, ,

שיווק לוקאלי – פורסקוור / Foursquare

אהבתם? שתפו!

אחת המגמות שהולכות ומתחזקות בשנים האחרונות בעולם השיווק באינטרנט – היא מגמת השיווק הלוקאלי (שיווק מקומי).

בגזרה של גוגל, אחד התחומים הבולטים שנכנסו לאחרונה גם לישראל היא גוגל מקומות (באנגלית: Google places).   פלטפורמה זו מכניסה לתוצאות החיפוש של גוגל גם תוצאות של מקומות בחיפוש מקומי.   כך למשל אם תחפשו בגוגל "פיצה בתל אביב" תקבלו בתוך תוצאות החיפוש הרגילות של גוגל גם מפה וכתובות של פיצות בתל אביב.

שינוי זה צפוי להשפיע באופן מהותי על קידום ופרסום עסקים קטנים בגוגל.

רשתות חברתיות מבוססות מיקום:

אז את פייסבוק כולנו מכירים והמכורים שבינינו מכירים ומשתמשים גם בכפתור ה"Check-in" דרכו אנו יכולים לשתף עם חברינו איפה אנו נמצאים בכל רגע נתון.

אך פייסבוק היא לא הראשונה שהטמיעה רכיב זה.   אחת הרשתות החברתיות שמתחזקות בשנים האחרונות היא פורסקוור (בעיקר בארה"ב) שהנה רשת חברתית מבוססת מיקום.

לרשת זו מודל אטרקטיבי שמעודד את הגולשים לשתף את המיקום שלהם בכל רגע באמצעות תחרות לפיה, מי שעשה הכי הרבה פעמים Check-in  במקום מסוים (יכול להיות מקום עבודה, בית או מקום בילוי כמו באר, מסעדה או מועדון) מוכתר בתור "ראש עיר" של אותו מקום בפורסקוור.

קצת על הרשת החברתית Foursquare

המודל העסקי של פורסקוור מבוסס על הצורך של הגולשים לשתף איפה הם נמצאים (כחלק ממגמת השיתוף העולמית שהחלה במסגרת מהפיכת השיווק החברתי) ולדעת מי מחבריהם נמצא קרוב אליהם.  כל הפלטפורמות החברתיות מנסות לעודד אינטראקציות וחיבור בין אנשים דרך הרשת.  פורסקוור עושה זאת בעזרת קרבה פיזית לאנשים ומקומות.

פורסקוור נוסדה במרץ 2009 ונכון לחודש אפריל 2012, עברה את ה-20 מיליון משתמשים מכל רחבי העולם שבכל יום עושים מיליוני Check-ins בשלל מקומות.

נכון לזמן זה, ישנם למעלה מ- 750,000 שמשווקים באמצעות הפלטפורמה לעסקים של פורסקוור.

כבר היום פורסקוור פופולארית בקרב ישראלים אך השוק עדיין בתולי.  ההערכה שלנו שעם הזמן פורסקוור יחדרו באופן משמעותי יותר גם בקרב השוק הישראלי והעסקים שיידעו להיערך ולתת מענה בהתאם – יוכלו למשוך גולשים ולקוחות חדשים רבים לעסק.

פורסקוור לעסקים

בפורסקוור תוכלו למצוא שני סוגי עסקים:

  • עסקים בעלי מיקום פיזי (חנויות, מסעדות וכו')
  • עסקים ללא מיקום פיזי  (לרוב מותגים וחברות שאינם מוכרים במשרדי החברה הראשיים).

היתרון הגדול של פורסקוור – שהיא נבנתה במיוחד עבור עסקים ועבור הגדלת החיבור בין גולשים לבין עסקים שנמצאים בקרבתם.

בעלי עסקים שעושים שימוש בדף העסק שלהם בפורסקוור נחשפים למידע איכותי וחשוב אודות המבקרים בעסק / חנות שלהם.

פורסקוור מציעה מגוון כלים שמאפשרים לעסקים לשווק את עצמם:

דפי עסקים:

יצירת דפים בפורסקוור מאפשרת לכל עסק לפתוח כרטיס עסק בחינם, המציג טקסט קצר אודות העסק, כתובת, טלפון וכמובן מיקום פיזי על המפה.

 להלן דוגמא לדף של החברה שלנו בפורסקוור –

hayde-foursquare

כפתור Save to Foursquare

פורסקוור מאפשרת לכל עסק לפרסם באתר שלו כפתור save to foursquare.  במידה וגולש לחץ על כפתור זה באתר שלכם, הוא אוטומטית נרשם לקבל עדכונים מכם במידה והוא בסביבת העסק שלכם.  פורסקוור מוסיפה את הביקור בעסק שלכם לרשימת ה- To do list שלו ומעודדת את האפשרות לביקור של אותו גולש בעסק שלכם בפעם הבאה שהוא יהיה בסביבה.  בפעם הבאה שיהיה באזור, תצפצף התראה בפלאפון שלו.

save-to-foursquareרוצים להוסיף כפתור לאתר / בלוג שלכם?

הטמיעו את הקוד הבא במיקום הרצוי באתר שלכם:

<!– Place this anchor tag where you want the button to go –>

<a href="https://foursquare.com/intent/venue.html" class="fourSq-widget" data-variant="wide">Save to foursquare</a>

 

<!– Place this script somewhere after the anchor tag above. If you have multiple buttons, only include the script once. –>

<script type='text/javascript'>

(function() {

window.___fourSq = {"uid":"8412254"};

var s = document.createElement('script');

s.type = 'text/javascript';

s.src = 'http://platform.foursquare.com/js/widgets.js';

s.async = true;

var ph = document.getElementsByTagName('script')[fusion_builder_container hundred_percent="yes" overflow="visible"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"][0];

ph.parentNode.insertBefore(s, ph);

})();

</script>

כפתור Follow:

בדומה לטוויטר או לכפתור ה-Like של פייסבוק, פורסקוור מאפשרים לגולשים לעקוב אחר העסק שלכם באמצעות כפתור זה.

את כפתור זה תוכלו ליצור רק לאחר שיהיה לכם דף עסק קיים בפורסקוור.  על מנת ליצור את הכפתור ולהוסיפו לאתר – היכנסו לדף הבא.

קחו בעלות על העסק שלכם:

להרבה עסקים נוצר כבר מיקום בפורסקוור על ידי אחד המבקרים במקום (אלא אם כן מדובר במקום חדש).  במידה והעסק שלכם כבר נוסף לפורסקוור ואתם רוצים לקחת בעלות על הדף – גשו לדף הבא ואשרו את בעלותכם על העסק.

הטבות למבקרים חוזרים:

מחפשים דרך אטרקטיבית לשימור לקוחות?

רבים מהגולשים אוהבים לחזור למקום אליו הגיעו (במיוחד אם מדובר במסעדה / באר או מועדון למשל).  כבעלי העסק אתם יכולים להציע ללקוחות הקבועים שלכם הטבות והנחות בתמורה לנאמנותם (על מספר פעמים שעשו Check in) ועל ידי כך לעודד אותם לחזור לביקורים חוזרים נוספים.

למה אנחנו צפויים בהמשך?

השוק מבוסס המיקום ימשיך לצמוח כשגם תעשיית השיווק תשתנה בהתאם ותעשה מפולחת וממוקדת יותר לגולשים.

באשר לפורסקוור, ימים יגידו אם גם היא תצליח לפרוץ ולהתפשט גם בארץ (הישראלים בהחלט מאמצים את החידושים ומשתפים ללא הפסקה..).

פורסקוור עתידה להוסיף ממשק מודעות פרסום והצעות ממומנות שיתנו התראות לגולשים כשהם בסביבה של עסק שעשוי להתאים לצרכים שלהם.

מה דעתכם?  האם אתם משתמשים בפורסקוור?  חושבים שיש לה סיכוי?

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *