אם אתם בעלי דף חברה בלינקדאין, נוספה לכם כעת האופציה לפרסם פוסט ממומן שלא יופיע ישירות בדף החברה שלכם בלינקדאין. בדומה לפייסבוק, שכבר מאפשרת את הפונקציה הנ"ל (פוסט של יאנקו בנושא), גם לינקדאין מאפשרת כעת רק לבעלי דפי חברות לפרסם פוסט ישירות בניוזפיד של הגולשים – ללא שיופיע ויקודם בצורה אורגנית תחת דף החברה. זה כמובן מאפשר לטרגט את הפוסט לקהלים ספציפיים ולאו דווקא רק לקהל העוקבים של דף החברה בלינקדאין.
מוזמנים לקרוא מדריך מקיף איך מפרסמים בלינקדאין
.
כמה מילים על דפי חברות בלינקדאין
ראשית חשוב לי לציין, בעוד שלינקדאין היא פלטפורמה עסקית מדהימה לפעילות של נטוורקינג עסקי ברשת, בארץ מרבית העסקים עדיין לא למדו ממש לעכל את יתרונותיה וכיצד ניתן להשתמש בה. הקמה של דף חברה בלינקדאין אינו נפוץ יותר מדי בישראל, בשל העובדה שלמרבית העסקים הוא לא יהיה פרודוקטיבי. באופן אישי הייתי ממליץ על הקמת דף חברה בלינקדאין, אך ורק לעסקים הבאים:
- עסקים שרוצים לגייס עובדים דרך לינקדאין
- עסקים שפונים לקהל גלובאלי
- עסקים שרוצים לפרסם משרות דרושים בלינקדאין
- עסקים גדולים שמחפשים נוכחות מיתוגית ויצירת קהילה עסקית של עוקבים בלינקדאין. מומלץ בעיקר לעסקים שפונים לקהל עסקי ושירותי B2B.
מעבר לעסקים אלה, אני באמת לא חושב שכל עסק קטן זקוק לדף עסקי בלינקדאין. הסיבה היא פשוטה. אצל עסקים קטנים, ההבדל שבין מיתוג אישי ומיתוג עסקי נעלם עם הזמן, כשבעל העסק לרוב גם ימתג את העסק שלו תחת פרופיל הלינקדאין האישי שלו ואי לכך אין באמת צורך גם בדף חברה בלינקדאין. כעת מי שירצה לפרסם Dark post בלינקדאין – גם יצטרך לפתוח דף חברה. עדכון זה מגיע בהמשך למגוון עדכונים שלינקדאין הטמיעה במהלך השנה האחרונה, ביניהם גם העדכון שמאפשר לכל אחד מאיתנו להיהפך לכותב מאמרים בלינקדאין.
אז איך מעלים קמפיין Unpublished post בלינקדאין?
בשלב ראשון עליכם להיכנס לממשק הפרסום הממומן ולבחור באופציה: Sponsored content. האופציה אפשרית אך ורק לבעלי דפי חברה בלינקדאין. כפי שניתן לראות בצילום המסך, בעת פתיחת קמפיין של sponsor content, יש להגדיר קודם כל את שם הקמפיין והשפה שלו, ולשייך אותו לדף העסקי הרלוונטי. כעת (באדום) נוספה אופציה חדשה של create direct sponsored content. תוכלו לכתוב פוסט ייעודי ולצרף קישור ספציפי אליו תרצו להפנות את הגולשים. שימו לב שמצויין לכם שהתוכן לא יפורסם בדף החברה שלכם.
בשלב הבא עליכם להגדיר ולפלח את קהל היעד שייחשף לפוסט שלכם – מבין כלל אפשרויות הפילוח בלינקדאין. שימו לב שבצד ימין של המסך יתעדכן מספר הנחשפים שיצפו בפוסט בהתאם להגדרות הפילוח שלכם. כך למשל, אם אני מגדיר את קהל היעד שלי בישראל ללא הגדרות פילוח נוספות – אני מקבל 1,130,542 (שזה אני מניח מספר המשתמשים בלינקדאין בישראל נכון להיום). בשלב האחרון עליכם לקבוע על אופן התשלום ומשך הקמפיין. תוכלו לבחור בין תשלום לפי הקלקות או לפי חשיפות (CPM/CPC). זהו, כעת כל שנותר הוא להזין אמצעי תשלום ולצאת לדרך.
לסיום סרטון קצר שיסכם לכם את איך מקימים קמפיין קידום תוכן בלינקדאין: