תציג, אל תספר – תוכן ויזואלי במדיה החברתית

יעל בבא

מאי 23, 2016

תמונה שווה אלף מילים וטווח הקשב של הגולש שלך קצר. זו בדיוק הסיבה מדוע תוכן וויזואלי הופך לכל כך חיוני כדי לשמור על תשומת הלב של הקהל שלך. אנו חיים בעידן של עומס מידע בכל מקום (Too much information), המוח שלנו לומד לסנן את המידע הזה ולכן חשוב למצוא את הדרך שבה המסר שלך יבלוט בתוך כל ערימת המסרים שתוקפים אותנו כל יום מחדש.

דמיין רגע את עצמך גולש בפייסבוק ומוצף במאות פרטי מידע.  מה הסיכוי שבאמת תבחין ותשים לב לכל פריט תוכן שמופיע מול עיניך?   התחרות על הגולש בפייסבוק עצומה, ולא סתם אנו רואים המון קישורים עם כותרות קליקביליות שמנסות לגרום לנו בכוח להקליק עליהן.

על ידי אפקטים ויזואליים אתה יכול להעצים את התקשורת שלך, להגביר את מעורבות הגולשים ולעורר את האתר שלך.

למה תוכן ויזואלי כל כך חשוב?

זיכרון חזותי

מסר שאף אחד לא זוכר לא עוזר לאף אחד. מחקרים מראים כי אמצעים ויזואליים לא רק שמעובדים מהר יותר במוחנו אלא גם נשמרים למשך זמן ארוך יותר ויכולים להכיל מידע רב הרבה יותר.

לפי נתוני המחקר :

  • 50% מהמוח שלנו פעיל לתהליכים של עיבוד חזותי
  • 40% מהאנשים מגיבים טוב יותר לתוכן ויזואלי
  • 90% מהמידע המועבר למוח הוא מידע ויזואלי
  • מוחינו מעבד תוכן ויזואלי פי 60,000 יותר מהר מטקסט

הגברת מעורבות הגולשים

מעבר לכך שהמסר שמועבר באופן ויזואלי נשמר בזיכרון הגולש טוב יותר כך גם המעורבות שלו בתקשורת עם העסק שלך גדלה יותר. מדריך השיווק באמצעות תוכן ויזואלי של חברת OpenView מציין כי דפי עסק בפייסבוק המפרסמים פוסטים עם תוכן ויזואלי כמו סרטונים או תמונות, מעלים את רמת המעורבות של הגולש ב180%.

בעלי עסקים מתחילים להבין את החשיבות של תוכן ויזואלי לתגובת הלקוחות, ניתן להשתמש באמצעים חזותיים כדי לקדם מוצר, לספר עליו ולהציג מוצרים חדשים. כמו כן, לתוכן ויזואלי יותר קל להפוך לויראלי שכן קל יותר לשתף אותו, לעשות לו לייק וכן הלאה.

 

איך עושים את זה נכון?

אם החלטת להשתמש בשיווק דיגיטלי חזותי וגרפי, ישנם מספר טיפים שיעזרו לך להגדיל את ההשפעה של התוכן הויזואלי ולהגיע לתוצאות הרצויות:

שתף והשתתף

  • שתף מסרים ויזואליים של אחרים, מסרים שהולכים בקנה אחד עם המסרים שלך, והחל בתקשורת עם קהל המגיבים למסרים אלו.
  • ודא שיש לך חשבונות פעילים ומכובדים של, אינסטגרם, Pinterest ו- YouTube – העלאת תמונה או סרטון ל-  Pinterest מפנה יותר תנועה מ- Twitter, StumbleUpon, LinkedIn ו- +Google גם יחד.
  • מי מכם שמגיע לקהל שלו באמצעות מיילים יכול לשלב תמונות שיראו טוב גם על פלטפורמת המובייל, וכמובן למשוך את לב הגולשים בכל הזדמנות עם אמצעים ויזואליים מרהיבים.

לך עם היצירתיות שבך

אתרים שאינם ייעודים לתוכן ויזואלי יכולים להטמיע אותו בקלות ובתקציב נמוך. כמו שאמצעים ויזואליים הגיעו לכל מצגת בהרצאה או בישיבה עסקית כדי להפיח חיים במאזינים, כך גם כל עדכון או מסר חדש על ידי העסק צריך לכלול מידע חזותי שימשוך את העין.

מסרים יצירתיים שמתכתבים עם אישיות העסק או המוצר יכולים להרשים וליצור השפעה חזקה מאוד. עם זאת, יש להיזהר עם חופש היצירה ולא לפרסם תמונות או סרטונים בלתי הולמים שיעשו נזק לחברה שלכם.

אז לאור כל זאת, גם אני אסיים בצורה חזותית ואאחל לכם- בהצלחה!

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים