, ,

facebook offers – מה זה?

אהבתם? שתפו!

הרשת החברתית המצליחה בעולם, פייסבוק, כבר מזמן יצרה מהפכה בעולם האינטרנט והעסקים (גם במדינות כפי שלמדנו בתקופה האחרונה), הרשת כל הזמן מתפתחת ומחדשת ולאחרונה השיקה תכנית פרסום ושיווק חדשה לעסקים – facebook offers (הצעות פייסבוק). התכנית החדשה מאפשרת לעסקים וארגונים להציע לגולשים הנחות ומבצעים מיוחדים על פריטים, מעין שכלול "פייסבוקי" של מגמת הקופונים הנפוצה. תכנית facebook offers מהווה הזדמנות טובה לעסקים לשווק את עצמם בפייסבוק, להגדיל חשיפה וליצור באזז למותג שלהם- עדיין לא זמין בישראל אך שווה להכיר את התחום מראש.

יש להדגיש כי למרות הדמיון ביניהן, facebook offers אינה זהה לפלטפורמת facebook deals שהייתה אמורה להיות מושקת בסוף 2011 בישראל אך הוקפאה כרגע ע"י הרשת החברתית – תכנית הדילים הייתה מבוססת מיקום ולא על בסיס עמודי העסקים כמו פייסבוק אופרס

איך עובד שירות הצעות פייסבוק

השירות החדש של הצעות פייסבוק מאפשר כאמור לעסקים, מותגים וארגונים להציע לגולשים העוקבים אחריהם עסקאות משתלמות למטרות שיווקיות ופרסומיות – למשל ארוחה בחצי מחיר, הנחה על השירות של העסק או קבלת המותג חינם ברשת שיווק הן רק חלק מאינספור הדוגמאות. יצירת מעין קופונים פייסבוק במסגרת תכנית OFFERS החדשה, היא תהליך פשוט ולא פחות חשוב חינמי עבור העסקים המעוניינים להציע הנחות לגולשים.

ההצעות וההנחות השונות במסגרת facebook offers מוצגות לגולשים בעמודי הפייסבוק הרשמיים של העסק, המותג או הארגון הרלבנטי – הדרך הפשוטה ביותר לגולשים ללמוד אודות ההצעה היא לעשות LIKE לעמוד הפייסבוק של העסק ובכך לראות את כל העדכונים, כולל facebook offers, בפיד הרגיל שלהם. מנהל העמוד והפעילות החברתית של העסק פשוט יוצר הצעה בממשק של פייסבוק בניהול העמוד ותוך דקות ההצעה עולה לאוויר ומתחילה ליצור באזז ברשת – זו השאיפה לפחות… יותר מכך, ההצעות שהדף עושה מוצגות גם בפיד של הגולשים שעשו לייק לדף. ניתן להגביל את כמות האנשים היכולים לממש את ההצעה, לכתוב תנאים והגבלות מפורטים כמובן ולהעלות תמונה לצד ההצעה האטרקטיבית.

כאשר גולש פודה הצעה במסגרת facebook offers הוא מקבל דוא"ל מפייסבוק עם הפרטים, את המייל הזה עליו להראות לעסק על הסמארטפון או בדף מודפס וכך הוא מקבל את ההנחה/מתנה/שירות וכיוצא באלו. כמובן שגם מנהל העמוד וגם הגולשים יכולים לראות כמה גולשים פדו את ההצעה.

מדוע תכנית facebook offers טובה לעסקים

מבחינת תהליכי קידום בפייסבוק התכנית היא דרך מצוינת לקדם את עמוד המותג/העסק, יש להצעות פוטנציאל להביא אנשים אל העסק פיזית וכמובן להגיע לאנשים חדשים כאשר הגולשים משתפים את ההצעה עם חבריהם ברשת. יתרון נוסף ומשמעותי של facebook offers שהופך את התכנית לכדאית מאוד לעסקים (כאשר תהיה זמינה בישראל) הוא שזוהי דרך מצוינת ליצור אינטראקציה חברתית עם הגולשים. קידום אתרים במנועי חיפוש כיום שם דגש רב על פעילות חברתית של האתר עם הגולשים, לכן במקום או בנוסף לפתרון פרסום ממומן בפייסבוק ופעילות שוטפת ברשת החברתית – עסק או מותג יכולים להציע הצעות פייסבוק וליצור אינטראקציה עם האתר ובכך לתרום לקידומו בתוצאות החיפוש בגוגל למשל.

מבחינת שיווק בפייסבוק דרך ההצעות, משתמשים הרואים את ההצעה בעמוד הפייסבוק של המותג או העסק יכולים להגיב להצעה כמו לכל ידיעה אחרת בפיד, לעשות SHARE או LIKE להצעה כך שחבריהם יראו אותה וכמובן לפדות את ההצעה (הקופון) על מנת לממש אותה בהמשך. כך שהויראליות של ההצעה – העברה שלה בין משתמשים אחרים – יוצרת שיווק טבעי וחינמי.

 

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *