, , , ,

ההשפעה של גוגל פלוס מתחזקת – המלצות משותפות – תוצאות חיפוש ופרסומות בהתאמה אישית

אהבתם? שתפו!

גוגל מתקדמת בצעדי ענק לעבר מנוע חיפוש עדכני ומשופר והמגמה העיקרית בשנים האחרונות היא ללא ספק המימד החברתי שהולך ומתחזק בהשפעתו.

זה לא סוד שגוגל פלוס נחשבת לאחד היעדים החשובים ביותר של גוגל בשנים האחרונות, ולא בכדי אנו רואים מאמצים בלתי פוסקים של גוגל להגדיל את השימוש בגוגל פלוס "ולהכריח" גולשים להצטרף לרשת בכל פעם שהם משתמשים באחד ממוצרי גוגל האחרים.

אז נכון, רבים גורסים שגוגל פלוס היא רשת רפאים, שאף אחד לא שם, אבל כמו שכבר אמרתי – בסופו של יום – גוגל פלוס = גוגל וגוגל משתמשים בכלל המידע שלנו ליתר המוצרים שלהם.

גוגל משנה את התנאים וההגבלות

גוגל עושה שינויים רבים בתקופה האחרונה, ומי שמסתכל על כלל השינויים וודאי יכול להבחין על המגמה של גוגל.

זה התחיל עם עדכון גוגל hummingbird שלטענת גוגל, מגביר את הסמנטיות וההבנה של גוגל למה הגולש מתכוון בכל שאילתת חיפוש.  עדכון זה ממשיך את ההבנה של גוגל, לפיה תוצאות חיפוש הן מזמן כבר לא משהו אובייקטיבי אותו כולם צריכים לראות באופן זהה.  גוגל מבינה שכל גולש צריך לקבל תוצאות בהתאמה אישית לצרכים האישיים שלו ולמידע לו הוא זקוק.

זה המשיך עם זה שגוגל החליטו סופית להעלים את המידע שמקבלים בעלי אתרים, לפיו ניתן לדעת דרך אילו מילות מפתח הגיעו גולשים לאתר שלהם – 100% not provided.   אבל כמובן שיש כאן משהו מסריח, הרי בכל הקשור לצפייה במילות מפתח דרכן הגיעו מקמפיין גוגל אדוורדס (עליו אנו משלמים) כמובן שגוגל ממשיכה להציג.

וכעת אנו מתבשרים על כך שב- 11 לנובמבר 2013, משתנות הגדרות התנאים וההגבלות של גוגל כפי שניתן לקרוא בפירוט כאן.

למעשה השינוי החשוב והעיקרי שאנחנו רואים כאן שחור על גבי לבן:  גוגל תתחיל להציג את פרופיל הגוגל שלנו לצד תכנים ומידע שהמלצנו עליו ברשת:

הצגת פרופיל גוגל פלוס באפליקציות צד שלישי

ההשפעה של גוגל פלוס בכל הקשור לתוצאות מותאמות אישית כבר מוכרת לכולנו – מרבית הגולשים בגוגל מחוברים לחשבון הגוגל שלהם (ובמילים אחרות לחשבון הגוגל פלוס), כך שבעת חיפוש בגוגל – החיפוש והתוצאות המוצגות למעשה מותאמים אישית לכל גולש.  כך שבמידה ובעבר הקלקנו +1 על אתר מסוים או שביקרנו בו מספר פעמים – גוגל יניח שאנו מחפשים את אותו אתר ספציפי ויציג לנו אותו במיקום גבוה יותר.

כעת זה הולך להיכנס לפרסומות בקמפיין גוגל אדוורדס.

רק 14% סומכים על פרסומות

מה מעניין את גוגל?   הגולשים ושביעות הרצון שלהם מתוצאות החיפוש.

נכון חלקית – מה שמעניין את גוגל הוא הכסף שהיא עושה.  היא עושה אותו בעיקר מפרסומות שמופיעות לצד מנוע החיפוש וברשת התוכן שלה.  אז היות וגוגל רוצה יותר כסף ,היא חייבת פרסומות טובות יותר.

גוגל אוהבים להוביל את השוק וקשה להם להודות שיש משהו שפייסבוק היריבה הגדולה עושה יותר טוב.

ואם יש משהו שפייסבוק הבינו טוב יותר – שפרסומות הן לא תמיד אמינות ולגולשים רבים יש בעיה עם פרסומת ממומנת.  גולשים מחפשים אמון, גולשים מחפשים מדדים נוספים שיעזרו להם להחליט באיזה ספק לבחור.

זו הסיבה שפרסומות מבוססות סיגנלים חברתיים, הן פיתרון טוב יותר ופיתרון משלים נהדר עבור גוגל.  גוגל הציגה לנו עד היום פרסומות אדוורדס המבוססות על מילות החיפוש שהקלדנו בגוגל.  היום, כדי להעצים ולהפוך את הפרסומות לאמינות וטובות יותר עבור כל גולש – הם מכניסים לשימוש גם את גוגל פלוס ובעיקר את הסיגנלים החברתיים שנובעים מגוגל פלוס.

בתקופה הקרובה, נחל לראות לצד פרסומות בגוגל, גם שמות של חברים שלנו מגוגל פלוס (אנשים שהוספנו למעגלים , אנשים שיש לנו איתם אינטראקציה בג'ימייל וכד'),  ויותר מכך, אולי אף נראה תמונות שלהם לצד חלק מהפרסומות.

המלצות חברים מגוגל פלוס על מודעות

המלצות גוגל פלוס

שימו לב שנוכל גם לראות תגובות ספציפיות של גולשים על העסק שלנו במסגרת הפרסומת. ברגע שיתווספו מדדים אלו לפרסומות, זה בהחלט עשוי להגדיל את האינטראקציה של הגולשים עמם.   הסבירות שנקליק על פרסומות שחברינו המליצו עליה – גבוהה יותר מהאפשרות שנקליק על סתם פרסומות שאין לנו קשר אליה.

המלצות משותפות מגוגל פלוס

הפונקציה החדשה של גוגל נקראת "המלצות משותפות" ונועדה לאפשר גילוי של תוכן מהאתר שלנו ו/או מקמפיין אדוורדס שלנו, לגולשים שיצרו איתנו ועם האתר שלנו אינטראקציה בעבר.  הפעולות שנכללות במסגרת אותה אינטראקציה הן הקלקות +1 על אתר / דף, מעקב (הוספה למעגלים) של דף בגוגל פלוס או תגובות על פוסטים של אותו דף).    למשל אם אתם עוקבים אחרי דף מסוים בגוגל פלוס או שהקלקתם עליו +1 – יש סבירות גבוהה שתראו תכנים ממנו ופרסומות ממנו בתדירות גבוהה יותר.

גם אם אתם אומרים לעצמכם עכשיו – "איך נגרום לאנשים לעשות לנו +1 על הדף העסקי בגוגל פלוס – גם ככה אף אחד לא שם…  אז מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי, וודאי כבר יודע שניתן לחבר ולסנכרן את האתר שלכם לדף הגוגל פלוס של העסק שלכם.

בנוסף ניתן גם לסנכרן את דף הגוגל פלוס שלכם לקמפיין הגוגל אדוורדס שלכם  (באמצעות תוספים חברתיים).

תוספים חברתיים בגוגל אדוודרס - גוגל פלוס

איך זה משפיע על הקמפיין שלכם בגוגל אדוורדס?

במידה והדף העסקי שלכם בגוגל פלוס מחובר מצד אחד לאתר שלכם ומצד שני מסונכרן לגוגל פלוס – הרי שכל הקלקה של +1 על האתר שלכם משמעותה הקלקה של +1 על הדף העסקי שלכם בגוגל.   וכל גולש שעשה +1 יגרום לכך שחבריו יראו שהוא עשה +1 לאותו עסק – ובכך יגדיל את הסבירות שחבריו יקליקו דווקא על הפרסומת שלכם.

יותר מזה – כולנו מכירים את נושא העלויות בגוגל אדוורדס ואת ציוני האיכות.  תחשבו כיצד הפרמטר החדש ישנה את הכללים.  ברגע שגולש הקליק +1 על האתר שלכם / הדף העסקי שלכם בגוגל פלוס – הוא גם יראה את הפרסומות שלכם יותר ובמקום גבוה יותר.  ובנוסף לכל, גם חבריו יראו את הפרסומות שלכם במקום גבוה יותר ועם הצבעת אמון שחבר שלהם הביע אמון באותו עסק.

חשוב לציין – הגדרות השיתוף בגוגל פלוס עדיין מחמירות מאוד – ובמידה והקלקתם +1 על אתר מסוים / דף מסוים ובהגדרות השיתוף לא הגדרתם כשיתוף "ציבורי" – עצם ההקלקה והשיתוף שלכם לא ישותפו לכולם ויוצגו רק עם מי ששיתפתם איתם.  כך למשל אם שיתפתם רק עם מעגל של חברים או עבודה – רק הם יוכלו לראות על גבי פרסומות גוגל שהקלקתם +1 או הגבתם לעסק מסוים.

זה בהחלט משנה את הכללים ובהחלט חשוב שכל עסק יעודד משתמשים להקליק +1 על האתר והעסק שלהם, וכמובן לחבר את דף הגוגל פלוס לקמפיין האדוורדס שלהם.

ראוי להגיד בנושא זה:  וודאי שמתם לב שעד לא מזמן גוגל שילבה את הכפתור +1 גם בתוצאות החיפוש וגם על גבי פרסומות גוגל אדוורדס.  לאחרונה גוגל הסירה את הכפתורים מתוצאות החיפוש ומפרסומות האדוורדס מכיוון שהן לא יצרו יותר מדי אינטראקציה.  זה עדיין לא מבטל את כל נושא ההשפעה והחיבור לגוגל פלוס באמצעות תוספים חברתיים.

לא רק בגוגל אדוודרס

כמובן שהכל מתחבר בגוגל.  והנושא של המלצות משותפות רלוונטי גם ליתר המוצרים של גוגל.  זה תקף גם להמלצות שלנו על אפליקציות בגוגל play, על מקומות שהיינו בהם וכדומה.

בדף הבא תוכלו להגדיר האם גוגל תוכל להשתמש בנתונים שלכם (תמונת פרופיל והמלצות שלכם)  במסגרת פרסומות גוגל ובמסגרת יתר מוצרי גוגל.  על מנת לבטל את אפשרות השימוש – הסירו את ה- V בתחתית הדף.   כאמור, זה עתיד להיכנס ב- 11 לנובמבר וכל עוד לא תגדירו אחרת – גוגל תוכל להציג את התמונה וההמלצות שלכם.

המלצות משותפות במודעות גוגל אדוודס - הגדרות פרטיות

.

גם לכל דף עסקי שאתם מנהלים בגוגל פלוס יש הגדרות פרטיות אותן תוכלו לשנות בהתאם ולקבוע שגם המלצות שאתם עושים בתור עסק בגוגל פלוס – יוצגו למשתמשים שונים שעוקבים אחר העסק.  כך למשל אם אני מקליק +1 בתור העסק שלי על עסק אחר וממליץ עליו – גולשים שעוקבים אחר העסק שלי יוכלו לראות שגם אני בתור עסק המלצתי עליו.

.

הגדרת המלצות משותפות לדף עסקי בגוגל פלוס

בנוסף אני ממליץ לכם להיכנס גם להגדרות של מודעות גוגל עבורכם.  כאן תוכלו לראות שגוגל כבר יודע דבר או שניים עליכם, ובהתאם להם ממליץ ומתאים לכם על תכנים ופרסומות רלוונטיים.

תוכלו למשל לראות אילו תחומי עניין גוגל רואה כרלוונטיים עבורכם, להוסיף ולהסיר בהתאם לצורך.

הגדרות פרטיות מודעות אדוורדס

בשורה תחתונה – המגמות של גוגל

גוגל ממשיכה מצד אחד להחליש את כוחנו בכל הקשור לקידום אורגני.  יש פחות מידע מבוסס על מילות מפתח דרכן מגיעים גולשים לאתר, הקידום קשה ותחרותי יותר, וכעת נראה שכל הקידום המבוסס על מילות מפתח ועל מיקומים הולך ומאבד את מקומו לאט לאט.

ייקח זמן עד שזה יחלחל גם ליתר הלקוחות ובעלי אתרים – המגמה היא ברורה,  קידום של מילות מפתח ומעקב שוטף אחר המיקומים של כל מילה וביטוי כבר פחות רלוונטיים.

מצד שני, מגמה ברורה, המשך התחזקות העידן החברתי וההשפעה של גוגל פלוס על תוצאות החיפוש ובמקביל, שיפור ממשקי הפרסום של גוגל אדוורדס וחיבור טוב יותר לרשת החברתית ולתוצאות מותאמות אישית.

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

10 תגובות
  1. עמית לאופר
    עמית לאופר says:

    הי אנידור,

    לדעתי גוגל + לא נתפס על ידי מרבית הגולשים כרשת חברתית ועל כן יש מעט מאוד שיתופים של תכנים או קישורים בגוגל+, אני הייתי אומר ששיתופים הגולשים עושים בפייסבוק וטוויטר מאידך משווקים אינטרנטיים
    בעלי מודעות לכל הנושא של סמכותיות אתר
    (Authorship) עושים שימוש בגוגל+ ע"מ שתמונתם
    תשוייך לתכנים שלהם המופיעים בדף התוצאות בגוגל.
    מעבר לכך חלק מהמשווקים האינטרנטיים משקיעים
    זמן ביצירת מעגלים חברתיים בגוגל+
    מפאת כל הנ"ל אני לא רואה כיצד גוגל יכולים להכניס
    שיתופים בגוגל+ כעוד פרמטר העוזר לאתר לצאת גבוה
    בדף התוצאות חיפםוש בגוגל.
    ולכן הגיוני ששיתופים ברשתות חברתיות שמביאים
    תנועה רלוונטית לאתר ויש להם גם reach כלומר
    חשימה של קהל ששיתף והחברים של החברים נחשף לקישור או לתכנים שלנו.

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      אין ספק.
      גם מבחינת המחקר של MOZ ראינו שבהחלט יש התייחסות לשיתופים ברשתות חברתיות נוספות , יותר בדגש על פייסבוק מן הסתם –
      מבחינת יכולת החשיפה.
      ככל שיהיו יותר יתרונות שטמונים בפעילות בגוגל פלוס (כמו למשל היכולת שנוספה עכשיו להגדיל את החשיפה של
      מודעות האדוורדס שלנו ולהפוך אותן לאמינות יותר ולמעשה להמלצות) – כך יותר אנשים ישקיעו בפעילות שיווקית בגוגל פלוס.
      אין ספק שמדובר בעבודה קשה יותר, בעיקר לאור העובדה שאחוז האנשים שפיזית נמצאים בתוך גוגל פלוס הוא נמוך –
      אבל כן אפשר לייצר את האינטראקציה הבסיסית של +1, תגובות ולאט לאט לגרום ליותר ויותר אנשים לצרף אותנו למעגלים.
      תוסיף לזה את כל מה שקשור לחיבור האתר עם דף הגוגל פלוס וסינכרון עם הקמפיין אדוורדס, תוסיף את יכולות ההנגאאוטס..
      זה ייקח זמן אבל בסוף אני רואה את גוגל פלוס כאינטגרציה של כלל פעילות הגולשים במוצרי גוגל – אז השימוש יגבר

