ניהול מוניטין – האם אפשר לשלוט בתוצאות המוניטין שלנו בגוגל?

אנידור חקק

אוקטובר 16, 2012

המוניטין האינטרנטי שלנו הוא קריטי כיום, במציאות בה רוב האנשים מחפשים מידע ברשת אודות עסקים ונותני שירותים בכל תחום שהוא, אפילו תוצאה שלילית אחת בגוגל אודותינו יכולה להכשיל עסקה פוטנציאלית. אותו הדבר תקף בפועל גם לגבי אנשים פרטיים והמוניטין האינטרנטי שלהם – מידע מפייסבוק, מגוגל+, תמונות ועוד – לכל אחד מאיתנו יש מוניטין מקוון מסוים והשאיפה היא כמובן שהוא יהיה כמה שיותר חיובי ואיכותי. אז האם ניתן לשלוט בתוצאות המוניטין שלנו בגוגל – ובעיקר בתוצאות בעמוד הראשון? על הכול ועל הסרת תוצאות שליליות מגוגל במאמר הבא.

serpשליטה על תוצאות העמוד הראשון – לא פשוט בכלל

ראשית, חשוב לציין ולהעביר את המסר – בייחוד עבור עסקים וארגונים – כי ניהול מוניטין אינטרנטי הוא תחום מורכב וחשוב במסגרת תפעול הנוכחות האינטרנטית הכוללת של אתר/אדם מסוים. המסר המרכזי והחשוב הוא ששליטה על תוצאות העמוד הראשון בגוגל היא משימה מורכבת ולא פשוטה בכלל. בהחלט יש טקטיקות ואסטרטגיות לקידום אתרים איכותיות ויעילות, אבל בסופו של דבר התוצאות בעמוד הראשון של גוגל מושפעות מכל כך הרבה גורמים ופרמטרים, שאם יש מידע שלילי אודות אתר או אדם לא תמיד ניתן להסירו במהירות.

זה מביא אותנו לדגש שיש לשים, כיום יותר מבעבר, על ניהול מוניטין איכותי ומקצועי במסגרת מאמצי הפרסום והשיווק ברשת ובעיקר מאמצים בכל הנוגע לנושא המהותי של קידום בגוגל באופן אורגני. יש חשיבות לכל פעולה ולכל אינטראקציה של האתר, לשאוף ליצירת קשרים עם הגולשים, תגובות חיוביות, סיקורים או אזכורים חיוביים באתרים חשובים, שיתופי פעולה יעילים ואיכותיים וכן הלאה מבחינת יצירת נוכחות אינטרנטית חיובית שתואמת את המטרה המרכזית של האתר.

הנקודה היא שפעילות קידום בגוגל היא חשובה מאוד ויכולה להביא תוצאות מדהימות, אבל ניהול מוניטין הוא משהו שאסור להזניח – כי מקום ראשון בגוגל לאתר הוא מצוין, אבל אם במקום השני או השלישי יש ביקורת ממש גרועה על האתר אז כל המאמצים יפגעו כמובן.

טקטיקות קידום אתרים להסרת תוצאות שליליות

אפשרות אחת של הסרת תוצאות שליליות מגוגל אשר ננקטת על ידי מקדמים ובעלי אתרים רבים היא ליישם טקטיקות יעילות ומותרות של קידום אתרים (SEO) על מנת פשוט לדחוק אחורה את התוצאות השליליות שרוצים להסיר. כמובן שיש לבצע זאת בחכמה ובצורה מבוקרת על מנת שרק התוצאות השליליות יוסרו ולא האזכור המרכזי של האתר בעמוד הראשון למשל. כאשר התוצאה השלילית הופכת פחות רלבנטית מבחינת אלגוריתם החיפוש ויש תוצאות יותר חדשות ורלבנטיות, אז אלו יוצגו גבוה יותר עד שהתוצאה השלילית תעבור לעמודים האחרים שאליהם בפועל כמעט אף אחד לא מגיע.   פעילות זו הינה הפעילות האפקטיבית ביותר אך היא אורכת זמן רב, שכן יש לקדם 10 תוצאות שונות לדף הראשון על מנת לדחוק תוצאות שליליות לעמודים שגולשים לא מגיעים אליהם.  במקרים אלו יש ליצור תוצאות חיוביות חדשות כמו אזכורים וכתבות חיוביות, פרופילים ברשתות חברתיות, בלוגים ועוד.   לפי סקרים של גוגל רק 10% מהגולשים עוברים לדף התוצאות השני, אז באופן תיאורטי המטרה שלנו היא לנקות את הדף הראשון מתוצאות שליליות.   הבעיה נוצרת כאשר מופיעות תוצאות שליליות מאתרים חזקים ומקודמים כמו – ynet, גלובס, בחדרי חרדים וכדומה..

אגב, באתר takdin בו מוזכרות לרוב תביעות משפטיות (מה שבהחלט עשוי להתפרש כתוצאה שלילית) – ניתן להסיר את התוצאה השלילית בתשלום חד-פעמי לאתר של 50 ₪.

כלי לשליטה על תוצאת החיפוש הראשונה בגוגל

אפשרות נוספת של הסרת תוצאות שליליות מגוגל וכזו שכרגע לפחות מוצעת חינם היא כלי נחמד שהושק על ידי חברת האבטחה המובילה סימנטק באוגוסט 2012: Norton Top Search. הכלי מאפשר באמצעות ממשק נוח ופשוט לשלוט על התוצאה הראשונה שתופיע כאשר מחפשים את שמו של אדם בגוגל – כרגע מיועד ורלבנטי לאנשים פרטיים ופחות לארגונים. באמצעות התחברות לשירות דרך חשבון הפייסבוק של המשתמש ואז מילוי שאלון קצר אפשר לקבוע איזו תוצאה תופיע ראשונה בגוגל כאשר יחפשו את שמכם – אך רק כפי שהוא מופיע בחשבון הפייסבוק.

בוחרים טקסט קצר ככותרת לתוצאה ועוד טקסט קצר לתיאור. כאשר בפועל התוצאה היא מודעה ממומנת שמופיעה ראשונה – גימיק נחמד אך יעיל לשליטה על התוצאות ועבור הסרת תוצאות שליליות מגוגל לאנשים פרטיים.

בונוס – איך עושים נטוורקינג ובונים את השם שלנו ברשת:

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים