זוכרים את גוגל Authorship? התוספת המרעננת של גוגל לתוצאות החיפוש, בה הוצג מחבר המאמר?
האמת, אחד הפיצ'רים היותר מעניינים שגוגל שחררה בשנים האחרונות, כחלק מניסיון למשוך גולשים להשתמש בגוגל פלוס.
האמת שהמשווקים הסתערו על האפשרות הנ"ל ותוך זמן קצר תוצאות חיפוש רבות בגוגל הוצפו בכותבים שלקחו עליהם בעלות. האמת, די בצדק. כפי שהוערך בזמנו, גוגל עוקבת אחרי כלל הכותבים ברשת ומנסה להבין ולקבוע מיהם המשפיעים ומובילי הדעה בכל נישה. כך, אם מישהו כותב מאמרים רבים בנישה ספציפית ואותם מאמרים מקבלים חשיפות ואינטראקציה רבה – זה בהחלט משליך ומקדם את אותו כותב כמשפיע בנישה בה הוא כותב. מרבית המשווקים שהשתמשו באפשרות הנ"ל נהנו מקידום אורגני טוב יותר של המאמרים שלהם (במסגרת תוצאות מותאמות אישית שגולשים רבים רואים בגוגל בשנים האחרונות).
אך כמובן שזו לא הייתה כוונת המשורר וגוגל לא רצתה שכל תוצאות החיפוש שלה יתמלאו בתמונות של כותבים. גוגל רצתה להעצים רק את הכותבים הבולטים בכל נישה ולא ליצור מצב בו כל אינסטלטור או בעל מקצוע הוא כותב מוביל…
ולכן כמו דברים רבים אחרים שגוגל רוצה שנפסיק להתעסק בהם – גוגל הסירו ביום אחד את התמונות ואת הבעלות הגלויה שכל כותב יכול להוסיף לתכנים שלו.
Facebook Authorship – קחו בעלות על התכנים שלכם בפייסבוק
בתחילת 2015, פייסבוק שחררה פיצ'ר חדש, שמאפשר לכולנו לקחת בעלות על התכנים שאנו כותבים באתרים ובבלוגים השונים. כך, באמצעות הוספת תגית meta תוכלו לקחת בעלות על התכנים שלכם כך שיוצג קרדיט לכותב בכל שיתוף של מאמר שכתבתם (בכל אתר – גם אם מדובר במאמר אורח). כל מאמר שלכם שישותף ברשת, יציג גם קישור לפרופיל הכותב בפייסבוק – כך שיותר גולשים יוכלו להיחשף לכותב ולעקוב אחריו.
שימו לב שמוצג שהמאמר המשותף מאתר "היידה", אך קיים קישור לפרופיל של הכותב- במקרה זה הפרופיל שלי בפייסבוק.
כך, כל מי שיעבור עם העכבר מעל השם שלי – יוכל לגשת ישירות לפרופיל שלי.
אלמנט מעניין נוסף – במידה ואותו כותב אינו מישהו שאנו עוקבים אחריו – אוטומטית יוצע לנו כפתור FOLLOW לעקוב אחרי העדכונים הבאים שלו.
האם הבעלות על התוכן מופיעה אצל כולם?
לא! אך כפי שציינתי, באופן פשוט כל אחד יכול להוסיף את הבעלות על התוכן והקישור לפרופיל שלו בפייסבוק.
אגב, במרבית המאמרים שעולים היום ברשת, זה לא מופיע והדבר היחיד שמוצג זה האתר בו פורסם המאמר – כפי שניתן לראות בתמונה הבאה. שימו לב, שבאתר ad-media שלי לא הוספתי את האפשרות עד כה – ולכן ניתן לראות שכל מאמר שהעליתי – לא נזקפה בעלות על התוכן לפרופיל הפייסבוק שלי.
ובעוד דוגמה מדף הפייסבוק של MOZ:
שימו לב שאין קישור לפרופיל הפייסבוק של כותב המאמר ולמעשה מי שלא מקליק על המאמר כלל לא יכול לדעת מי הכותב שעומד מאחוריו.
למה זה כל כך טוב?
קודם כל נסביר שעבור בלוגרים וכותבים מדובר באפשרות משמעותית להגדלת חשיפה וכמות עוקבים. להזכירכם בפייסבוק קיימת הגבלת חברים של עד 5000 לכל פרופיל. בשנים האחרונות פייסבוק הוסיפה את אפשרות ה- FOLLOW שמאפשרת לכל משתמש להגדיל את החשיפה שלו ולאפשר גם לאנשים שאינם חברים שלנו – לעקוב אחרינו.
כך, מתאפשר לכל אחד מאיתנו לבנות רשת עוקבים נאמנה שצורכת את התכנים שלנו – גם ללא הצורך לפתוח דף עסקי. אם עדיין חשוב לכם לשתף משהו באופן אישי ולא לכל העוקבים – תמיד תוכלו לשתף עם "חברים– Friends")
פייסבוק כידוע לכם, לא אוהבת לחלק צ'ופרים בחינם למשווקים ובדרך כלל כל פעם שנרצה להגדיל את החשיפה שלנו, נצטרך לזרוק מספר דולרים. גם הפיצ'ר הזה אגב, בכלל מיועד לעיתונאים. אך כמובן שאנחנו כבלוגרים שרוצים להגדיל חשיפה ועוקבים נוספים – יכולים להשתמש ולנצל את הפיצ'ר הנ"ל לטובתנו.
אם אתם בעניין – אתם קודם כל צריכים לאפשר FOLLOWERS:
פרופילים רבים כלל לא מאפשרים לעקוב אחריהם. אם אתם מעוניינים לאפשר לגולשים לעקוב אחריכם גם ללא בקשת חברות – אתם צריכים לעשות את הפעולות הבאות:
- כנסו להגדרות (Settings)
- כנסו ל-"עוקבים" (Followers)
- וודאו שהאפשרות המסומנת היא EVERYBODY)
אם תרצו , תוכלו להוסיף כפתור של FOLLOW לכל הפוסטים שלכם – באמצעות הוספת הקוד שניתן לכם מפייסבוק. כך זה נראה:
.
אז איך מוסיפים Facebook authorship
בגדול, מדובר בהוספה של שורת קוד שאומרת לפייסבוק שאתם המחבר Author של המאמר. צריך להוסיף את התגית author בכל מאמר שאותו אתם כותבים.
את התגית יש להוסיף לכל מאמר באזור ה- Head.
כך נראית התגית (במקרה של הפרופיל שלי):
<meta property="article:author" content="https://www.facebook.com/anidor" />
באתרים שלא שייכים לכם – תצטרכו לדרוש מבעל האתר להוסיף את התגית הנ"ל למאמר הספציפי שכתבתם. באתרים שלכם מומלץ לשים את זה ב- HEAD של כל האתר – כך שזה יופיע בכל דף חדש שאתם מוסיפים.
הוספת תגית Author במערכות CMS שונות
כידוע, רוב האתרים כיום נבנים על בסיס פלטפורמות כמו: וורדפרס, ג'ומלה, דרופל, WIX ועוד. במרבית המערכות קיימת גישה מאוד פשוטה להוספת תגית author (במיוחד בוורדפרס ודרופל).
ב- WIX למשל, (כמה מפתיע) קצת יותר בעייתי לשלב את זה וכנראה שתצטרכו ליצור קשר עם התמיכה על מנת לשלב את זה. תצטרכו לערוך את קוד ה – HTML ב- Header.
בלינק הבא תוכלו לראות כיצד מוסיפים author לכל פלטפורמה.
הוספת תגית Author בוורדפרס:
כמה שאני אוהב וורדפרס, החיים הקלים למשווקים. בוורדפרס כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לתוסף YOAST, ללחוץ על הגדרות SEO, להיכנס לחלק של "חברתי" ולבחור בפייסבוק. שם עליכם לוודא שאפשרתם שימוש בתגיות open graph.
לאחר מכן, עליכם להיכנס לאזור "משתמשים" , לבחור במשתמש שלכם ולהוסיף את כתובת פרופיל הפייסבוק המלאה שלכם.
לאחר שתעשו זאת, בכל פעם שתעלו מאמר חדש על פרופיל הכותב שלכם – תתווסף אוטומטית תגית Author של פרופיל הפייסבוק שלכם.
.
לסיכום:
הגישה שלי אומרת – נותנים לך תיקח. ובמקרה שלנו פייסבוק מספקת לנו כלי שיכול לעזור להגדיל חשיפה ולגרום לכך שגם אם מישהו אחר משתף מאמר שלי – אני עדיין נהנה מהגדלת חשיפה לפרופיל האישי – כך שיותר משתמשים יוכלו לעקוב אחרי ולהיחשף לתכנים נוספים שלי. אני ממליץ להוסיף את האפשרות – סה"כ זה מאוד פשוט.
אהבתם?
אשמח אם תשתפו
יש שאלות? מוזמנים להגיב!