תציג, אל תספר – תוכן ויזואלי במדיה החברתית

אהבתם? שתפו!

תמונה שווה אלף מילים וטווח הקשב של הגולש שלך קצר. זו בדיוק הסיבה מדוע תוכן וויזואלי הופך לכל כך חיוני כדי לשמור על תשומת הלב של הקהל שלך. אנו חיים בעידן של עומס מידע בכל מקום (Too much information), המוח שלנו לומד לסנן את המידע הזה ולכן חשוב למצוא את הדרך שבה המסר שלך יבלוט בתוך כל ערימת המסרים שתוקפים אותנו כל יום מחדש.

דמיין רגע את עצמך גולש בפייסבוק ומוצף במאות פרטי מידע.  מה הסיכוי שבאמת תבחין ותשים לב לכל פריט תוכן שמופיע מול עיניך?   התחרות על הגולש בפייסבוק עצומה, ולא סתם אנו רואים המון קישורים עם כותרות קליקביליות שמנסות לגרום לנו בכוח להקליק עליהן.

על ידי אפקטים ויזואליים אתה יכול להעצים את התקשורת שלך, להגביר את מעורבות הגולשים ולעורר את האתר שלך.

למה תוכן ויזואלי כל כך חשוב?

זיכרון חזותי

מסר שאף אחד לא זוכר לא עוזר לאף אחד. מחקרים מראים כי אמצעים ויזואליים לא רק שמעובדים מהר יותר במוחנו אלא גם נשמרים למשך זמן ארוך יותר ויכולים להכיל מידע רב הרבה יותר.

לפי נתוני המחקר :

  • 50% מהמוח שלנו פעיל לתהליכים של עיבוד חזותי
  • 40% מהאנשים מגיבים טוב יותר לתוכן ויזואלי
  • 90% מהמידע המועבר למוח הוא מידע ויזואלי
  • מוחינו מעבד תוכן ויזואלי פי 60,000 יותר מהר מטקסט

הגברת מעורבות הגולשים

מעבר לכך שהמסר שמועבר באופן ויזואלי נשמר בזיכרון הגולש טוב יותר כך גם המעורבות שלו בתקשורת עם העסק שלך גדלה יותר. מדריך השיווק באמצעות תוכן ויזואלי של חברת OpenView מציין כי דפי עסק בפייסבוק המפרסמים פוסטים עם תוכן ויזואלי כמו סרטונים או תמונות, מעלים את רמת המעורבות של הגולש ב180%.

בעלי עסקים מתחילים להבין את החשיבות של תוכן ויזואלי לתגובת הלקוחות, ניתן להשתמש באמצעים חזותיים כדי לקדם מוצר, לספר עליו ולהציג מוצרים חדשים. כמו כן, לתוכן ויזואלי יותר קל להפוך לויראלי שכן קל יותר לשתף אותו, לעשות לו לייק וכן הלאה.

איך עושים את זה נכון?

אם החלטת להשתמש בשיווק דיגיטלי חזותי וגרפי, ישנם מספר טיפים שיעזרו לך להגדיל את ההשפעה של התוכן הויזואלי ולהגיע לתוצאות הרצויות:

שתף והשתתף

  • שתף מסרים ויזואליים של אחרים, מסרים שהולכים בקנה אחד עם המסרים שלך, והחל בתקשורת עם קהל המגיבים למסרים אלו.
  • ודא שיש לך חשבונות פעילים ומכובדים של, אינסטגרם, Pinterest ו- YouTube – העלאת תמונה או סרטון ל-  Pinterest מפנה יותר תנועה מ- Twitter, StumbleUpon, LinkedIn ו- +Google גם יחד.
  • מי מכם שמגיע לקהל שלו באמצעות מיילים יכול לשלב תמונות שיראו טוב גם על פלטפורמת המובייל, וכמובן למשוך את לב הגולשים בכל הזדמנות עם אמצעים ויזואליים מרהיבים.

לך עם היצירתיות שבך

אתרים שאינם ייעודים לתוכן ויזואלי יכולים להטמיע אותו בקלות ובתקציב נמוך. כמו שאמצעים ויזואליים הגיעו לכל מצגת בהרצאה או בישיבה עסקית כדי להפיח חיים במאזינים, כך גם כל עדכון או מסר חדש על ידי העסק צריך לכלול מידע חזותי שימשוך את העין.

מסרים יצירתיים שמתכתבים עם אישיות העסק או המוצר יכולים להרשים וליצור השפעה חזקה מאוד. עם זאת, יש להיזהר עם חופש היצירה ולא לפרסם תמונות או סרטונים בלתי הולמים שיעשו נזק לחברה שלכם.

אז לאור כל זאת, גם אני אסיים בצורה חזותית ואאחל לכם- בהצלחה!

אהבתם? שתפו!
יעל בבא
יעל בבא
מנהלת תוכן בחברות התוכן וקידום האתרים AD מדיה והיידה. בוגרת תואר ראשון לתקשורת עם התמחות בפרסום ודיגיטל.

מה יש לכם להגיד בנושא?

1 Comment

  1. דור הגיב:

    תודה על הכתבה, מעניינת וקריאה!
    חשוב לי להגיד, גם אם זה יישמע קצת פחות טוב,
    שהתוכן הוא המלך, לא רק התוכן הויזואלי.
    למשל, במאמר הזה, התמונות אולי נחמדות, אבל התוכן עצמו יחסית בסיסי.
    יש אמירה של "מחקרים" ואז "המחקר אמר" אבל אין פירוט איזה מחקר, ויחסית אין מידע חדש.

    בקיצור, אני מסכים עם הכתיבה שלך לגבי המעבר לאימג'ים חזותיים אבל לא על חשבון תוכן איכותי יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים תוכן? צרו איתנו קשר עכשיו