גוגל טרנדס – זיהוי טרנדים ומגמות בשיווק דיגיטלי

אילון סבג

ספטמבר 27, 2017

סודה? בן כמה אתה? עד לפני כמה שנים סביר להניח שזאת השאלה שהמלצר היה מפנה אלייך אחרי הבקשה ההזויה הזאת, כי סודה תויגה כמשקה למבוגרים בלבד, האמת? קשה לשים את האצבע על מתי ואיך זה קרה, אבל נדמה כי בין לילה סודה הפכה לאחד המשקאות הפופולאריים והטרנדיים ביותר.

בסודה סטרים (גאווה ישראלית!) זיהו את המגמה ורכבו על ההצלחה עם פרסומות שבהן שולבו כוכבי הסדרה הכי מדוברת אי פעם, הלוא היא משחקי הכס, כי על (כס) הברזל יש להכות בעודו חם. ואין כמו שילוב בין טרנדים מוצלחים.

בעוד שהסדרה משחקי הכס היא טרנד חולף, עד שתגיע סדרה מוצלחת יותר, לגבי סודה, כך לפחות מקווים בסודה סטרים מדובר במגמה שצפויה להימשך, אבל כדי להמשיך את ההצלחה וכדי להמשיך ולייצר עניין החוכמה הגדולה היא לדעת לנצל את המומנטום ולזרום עם המגמה הרווחת.

כמובן שעל מנת להיות מעודכנים בכל הטרנדים החמים אנחנו יכולים להיעזר בתקשורת המסורתית, עיתונים, טלוויזיה וכו'. אבל אם ניקח את זה למגרש המשחקים שלנו – יש כמה עזרים שיקלו עליכם במציאת הטרנדים החמים והמדוברים במדיות החברתיות, את המאמר הבא נקדיש לזיהוי מגמות וטרנדים בעידן הדיגיטלי, ונתחיל איך לא? עם  Google Trends כמובן.

גוגל טרנדס

Google Trends הוא כלי פשוט ונהדר לגילוי מגמות ויצירת תוכן – באמצעותו תוכלו לגלות מה מספר החיפושים שנעשו בגוגל עבור כל דבר שיעלה בדעתכם, החיפוש יכול להיעשות על ידי אזורים ומדינות מסוימות, תאריכים, קטגוריות ועוד, כך למשל נראה הגרף בחיפוש אחרי משחקי הכס, עלייה משמעותית בחודשים שבין יולי – לסוף אוגוסט (התאריכים בהן הסדרה שודרה), ובחודש ספטמבר שוב צלילה במספר החיפושים, אז אם ניקח את זה לדוגמא שלנו הרי שברור שהפרסומת של סודה סטרים צריכה להיות משודרת בחודשים שבהן הסדרה רלוונטית ומדוברת.

 

 

אז בקמפיין הבא שלכם במקום לנחש פשוט תבדקו לפני את השטח, איפה מחפשים את המוצר שלכם, באיזה תאריכים מתעניינים בו, בחודשים שבהם יש היענות גדולה יותר למוצר שלכם מומלץ להשתמש בפרסום ממומן להגברת החשיפות ואף לבנות אסטרטגיית תוכן שתמשוך גולשים רלוונטיים לאתר.

אם ננסה לפשט את זה (תרתי משמע) אפשר להניח שחיפושים עבור בגדי ים יהיו נמוכים בחורף, לעומת עלייה משמעותית בקיץ, כך למשל אם תראו שהמוצר שלכם לא זוכה לכמות חיפושים גדולה באזור או זמן מסוים בהחלט ניתן לעשות מבצעים על מנת לעורר עניין ולהגדיל את המכירות – גוגל טרנדס הוא בהחלט כלי שיתן לכם אינדיקציה מצוינת לתחילת הקמפיין.

 

Buzzsumo  – אתר מצוין לגילוי מגמות ו-"מה שחם ברשת", השימוש בו בדיוק כמו גוגל טרנדס הוא פשוט וקל עבור כל משתמש, מה שכן על מנת להרחיב אופציות צריך לשלם בעבורו.

האתר בעצם מציג עבורך את השיתופים הפופולאריים ביותר עבור מה שהקלדת בשורת החיפושים, החיפוש נערך במדיות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, ופינטרסט.

זה למשל מה שמצאנו אחרי חיפוש של משחקי הכס, שניים מכוכבי הסדרה מתחתנים במציאות, עם כמעט מיליון שיתופים רק בפייסבוק, בהחלט מעורר עניין. וכך בכל קמפיין שלכם וזה לא משנה אם אתם יוצרים תוכן לאתר, כותבים קופי לעמוד נחיתה או בעיצומה של בניית אסטרטגיית תוכן, תמיד תוכלו להציץ ולראות מה חם ורלוונטי עבורכם, למה אנשים מגיבים, מה אנשים משתפים וכך לפעול בהתאם לצרכים שלכם.

 

אפשרות נוספת היא לבדוק מי הם "המשפיענים" הכי גדולים בתחום שלכם, אלו התוצאות למשל בחיפוש אחר משפיעני ספורט, אותם עמודים זוכים לכמויות אדירות של טראפיק ועוקבים, ניתן גם לראות את אחוזי האינטראקציה וזה בהחלט שימושי עבורכם.

 

זה לא משנה כמה יצירתי אתה וכמה אתה טוב במה שאתה עושה, על מנת ליצור תוכן רלוונטי ומוצלח תמיד צריך להיות עם היד על הדופק ומעודכנים בכל מה שחדש, רק כך תוכל להקדים את המתחרים שלך ולהיות צעד אחד לפני כולם.

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים