, , , ,

גוגל פלוס = גוגל !

אהבתם? שתפו!

רבים מחבריי טוענים שהאמונה שלי בגוגל פלוס עיוורת, שאני אחד היחידים בארץ שמנסה לדחוף כל הזמן את הרשת שאף אחד אחר לא רוצה להיות בה.

אומרים לי שאני טועה, שבגלל שאף אחד בארץ לא משתמש בגוגל פלוס, אין טעם להשקיע בה ושרוב הסיכויים שאני מבזבז את הזמן שלי.

אז אני אומר לכם – הטעות היא שלכם – גוגל פלוס = גוגל וככל שתבינו זאת מוקדם יותר, תוכלו לנצל את הרשת ולקבל ממנה את המרב.

גוגל פלוס היא לא רק רשת חברתית – היא הרובד החברתי שמחבר את הכל

ההתייחסות העיקרית לגוגל פלוס היא בתור הרשת החברתית של גוגל / הפייסבוק של גוגל.   בהתייחסות מסוג זה ובהשוואה תמידית לפייסבוק – ברור שנעשה עוול לגוגל – אתם בהחלט צודקים, אחוז השימוש בפייסבוק גדול וללא השוואה בכלל לגוגל פלוס.

הטעות שלכם נובעת מהעובדה שאתם לא מבינים דבר פשוט אחד – גוגל פלוס היא גוגל.   גוגל פלוס היא בעצם הרובד החברתי של גוגל.

צאו לרגע מחשיבה צרה לפיה יש גוגל פלוס ויש פייסבוק.

בוא נרחיב רגע את המחשבה ונשווה שנייה את גוגל לפייסבוק.

לגוגל, כידוע לכם יש מוצרים רבים שכולנו משתמשים בהם  (מעטים האנשים שאיתרתי שאין להם חשבון גוגל ולא משתמשים באף מוצר של גוגל).

בין המוצרים הנפוצים בגוגל:  ג'ימייל, מנוע החיפוש גוגל, יומן גוגל, יוטיוב, גוגל מפות, אנדרואיד, גוגל  Docs, שירות הענן Drive ועוד..  לצד אלו קיימים שלל שירותים נוספים לבעלי אתרים כמו גוגל אנליטיקס, כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, גוגל וובמסטר טולס ואחרים.

עכשיו, כשאנחנו מסתכלים בראייה יותר רחבה ומבינים שאנו משתמשים ברמה יומיומית כל הזמן במוצרי גוגל, הרשו לי להסביר לכם את המשמעות האמיתית של גוגל פלוס:

גוגל פלוס היא האינטגרטור של גוגל.   היא הגורם המחבר והמסנכרן שגורם לכל המוצרים של גוגל להתחבר ביחד ולעבוד בהתאמה אישית לכל משתמש.

זו הסיבה שכל המידע שאתם מזינים בשלל הפעולות שלכם במוצרי גוגל, מתנקז בסופו של דבר לפרופיל הגוגל שלכם (ובמילים אחרות לגוגל פלוס)

 

גוגל פלוס = גוגלבמאמר מצוין בגרדיאן הבריטי כבר כינו את גוגל פלוס בתור המטריקס.  גם הם כבר השכילו להבין שגוגל פלוס משנה את הרשת.

אז נכון שבתור רשת חברתית, הסיגנלים של גוגל פלוס די עלובים – לפחות בכל הקשור לזמן שהייה ופעילות בגוגל פלוס עצמה.

אך אם תבינו לעומק את האסטרטגיה של גוגל, תבינו שכל פעולה שאתם עושים באחד ממוצרי גוגל – כאילו עשיתם את אותה פעולה בגוגל פלוס:

  • כשאתם שולחים מייל בג'ימייל שלכם לאחד החברים שלכם – אתם משתמשים בגוגל פלוס.  זה שווה ערך לשיתוף בין שני אנשים ברשת החברתית.
  • כשאתם יוצרים פעילות בלוח השנה שלכם בגוגל ומזמינים אנשים נוספים לאותה פגישה – אתם משתמשים בגוגל פלוס ולמעשה יוצרים אירוע (פגישה) למספר אנשים מצומצם.
  • כשאתם כותבים באתר שלכם ואתם לוקחים בעלות authorship  על התוכן שלכם- אתם משתמשים בגוגל פלוס.
  • כשאתם מקליקים +1 על מאמר או דף כלשהו ברשת – אתם משתמשים בגוגל פלוס.
  • כשאתם משתמשים בגוגל מפות, אתם יכולים לשמור מקומות מועדפים ולגרום לכך שגוגל יציע לכם וינווט אתכם לשם בקלות – פונקציה זו היא שימוש מובהק נוסף בגוגל פלוס.
  • כשאתם פותחים דף מקום או כשאתם מחפשים למצוא מקום מסוים בדפי המקומות – אתם משתמשים בגוגל פלוס
  • כשאתם מחוברים לגוגל – כל פעילות שלכם מתועדת בגוגל פלוס – כל חיפוש של מידע, סרטון או מיקום במפה, כל אינטראקציה שלכם עם אתרים ומשתמשים אחרים ברשת.  יתרה מזאת, כל שימוש שלכם בגוגל כרום הוא משאב מידע ענק שמצטרף למכלול המידע עליכם בגוגל פלוס.
  • גם עידן הפרסומות בגוגל אדוורדס הופך בהדרגה להיות פרסומות מבוססות מימד חברתי – בעתיד הלא רחוק כבר תבחינו בפרצופים של חברים שלכם, שהקליקו +1 על עסק מסוים.   באמצעות היכולת לסנכרן כיום בין קמפיין גוגל אדוודס לדף עסקי בגוגל פלוס ובין דף עסקי בגוגל פלוס לבין אתר אינטרנט – למעשה נוצר מצב שכל מי שעשה +1 על האתר שלכם, יופיע בעתיד בתמונות לצד מודעה רלוונטית בחיפושים של חבריו.    ברגע שגולש יבחין שכמה מחבריו "ממליצים" על פרסומת מסוימת ומכירים את אותו מותג – זה בהחלט יעודד אותו לפנות דווקא לאותו מותג.

אם אתם עדיין לא רואים את כל התמונה, אני ממליץ לכם לצפות בסרטון נהדר של מרטין שרבינגטון בנושא:

 

מה המשמעות של כל זה מבחינת גוגל ומבחינת הרשת?

האח הגדולבהרצאות שאני מעביר על גוגל פלוס, אני תמיד מסביר שהסיבה האמיתית שלגוגל היה כל כך חשוב להקים את גוגל פלוס נעוצה בפייסבוק..  טוב אז לא ממש בפייסבוק כמו בבעיה שנוצרה לגוגל בעקבות פייסבוק.   פייסבוק היא "אזור ללא כניסה" עבור הזחלנים של גוגל וגוגל לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד כל כך הרבה מידע חשוב שגולשים מנדבים על עצמם (כמו תחביבים, מוצרים שאנו אוהבים ואינטראקציה שאנו יוצרים עם אנשים ועסקים שונים).   להזכירכם המוצר העיקרי של גוגל הוא מידע.  גוגל מעוניינת לספק לנו מידע איכותי במנוע החיפוש שלה וככל שהיא תדע עלינו יותר היא תוכל להתאים לנו תוצאות טובות יותר (וגם פרסומות טובות יותר…)    מרבית הגולשים כבר רואים כיום תוצאות מותאמות אישית בגוגל, תוצאות שמושפעות ישירות מגוגל פלוס – זו גם אחת הסיבות שאמרתי שקידום אתרים כפי שהכרנו אותו בעבר מת ולא מתאים לכל עסק כיום.  אנו נוטים לראות זאת באופן שגוגל לומד מי אנחנו לפי היסטוריית הגלישה שלנו.  למעשה עלינו לדמיין, שעל כל אחד ואחת מאיתנו יש תיקייה ספציפית שגוגל מנהלת עלינו ובה היא אוספת עלינו מידע.  במידע זה היא משתמשת באופן שוטף כדי להתאים לנו תוצאות ולהמליץ לנו על מוצרים ומידע בהתאם להעדפות שלנו.

כל המידע הזה מסונכרן ומתאפשר לחבר אותו כיום באמצעות גוגל פלוס.

אם עדיין לא שמתם לב, כל מוצר שתרצו להשתמש כיום בגוגל – מחייב אתכם לפתוח חשבון בגוגל פלוס.

אז נכון שאתם לא נמצאים פיזית בתוך גוגל פלוס – אך למעשה אתם עמוק בתוכה!

אצטט לכם (בתרגום לעברית) שני ציטוטים מעניינים בנושא:

בן תומפסון: "חשבו על זה, מה נותן לכם יותר ערך ביומיום?  שימוש בפייסבוק שמשתף אתכם בתמונות של ילדים , memes, והמון מידע שלא באמת מעניין ולא תמיד רלוונטי אליכם –  או  כל מידע על כל פעילות שאתם מבצעים ברשת האינטרנט?

גוגל פלוס מאחדת את השימוש בכל המוצרים שלה תחת Log in  אחד, אותו ניתן למדוד בכל השימושים שלכם ברשת האינטרנט ולספק לכם יותר מידע שרלוונטי לכם".

בנדיקט אוונס: "המטרה פה היא לא לאנדקס בגוגל את הדפים השונים שיש ברשת – אלא לאנדקס ולהבין יותר טוב מיהם המשתמשים, בהתאם לאופי הגלישה שלהם ותחומי העניין שלהם.  זוהי המשמעות של גוגל פלוס. גוגל פלוס היא לא רשת חברתית אלא הזהות שלכם לשימוש במוצרי גוגל, שמאפשרת ללמוד טוב יותר מי אתם ולהתאים לכם את מה שבאמת עשוי וצריך לעניין אתכם."

בהקשר זה אפרט ואומר, שאם עד היום הכרתם את ה- Page rank שהנו מנגנון היררכי שמדרג דפים ברשת לפי חשיבותם.   כעת גוגל פלוס מדרגת את המשתמשים ברשת (בין היתר באמצעות Author rank) ומנסה להבין מיהם הגורמים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר בכל תחום.

זו גם בדיוק הסיבה שכוחם של קישורים הולך ופוחת לטובת הצבעות גולשים שמהוות סיגנל חברתי אמין בעיני גוגל.

If you can’t beat them, Join them

לאחר כל המידע הזה שנחשפתם אליו ולאור העובדה שגוגל מקיפה אותנו מכל עבר, מה זה גורם לכם לחשוב או לעשות?

אם אתם עדיין בעידן הפרטיות  (שלטעמי די חלף לו מהעולם) תוכלו לנסות לברוח ולהתעלם ולנסות בכל כוחכם לא להשתמש באף מוצר של גוגל.    או שאתם יכולים להבין שגם אם אתם אנטי גוגל פלוס – עדיין המידע שלכם נצבר ונאגר שם.

אם אתם בעלי אתר אינטרנט או עסק – אתם חייבים לקחת זאת בחשבון ולא להתעלם מהנתונים האלה – כי בסופו של יום, הם ישפיעו ישירות על כמה אנשים נחשפים לתכנים שלכם וכמה העסק שלכם גדל ברשת.

מרגישים שאתם לא יודעים מספיק על גוגל פלוס?

רוצים לדעת יותר?

אתם מוזמנים להוסיף אותי למעגלים שלכם בגוגל פלוס ולעקוב אחר הפוסטים שלי:

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

7 תגובות
  1. זהר עמיהוד
    זהר עמיהוד says:

    אנידור, אני איתך! גוגל+ נמצא בכול האינטרנט, נגמרו הימים של No Name/Face באינטרנט. גוגל עושה כל שביכולתו כדי לוודא שאנשים אמיתיים עומדים מאחורי התכנים אותם הוא סורק. ולכן הוא רוצה לדעת שיש לך שם וגם תמונה, חברים, אתרים, כתובת פיזית ועוד וכל הזמן הוא מאמת שאכן מה שאתה אומר נכון הוא. אתה אומר שאתה עובד בחברה – אמת (verify). אתה אומר שיש לך מספר – אמת verify. אתה אומר שיש לך אתר – אמת, וכדומה.
    גוגל עברו מ- PageRank ל- TrustRank והם עכשיו ב- AuthorRank וגוגל+ הוא הכלי כדי לדעת עד כמה אתה שווה באינטרנט.
    ובאותו ענין. פעם היה ניתן לקדם אתר ללא שהיינו צריכים להעזר בבעל העסק, כי יכלנו לעשות פעילויות "ללא פנים" או אם תרצו ללא זהות או עם זהות בדוייה. היינו מגיבים לפוסט, פותחים דיון בפורום, מקעימים אתרי לוויין בזהות בדוייה וזה עבד. העידן הזה עומד להסתיים ככול שגוגל בעזרת גוגל+ יקדמו את נושא Author Rank.
    חג שמח, שנה טובה ובהצלחה

    הגב
  2. varda shalom
    varda shalom says:

    אנידור
    יופי של מאמר, נהנתי לקרוא!
    מסיכמה איתך (אם כי ברמה הריגשית אני לא אוהבת את גוגל פלוס בגלל שהיא מרגישה לי לא קולית אלה מאולצת)
    אבל כמקדמת אתרים כמובן אין ספק שהתיעדוף שגוגל נותנת לה מחייבת אותנו מי שעוסק בקידום אתרים ולמעשה בעזרת מדיות חברתיות להתייחס והרבה

    הגב
  3. דני וקסלר
    דני וקסלר says:

    מאמר עם ערך מוסף , תודה אנידור. גם אני מאמין בצמיחתה של רשת חברתית זו ובתרומתה במיוחד לאלו שהנם בעלי אתרים ולא רק.
    אשמח לשמוע מה לדעתך הפעילות העיקרית הנעשית בגוגל פלוס שהכי תורמת לקידום אתרים .
    וגם אשמח לדעת האם לעסק מספיק לפתוח חשבון גוגל פלוס רגיל או שחייב לפתוח גם חשבון עסקי בגוגל , מה ההבדל ? ושאלה אחרונה האם ה- authorank צריך להיות מקושר לחשבון גוגל פלוס רגיל או שמא לחשבון עסקי בגוגל פלוס – אשמח לדעתך בעניין.
    תודה

    הגב
  4. אנידור חקק
    אנידור חקק says:

    הי דני
    פרסמתי בזמנו פוסט בגוגל פלוס עם כל הדברים שחשוב לעשות מבחינת השפעה על SEO.
    תוכל למצוא את הפוסט הזה מוטמע במסגרת במאמר הבא בבלוג זה – http://goo.gl/QQUQGc

    הגב

קישורים & פינגים

  1. […] מבינה שללא הרובד החברתי שמתקיים באמצעות גוגל פלוס –  היא פשוט עשויה להישאר […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *