, , ,

גוגל פלוס משיקה את קהילות – מהרו להצטרף – עכשיו נסביר לכם למה

אהבתם? שתפו!

כבר אמרתי לא פעם שגם אם אתם עדיין חושבים (ובצדק) שגוגל פלוס לא פעילה ממש, זה עדיין לא אומר שאתם לא צריכים להפגין שם נוכחות ועכשיו עם ההשקה של הפלטפורמה החדשה גוגל קהילות – זה הופך את זה לקל יותר.

תחילה, צפו בסרטון קצר של גוגל בנושא:

 

כדי לעשות לכם את זה קל יותר, גוגל קהילות הוא במילים אחרות הקבוצות של פייסבוק.  אז למה לי להשתמש בקהילות של גוגל אם גם ככה אני עושה את אותו דבר בפייסבוק עם הרבה יותר אנשים?  נסביר.

גוגל פלוס היא ממש לא עוד רשת חברתית, היא רשת חברתית עם מטרות והשפעה שונות לגמרי מיתר הרשתות החברתיות.

השבוע הושק גוגל קהילות שכפי שאמרתי , נותן פחות או יותר את אותו מענה כמו קבוצות פייסבוק. המטרה של גוגל קהילות, לשמש כמתחם לדיון בתחום מסוים לקהילה רלוונטית, כמו למשל קהילה של אוהבי מתכונים, קהילה של מקדמי אתרים או למשל קהילת כותבי תוכן שהקמתי היום, כדי למדוד את ההשפעה של הקהילות על SEO.

בתוך כל קהילה תוכלו להוסיף מספר קטגוריות שונות. כך למשל אם מדובר בקהילה של שיווק באינטרנט – ניתן לחלק אותה לקטגוריות שונות של: קידום אתרים, פרסום ממומן, שיווק במדיה חברתית וכו'..

השיתוף יעבוד לפי עיקרון המעגלים של גוגל פלוס – מה שתשתפו לקהילה מסוימת, לא ישותף עם המעגלים האחרים שלכם.

.

10gagאתם פעילים בגוגל פלוס – גם אם אתם חושבים שאתם לא

הטענה החוזרת ונשמעת היא שאף אחד לא נמצא בגוגל פלוס.  עם זאת, הידעתם שבגוגל פלוס כבר יש למעלה מחצי מיליארד משתמשים?  גוגל פלוס ממשיכה לגדול ולא בגלל שאנשים מצטרפים לשם בשביל לייצר אינטראקציה (לפחות כרגע) אלא קודם כל בגלל מותג העל שנקרא גוגל, שכולנו קשורים אליו בדרך כלשהי.    כל אחד מאיתנו משתמש במוצרים של גוגל – אם זה בשירות הדוא"ל Gmail, אם באמצעות צפייה בסרטונים ביוטיוב, חיפוש בגוגל, שימוש בשירות גוגל מפות ושלל שירותים נוספים.

יתרה מזו, כיום, כל מי שרוצה להירשם לג'ימייל או יוטיוב למשל, נדרש לפתוח פרופיל בגוגל פלוס.

גוגל גם דוחפת את גוגל פלוס בכל יתר המוצרים שלה- תראו למשל את התוצאות הבאות שמופיעות לי בתוך יוטיוב!!

שיתופים מגוגל פלוס בתוך יוטיוב

בעקבות השימוש בשלל מוצרי גוגל, למעשה לגוגל יש כמעט את כל המידע שהיא כבר רוצה עליכם, ולמעשה פרופיל הגוגל פלוס שלכם מתעדכן וצובר מידע גם אם אתם לא עושים זאת באופן ישיר.

יש כמה מקומות ספורים בהם לגוגל אין גישה, העיקרי שבהם הוא פייסבוק וזו בדיוק הסיבה שגוגל הקימה את גוגל פלוס.

גוגל לא יכלה להרשות לעצמה לאבד כל כך הרבה מידע יקר ערך על הגולשים, וגוגל פלוס עתידה לשנות את כללי המשחק ולהוסיף לגוגל גם את המימד החברתי שהיה כה חסר בתוצאות החיפוש שלה.

.

היתרונות של גוגל קהילות

היתרון המשמעותי ביותר של גוגל קהילות הוא הפלטפורמה בה אתם משתפים.  להבדיל מפייסבוק, שיתוף של התכנים מהאתרים שלכם בגוגל קהילות, גם ישותף לקהילה של גולשים רלוונטיים וגם יתרום משמעותית לקידום האתר שלכם בגוגל.

תנועה ממוקדת של גולשים רלוונטיים מגוגל פלוס לאתר שלכם, לצד הקלקות +1 אפשריות, יתרמו רבות לקידום האתר שלכם ולחיזוק פרופיל הכותב שלכם בגוגל.

מוצר נוסף של גוגל פלוס שעשוי להשתלב נהדר במסגרת גוגל קהילות – הוא גוגל Hangoouts (או זולות בתרגום העברי).  כך תוכלו לקיים שיחות וידאו קבוצתיות במסגרת הקהילה.

תחשבו על הפוטנציאל גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית – תוכלו לפתוח קהילה למשפחה שלכם, למקום העבודה שלכם וממש לעבוד אונליין ולשתף אחד את השני.

בעת יצירת קהילה, תוכלו לבחור אם הקהילה הנה ציבורית (שחשופה ופתוחה לעיני כל)  או פרטית ואז היא תהיה גלויה רק למי שיקבל הזמנה אליה.    כך תוכלו ליצור קבוצת עבודה נהדרת שאף מאפשרת לכם להיפגש אונליין במסגרת הזולות ואף מאפשרת לכם להיפגש אופליין באמצעות ממשק אירועים שהושק אף הוא לאחרונה בגוגל פלוס.

.

תוכלו לראות לדוגמה את דף קהילת כותבי התוכן בגוגל פלוס:

גוגל קהילות

בעיניי מדובר במהלך מצוין של גוגל, שייתן את אותותיו בכך שהאינטראקציה בגוגל פלוס תגדל.

ימים יגידו.

מה אתם חושבים?

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

5 תגובות
  1. דני וקסלר
    דני וקסלר says:

    גם לאחר שנה מפרסום מאמר זה עדיין הינו בעל ערך מוסף ואף רלבנטי. אכן רשת גוגל פלוס הולכת וגדלה יחד עם ירידת קרנה של פייסבוק שלא מזמן פגעה ברמת החשיפה של הפוסטים בדף העסק … יש להניח שקרנה של גוגל פלוס ילך ויעלה גם על חשבון פייסבוק. העובדה שגוגל מאפשרת הקמת קהילות בדומה לעקרון של קבוצות בפייסבוק (שדי מצליחות ברמת השימוש) מחזקת עוד יותר את כדאיות ההשקעה של בעלי אתרים בפעילות בגוגל פלוס. האם תוכל למקד יותר את התרומה לקידום אתרים כתוצאה מהפעלת קהילה או לחילופין פעילות בקהילה ? אודה לתשובתך …

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      הי דני
      היתרון הגדול של קהילה בגוגל פלוס על קבוצה בפייסבוק הוא בעיקר ברמת הנראות וההשפעה מבחינת גוגל.
      בעוד קבוצות פייסבוק אינן נסרקות ע"י גוגל והקישורים שגולשים משתפים שם אינם "נספרים" –
      קהילות גוגל נסרקות ומתאנדקסות בגוגל.
      יתרה מזאת, אם תבדוק (כפי שציינתי במאמר) כל קהילה מקבלת PR (בהנחה והיא לא ספאם שרק משתפים בו קישורים..) – וכך אפשר גם לקבל קישורי FOLLOW מתוך קהילות בגוגל פלוס – דבר שיכול כמובן גם להשפיע על קידום דפים אליהם מקשרים

      הגב
      • דני וקסלר
        דני וקסלר says:

        תודה על תשובתך, היכן רואים את ה-PR של הקהילה ? ועוד שאלה … בעקבות המאמר שלך הקמתי קהילה אך משום מה בפוסטים של הקהילה יש רק כפתורי +1 ואין כפתור שיתוף … יש לך מושג מה הבעיה ? אשמח לתשובתך, תודה מראש

        הגב

קישורים & פינגים

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגיש חופשי להוסיף!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *