אינפוגרפיקה – מעבירים את המסר בלי מילים

אילון סבג

יולי 4, 2017

כולנו מכירים את הרגע שבו אתה גולל את הפיד בפייסבוק ונעצר רק ברגע שישנו תוכן ויזואלי, אתה לא שונה משאר החברים שלך. למעשה כ-90% מהתוכן המועבר למוח הוא חזותי, אנו בהחלט נמצאים בעידן בו התוכן הוויזואלי הרבה יותר "מושך" מאשר עוד מודעת טקסט.  תוכן הוא מזמן לא רק המילה הכתובה – תוכן כיום מתייחס גם לסרטונים, אינפוגרפיקות, חידונים (כמו פלייבאז), משחקים ועוד.

בעת גלישה באינטרנט האדם הממוצע רואה רק כ-20% מהטקסט, וכשיש כל כך הרבה מידע גלוי אתה צריך להיות מיוחד בשביל לתפוס את העין של קהל היעד שלך.

על פי מחקרים ניתן לראות כי אתרים שעושים שימוש בעזרים אינפוגרפיים מגדילים ב-12% את התנועה באתר, ומשנת 2010 כמות השימוש בעזרים אינפוגרפיים עלתה ב-800%.

 

חשוב לזכור בעת עיצוב אינפוגרפיקה:

  • צבע וטקסטורה – האינפוגרפיקה חייבת להיות בולטת מבחינת צבעים על מנת למשוך את העין, אך לא צבעונית מידי ונוחה לקריאה והבנה, אינפוגרפיקה עם המון נתונים, או חוסר סדר תגרום לקורא להתעלם ולעבור הלאה.
  • אמינות – לאדם יש נטייה להתייחס למספרים כאל עובדה מוגמרת, אולם זה לא אומר שאנו צריכים לזלזל בחשיבות הדבר, המספרים או הנתונים שמצוינים באינפוגרפיקה חייבים להיות מדויקים, האמינות חשובה עבורנו ועבור המותג שלנו.
  • פשטות – אחת הסיבות שהקוראים נמשכים יותר לאינפוגרפיקה מאשר לטקסט היא הפשטות, אז בלי יותר מידי מספרים, בלי יותר מידי ציורים וגרפים. הכל צריך להיות במידה שתהיה נעימה לעין ופשוטה להבנה.

אחרי שהבנו מה חשוב בעיצוב האינפוגרפיקה הנה כמה סיבות למה כדאי להשתמש בה:

  1. תשומת לב – בני האדם באופן טבעי נמשכים לעובדות, נתונים סטטיסטיים ואלמנטים גרפיים, אם האינפוגרפיקה תהיה מספיק טובה תהיו בטוחים שתצליח ללכוד את תשומת הלב שלהם.
  2. מודעות למותג שלך – המידע והנתונים יעלו את המודעות למותג שלך, ניתן להוסיף פרטים על המוצרים והשירותים של המותג שלך, זה לבטח יועיל יותר מעוד מודעת טקסט שגרתית.
  3. ויראלי – לאינפוגרפיקה שתיצור יש יכולת להפוך לוויראלית די בקלות ברשתות החברתיות, אם התוכן יהיה מספיק מעניין ואיכותי כולם ירצו לחלוק את המידע עם החברים שלהם. אתרים רבים מייצרים אינפוגרפיקות מושקעות עם אפשרות להטמעה (EMBED) באתרים אחרים – וכך נהנים מחשיפה גדולה יותר ומקישורים שנוצרים באופן שוטף לאתר שלהם.
  4. אינטראקציה עם העוקבים – אחת המטרות הגדולות של כל מותג היא לצבור כמות תומכים ועוקבים, הדרך האפקטיבית ביותר למשוך אותם אלינו היא אינטראקציה, באמצעות אינפוגרפיקה הקהל שלכם מעורב יותר.
  5. העברת המסר בפשטות – מה שהופך את האינפוגרפיקה לכלי כל כך עוצמתי זו הפשטות, היכולת להעביר את המידע בצורה ויזואלית במקום עוד שורות טקסט ארוכות ומעייפות.
  6. מומחיות – בעזרת שימוש בגרפים, טבלאות ותרשימים שיציגו מידע רלוונטי תציג את עצמך כמומחה בנושא, ובעיקר תגדיל את האמינות והמוניטין של המותג שלך.
  7. שייכות – מאפיין בולט מאוד אצל בני האדם זה הרצון לשייכות, הגרפים והמספרים יעזרו לקורא להבין איפה הוא נמצא בסטטיסטיקה ולשייך את עצמו.
  8. זיכרון – מחקרים מראים כי נתונים ומספרים גורמים לזכור את המידע המועבר בצורה טובה יותר, זה יתרון בולט מאוד כי אתה בוודאי תרצה שהקורא יזכור את המידע שלך.

דוגמה לאינפוגרפיקה טובה: המספרים בולטים לעין ותופסים את המבט הראשוני, אחרי הבנת המידע יש סיכוי גדול מאוד שנרצה להמשיך לקרוא את הטקסט שמתווסף לאינפוגרפיקה.

https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwihnJ3YhfLUAhVLORoKHeT6BG8QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fshirleykantor.co.il%2F%25D7%25A1%25D7%2599%25D7%25A4%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2599-%25D7%2590%25D7%2597%25D7%25A8%25D7%2599%25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%25AA%25D7%2590%25D7%2592%25D7%2599%25D7%2593%25D7%2599%25D7%25AA-%25D7%2591%25D7%2590%25D7%2599%25D7%25A0%25D7%25A4%25D7%2595%25D7%2592%25D7%25A8%25D7%25A4%25D7%2599%25D7%25A7%25D7%2594%2F&psig=AFQjCNHsbX9Ab_g57t00OHP1PuEd-z8cjg&ust=1499340748577496

דוגמה לאינפוגרפיקה לא טובה: הנתונים עצמם מאוד מעניינים, אך העיצוב של האינפוגרפיקה, כמות הנתונים והמספרים הופכים אותה לפחות נעימה עבור הקורא, ומאלצות את הקורא להתאמץ בשביל להבין את הנתונים והמידע שמועבר.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים