, , , ,

אז מה העתיד של שוק החיפוש והאם גוגל פלוס לא אמרה את המילה האחרונה?

אהבתם? שתפו!

סיימנו את המאמר הקודם בסוגיה המעניינת?  מה יהיה העתיד של אלגוריתם החיפוש וכיצד תוצאות החיפוש ייראו בעתיד.

אין כל ספק שמגמת החיפוש החברתי תמשיך ותעצים, אך גוגל ופייסבוק יידרשו לתת מענה כיצד לספק תוצאות חיפוש אמינות מדויקות וטבעיות יותר.

כפי שמקדמי האתרים מצאו דרך לייצר קישורים לא טבעיים – כך הם גם יצליחו לייצר בעתיד לייקים ושיתופים לא טבעיים  (מונעי תחרות או משוחדים).

אחד הפתרונות שכבר החלו להיכנס גם לתוצאות החיפוש בארץ הן דירוג תכנים לפי הכותבים שלהם.. במילים אחרות, גוגל יודעת לזהות היום מהם תחומי העניין שלנו ובמה אנחנו "מומחים"..  זאת אומרת שאם אני או למשל אורי זילברשטיין נכתוב תכנים בנושא קידום בגוגל כנראה שתכנים אלו ייחשבו ליותר מקצועיים ומבוססים מאשר יכתוב אותם אלון גל שמזוהה יותר עם ייעוץ בתחום הכלכלי פיננסי.

חלקכם כבר אולי החל לראות תוצאות חיפוש בגוגל, כשלצדן תמונת הכותב.  מדובר בסיגנל חברתי שמעדכן את גוגל ומציג לגולשים מי כתב את המאמר.    ככל שמודול זה יוטמע יותר בתוצאות החיפוש של גוגל (וככל שיהיו יותר פרופילים בגוגל פלוס שישתמשו בו), וככל שהפוסטים שכותב מסוים ישותפו במדיה החברתית – כך גוגל תוכל לדעת מיהם הכותבים החזקים והמקצועיים בכל תחום – וכך למעשה הדירוג ייהפך להיות מבוסס אנשים וכותבים – ולא מבוסס קישורים / לייקים.

אם אתם רוצים להוסיף תמונת כותב למאמרים שלכם בתוצאות החיפוש – אתם מוזמנים לקרוא מדריך שכתבנו בנושא.

אנשים הם העתיד

בסופו של יום, אני מאמין שגוגל ופייסבוק יעדיפו לדרג תוצאות חיפוש בהתאם לרלוונטיות שלהם לאנשים מסוימים.   הוספת תמונת הכותב ושיוך מאמרים לאנשים זו הדרך הראשונה של גוגל להתחיל ולמפות מיהם מובילי דעת הקהל בנושאים השונים ובהתאם לכך לדרג את ההצבעות שלהם ברשת.   אם למשל אני מתעסק וכותב על קידום בגוגל, כתיבת תוכן ושיווק במדיה חברתית – אזי הצבעות ושיתופים שלי לתכנים בתחום יהיו בעלות השפעה גדולה יותר לדירוג מאשר הצבעה מקרית (לייק / +1)  של אדם שמתעסק בראיית חשבון או מקצוע אחר לדוגמה.

 גוגל יודעת עלינו המון והיא בהחלט יכולה להעריך מה מעניין אותנו, מי מעניין אותנו ובאילו נושאים אנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים.

אם אתם עושים 1+1  (ואולי גם תעשו +1 לפוסט זה… J )  אתם וודאי מבינים את הכיוון – עליכם למתג את עצמכם במהרה בתחום העיסוק שלכם ולקשר את עצמכם למאמרים אותם אתם כותבים.  גוגל תראה במאמרים שאתם כתבתם כרלוונטיים יותר בתחומכם לאורך זמן ותדרג אותם גבוה יותר.

דוגמה למאמר שכתבתי ומופיע בתוצאות החיפוש עם התמונה שלי:

rel author

ולמה באמת זה העתיד?  כי את זה אי אפשר לזייף!

אי אפשר לזייף מי אתה כמו זיוף ויצירת קישורים או לייקים לא טבעיים.

אז מה זה אומר?  האם גוגל פלוס זה הדבר החשוב ביותר מעכשיו?

לא בדיוק, כבודה של פייסבוק במקומה.  פייסבוק היא בהחלט המקום העיקרי בו אנו משתפים דברים עם אנשים קרובים אלינו, בעוד שטוויטר למשל היא המקום לעקוב אחר אנשים שמעניינים אותנו (ולאו דווקא חברים או קשורים אלינו בדרך כלשהי).

קידום אתרים בעידן החדש הוא שילוב של השניים – אם אני מחפש מסעדה למשל, מן הסתם אשמח לקבל תוצאות על מסעדה שחבריי הולכים אליהם (היות ואני סומך עליהם יותר מאשר על ביקורות מסעדות שאני לא יודע מי כתב אותם)..  מצד שני, אם אני מחפש כתבה מעניינת בתחום ה- SEO, מן הסתם אעדיף לקרוא כתבות מהמומחים ומאנשים שאני מעריך כמו ראנד פישקין או דני סאליבן מאשר בלוגר חדש שאינני מכיר עדיין.

בעזרת גוגל פלוס, גוגל יכולה לדעת בצורה טובה יותר מיהם חבריי, אחרי מי אני עוקב ואת מי אני מעריך יותר מאחרים – היות ואני מייצר אינטראקציה עם אנשים ועם פוסטים מסוימים יותר מאשר עם אחרים.

לפני מספר חודשים כבר כתבנו מאמר על כך שלדעתנו גוגל פלוס הולכת לנצח,  ואסף כהן מהחברה שלנו אף הקצין ואמר שפייסבוק לא תהיה רלוונטית בתוך פחות מעשור…. אם מסתכלים על מצבה העגום של פייסבוק כיום לאחר ההנפקה ועל העובדה שמעט מאוד אנשים מתייחסים ברצינות לשטחי הפרסום של פייסבוק – הנטייה שלנו היא להמשיך ולחשוב שבסופו של יום גוגל פלוס היא אכן האלטרנטיבה הטובה יותר.  לגוגל פלוס יש את הפוטנציאל לספק לנו את מה שאנחנו מחפשים, מתי שאנו רוצים אותו וממי שאנחנו רוצים לקבל אותו.

איך כל זה אמור לקרות אם אף אחד לא נמצא בגוגל פלוס?

 גם אם לא כולם בגוגל פלוס או לוחצים על כפתורי +1 ברחבי הרשת – יש לגוגל מספיק מידע שהיא מקבלת מיתר המוצרים שלה על מנת ליצור תמונה ברורה יותר על כל אחד מאתנו.  להרבה אנשים אין גוגל פלוס אבל לרבים מאתנו יש חשבונות גוגל , ג'ימייל (גישה לאנשי הקשר שלנו), או משתמשים בטלפון אנדרואיד וכמובן משתמשים בדפדפן כרום שהפך לדפדפן הפופולארי בעולם לאחרונה  – כך שגוגל יכולה לדעת מה אנחנו מחפשים, מה אנחנו אוהבים ומה אנו עושים ברשת.

אז מה העתיד?

השימוש באנדרואיד הולך וגדל (לפי סטטיסטיקות קרוב ל- 60% מהעולם משתמשים באנדרואיד) והמגמה לכיוון המובייל ממשיכה.

אחוז השימוש שלנו במוצרי גוגל רק גדל וגוגל יודעת מה המטרה הסופית שלה – להביא אותנו לגוגל פלוס.  היא יודעת שהיא תוכל להשיג שליטה מלאה על המידע ולספק את תוצאות החיפוש הטובות ביותר רק כשכולנו נהיה בגוגל פלוס.   אז בינתיים היא מעודדת אותנו להצטרף לגוגל פלוס בכל דרך –  מי שרוצה לפתוח ג'ימייל היום חייב לפתוח חשבון בגוגל פלוס, בקרוב זה גם יקרה עם כל מי שירצה חשבון באנדרואיד.

כרגע המאבק בין גוגל לפייסבוק הוא על שני תחומים עיקריים:   שוק החיפוש ושוק המדיה החברתית.  אם גוגל פלוס תיפול ופייסבוק תצליח להקים מנוע חיפוש נוסף שייתן תוצאות טובות – זה יהווה פגיעה אנושה בגוגל.   לעומת זאת אם גוגל פלוס תצליח – נסתם הגולל על פייסבוק.  היא עדיין תהיה רשת חברתית מגניבה לשיתוף בין חברים אך שם זה ייגמר.

גוגל פלוס חיונית להישרדותה של גוגל.  בלעדיה תוצאות החיפוש של גוגל לעולם לא יהיו טובות כמו תוצאות שמנוע החיפוש העתידי של פייסבוק יוכל להניב.

בינתיים גוגל ממשיכה במאמציה להעביר אותנו לגוגל פלוס ומשדרגת את המוצר.

החל מסוף חודש מאי 2012 גוגל הטמיעה את מודול החיפוש המקומי בגוגל פלוס בטאב חדש הנקרא מקומי או local – כך שאם תחפשו שם מסעדה ברמת החייל בתל אביב תקבלו תוצאות מותאמות עם פרטי הגעה למסעדות באזור, ביקורות גולשים וחברים שלכם בגוגל פלוס.

תוצאות חיפוש מקומיות בגוגל פלוס local

אז מי תנצח?  גוגל או פייסבוק

התחושה שלנו היא שלגוגל יש יותר סיכוי לצלוח במאבק זה, בעיקר לאור ההגמוניה שלה ביתר מוצרי הרשת (ולאור העובדה שכולנו כבר מזמן ויתרנו על הפרטיות שלנו לגוגל).

עם זאת, פייסבוק לא אמרה את המילה האחרונה ואם אכן היא תשכיל להשתמש בעודף המזומנים והמידע הרב שיש ברשותה – היא עוד עשויה להפתיע את גוגל עם מנוע חיפוש אלטרנטיבי שיטרוף את הקלפים.

דבר אחד בטוח, במלחמה הזאת המנצחים האמתיים הם הגולשים.

מה אתם חושבים?

מה העתיד של שוק החיפוש?   האם גוגל תמשיך לשלוט או שפייסבוק תטרוף את הקלפים?

ולגבי המדיה החברתית – האם יש לגוגל פלוס סיכוי?

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *