בסוף חודש מאי 2012 השיקה פייסבוק פונקציה חדשה של פוסטים בתשלום (Promoted Posts), בכך הרשת החברתית טשטשה את הגבול בין פרסום ממומן לפוסטים האורגניים בפיד המשתמש. זוהי דרך יעילה ומתבקשת עבור מותגים ואתרים אשר אבדו או טבעו בשטף הפוסטים והמידע שמשתמשי פייסבוק רואים בכל יום. מדובר בשיטת פרסום בפייסבוק שיתכן שתהיה הצלחה גדולה עבור מפרסמים ומשווקים ברשת החברתית.
איך זה עובד?
עד השקת הפונקציה החדשה הזו, פרסום בפייסבוק היה בעיקר מודעות הטקסט+תמונה בצד הפיד של המשתמש, כאשר הפרסומות הללו הופיעו רק בגרסת המחשבים של פייסבוק ולא במכשירי מובייל למיניהם. פוסטים בתשלום מופיעים ישירות בפיד, לכן יהיו זמינים גם במובייל! השירות של פוסטים בתשלום בפייסבוק הוא פשוט מאוד:
מנהל העמוד (של מותג, חברה, אתר וגם קהילות) מעלה פוסט. בזמן האישור והעלאת הפוסט יש אפשרות לבחור לפרסם פוסטים בתשלום. כעת בוחרים תקציב שמתאים לצרכים (בדולרים), מקבלים הערכת חשיפה מפייסבוק ומאשרים. כעת, הפוסט יוצג במקום גבוה ובולט ויסומן כ"פוסט ממומן" (Sponsored) למשתמשים אשר עשו "לייק" לעמוד. בנוסף מומלץ להצמיד את הפוסט הממומן לראש הטיימליין כך שיקבל יותר חשיפה. ניתן להפוך פוסטים בתשלום גם פוסטים קיימים ורגילים – כל עוד הם לא בני מעל 3 ימים. כמו כן, אפשר להשהות פוסטים ממומנים ולהמשיך אותם על פי בחירה.
פוסטים ממומנים זו אפשרות אטרקטיבית ומעניינת של בפייסבוק כי כך יש משמעותית יותר סיכוי שעוקבים אחרי הדף שלכם יבצעו אינטראקציות חברתיות עם התוכן וכך הוא יגיע לחברים שלהם וכך הלאה. כעת נסקור את מה שעל מפרסמים ומנהלי עמודי פייסבוק חייבים לדעת על מנת לנצל נכון את הפונקציה של פוסטים בתשלום. דרך פלטפורמת ניהול המודעות של פייסבוק, אפשר לעקוב בצורה מקיפה אחר הביצועים של פוסטים בתשלום.
פוסטים בתשלום מוגבלים בזמן
לאחר שהפוסט נוצר, למנהלי קהילות (Community Managers) יש אפשרות לקדם אותם בקפיצות של 10$ בתקציב. פוסטים בתשלום בפייסבוק רצים כממומנים במשך 3 ימים, כאשר הם עוברים אופטימיזציה אוטומטית ליחס CPM איכותי יותר. כאמור, אפשר להפוך פוסט קיים לממומן רק במסגרת שלושת הימים הראשונים לפרסומו – כך שיש לשים לכך לב.
שינוי שם הפוסט במודול ניהול המודעות של פייסבוק
בגלל שאותם פוסטים בתשלום הם למעשה אמצעי פרסום בפייסבוק, עבור כל פוסט ממומן נוצר אוטומטית רישום בפלטפורמת ניהול המודעות בחשבון העמוד – כאשר פייסבוק רושמת את מספר הזיהוי של המודעה/פוסט. כך שבהחלט מומלץ – אפילו לנוחיות המפרסם עצמו – לשנות את השם כך שיהיה ברור איזה פוסט זה, כך אפשר לעקוב בקלות אחר הביצועים של פוסטים בתשלום בפייסבוק.
כוונון הטרגטינג של פוסטים ממומנים
בזמן שמשנים את השם של פוסטים ממומנים, חשוב גם לבחון ולכוונן את הטרגטינג (Targeting) לפוסט. פייסבוק מיישמת טרגוט אוטומטי למדינות רבות מאוד ואפשר ורצוי לשנות זאת בהתאם לצרכים ולקהל היעד הספציפי בלבד.
להיזהר מפרסום אוטומטי של פוסטים ממומנים
מעבר ליכולות הבסיסיות שפייסבוק מציעה לפוסטים בתשלום, הרשת החברתית מאפשרת גם לקדם את כל הפוסטים בעמוד המותג בצורה ממומנת באופן אוטומטי – כל פעם שתעלו פוסט הוא יהיה ממומן! כך שמאוד מומלץ לא להשתולל ולהתלהב יותר מדי בממשק המודעות, כי קידום ממומן אוטומטי יכול בהחלט לחסל את התקציב במהירות מפחידה.
לסיכום: פוסטים בתשלום נראים כדרך מצוינת עבור עסקים ומותגים לקדם את עצמם בפייסבוק, עליית מדרגה מבחינת היכולות של פרסום בפייסבוק. אין הבטחה של הרשת לגבי כמות החשיפות ובהחלט מומלץ לקדם כך רק פוסטים חשובים וחזקים.