימה וכזאת שתגרום להם לתקן את התוכן בלי להרגיש שמזלזלים בהם, אם יש פידבק טוב מהלקוח תדאגו שגם הכתב יקבל את זה, זה בוודאות יגרום להם לתחושה טובה וכנראה שהמאמרים הבאים יהיו גם מושקעים יותר.

אחת הטעויות הכי גדולות ושכיחות היא שאספקת המאמרים מהכתבים הופכת להיות אוטומטית וללא התייחסות לתוכן או איכותו.

כמה דגשים חשובים נוספים:

  1. בצעו תיאום ציפיות עם הכתב לפני תחילת פעילות: זמני אספקת התוכן, דגשים לכל תוכן.
  2. אל תתפשרו על מקוריות ובדקו כל תוכן בעזרת copyscape
  3. תזכרו שהתוכן צריך לעניין את הגולשים ולא רק את גוגל. אם התוכן הוא רצף של משפטים שחוזרים על עצמם רק כדי להכניס מילות מפתח – אתם מפספסים את המטרה.
  4. אחרי הכל, עדיין תזכרו שיש את גוגל, אז כן רלוונטי לשלב מילות מפתח שיעזרו בקידום האתר – אך לא על חשבון טקסט איכותי וקריא לגולש.

מחפשים תוכן מקצועי לאתר שלכם? אנחנו נוכל לעשות זאת עבורכם, לא לפני שנבחר את הכתב המתאים בדיוק בשבילכם, אצלנו ב-AD מדיה יש נבחרת כתבים שכל אחד מומחה בתחומו, כתיבה שיווקית, מאמרים מקצועיים, מאמרי SEO  – אז למה אתם מחכים? בואו להכניס קצת תוכן לחיים שלכם.

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *