מדריך כתיבת מודעות טקסט בקמפיין בגוגל אדוורדס

אהבתם? שתפו!

יאללה צריך להקים קמפיין בגוגל!

  • עשינו מחקר מילות מפתח
  • עיצבנו דף נחיתה מהמם
  • פילחנו את הקהל ובנינו קמפיין

מה נשאר?  לכתוב תוכן למודעות.  

סבבה, 10 דקות ונעלה את הקמפיין.

תגידו מה שתגידו, אצל מנהלי קמפיינים רבים לא מושקע ומוקדש זמן רב לניסוח המודעות.  כולנו יודעים שזה חשוב, אך בזמן אמת, לא תמיד אנחנו מקדישים לזה את הזמן הראוי.

והרי כולנו יודעים שבסופו של דבר הצלחת הקמפיין מורכבת משלושה דברים עיקריים:

  1. לבחור את המסרים הנכונים
  2. להגדיר את הקהלים הרלוונטיים
  3. להתאים את המסרים הנכונים לקהלים הרלוונטיים להם.

למה לא באמת?

גם אם אתם תותחי אופטימיזציה – בסופו של יום אם המסרים שלכם לא מנוסחים נכון – הקמפיין שלכם לא יצליח כמו שהוא יכול להצליח. אז למי מכם שחשוב לו לשפר את מודעות האדוורדס שלו ולהגדיל את ה- CTR – כדאי שיקרא את הפוסט הבא.

 

פרסום בגוגל

לדעת מפרסמים רבים, פרסום בגוגל אדוורדס הוא הפרסום האפקטיבי ביותר כי הוא ממוקד באנשים שמחפשים אותנו – כך שהסיכוי לסגירת לקוח גבוה.

לפני שנתחיל.. חזרה מהירה על מבנה מודעות בגוגל אדוורדס:

 

מודעות מעל תוצאות החיפוש:  (בדר"כ 2 שורות התיאור יאוחדו / חלק משורת הכותרת הראשונה תוצג כחלק מכותרת המודעה):

google ad 1google ad 1ad1ad1

מודעת צד:

side adSIDE

side-adside ad

בכתום: כותרת מודעה – עד 25 תווים כולל רווחים. הטקסט יופיע בכחול.

בשחור: כתובת URL

באדום: תיאור המודעה – 2 שורות של 35 תווים (שימו לב שבמודעות שמופיעות מעל תוצאות החיפוש, לפעמים חלק משורת התיאור הראשונה מופיעה כחלק מהכותרת).

בכחול: Callouts – תוסף הסבר למודעה.

בירוק: קישורי sitelinks לדפים נוספים באתר / מוצרים נוספים

side ad

Google ad 2

בשורה התחתונה, יש לנו מעט מאוד תווים למצוא חן בעיני הגולשים ולגרום להם להקליק דווקא עלינו.  זה דורש מאיתנו המון יצירתיות כדי לבלוט בין מגוון המודעות ותוצאות החיפוש שנגלות לעיני הגולש.

Google ad 2 

AD

ad2

מודעות אדוורדס מורחבות:

החל מינואר 2017 כל המודעות בגוגל אדוורדס ישתנו מהפורמט הקיים ויורחבו למודעות מורחבות המכילות תווים רבים יותר.

כחלק מהשינוי נוכל להזין 2 שורות כותרת באורך 30 תווים כל אחת – וסה"כ 60 תווים בשורת כותרת אחת ארוכה המחולקת לשניים.

ובנוסף נוכל להזין עד 80 תווים לתיאור – הגדלה משמעותית של כמות התווים שעומדת לרשותנו.new-google-ad

איך מנסחים מודעות אדוורדס שיקבלו המון הקלקות?

אחד הנתונים החשובים והמשפיעים ביותר על הצלחת קמפיין הוא אחוז המקליקים על המודעות מתוך כלל הגולשים שנחשפו למודעה (CTR).     המטרה שלנו: להגדיל את אחוז ה-CTR, לקבל ציון איכות גבוה יותר וכמובן למשוך גולשים רלוונטיים יותר שיובילו לאחוז המרה גבוה יותר וליותר רווחים.

 

11 טיפים שיעזרו לכתוב מודעות אטרקטיביות לגולש:

  1. אמון:

    אמון זה הדבר החשוב ביותר עבור בעל עסק שמשווק באינטרנט. רובנו חשדנים (ובצדק.. ) ולא סומכים על פרסומות ועל אתרים שמציעים לנו כל מיני הבטחות והטבות.  זו הסיבה שכל כך חשוב לרכוש את אמון הגולשים ואסור לאבד אותו.  כל מילה חשובה ויכולה לבנות או לשבור אמון.

 

2. מילות מפתח:

כולם מכירים את החשיבות של שימוש במילות מפתח במודעות על מנת להגדיל את ציון האיכות של המודעה ולהגדיל רלוונטיות לגולש.  כך אם הגולש מחפש "ביטוח רכב" – רצוי שבכותרת המודעה יופיע הביטוי וגם בתיאור המודעה.   למשל, חיפשתי בגוגל "מלונות בוטיק בחיפה" וזו אחת המודעות שעלתה:

text ad title

למתקדמים: השתמשו ב- Dynamic keyword.

 3. הציגו כתובת URL רלוונטית

גם כתובת ה- URL  שמוצגת במודעה שלכם יכולה לפגוע באמון שלכם.  אם תזינו כתובת URL לא מוכרת או לא קשורה לכתובת הדומיין של האתר שלכם – זה עשוי לעורר חשד.  עדיף בכתובת זו לרשום את כתובת דף הבית שלכם בהפניה לשם דף ספציפי העונה לחיפוש הגולש. למשל: שירותי-גרירה/website.co.il/

 4. ההצעה שלכם צריכה להיות ברורה וישירה:

יש לכם 95 תווים (המורכבים מכותרת + 2 שורות תיאור) כדי להעביר את המסר שלכם ולשכנע את הגולש להקליק עליכם.  במספר תווים מצומצם זה הגולש צריך להבין מי אתם ומה אתם מציעים.  אם אתם חברה מוכרת – ציינו את שם החברה.   למשל, חיפשתי נעלי בלנסטון וקיבלתי את התוצאה הבאה:

blenstone

כבר בכותרת מצאתי את מה שחיפשתי עם הצעת ערך ברורה.  שם האתר מופיע בברור גם בכותרת וגם בכתובת ה- URL  המוצגת עם הפניה לדף מוצרים מתאים.

 5. הנעה לפעולה:

אם עדיין לא הבנתם, גולשים צריכים שתגידו להם מה לעשות. זה פשוט מגדיל את ה- CTR שלכם כשאתם מציינים מה הפעולה שהם צריכים לעשות.    ההנעה לפעולה צריכה להיות קצרה, ברורה, ממוקדת וכמובן לעודד תגובה מהגולש (הקלקה).

מילים טובות לשימוש בהנעה לפעולה: קנה, הזמן, חינם, קבל. יש גישות שונות לגבי רישום ביחיד / רבים.  מומלץ לנסות ולראות מה עובד לכם יותר טוב בכל פעם.

ובאנגלית: Shop, book now, get, free

פנו לגולשים בגוף שני: את/ה, אתם/ן.

רצוי להוסיף אלמנטים נוספים כדי לעודד הקלקה.  למשל לציין שמדובר במלאי מוגבל / נותרו כרטיסים בודדים  – כדי לעודד הקלקה באותו רגע מחשש שהכרטיסים / המוצר יאזל.

רישום של הצעת ערך ברורה כמו הנחה / קופון וכו' – גם יגדילו את אחוז המקליקים על המודעה.

blenstone 2

6. התמקדו בתועלות לגולש ולא במוצר שלכם:

יש משפט שאני אוהב לצטט בהקשר זה:

"People don’t buy products, they buy what these products do for them"

משווקים רבים אוהבים להתפאר ולהציג את הניסיון של החברה וכמה הם הכי טובים וכו'..  זה לא מעניין את הגולש.  מה שמעניין את הגולש זה מה יוצא לו מזה.

למשל אם אתם מוכרים נעלי ספורט:  אפשר להתמקד בנושאים כמו מחיר, נעליים קלות או נעליים נוחות.   אבל עדיף להתמקד בתועלות כמו זה שנעל הספורט שאתם מוכרים תשפר את יכולות הריצה או לציין את התועלת בבריאות לכף הרגל וכד'.

ממליץ לפני שאתם כותבים את דף הנחיתה והמודעות – להכין רשימה קטנה של כל התועלות שמספק המוצר / שירות ומולם כל החוזקות / יתרונות שיש למוצר..

לעוד מידע בנושא:  מדריך כתיבת תוכן שיווקי

 

7. השתמשו בתוספים למודעות (Ad extensions):

את חלקם ראיתם בצילומי המסך בתחילת המאמר.  יש מגוון תוספים למודעות שיכולים להגדיל את נפח המודעה שלכם בתוצאות החיפוש (יותר שטח נדל"ן – יותר סיכוי שיקליקו עליכם).  תוספים פופולאריים וטובים לשימוש הם:

Sitelinks – קישורים לדפים פנימיים נוספים מהאתר (קטגוריות מוצרים שונות).

Callouts – הערות הסבר נוספות. מקום נהדר להדגשת תועלות לגולש. (הנחות, משלוח חינם וכו')

מספרי טלפון: כיום ניתן גם להשתמש במספר ייעודי שגוגל מספקים לכם שמאפשר מדידה של כמות השיחות.  לפוסט מפורט בנושא באתר של שוקי

תוספי מיקום: אם אתם בסביבת הגולש – המיקום שלכם יופיע.

ring

8. אל תעשו את מה שהמתחרים שלכם עושים:

פעמים רבות, במקום להתאמץ, מסתכלים מה המתחרים רשמו ורושמים אותו דבר בצורה קצת אחרת.  ועכשיו תחשבו מה קורה כשהגולש מסתכל ורואה המון מודעות שכולן "אותה גברת בשינוי אדרת".  אין לכם שום יתרון יחסי על פני המתחרים שלכם.

בסופו של דבר, מה שבאמת משנה זה מה אתם נותנים שמהתחרים שלכם לא?  מה הצעת הערך הייחודית שלכם (USP)?

אז אני לא אומר שזה רע להסתכל על המתחרים – אלא אם זה לטובת למידה ומציאת הצעת ערך ייחודית וטובה יותר מהם.  בטוח שיש לכם איזשהו יתרון על פני המתחרים שלכם – זה הזמן להדגיש אותו.

 

9. שימו את עצמכם בנעליו של הגולש:

כל המהות של שיווק היא למשוך לעסק את הלקוחות הפוטנציאליים שלו.  לשם כך, אתם חייבים להבין טוב מיהו הלקוח שלכם ומה הוא רוצה.  במיוחד כשרוב המשווקים משתמשים במילות מפתח דינמיות – מה שגורם למודעות רבות להיראות כמעט אותו דבר.    לכל לקוח יש צרכים שונים, עליכם להבין מה יגרום ללקוח לרצות דווקא את המוצר שלכם. מה הלקוח רוצה לעשות? מה המטרה הסופית שלו והאם אנו עוזרים לו להגשים אותה בקלות.    למשל: רשמתי בגוגל "כאבי גב תחתון" –

באחת המודעות רשמו לי:  סובל מכאבי גב תחתון?  נו באמת…  איך ידעתם?   כתיבה שיווקית הכוללת שימוש בשאלות בכותרת היא טובה אבל לא תמיד!  לעתים היא עשויה דווקא לעצבן את הגולש.

אני דווקא התחברתי למודעה השנייה, בה ישר הוצע לי פתרון ואף הגדילו לעשות ב- Sitelinks עם תמונות מהקליניקה והסבר אודות הטיפול.

back

 

עוד דוגמה:

חיפשתי בגוגל "מכירת רכב ישן לפירוק".

מי שמחפש ביטוי כזה רוצה דבר מאוד פשוט – שמישהו יקנה ממנו את הרכב כמה שיותר מהר.

המודעה הבאה נותנת מענה טוב לצורך שלי:

car sell

10. השתמשו במספרים:

מודעות שמשלבות מספרים נראות אותנטיות יותר.  כך למשל אם אתה מורה פרטי שמלמד למבחן אמי"ר (פטור מאנגלית) ובמודעה שלך רשום:  94% הצלחה מעבר בבחינות –   זה נראה אמין ומושך יותר את העין של הגולש.

11. תבדקו שאין לכם שגיאות כתיב: 

אם יש משהו שובר אמון שימנע מהגולשים שלכם להשאיר פרטים או כרטיס אשראי בהמשך זה זה. אבל היי, לפחות מלא משווקים ישתפו את המודעה שלכם עם התיוג #fail

 

לסיום, ממליץ לצפות בסרטון הבא לגבי דברים שאינם מותרים ועלולים לגרום לגוגל לא לאשר את המודעות שלכם:

 

זהו , עד כאן המדריך.

יש לכם טיפים נוספים להוסיף – מוזמנים להגיב ולהעיר / להאיר

אהבתם?  אשמח אם תשתפו

אהבתם? שתפו!
אנידור חקק
אנידור חקק
אנידור חקק, מנכ"ל AD תוכן ומדיה, המספקת שירותי כתיבת תוכן, מנכ"ל היידה קידום אתרים - המספקת שירותי שיווק באינטרנט. מהנדס תעשייה וניהול. בלוגר ומרצה בתחומי כתיבת תוכן, קידום אתרים, מדיה חברתית.

מה יש לכם להגיד בנושא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים תוכן? צרו איתנו קשר עכשיו