      הגב
      • עמית לאופר
        עמית לאופר says:

        מה שאני מנסה לומר זה שכל הנושא של גוגל+ הוא
        מאולץ ולא פופולרי ואני לא ממש רואה את זה משתנה בעתיד הנראה לעיין. אתן לך דוגמא, יש לי באתר דפים שגולשים עשו בטווח של חודשיים כ- 8,000 שיתופים, רובם בפייסבוק מיעוטם בטוויטר וכמעט כלום בגוגל+
        למרות שהכפתור של גוגל+ שם כל הזמן מול עיני הגולשים…

        הגב
        • אנידור חקק
          אנידור חקק says:

          אתה צודק, זה עניין של זמן וזה גם קשור להבנה של הגולשים ולתחומים שונים.
          לא חסרים תחומים שראיתי בהם שיתופים רבים בגוגל פלוס (הקלקות +1)
          זה בעיקר בנושאי שיווק באינטרנט, אך בחו"ל ניתן לראות זאת גם על גבי תחומים אחרים.
          אין ספק שזה לא מתקרב למספרים של פייסבוק או טוויטר.
          הבעיה הגדולה של גוגל פלוס היא שמרבית הגולשים כלל לא מבינים מה הייעוד שלה ולמה כדאי להשתמש בה.
          אז בהחלט מדובר פה בעניין של זמן עד שנראה את המספרים גדלים.
          בינתיים, מבחינתנו כמשווקים כדאי לעשות את כל הנדרש מבחינת הוספת הכפתורים לאתרים, נוכחות של האתרים שלנו בגוגל פלוס וקישור לדפים עסקיים, הוספה למעגלים , קידום לוקאלי ועוד.

          הגב
      • זהר עמיהוד
        זהר עמיהוד says:

        לאט לאט אבל בטוח גוגל תגרום לכול המשתמשים בשירותיה להיות פעילים בגוגל פלוס. כבר היום מי שרוצה לתת תגובה ביוטיוב חייב שיהיה לו חשבון גוגל פלוס ומחר? מחר גוגל תשנה את הכללים לגבי יומן, דרייב, אדוורדס ותגרום לכולנו לא רק לפתוח חשבון אלא גם להיות פעילים בו. זה רק ענין של זמן, כי הפעם גוגל לא מוותרים על הרשת החברתית, זה לא עוד ניסיון להתמודד מול פייסבוק, זוהי מלחמת השרדות!

        הגב
  2. רז
    רז says:

    מאמר יפה מאוד,
    השאלה האם אתם חושבים שיש השפעה כל שהיא שהדף גוגל פלוס פעיל, כאשר מידי שבוע או שבועיים מוציאים פוסט
    או שבגלל שמראש אף אחד לא מגיע לאתר דרך הפוסט מיותר להוציא פוסטים.
    אשמח לשמוע את דעתך אנידור ואת דעת כולם
    תודה לעונים.

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      מה שלומך רז?
      בכל המחקרים האחרונים מראים שלגוגל פלוס יש השפעה על SEO, אמנם לא גדולה (כי בכל זאת הפעילות אינה מרובה בגוגל פלוס)- אך דפים שמוסיפים אותם למעגלים ועושים להם +1 בהחלט עשויים לצוף גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
      אני מניח שיש כאן גם רלוונטיות בתחומים מסוימים ובתעשיות מסוימות. במדינה כמו ישראל שהפעילות בפיד של גוגל פלוס אפסית – אני מניח שההשפעה היא מינורית, אולם בהחלט שווה לנסות להגדיל את הפעילות – בעיקר אם מדובר בעסק שנשען על תוצאות לוקאליות ואז ניתן ורצוי להשתמש גם בגוגל מיי ביזנס

      הגב

קישורים & פינגים

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגיש חופשי להוסיף!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *